de bedoeling is dat ik mn eigen website daarop laat draaien terwijl ik hem maak. Er moet dus apache op voor php/mysql.
hij is trouwens alleen via het LAN toegankelijk.
ik doe dit omdat ik geen php/mysql server op mn pc of laptop wil.
Welk OS kan ik het beste op dat pctje knallen, om hem alleen daarvoor te gebruiken??
thanx
quote:win 95 is toch klote in te stellen? of zijn er weer programma's daarvoor?
Op zondag 6 juli 2003 17:42 schreef Scepsis het volgende:
Windows 95 en/of Linux Red Hat
quote:IIS.
Op zondag 6 juli 2003 17:43 schreef jwstoop het volgende:[..]
win 95 is toch klote in te stellen? of zijn er weer programma's daarvoor?
quote:Yeah right, op een P 166?
Op zondag 6 juli 2003 17:44 schreef ErikS het volgende:
windows 2000 advanced server
quote:Ja, maar kan goed omgaan met P166.
Op zondag 6 juli 2003 17:43 schreef jwstoop het volgende:[..]
win 95 is toch klote in te stellen? of zijn er weer programma's daarvoor?
WinXP = Traagheids-chrash
ik zou zelf voor NT4 gaan, helaas geen support meer door MS... maar als je beetje verstand ervan hebt loopt het perfect.
linux kan... niet mijn keuze iig...
quote:valt reuze mee volgens mij ik heb debian met php/mysql draaien op een 233mmx met 48mb ram. Gaat erg goedm hij dient als router/mp3server/webserver. het is natuurlijk geen webserver met 100 request per minuut.
Op zondag 6 juli 2003 17:45 schreef Tijn het volgende:
Persoonlijk zou ik voor een minimale installatie van Linux gaan en hierop Apache installeren. Iets als Freesco bijvoorbeeld is niet zo moeilijk of anders Debian (met z'n apt-get heb je Apache zo draaiend). In elk geval alle grafische toeters en bellen achterwege laten, want PHP wordt al zwaar zat op dat bakkie.
quote:Hij heeft helemaal geen AS met IIS nodig (wat overigens wel degelijk hoge systeemeisen stelt). Win2K pro met apache volstaat echter gewoon voor zijn doeleinden.
Op zondag 6 juli 2003 17:48 schreef street011 het volgende:
Windows 2000 AS heeft niet zulke hoge systeem eisen, als je Win 95 wil gaan draaien wens ik je veel plezier met beveiliging die ik onmogelijk acht...
quote:Waar de neuk heb je AS thuis voor nodig? Schaalbaarheid? Geheugen ondersteuning tot in de ettelijke GB's?
Op zondag 6 juli 2003 17:44 schreef ErikS het volgende:
windows 2000 advanced server
Doe normaal!
quote:En nu mag je weer normaal reageren.
Op zondag 6 juli 2003 17:56 schreef ErikS het volgende:
bijvoorbeeld
quote:Theoretisch kun je het inderdaad al op een P133 met 128 MB draaien, maar ik zou geen vlot-opbouwende PHP-pagina's verwachten.
Op zondag 6 juli 2003 17:48 schreef street011 het volgende:
Windows 2000 AS heeft niet zulke hoge systeem eisen
Een minimale Linux-distro met Apache/PHP is gratis en draait vele malen soepeler.
quote:Trouwens win98 bakken heb ik ook al over de 50 dagen uptime heen geholpen, zolang je maar goede drivers hebt en de bak niet te veel laat doen dan wat het moet doen in dat geval
Op zondag 6 juli 2003 18:15 schreef Aaargh! het volgende:
Linux is idd de beste optie, Win9x is zo onstabiel als de pest en alle minder wankele windows versies hebben veel te hoge systeemeisen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |