abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11588261
Lacrimosa is stuk nummer 8 uit Mozart's Requiem en is het deel waar hij het schrijven aan het Requiem moest staken vanwege zijn ziekte.

Tijdens de begrafenis van Prins Claus is een gedeelte van Mozart's Requiem ook gespeeld in de kerk; ik weet niet of Lacrimosa ook gespeeld is, ik dacht van niet.

Ik hoorde vandaag in de auto de Sensation 2003 Anthem en ik moet bekennen dat ik het een niet onaardig stukje hedendaagse mudiek vind.

De Anthem 2003 is deze week ook nog eens Dance Smash op 538. Ik vraag me af wat de componist (ws Mozart of Süssmayr) ervan gevonden zou hebben als hij wist wat er heden ten dage met zijn muziek gebeurt .

123
pi_11588729
Dat vroegen ze zich gisteren op de radio ook al af, bij 538 geloof ik..

Mjah, hij zal het wel cool gevonden hebben denk ik, hij ging vroeger al met zijn tijd mee

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_11662868
De uitvoerder van deze versie is overigens Rank 1 .
123
pi_11662936
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:35 schreef K3 het volgende:
De uitvoerder van deze versie is overigens Rank 1 .
welk jaar niet
Het zijn altijd de Kipjes die achter de Miepjes aanlopen en niet andersom :P
pi_11663169
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:39 schreef Elberts.net het volgende:

[..]

welk jaar niet

Ik ken die club verder niet hoor, blijkbaar doet Rank 1 dit altijd bij Sensation themes?
Ik meen me te herinneren dat barber's adagio for strings (wel klassiek, geen sensation theme) door een adere club is gemaakt. Ik zag eerder verband met dat nummer dan sensation of rank 1 oid .

-edit: Ferry Corsten was dat.

123
pi_11664010
de bewerking van barber's d'adigio is dacht ik van de producer van oa. madonna: william orbit
pi_11664604
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 13:33 schreef MudStories het volgende:
de bewerking van barber's d'adigio is dacht ik van de producer van oa. madonna: william orbit
Ferry Corsten heeft die bewerking weer geremixed
pi_12195287
Ik denk dat Mozart zich bij het horen van dit gedrocht spontaan door zijn kop zou hebben geschoten met een modern pistool, hij ging immers met zijn tijd mee. Het is totaal uit z'n verband gerukt, versimpelt. Prachtige zangmelodiën zijn verworden tot lelijke midi-achtige synthsamplegeluiden.

Als je toch zonodig een klassiek stuk wilt bewerken, doe het dan met wat meer puf, inzet en vooral wat meer inspiratie en hou op z'n minst het stuk in ere.

pi_12196985
quote:
Ik ken die club verder niet hoor, blijkbaar doet Rank 1 dit altijd bij Sensation themes?
Ik meen me te herinneren dat barber's adagio for strings (wel klassiek, geen sensation theme) door een adere club is gemaakt
Dat was alleen het eerste deel van het origineel. Opzich wel vernieuwend maar ik vind de trance versie een beetje overschat.
  zondag 3 augustus 2003 @ 16:37:43 #10
35567 vollie
de grond gemist
pi_12198311
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 15:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat was alleen het eerste deel van het origineel. Opzich wel vernieuwend maar ik vind de trance versie een beetje overschat.

Maar niet als je 'm op Sensation zelf hoort
in het verleden behaalde resultaten zijn ... alvast mooi meegenomen
Fok! Kiekjescollectie | Muzieksmaak
pi_12198423
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 16:37 schreef vollie het volgende:

[..]

Maar niet als je 'm op Sensation zelf hoort

Adagio for Strings op Sensation?
pi_12198444
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 12:40 schreef Seborik het volgende:
Als je toch zonodig een klassiek stuk wilt bewerken, doe het dan met wat meer puf, inzet en vooral wat meer inspiratie en hou op z'n minst het stuk in ere.
Ik vind hem nog wel te pruimen hoor..

Wat vind je van de Ferry Corsten remixes van Barber's Adagio For Strings en Ravel's Pavane Pour Une Infante Défunte dan?

Check ook Tiësto's Magik Journey eens, het klassieke stuk daarin is door Geert Huinink (een trance producer) in elkaar gezet. Klassiek en trance kan prima samen gaan.

zondag 3 augustus 2003 @ 18:55:10 #13
35567 vollie
de grond gemist
pi_12200314
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 16:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Adagio for Strings op Sensation?

Nee The Anthem
in het verleden behaalde resultaten zijn ... alvast mooi meegenomen
Fok! Kiekjescollectie | Muzieksmaak
pi_12200466
Dat trance niet behoort tot de meest originele muzieksoorten oke, maar moet je dan zo'n wanproduct afleveren. Cover dan gewoon die jaren '80 nummers maar, dat is minder beschamend
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12205202
Overigens is de Robert Gitelman Remix van het Sensation 2003 Anthem een stuk beter dan de Original Mix..
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:37:13 #16
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_12828463
quote:
Ik denk dat Mozart zich bij het horen van dit gedrocht spontaan door zijn kop zou hebben geschoten met een modern pistool, hij ging immers met zijn tijd mee. Het is totaal uit z'n verband gerukt, versimpelt. Prachtige zangmelodiën zijn verworden tot lelijke midi-achtige synthsamplegeluiden.

Dan ben je dus een DJ. Je kan nix orgineels verzinnen, jat altijd van anderen en gooi er een simpele beat er over heen. Moet natuurlijk niet te moeilijk worden.

Oh en de fans van de 'DJ`s' gaan massaal huilen als je zegt dat een DJ geen artiest is.

pi_12828627
quote:

Helemaal mee eens, wat ik ook zo jammer vind, is dat ze één stukje nemen en dat oneindig en tot vervelens toe gaan zitten herhalen met een chronisch gebrek aan variatie. Niet dat ik mozart zo geweldig vindt (allerminst) maar dit slaat ook nergens op.
pi_12828691
Ik weet zeker dat Mozart zich anders eerder zou schamen om het semi-intellectuele gezemel om zijn werk door jullie. Mozart was een entertainer, iemand die wilde dat men van zijn werk genoot om er oa ook zelf beter van te worden. Hij probeerde niet de wereld te redden hoor.

Hij zou die centen van die remix gaarne aangenomen hebben.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12828926
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:37 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
Oh en de fans van de 'DJ`s' gaan massaal huilen als je zegt dat een DJ geen artiest is.
Een DJ is wél een artiest, het is alleen niet altijd een musicus. Maar daar is al een ander topic over.
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:49 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Mozart was een entertainer, iemand die wilde dat men van zijn werk genoot om er oa ook zelf beter van te worden. Hij probeerde niet de wereld te redden hoor.

Hij zou die centen van die remix gaarne aangenomen hebben.

Er zijn twee werken waar het bij Mozart niet louter om het geile melodietje gaat, dat zijn Die Zauberflöte en het Requiem.
  woensdag 31 december 2003 @ 00:16:42 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15843559
quote:

Op het origineel kun je niet dansen op de sensation versie ga je helemaal uit je dak!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15942290
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 23:28 schreef K3 het volgende:
Ik vraag me af wat de componist (ws Mozart of Süssmayr) ervan gevonden zou hebben als hij wist wat er heden ten dage met zijn muziek gebeurt .
Mozart was een serieus componist. Hij zou denk ik ontzettend kwaad zijn geworden, en terecht.
Ik ben misschien geen Mozartliefhebber maar zijn symphonieen zijn nou eenmaal van een ONTZETTEND hoog niveau, zoals bijna alle grote klassieke muziek. En al helemaal vergeleken bij iets als dance-muziek wat eigenlijk (hoe leuk je 't ook allemaal mag vinden) niet meer is dan een simpel beatje en een simpel melodietje (of in dit geval een ontzettend complex melodietje maar dan wel gejat van een groot componist).

Persoonlijk, als ik ergens zo hard op had gewerkt, en 't werd daarna gewoon regelrecht gejat en kapot gemaakt door wie dan ook (in dit geval een DJ), denk ik dat ik de desbetreffende "artiest" (want zo noemen ze zich) een kopje kleiner had gemaakt

pi_15953299
Inderdaad, jammer dat ze weer zo nodig een melodie moeten jatten van klassiek nummer.
De gemiddelde Top40 tiener zal het waarschijnlijk toch niet opvallen dat het een rip off is van Mozart.

Ik had Rank 1 toch wel wat hoger ingeschat, als je kijkt naar andere remixes/nummers zoals, Airware, superstring etc.

Ben benieuwd hoe hun nieuwe album gaat worden, hopelijk met wat nieuwe sounds en iets origineler.

[Dit bericht is gewijzigd door Tha.Gnome op 04-01-2004 14:33]

Niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')