Tijdens de begrafenis van Prins Claus is een gedeelte van Mozart's Requiem ook gespeeld in de kerk; ik weet niet of Lacrimosa ook gespeeld is, ik dacht van niet.
Ik hoorde vandaag in de auto de Sensation 2003 Anthem en ik moet bekennen dat ik het een niet onaardig stukje hedendaagse mudiek vind.
De Anthem 2003 is deze week ook nog eens Dance Smash op 538. Ik vraag me af wat de componist (ws Mozart of Süssmayr) ervan gevonden zou hebben als hij wist wat er heden ten dage met zijn muziek gebeurt .
Mjah, hij zal het wel cool gevonden hebben denk ik, hij ging vroeger al met zijn tijd mee
quote:welk jaar niet
Op woensdag 9 juli 2003 12:35 schreef K3 het volgende:
De uitvoerder van deze versie is overigens Rank 1.
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:39 schreef Elberts.net het volgende:[..]
welk jaar niet
-edit: Ferry Corsten was dat.
quote:Ferry Corsten heeft die bewerking weer geremixed
Op woensdag 9 juli 2003 13:33 schreef MudStories het volgende:
de bewerking van barber's d'adigio is dacht ik van de producer van oa. madonna: william orbit
Als je toch zonodig een klassiek stuk wilt bewerken, doe het dan met wat meer puf, inzet en vooral wat meer inspiratie en hou op z'n minst het stuk in ere.
quote:Dat was alleen het eerste deel van het origineel. Opzich wel vernieuwend maar ik vind de trance versie een beetje overschat.
Ik ken die club verder niet hoor, blijkbaar doet Rank 1 dit altijd bij Sensation themes?
Ik meen me te herinneren dat barber's adagio for strings (wel klassiek, geen sensation theme) door een adere club is gemaakt
quote:Maar niet als je 'm op Sensation zelf hoort
Op zondag 3 augustus 2003 15:03 schreef Beathoven het volgende:[..]
Dat was alleen het eerste deel van het origineel. Opzich wel vernieuwend maar ik vind de trance versie een beetje overschat.
quote:Adagio for Strings op Sensation?
Op zondag 3 augustus 2003 16:37 schreef vollie het volgende:[..]
Maar niet als je 'm op Sensation zelf hoort
quote:Ik vind hem nog wel te pruimen hoor..
Op zondag 3 augustus 2003 12:40 schreef Seborik het volgende:
Als je toch zonodig een klassiek stuk wilt bewerken, doe het dan met wat meer puf, inzet en vooral wat meer inspiratie en hou op z'n minst het stuk in ere.
Wat vind je van de Ferry Corsten remixes van Barber's Adagio For Strings en Ravel's Pavane Pour Une Infante Défunte dan?
Check ook Tiësto's Magik Journey eens, het klassieke stuk daarin is door Geert Huinink (een trance producer) in elkaar gezet. Klassiek en trance kan prima samen gaan.
quote:Nee The Anthem
Op zondag 3 augustus 2003 16:45 schreef Beathoven het volgende:[..]
Adagio for Strings op Sensation?
quote:Dan ben je dus een DJ. Je kan nix orgineels verzinnen, jat altijd van anderen en gooi er een simpele beat er over heen. Moet natuurlijk niet te moeilijk worden.
Ik denk dat Mozart zich bij het horen van dit gedrocht spontaan door zijn kop zou hebben geschoten met een modern pistool, hij ging immers met zijn tijd mee. Het is totaal uit z'n verband gerukt, versimpelt. Prachtige zangmelodiën zijn verworden tot lelijke midi-achtige synthsamplegeluiden.Als je toch zonodig een klassiek stuk wilt bewerken, doe het dan met wat meer puf, inzet en vooral wat meer inspiratie en hou op z'n minst het stuk in ere.
Oh en de fans van de 'DJ`s' gaan massaal huilen als je zegt dat een DJ geen artiest is.
quote:Helemaal mee eens, wat ik ook zo jammer vind, is dat ze één stukje nemen en dat oneindig en tot vervelens toe gaan zitten herhalen met een chronisch gebrek aan variatie. Niet dat ik mozart zo geweldig vindt (allerminst) maar dit slaat ook nergens op.
Ik denk dat Mozart zich bij het horen van dit gedrocht spontaan door zijn kop zou hebben geschoten met een modern pistool, hij ging immers met zijn tijd mee. Het is totaal uit z'n verband gerukt, versimpelt. Prachtige zangmelodiën zijn verworden tot lelijke midi-achtige synthsamplegeluiden.Als je toch zonodig een klassiek stuk wilt bewerken, doe het dan met wat meer puf, inzet en vooral wat meer inspiratie en hou op z'n minst het stuk in ere.
Hij zou die centen van die remix gaarne aangenomen hebben.
quote:Een DJ is wél een artiest, het is alleen niet altijd een musicus. Maar daar is al een ander topic over.
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:37 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
Oh en de fans van de 'DJ`s' gaan massaal huilen als je zegt dat een DJ geen artiest is.
quote:Er zijn twee werken waar het bij Mozart niet louter om het geile melodietje gaat, dat zijn Die Zauberflöte en het Requiem.
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:49 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Mozart was een entertainer, iemand die wilde dat men van zijn werk genoot om er oa ook zelf beter van te worden. Hij probeerde niet de wereld te redden hoor.Hij zou die centen van die remix gaarne aangenomen hebben.
quote:Op het origineel kun je niet dansen op de sensation versie ga je helemaal uit je dak!
quote:Mozart was een serieus componist. Hij zou denk ik ontzettend kwaad zijn geworden, en terecht.
Op zaterdag 5 juli 2003 23:28 schreef K3 het volgende:
Ik vraag me af wat de componist (ws Mozart of Süssmayr) ervan gevonden zou hebben als hij wist wat er heden ten dage met zijn muziek gebeurt.
Persoonlijk, als ik ergens zo hard op had gewerkt, en 't werd daarna gewoon regelrecht gejat en kapot gemaakt door wie dan ook (in dit geval een DJ), denk ik dat ik de desbetreffende "artiest" (want zo noemen ze zich) een kopje kleiner had gemaakt
Ik had Rank 1 toch wel wat hoger ingeschat, als je kijkt naar andere remixes/nummers zoals, Airware, superstring etc.
Ben benieuwd hoe hun nieuwe album gaat worden, hopelijk met wat nieuwe sounds en iets origineler.
[Dit bericht is gewijzigd door Tha.Gnome op 04-01-2004 14:33]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |