Al vlak na het vertrek thuis stond er een mede motorijder op de vluchtstrook. (wel een shopper .. maar toch)
Ik dacht nog even om te stoppen en hem te helpen, maar mijn proeftijd is nog niet voorbij qua werk en ik zag hem iets te laat om veilig te stoppen.
Binnen een paar kilometer stond er weer een auto met pech langs de kant .. en weer 1.
Affijn om een lang verhaal kort te maken..
Over het woon-werk traject van 54 kilometer kon ik de optelling maken :
4 auto's.
2 motorfietsen.
Extreme dag blijkbaar..
Als ik dus zou stoppen zou er geen einde meer aan komen
Dan was ik i.p.v. 8:30 meer iets van 11:00 komen aanzakken.
.. had ik wel een goede daad gedaan maar of de werkgever er blij mee zou zijn. - Nu was ik net 2 minuten voor tijd binnen.
Wat denken jullie als er iemand met pech staat ?
Ik voel me echt lullig om niet de helpende hand te steken.
quote:Startkabels aanbieden? Aanbieden om even naar het tankstation te rijden voor benzine of de anwb te bellen? Gewoon ff helpen met de band verwisselen? Dat kan ik allemaal zonder 1 snufje technische kennis. Ik doe het af en toe. Ligt aan de bui, tijd en plaats qua veiligheid.
Op maandag 7 juli 2003 21:41 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je automonteur bent, zou het wel aardig zijn.
Maar anders... wat denk je dat je voor ze kan doen?
quote:Een hart onder de riem steken, de boel sussen .. mensen raken in dit soort situaties nogal eens verward.
Op maandag 7 juli 2003 21:41 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je automonteur bent, zou het wel aardig zijn.
Maar anders... wat denk je dat je voor ze kan doen?
quote:Ik niet. Daar heb je de ANWB voor.... en die komen ook als je geen lid bent
Op maandag 7 juli 2003 21:40 schreef Patrick281 het volgende:
Wat denken jullie als er iemand met pech staat ?
Ik voel me echt lullig om niet de helpende hand te steken.
Ik zou doorrijden. (trouwens leuk in 't verlengde hiervan net de film Return to Paradise op V8 gezien, was ook zo'n "wat-zou-je-doen-verhaal", ook daar had ik gezegd: laat maar ballen)
Zelfs een keer geholpen een motor uit de vangrail te tillen.
Kortom als de situatie zo is dat er nog niemand bij is en er is geen reden tot wantrouwen, dan zal ik altijd iemand helpen.
Als het vrij druk was, zou ik me niet direct schuldig gaan voelen, want de kans is groot dat iemand, die meer technische hulp had kunnen bieden, is gaan helpen.
quote:
Op maandag 7 juli 2003 21:51 schreef maartena het volgende:Ik niet. Daar heb je de ANWB voor.... en die komen ook als je geen lid bent
Het is hooguit 1 km lopen naar de dichtsbijzijnde paal, en je kunt ze zelfs met je GSM nog bellen.....
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 07:48 schreef gijsje79 het volgende:
Als het een lekker wijf was STOPPEN.
Alleen een vriendin van mij heeft wel eens te horen gekregen toen ze een lekke band had :
daar wil ik wel wat voor terug
Dat vind ik wel zielig van zo'n man.
Hij is daarna ook koud doorgereden toen ze reageerde van ik heb al een vriend..!
quote:sorry maar: wahahahah
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Alleen een vriendin van mij heeft wel eens te horen gekregen toen ze een lekke band had :
daar wil ik wel wat voor terug![]()
Hij is daarna ook koud doorgereden toen ze reageerde van ik heb al een vriend..!
hahahahahaha
Nee serieus, voor ieders veiligheid is het beter dat ik niet ga helpen. En ik denk dat dit voor velen geldt.
quote:Jha hallo ik ga niet m,n kostbare tijd verspillen aan een leuk meisje als er geen sex bij komt kijken
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Patrick281 het volgende:[..]
daar wil ik wel wat voor terug![]()
Ik zelf zou niet stoppen. ze zoeken het maar uit. ANWB kan je gewoon bellen.
Als jij aan de kant staat met je motor, dan zou je het ook fijn vinden als er een mede motorrijder stopt.
quote:Dat is echt vol-ko-men retardet.
Op woensdag 9 juli 2003 10:32 schreef _VoiD_ het volgende:
Net als handje opsteken als je elkaar tegenkomt.
Goede smoes dus...
quote:midden in de nacht juist niet
Op woensdag 23 juli 2003 23:07 schreef What het volgende:
Midden in de nacht op een onmogelijk punt stop en help ik.
Anders niet.
zeker omdat je gewoon tientallen mensen voorbij ziet razen, al starend maar niet stoppend ...
quote:Ok, dan hoef je geen handje op te steken naar chopperrijders
Op woensdag 23 juli 2003 23:08 schreef What het volgende:[..]
Dat is echt vol-ko-men retardet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |