abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2003 @ 14:31:25 #1
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_11618877
Nou zaterdag vertrek ik dus naar Hong Kong, om vervolgens 4 weken in China door te brengen..
Maar ik zou dus voor mn broer een digicam kopen.. Is het allemaal echt goedkoper in Hong Kong, en zou het eventueel in Shanghai nog goedkoper zijn?
Weet iemand dit misschien, want ik heb echt geen idee!
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
  maandag 7 juli 2003 @ 14:37:10 #2
3892 qless
....vraag maar....
pi_11619040
Je hebt daar geen 19% BTW, en je kunt (flink) afdingen dus het kan goedkoper zijn. Alleen je kunt er bv wel bij de doane worden uitgepikt (invoerheffing betalen!) en je moet goed kijken of allees wel bij het produkt zit (bv lader kabels enzo, normaal zitten die erbij, maar ze willen daar nog wel eens verpakking openmaken en het dan los en erg duur verkopen.

Ook moet je uitkijken met je garantie, en met voltages (china = zelfde als hier geukkig)

5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
pi_11619122
Ik zou dan lekker die camera in je bagage stoppen alsof ie van jou is, maak er dus een paar foto's mee (zowel om te testen als om de douane te foppen)
  maandag 7 juli 2003 @ 14:42:04 #4
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_11619167
nah, als ik er dan 1 heb gekocht, dan gebruik ik hem ook gelijk.. dus dan hoef ik toch niet op te passen voor de douane?
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
pi_11619210
Met afdingen kom je een heel eind.
Digicams heb ik daar trouwens niet gezien. Ik kwam gewoon met de gebruikelijke shirtjes en horloges terug

In het begint zal het wel ff wennen zijn met het afdingen maar na een dag heb je het door en gaat het vanzelf. Ik vond het alleen wel jammer dat ze na een tijdje wel boos gingen kijken. Je moet meestal rond de 40% uitkomen van het oorspronkelijke bedrag. Ik haalde meestal met wat moeite de 25% wel Bruut dat ik ben.

TIP: wel de verpakkingen weggooien!

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_11619478
In china is het zeker goedkoper maar je moet wel oppassen voor namaak. En nooit meteen kopen er zijn veel afzetters daar. De namaak spullen zijn zo goed nagemaakt dat je bijna het verschil niet eens merkt tussen nep en echt. Succes met je aankoop
  maandag 7 juli 2003 @ 15:26:27 #7
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_11620166
kzal goed oppassen
dankje voor de tips..
Kga trouwens naar mn broer, die geeft les in Shanghai... en dan ga ik de eerste 2 weken ook les geven (engels) aan een stel kids.. En de overige 2 weken wordt een beetje rondtrekken denk ik..
pi_11620199
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:42 schreef wegwerpbeker het volgende:
nah, als ik er dan 1 heb gekocht, dan gebruik ik hem ook gelijk.. dus dan hoef ik toch niet op te passen voor de douane?
Wel als ze een chinese handleiding in je bagage vinden
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_11620263
Ja, Hong Kong is een stuk goedkoper dan Europa. Scheelt zeker 40% op bijvoorbeeld digitale camera's. En vooral goed afdingen, dan kan je op sommige modellen zeker wel richting de 50% gaan, misschien zelfs wel met een gratis memory card er bij. Shanghai weet ik niet, maar hou op het Chinese vaste land rekening met een grotere kans op namaak. Daar zou ik het dus zelf niet kopen.
Als je een tussenstop moet maken in Singapore zou ik daar gaan shoppen, want daar is het nog goedkoper.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11651336
Hongkong is ripoff heaven.
Als ze de kans krijgen geven ze je stiekum een 3.2 MPixel camera als je voor een 4MPixel betaalt, of eentje die een of ander mankement heeft.
Ook in Shanghai heb je veel kans op fake, dus pas op.

p.s.: nuttige Chinese woorden:
jiade = fake
zhende = echt, authentiek

pi_11791271
Zorg er in Hong Kong voor dat ze de doos van het apparaat open maken en de camera testen. Weglopen werkt trouwens erg goed bij het afdingen, dan komen ze je gelijk achterna.

Als je in Hong Kong bent, ga dan tegen het donker naar victoria peak en klim dan een stukje hoger dan de tramhalte, daar is het uitzicht nog mooier dan supermooi.
Ga ook eens een middag wandelen op Lamma Island. Even weg uit de drukte en tegen de avond is het daar schitterend.

En ga een keer met de star ferry..

pi_12986591
Ik ga voor een halfjaar naar taiwan toe.
Maar ze zullen daar elke europeaan uitpikken voor controle
lijkt mij logisch he!! maar een camera zou je nog goed als gift kunnen krijgen. Ik hoop voor je dat het je lukt!!
pi_12987661
Wat je in Hong Kong ook kan doen, vragen of ze een nepkassabon voor je willen schrijven duz bijv het kost hk$2000 en dan schrijven ze hk$500 ofzo, voor als je bij de doane wordt uitgepikt, dan hoef je minder invoerheffing te betalen, omdat je bon bij je heb en dan hoef je maar 19% van de 500 te betalen
  maandag 15 september 2003 @ 18:44:58 #14
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_13187535
oeh kben er al lang weer
khad een powershot a70 gekocht met een 64mn kaartje erbij voor iets van omgerekend 230 euro!
voor de rest kun je heel fijn in china afdingen , als ze niet lager willen gaan gewoon even weglopen en dan komen ze je wel achterna, en dan kun je proberen om nog lager te gaan, en dat lukt meestal dan ook nog wel (opzich best sneu, ze zijn daar zo zot op geld)..
najah, verder is alles een stuk goedkoper in hong kong, en al helemaal in china...
pi_19273052
Ik vertrek binnenkort richting Hong Kong. Ben van plan om dit hebbedingetje aan te schaffen :
http://www.nttdocomo.co.j(...)3/closeup/index.html

iemand suggesties voor verkoopplaatsen?
Eend : het meest onderschatte stukje vlees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')