Als ik 'm 800x600 maak, dan valt de afbeelding gedeeltelijk buiten het scherm aangezien Internet Explorer ook ruimte inneemt.
Je moet gewoon zorgen dat de website zich automtisch in het midden van de pagina begeeft zo zal die er bij alle resoluties netjes uitzien...
quote:Ik heb me ten doel gesteld om de website perfect te tonen in een resolutie van 800x600.
Op maandag 7 juli 2003 10:37 schreef SwOoSh het volgende:
dat hangt volgens mij af van welke resolutie degene gebruikt die de website bekijkt. Als iemand 640 bij 480 gebruikt zal die moeten scrollen en als iemand veel groter zoals 1600 bij 1200 bijv.gebruikt zal er lege ruimte zijn.Je moet gewoon zorgen dat de website zich automtisch in het midden van de pagina begeeft zo zal die er bij alle resoluties netjes uitzien...
Horizontaal zou ik niet verder gaan dan 770 pixels, dan weet je tenminste zeker dat je geen horizontale scrollbar krijgt.
quote:Daar is een javascriptje voor geloof ik...
Op maandag 7 juli 2003 10:37 schreef SwOoSh het volgende:
Je moet gewoon zorgen dat de website zich automtisch in het midden van de pagina begeeft zo zal die er bij alle resoluties netjes uitzien...
Zoals je nu aan het werk bent zit je niet op de goede weg.
Maak alleen de hoeken en de rest vul je in met achtergrondkleur, zo ziet het er in elke resolutie goed uit.
quote:Of een HTML-tabelletje.
Op maandag 7 juli 2003 10:52 schreef SyPhEr het volgende:
Daar is een javascriptje voor geloof ik...
<table width='100%' height='100%'>
<tr>
<td align='center' valign='center'></td>
</tr>
</table>
Scheelt geklooi met JavaScript
quote:Zit wat in
Op maandag 7 juli 2003 10:59 schreef Leshy het volgende:[..]
Of een HTML-tabelletje.
<tr>
</tr>
</table>Scheelt geklooi met JavaScript
Offtopic:
Weet iemand hoe ik het €-teken in Photoshop 6.0 krijg?
quote:Je mag "height" officieel niet bij een table gebruiken: http://www.w3.org/TR/html4/struct/tables.html#edef-TABLE
Op maandag 7 juli 2003 10:59 schreef Leshy het volgende:[..]
Of een HTML-tabelletje.
<tr>
</tr>
</table>Scheelt geklooi met JavaScript
quote:Het mag geloof ik nog wel bij een <td>, zou in principe ook moeten werken.
Op dinsdag 8 juli 2003 13:08 schreef kobold het volgende:
Je mag "height" officieel niet bij een table gebruiken: http://www.w3.org/TR/html4/struct/tables.html#edef-TABLE
In elk geval kunnen praktisch alle browsers overweg met een height='100%' attribute voor een table. In dit geval lijkt me het gebruiken van een niet-toegestane, maar wel algemeen geaccepteerde methode handiger dan de toevoeging van extra JavaScript.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |