--
Onbegrijpelijk dat je anno 2001 nog met een nationaal splinter partijtje deel wilt gaan nemen aan de verkiezingen voor de tweede kamer.
Met een hoop pijn en moeite zouden ze een verbond kunnen leggen met andere provinciale partijtjes om op die manier een zetel in de wacht te slepen.
Dan zit je met een bijelkaar geraapt zooitje lieden bijelkaar die op moeten komen voor de belangen van de provincie.
Lijkt me toch handiger om aansluiting te zoeken bij grote partijen die óók al in de provinciale politiek actief zijn, om op die manier je belangen landelijk te laten vertegenwoordigen.
Die versnippering leidt nergens toe Beetje machtsgeilheid van lokale boeren lijkt me.
Wat een onzin zeg.
De elfstedentocht is toch een heel leuk stukje oud hollands folklore wat ik niet zou willen missen. (ook al is het dan maar een paar keer in de eeuw )
Laat maar lekker gaan dus (je kunt ze toch niet tegenhouden), veel kans geef ik ze niet .
Wat ik wel zie zitten is weer eens een keer een zooitje idealisten in de 2e kamer, om eens de boel wakker te schudden daar, want idealen zijn tegenwoordig compleet vreemd in de politiek.
quote:Aldus een kaasboer himself.
Op 02 maart 2001 15:24 schreef R@b het volgende:
Beetje machtsgeilheid van lokale boeren lijkt me.
Ook het Kaatsen, fiedljeppen, klunen, en het achterwaarts met zijdelingse rugsteun stukjes rodegele baksteen bij je schoonmoeder oraal naar binnen schuiven hoort bij ons, oeps ik bedoel het Frieze erfgoed, En daarom per direct als hoofdvak in het middelbaar onderwijs te worden ingevoerd.
Ik pleit daarom voor de Frieze nationalisten in het parlement, zodat hun idealen eindelijk ten uitvoer kunnen worden gebracht.
In naam van lange Pier, Piet Paulusma en Ingenieur Sipkema zou ik willen zeggen:
"Het heeft lang genoeg gedooid laat het nu Friezen !"
quote:Maar niet machtsgeil
Op 03 maart 2001 01:42 schreef Purno het volgende:
Aldus een kaasboer himself.
Leve Alkmaar, leve de kaas
quote:
Op 03 maart 2001 01:44 schreef tong80 het volgende:Onvervalste Humor!
Opgefokte Friezen bestormen het Binnenhof en vestigen een dictatuur onder leiding van een machtswellustige boer.
Emigreren dus?
De FNP is in Friesland best een normale partij. (is niet iedereen het mee eens trouwens) Daar hoeft niet gek over te worden gedaan. De N mag dan wel voor Nationaal staan maar ja dat wordt volgens mij ook door de meeste FNP'ers niet echt serieus genomen.
Totdat ik dit hoorde. Ik snap eigenlijk niet hoe ze erbij komen. Wat voegt deze partij toe? Dat de regio meer aandacht krijg? Zou kunnen misschien. Dat er meer Friezen in het Den Haag komen? Lijkt me sterk hieronder even een lijstje:
Hermans: hiervoor CvdK in Friesland nu minister van Onderwijs en nogwat
Hajo Apotheker: hele goede burgemeester van Leeuwarden, jammer dat hij weg is. Was minister van landbouw
Annemarie Jorritsma: woont in Bolsword vlak bij mijn oma Minister van economische zaken en vice premier
Gerrit? Ybema: staatssecretaris van economische zaken komt ook uit Friesland.
En dan heb je nog een paar in de tweede kamer. Wat voegt deze partij dan toe? Ik denk dat er wel genoeg gebeurt. Als ik even na denk dan ken ik een aantal mensen die op de FNP stemmen maar dat landelijk echt niet zouden doen. Laat de FNP maar lekker hier blijven.
quote:Zurich lag toch in duitsland?
Op 04 maart 2001 12:24 schreef Eightball het volgende:
Deze partij is ook bezig o.a. het plaatsje Zurich om te dopen in Surch (of zoiets) zoals het in het Fries heet. Ongeveer 90% procent van de dorpsbewoners is hier tegen. Helaas nix tegen te doen; de wet staat achter ze.
Grote onzin dus. Blijf lekker politieken op provinciaal niveau.
Ook stom vond ik het trouwens dat Nijpels, als Brabander zo ongeveer verplicht was om Fries te leren, omdat vergaderingen daar gewoon in het Fries worden gehouden.
Die boeren moeten ze eigenlijk ook verplicht Nederlands laten leren en een inburgeringscursus. Geen verschil in afkomst en religie, ook niet voor de Friezen.
quote:De Frieze taal is wel iets van onszelf vind ik, en waarom mag er ik Friesland dan niet in het Fries vergaderd worden?
Op 07 maart 2001 12:16 schreef Gia het volgende:
Gisteren bij het Elfde uur, zat Ed Nijpels en ging het ook over de FNP.
Hij is het er ook niet mee eens dat ze naar Den Haag willen, simpelweg omdat ze daar niets kunnen doen specifiek voor Friesland.Grote onzin dus. Blijf lekker politieken op provinciaal niveau.
Ook stom vond ik het trouwens dat Nijpels, als Brabander zo ongeveer verplicht was om Fries te leren, omdat vergaderingen daar gewoon in het Fries worden gehouden.
Die boeren moeten ze eigenlijk ook verplicht Nederlands laten leren en een inburgeringscursus. Geen verschil in afkomst en religie, ook niet voor de Friezen.
trouwens, ze zullen nooit een zetel krijgen, want in Friesland is de aanhang al relatief klein hoor.
quote:zwitserland
Op 07 maart 2001 12:02 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Zurich lag toch in duitsland?
quote:Zat er vlak bij...
Op 07 maart 2001 13:46 schreef Num het volgende:
zwitserland
iig niet in friesland
quote:
Op 07 maart 2001 14:56 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Zat er vlak bij...iig niet in friesland
Als je via de Afsluitdijk naar Friesland rijd, is het eerste dorpje aan je linkerhand Zurich!
De folders van de FNP zijn enkel te lezen in het Fries, dus vraag ik me af hoe men dat in de kamer vol wil gaan houden t.z.t.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |