abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11588605
nu er in deze topic toch een beetje over het Nederlands-engels gaat

Ik weet niet hoe ik er op kom, maar wat is mossels in hte engels

Ik kom er echt niet op

zaterdag 5 juli 2003 @ 23:45:14 #52
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_11588660
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 23:43 schreef ASSpirine het volgende:
nu er in deze topic toch een beetje over het Nederlands-engels gaat

Ik weet niet hoe ik er op kom, maar wat is mossels in hte engels

Ik kom er echt niet op

een mossel is een "pussy"
  zondag 6 juli 2003 @ 00:03:19 #53
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_11589141
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 21:06 schreef Joachim het volgende:
radio: ...en dat was dan liedje X "fly like an eagle" oftewel, vlieg als een eagel

nou was uit het gesprekje hier voor al wel duidelijk geworden dat het om een vrij "blond" persoon ging

Jij mag anders ook wel wat aan je engels doen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_11591678
fuck you, iedereen moet engels leren.. dat zeggen alleen maar nederlanders omdat dat zo lekker makkelijk voor ze is.. nederlands s namelijk de taal op de hele wereld die het MEEST overeenkomt met het Engels.. ja lekker makkelijk dan!!

Spaans, Frans en Duits is net zo nuttig om te leren als Nederlander, weet je hoe vaak je die talen tegenkomt in toeristische gebieden?? En die mensen spreken echt niet allemaal Engels

Ik wist ook niet wat "garlic" betekende.. waaromzou ik dat moeten weten?? Tis echt n woord dat je dagelijks gebruikt (niet dus!) weten jullie dan wat knoflook in het Frans is????????? Ik ben benieuwd!

Die Engelsen zijn gewoon arro, ze spreken echt geen WOORD buiten de deur, dat moeten ze dus wel doen.. dt is Nederland en de taal is NEDERLANDS en ik heb het recht om niet te weten wat garlic is! Dus het probleem ligt dan bij de Engelsman, niet bij mij..!

.
pi_11594212
quote:
Op zondag 6 juli 2003 01:59 schreef francia het volgende:
fuck you, iedereen moet engels leren.. dat zeggen alleen maar nederlanders omdat dat zo lekker makkelijk voor ze is.. nederlands s namelijk de taal op de hele wereld die het MEEST overeenkomt met het Engels.. ja lekker makkelijk dan!!

Spaans, Frans en Duits is net zo nuttig om te leren als Nederlander, weet je hoe vaak je die talen tegenkomt in toeristische gebieden?? En die mensen spreken echt niet allemaal Engels

Ik wist ook niet wat "garlic" betekende.. waaromzou ik dat moeten weten?? Tis echt n woord dat je dagelijks gebruikt (niet dus!) weten jullie dan wat knoflook in het Frans is????????? Ik ben benieuwd!

Die Engelsen zijn gewoon arro, ze spreken echt geen WOORD buiten de deur, dat moeten ze dus wel doen.. dt is Nederland en de taal is NEDERLANDS en ik heb het recht om niet te weten wat garlic is! Dus het probleem ligt dan bij de Engelsman, niet bij mij..!

Aile geloof ik. Ik heb ik disneyland wel eens een broodje pain d'aile gegeten of zo.
Maar je weet toch wel wat knoflook is? En trouwens, die vrouw zei garlic, dus je hoeft het alleen maar Engels-Nederlands te weten.
pi_11594243
quote:
Weten jullie dan wat knoflook in het Frans is????????? Ik ben benieuwd!
knoflook
1. ail [M]

Bron

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 6 juli 2003 @ 10:10:01 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_11594286
quote:

Je vindt die Engelsen misschien arrogant, maar als ik jouw tekst zo eens lees, dan kan jij er ook wat van, zeg!! Alle Engelsen over één kam scheren is natuurlijk heel normaal... vind jij. Ik noem het generalisatie.
Wees blij dat je als Nederlandse meerdere talen spreekt. Zo kan je je in het buitenland tenminste ook een beetje verstaanbaar maken. Enne, je hebt het 'recht niet om te weten wat garlic is' ?? Wat is dat nu voor een onnozele uitspraak?
Is het ooit tot je doorgedrongen dat onze taal alleen hier (en op de boven- en benedenwindse eilanden) wordt gesproken? 't Is echt geen wereldtaal oid. Als een buitenlander hier komt en zijn best doet om mij in het Nederlands aan te spreken, dan vind ik dat natuurlijk leuk. Ik zal die persoon ook zeker helpen, maar zodra ik merk dat zo'n persoon bijv. Engels/Duits spreekt, dan zap ik meteen naar die taal. Waarom? Omdat ik niet zo arrogant ben om stug Nederlands te blijven praten als ik merk dat een andere taal een betere keuze is.
Waarom denk je dat je zoveel talen leert hierzo...? Om je verstaanbaar te kunnen maken. En dat bárst van de voordelen!

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 06-07-2003 15:04]

(Un)masking for the greater good.
  zondag 6 juli 2003 @ 10:20:55 #58
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_11594329
AAngezien engels een internationele taal is vind ik dat ze gewoon normaal engels moeten praten

ontslaan die trut

en daarbij sorrry maar ik kan geen frans en engels redelijk
ik probeer iets te spreken anders engels

zondag 6 juli 2003 @ 13:45:22 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11596898
quote:
Alsof jij Deens, Zweeds, Tsjechies, Hongaars, of Pools gaat leren als je daar op vakantie gaat! Dan ga je het toch ook in het Duits of Engels proberen in de lokale supermarkt? Waarom zou iedere toerist dan ook Nederlands moeten leren als ze naar Nederland komen?

Nederlanders lijden aan grootheidswaanzin en denken dat zij qua taal beter zijn dan anderen op een of andere manier..... Als je geen Engels kunt, haal dan even een collega die het wel kan. Probleem opgelost!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11597102
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:03 schreef bbrother het volgende:
Engels is nr1 wereld taal, word overal op de middelbare school gegeven..

Een beetje moeite om die taal dan te leren is zeker teveel gevraagd

Is alleen waar voor de westerse wereld. In Europa krijgt iedereen op school engels. Maar dan kan je je ook afvragen of de kwaliteit van het engels onderwijs in bijvoorbeeld Frankrijk gelijk is aan die in Nederland.

Daarbij wordt Engels wel in veel landen gesproken, echter Spaans wordt in meer landen gesproken. En Chinees door meer mensen (maar dat komt weer doordat dat zo'n gigantisch groot en overbevolkt land is).

Het mooie van meer talen kunnen spreken is, dat je elkaar tegemoet kan komen, dat een ander dat niet wilt of kan, is zijn/haar verlies en niet het mijne. Immers ik krijg vaker gedaan wat ik wil, dan dat het die ander lukt.

En schreeuwen als iemand de taal niet verstaat, is inderdaad dom. Meensen doen dat ook altijd bij mensen die doof zijn

zondag 6 juli 2003 @ 14:05:20 #61
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11597158
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:00 schreef Vesper het volgende:

En schreeuwen als iemand de taal niet verstaat, is inderdaad dom. Meensen doen dat ook altijd bij mensen die doof zijn

Het is wel handig om wat harder, duidelijker (dus niet met een accent) en langzamer te spreken
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 6 juli 2003 @ 14:14:24 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_11597281
quote:
Op zondag 6 juli 2003 10:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je vindt die Engelsen misschien arrogant, maar als ik jouw tekst zo eens lees, dan kan jij er ook wat van, zeg!! Alle Engelsen over één kam scheren is natuurlijk heel normaal... vind jij. Ik noem het generalisatie.
Wees blij dat je als Nederlandse meerdere talen spreekt. Zo kan je je in het buitenland tenminste ook een beetje verstaanbaar maken. Enne, je hebt het 'recht niet om te weten wat garlic is' ?? Wat is dat nu voor een onnozele uitspraak?
Is het ooit tot je doorgedrongen dat onze taal alleen hier (en op de boven- en benedenwindse eilanden) wordt gesproken? 't Is echt geen wereldtaal oid. Als een buitenlander hier komt en zijn best doet om mij in het Nederlands aan te spreken, dan vind ik dat natuurlijk leuk. Ik zal die persoon ook zeker helpen, maar zodra ik merk dat zo'n persoon bijv. Engels/Duits spreekt, dan zap ik meteen naar die taal. Waarom? Omdat ik niet zo arrogant ben om stug Nederlands te blijven praten als ik merk dat een taal een betere keuze is.
Waarom denk je dat je zoveel talen leert hierzo...? Om je verstaanbaar te kunnen maken. En dat bárst van de voordelen!

precies
pi_11597291
een beetje internationaal georienteerd zijn kan toch geen kwaad

je hoeft ook geen Hongaars te spreken ofzo, maar daar kan je je met Engels en Duits ook prima redden

maar van Nederlanders die geen Engels of Duits praten ken ik er ook nog 1: vorige week stond ik in een winkeltje bij een tankstation in Duitsland, loopt daar een Nederlandse vrouw van ik schat 65 jaar rond, die maar in het Nederlands door dat winkeltje bleef roepen dat ze dat flesje water wilde kopen (en eerst al dacht dat ik daar werkte, dat was ook al de 2e keer, een dag eerder scheen ik bij de FRS te werken)

jah dan kom je ook niet echt waar je wezen wil, probeer het dan iig, je kan altijd wel wat Steenkolenduits en Engels spreken toch

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 6 juli 2003 @ 14:18:04 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_11597336
laatst was een vriendin van me in Nederland.
Ze deed haar uiterste best om zich verstaanbaar te maken in het Engels.
Op gegeven moment, wil ze dat er een foto van haar wordt genomen bij een gracht.
Dus vraagt ze dat aan die Nederlandse vrouw, in het Engels.

