abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11623649

Ik zat er allang op te wachten en na herhaaldelijk uitgestelde release-dates zag ik de bui al hangen. Dit kon nog weleens heel lang gaan duren.

Maar geheel toevallig zag ik vandaag dattie 5 juli ge-released is
Ik ben hem dus meteen maar gaan kopen

ff wat info en plaatjes over het spel:

quote:
Releasedatum: 05 juli, 2003

Na enige waarschuwingen is het dan eindelijk zover, een nieuwe adventure Runaway. Voor de liefhebbers van adventures is het de laatste tijd behelpen maar dat is nu over. Runaway is een rasechte, lekker ouderwetse, no nonsense adventure game zoals we ze graag zien komen. Na de release in Duitsland, Frankrijk en Spanje is duidelijk gebleken dat er nog steeds een markt is voor Adventures, men spreekt nu al over de beste Adventure van het jaar. Runaway bevat alle klassiek ingredienten die je van een thriller mag verwachten. Spanning, humor, sensatie en hoofdpersonages waarmee eenieder zich kan identificeren. Een blik op de screenshots en je merkt dat Pendulo Studios een grafisch zeer aantrekkelijke adventure heeft klaargestoomd. De 3D personages (jawel, ze zijn wel degelijk 3D vloeien naadloos over in de schitterende getekende 2D achtergrond, hetgeen een haast betoverend effect geeft. De puzzels zijn logisch maar tegelijkertijd zeer uitdagend. Een van de sterkste troeven van Runaway is dat het spel heel wat uurtjes gameplezier geeft. Dit is geen adventure die je op een avond uit kunt spelen.

hartstikke mooi dus, een goed old point & click adventure, das lang geleden

ff een paar scores van de magazines:

quote:
GameQuest (juli 2003) - 8.0
Wat ons betreft is Pendulo Studios meer dan geslaagd in het neerzetten van een onderhoudende adventure en mag daarom ook rusitg in ons lijstje met verrassingen worden geplaatst.

Netwerk (juli 2003) - 78%

Puzzels beginnen eenvoudig, maar worden al snel behoorlijk pittig en er waren momenten dat ik tot in het diepste van mijn hersenpan moest gaan voor de oplossing.

Spelletjesgarnaal (juni 2003) - 73%

Een must play voor adventurefreaks die dringend aan wat avontuur toe zijn en een leuke kennismaking met het genre voor anderen.

Gamespot.be (17 juni 2003)

Een verhaal dat er uit ziet als een tekenfilm, en speelt als een stripverhaal. We zijn al voor mindere combinaties gezwicht.

White Night Magazine (juni 2003)

Pendulo Studio levert met brio het bewijs dat het genre "point and click" verre van dood is en veeleer al onze bewondering verdient.

Gamez.nl (juni 2003) - 80%

De nieuwe adventure Runaway van het Spaanse Pendulo Studios heeft zoveel weg van zo'n lekkere textadventure gevoel dat ik steeds vergeet dat ik hier de muis moet gebruiken, en niet het toetsenbord om mijn cartoonpersonage te laten bewegen

games.telenet.be (juni 2003) - 81%

Het is meer, het is gewelddadig, het is intrigerend en gedurfd. Het is een verraderlijke puzzel die je keer op keer blijft achtervolgen!

PC Gameplay (juni 2003) - 84%

Niet alleen liefhebbers van het genre kunnen hier nostalgische pret aan beleven, ook terloops geïnteresseerden zouden veel slechter kunnen treffen dan dan de oogstrelende beelden, sfeervolle achtergrondmuziek, doordachte puzzels en het meer dan waardig verhaal van Runaway.

PC Zone (juni 2003) - 74%

De Spaanse ontwikkelaar Pendulo Studios verdient een schouderklopje!

Gamez.nl (juni 2003) - 80%

De nieuwe adventure Runaway van het Spaanse Pendulo Studios heeft zoveel weg van zo'n lekkere textadventure gevoel dat ik steeds vergeet dat ik hier de muis moet gebruiken, en niet het toetsenbord om mijn cartoonpersonage te laten bewegen

games.telenet.be (juni 2003) - 81%

Het is meer, het is gewelddadig, het is intrigerend en gedurfd. Het is een verraderlijke puzzel die je keer op keer blijft achtervolgen!

PC Gameplay (juni 2003) - 84%

Niet alleen liefhebbers van het genre kunnen hier nostalgische pret aan beleven, ook terloops geïnteresseerden zouden veel slechter kunnen treffen dan dan de oogstrelende beelden, sfeervolle achtergrondmuziek, doordachte puzzels en het meer dan waardig verhaal van Runaway.

PC Zone (juni 2003) - 74%

De Spaanse ontwikkelaar Pendulo Studios verdient een schouderklopje!

PC GamePlay (maart 2003)

"Je merkt dat Pendulo Studios een grafisch zeer aantrekkelijke adventure heeft klaargestoomd. Dit is geen adventure dat je op een avondje uitspeelt. We kunnen haast niet meer wachten."

De scores behaald in de Franse pers

Gamelive PC - 8,5/10
Clubic - 9/10
Jeuxvideo.com - 18/20
PC Fun - 17/20 hit
Loading - 17/20 Hit
PC TEAM - 92 %
jeuxvideo magazine - 16/20
GEN 4 - 92 %
Micromania.fr - 17/20
L'ordinateur individuel - 8/10
PlayGuide - 17/20
Gamekult - Hit 7/10

Met de scores zit het ook wel okay zoals jullie zien

Hier is een demo te downloaden (Hoofdstuk 2 van het volledige spel) Klik!

Tis een redelijk forse demo (bijna 190 mb), maargoed, langleve breedband internet zullen we maar zeggen

nog een paar filmpjes erbij danmaar:

Trailer #1 - Klik!! (11,5 MB)
Trailer #2 - Klik!! (19,8 MB)
Trailer #3 - Klik!! (21,6 MB)

En nog wat plaatjes:

Dat zit helemaal goed volgens mij
Ik ben iig al door het eerste hoofdstuk heen (ik heb geen idee hoeveel hoofdstukken het spel heeft, het zijn 3 cd's dus dat zal wel goed zijn) en ben nu dus met hoofdstuk 2 bezig waar ik al aardig mee op ben aan het schieten

Opzich zijn de puzzels best te doen, maar af en toe moet je verdomme toch echt goed je best doen om ergens achter te komen (en das het idee van dit soort spelletjes, dus das okay )

Nouja, zo goed genoeg Strolie75, of had je er nog wat meer bij willen hebben in de openingspost?

Anyway, wie heeft hem al en is er al mee aan het spelen?
owja, en hoever ben je/jullie al??

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 7 juli 2003 @ 17:50:01 #2
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11623693
quote:
Nouja, zo goed genoeg Strolie75, of had je er nog wat meer bij willen hebben in de openingspost?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_11623714
Ik vind het nu al een super spel en ben er pas net mee begonnen

Het enige (toch best "grote" nadeel) is dat de engels gesproken tekst ondertiteld is in het nederlands, das IMO absoluut NOT done.

Maargoed, je kan de ondertiteling uitzetten en dan hoor je dus alleen de engelse tekst

vosss is de naam,
pi_11623717
(alleen ff pix gekeken) dat ziet er wel mooi uit
pi_11623738
quote:
Op maandag 7 juli 2003 17:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En nou wil ik dus niet meer horen dat ik een onzinner ben he!
vosss is de naam,
pi_11623783
quote:
Op maandag 7 juli 2003 17:51 schreef gieling.com het volgende:
(alleen ff pix gekeken) dat ziet er wel mooi uit
yups, het is echt mooi gemaakt met die 2D achtergronden en 3D personages erin

Ook de filmpjes die her en der tussen het spel zitten gaan sluiten naadloos aan zegmaar

vosss is de naam,
  maandag 7 juli 2003 @ 17:56:01 #7
49730 basjeP24
de gekste!!
pi_11623825
wel aardig voor een onzinner......
Le roi est mort, vive le roi!
pi_11623836
quote:
Omschrijving:

Runaway a Road Adventure is een cartoonachtig adventure, waarin Edwin, een onhandige student een gewonde dame gaat helpen die op de vlucht is voor de mafia, waardoor hij in een vreemd mysterie en gevaarlijke avontuur belandt.

Het eerste hoofdstuk speelt zich af in het hospitaal, waar Gina herstelt van haar verwondingen.
Runaway a Road Adventure is een echt adventure, trouw aan de geijkte traditie van avonturenspelen. Als speler moet je een set van scènes onderzoeken, voorwerpen vinden en met de mensen spreken die je onderweg tegenkomt

Het spel ziet eruit als een stripverhaal met kleurrijke graphics. De speler belandt op div. locaties van New York tot diep in de Woestijn.

Ontmoet veel interessante personen
Probeer te bepalen wie je wilt helpen en wie erop uit is om je te vermoorden
Tal van locaties met hun eigen puzzels en problemen om op te lossen
Raak verzeild in de meest bizarre situaties

nog een omschrijving van het spel van een andere site
vosss is de naam,
pi_11623849
I AM SOLD!!!
Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
  maandag 7 juli 2003 @ 17:57:18 #10
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_11623851
Vosss, DIT is pas een OP . Mooi hoor.
Game lijkt me interessant, zeker omdat ik vroeger vaak en erg graag adventures deed.
[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
pi_11623917
http://www.runaway-game.com/index.shtml

leuke site met veel plaatjes en dergelijke
neem zelf even een kijkje en laat je overtuigen, ik ga niet alles hier neer pleuren

[heel erg ontopic]
Kan iemand me een tip geven hoe ik dat koffie apparaat weer aan de praat krijg, want die lambal beneden in de hal die wil het niet fixen en ik heb zojuist een beeldje kapotgemaakt door stiekem een andere lens in een laser te zetten. Zo'n vrouwtje gebruikte die laser dus om iets te repareren en nu is het helemaal stuk (heeft ze tenminste tijd voor mijn crucifix te maken, de bitch ) maarja, nu wil ze eerst koffie voordat ze verder kan werken

Iemand die het al heeft en een tip kan geven?

vosss is de naam,
pi_11624601
Met de koffie is al gelukt, ff hard na moeten denken maar ik heb het nu
Mocht iemand vastzitten, ik zit nu aan het begin van hoofdstuk 3 dus ik kan tips geven zegmaar

En omdat ik niet de beroerdste ben heb ik ff de achterkant van het doosje over getypt

quote:
Runaway
Je zal genieten van Runaway, van zijn verhaal, zijn grafische kwaliteiten, zijn knotsgekke humor en zijn unieke sfeer.
Je zal helemaal in de ban raken van de personages, de raadselachtige enigma's en de talloze onverwachte wendingen in het scenario... Je zal meteen verslingerd zijn op Runaway, net als de pers en de gamers die zowat overal in europa van deze game al een succes gemaakt hebben!

Zeg het voort, het grote avontuur is terug van weggeweest!

New york, vandaag.....

Zonder te weten waarom of hoe wordt Brian plots op de hielen gezeten door de maffia. Tijdens zijn vlucht, samen met de mysterieuze Gina, beleef je een fantastisch avontuur doorheen de Verenigde Staten.
Maar opgepast... laat je niet leiden door je eerste indruk want niets is wat het lijkt....

In enkele woorden...
Een groot avonturenspel zoals de klassiekers in z'n genre met een toonzetting en realisatie van vandaag. Een rijk scenario, een alom aanwezige humor, uitzinnige dialogen en personages en een sublieme soundtrack met maar liefst 24 muziektitels.

Personages in 3D met een strip/tekenfilm uitstraling, getekend met een ongelofelijk visueel effect, waarbij 2D en 3D worden ingeschakeld in een onvergelijkbare stijl.

6 grote hoofdstukken brengen je naar meer dan 100 visueel zeer rijke locaties. Je wordt meegesleurd van de achterbuurten van New York naar de woestijn van Death Valley ... Een 100tal locaties die je niet snel zal vergeten!

hmmmz, "maar" 6 hoofdstukken en ik begin nu al in 3?
Dan mag ik hopen dat ze gaandeweg langer worden, hoofdstuk 2 was iig al een stuk langer en moeilijker dan hoofdstuk 1.

We zullen wel zien.

Ow en de systeemspecs zijn ook okay, je hebt er helemaal geen kanon van een computer voor nodig!
(die heb ik natuurlijk wel, maar het hoeft niet )

Pentiumm 333 Mhz of meer
32mb Ram
400 Mb vrije ruimte op je harde schijf
cd-rom lezer 4x of meer
Windows 95/98/ME/2000 en XP
Directx 8.0

Dus ook mensen met een kutpc kunnen dit geweldige spel spelen

vosss is de naam,
pi_11624676
w00t ik heb em ook hor
Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
pi_11624695
quote:
Op maandag 7 juli 2003 18:49 schreef Count_Blah het volgende:
w00t ik heb em ook hor
ben je hem net gaan kopen??
=edit=
als je echt vastzit geef ik je wel een hint, mocht je er niet uitkomen
vosss is de naam,
pi_11624715
helemaal nix zeggen k ga et zelf doen
pi_11624723
quote:
Op maandag 7 juli 2003 18:51 schreef Count_Blah het volgende:
helemaal nix zeggen k ga et zelf doen
en zo hoort het ook
vosss is de naam,
pi_11624743
Adventure Is The Name...Point and clicking is their FAME
pi_11630487
Nou, ik zit op het moment HELEMAAL vast
Ik zit in hoofdstuk 3 en moet olie hebben om een machinegeweer te smeren

Die olie staat ergens anders bij een bus, maar die mevrouw wil hem niet afgeven omdat ze nog niet bruin genoeg is.

HEt is iets met haar bril die ze steeds afzet opzet om te kijken of ze al bruin genoeg is, en ik heb een andere bril, maar verwisselen doettie niet omdat daar dezelfde glazen inzitten

Count_Blah, ik weet dat jij ook in dit hoofdstuk zit, maar kun je misschien een tip geven.

een tip he, niet zeggen WAT ik precies moet doen

=edit=
of iemand anders die hier al voorbij is natuurlijk

vosss is de naam,
pi_11632209
sjongejonge die was wel erg makkelijk zeg
Dat ik daar niet opkwam
vosss is de naam,
pi_11667579
schop!!

Waarom heb dit topic potdomme maar 18 replies??

Iedereen loopt altijd te kankeren dat de spelletjes vroeger leuker waren en dat FPS allemaal hetzelfde zijn en dat de originaliteit van RPG's ook ver te zoeken is en dan IS er eens een Good old point & click adventure op de markt dat IMO zeker de moeite waar is en dan krijg je 18 replies (waarvan de helft ook nog van me zelf is)

BEdankt jongens, en nou niet meer zeuren dat de spelletjes vandaag de dag niet meer leuk zijn, dit is een mooi voorbeeld dat er nog wel degelijk leuke spellen uitkomen

vosss is de naam,
  woensdag 9 juli 2003 @ 16:54:39 #21
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_11667632
Hoe bevalt 'ie? Al uitgespeeld? Het is dat ik de laatste tijd gewoon te weinig tijd heb om adventures te spelen, anders zou ik ook meteen naar de winkel rennen....

-edit- Mocht er een Gabriel Knight 4 uitkomen, dan maak ik daar vanzelfsprekend een uitzondering voor. Wie weet neem ik dan wel meteen wat dagen vrij...

pi_11667663
quote:
Op maandag 7 juli 2003 23:51 schreef vosss het volgende:
sjongejonge die was wel erg makkelijk zeg
Dat ik daar niet opkwam
pi_11667667
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 16:54 schreef Twoflower het volgende:
Hoe bevalt 'ie? Al uitgespeeld? Het is dat ik de laatste tijd gewoon te weinig tijd heb om adventures te spelen, anders zou ik ook meteen naar de winkel rennen....
hij bevalt goed, de humor is niet van hetzelfde formaat als die van monkey island reeks maar toch wel leuk

Nog niet uitgespeeld, ik zit nog steeds in hoofdstuk 3 vast, de puzzels zijn soms makkelijk en soms absoluut niet (voor mij dan, maarja de laatste point and clicker die ik speelde was Touche, dus ik ben ff uit de roulatie geweest zegmaar )

Maar mooi spel verder, absoluut, zit alleen muurvast nu

vosss is de naam,
pi_11667683
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 16:56 schreef Count_Blah het volgende:

[..]

count_blah, hoever ben jij ermee??
vosss is de naam,
pi_11667721
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 16:57 schreef vosss het volgende:

[..]

count_blah, hoever ben jij ermee??

zo goed als halverwege chapter 4 (denk ik) na ongeveer 9 uur achtereen te spelen tot vanmorgen vroeg om 5 ...

K moest zelfs 4 uur later weer op

vanavond maar weer ff spelen (zit ook weer Syberia te spelen dus doe van alles wat )

(bleek trouwens dat me game boer em met Walkthrough heeft zitten spelen )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')