Antwoord die vrouw. Wat you zeg? You wil maak picture of me? (wil je een foto van me maken?)

Dom wijf, waarom zouden we van haar een foto willen maken?

pi_11601152
Jah eh tuurlijk moet iedereen kennis hebben vh Engels omdat het n wereldtaal is, maar woordjes als "garlic" kun je niet verwachten dat IEDEREEN dat weet.. ik wist het dus echt niet.. ik vind het dus erg zielig om nu die vrouw uit te gaan schelden.. want ze woont hier wel in Nederland en is Nederlands gewend.

NATUURLIJK vind ik niet dat iedereen Nederlands moet leren die hier op vakantie komt.. liever niet zelfs.. maar ik vind het belachelijk dat er van ons ge-eist wordt dat we net zo vloeiend engels praten als n Engelsman.. Die Engelsman die hier op vakantie is moet maar met gebaren/ woordenboekje/ hulp/ tolk etc.. gaan uitleggen wat kloflook is --> hij is de gast, dus hij moet de moeite doen! klaar!

.
  zondag 6 juli 2003 @ 18:49:59 #66
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_11602072
quote:
Op zondag 6 juli 2003 17:50 schreef francia het volgende:
Jah eh tuurlijk moet iedereen kennis hebben vh Engels omdat het n wereldtaal is, maar woordjes als "garlic" kun je niet verwachten dat IEDEREEN dat weet.. ik wist het dus echt niet.. ik vind het dus erg zielig om nu die vrouw uit te gaan schelden.. want ze woont hier wel in Nederland en is Nederlands gewend.
't Heeft zo weinig met schelden te maken. 't Gaat meer op het idee dat ze dacht: 'Als ik het woord 'Knoflook' schreeuw dan verstaat die Engelse mij wel'. Helaas is dat niet het geval.
quote:
NATUURLIJK vind ik niet dat iedereen Nederlands moet leren die hier op vakantie komt.. liever niet zelfs.. maar ik vind het belachelijk dat er van ons ge-eist wordt dat we net zo vloeiend engels praten als n Engelsman..
Oh nee, dat hoeft ook helemaal niet. We zijn immers geen Engelsen. Mochten we onverhoopt een woord niet weten, dan helpt 'handen-en-voetentaal' meestal wel. Maar het woord hard roepen (zoals de Nederlandse dame deed) heeft natuurlijk weinig zin.
quote:
Die Engelsman die hier op vakantie is moet maar met gebaren/ woordenboekje/ hulp/ tolk etc.. gaan uitleggen wat kloflook is --> hij is de gast, dus hij moet de moeite doen! klaar!
Deels mee eens. Als je in een ander land op vakantie (of wat ook) bent dan krijg je op een gegeven moment toch die taalbarrière te maken. Een gezamelijke taal vinden is dan het makkelijkst. Is dat niet het geval dan komen we toch weer bij het 'handen-en-voetenwerk' terecht. Omdat iemand hier te gast is in Nederland betekent in mijn ogen niet automatisch dat hij/zij de meeste moeite moet doen.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 6 juli 2003 @ 21:00:08 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11604915
quote:
Op zondag 6 juli 2003 17:50 schreef francia het volgende:
Mee eens. Maar tenzij bij de Xenos echt alleen maar oerdomme geiten werken zal er vast wel een collega zijn die een paar woorden engels spreekt. Ga dan niet "KNOFLOOK" zitten schreeuwen om te kijken of de arme Engelse vrouw het bij een hoger volume wel begrijpt. Haal dan even een collega ofzo...... Maar goed, de service georienteerdheid bij de Xenos gaat waarschijnlijk niet zo ver
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 6 juli 2003 @ 22:34:43 #68
55183 dork22
Always the hard way
pi_11607200
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Weten jullie dan wat knoflook in het Frans is????????? Ik ben benieuwd!
--------------------------------------------------------------------------------
Frans komt ook niet elke minuut op elke zender op tv en ook niet in 3 van de 4 liedjes
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  zondag 6 juli 2003 @ 23:01:27 #69
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_11607874
hmmm..roquefort?

Kan me zoiets herinneren van een avondmaal..

AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_11608260
quote:
boursin ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')