quote:Operation Ivy kun je zien als voorloper van Rancid. Matt Freeman (bas en eigenlijk de sound van Rancid) en Tim Armstrong AKA Lint (gitaar) speelden daarin. Zeer legendarische, en misschien wel eerste, skacoreband, twee verzamelalbums uit 'Energy/Hectic', met bijna al het studiomateriaal, en Seedy, maar dat is meer een live en demorommelverzamelaar. Punk en ska is daar zeg maar 50/50.
Op zaterdag 5 juli 2003 14:39 schreef TIC het volgende:[..]
ehm dat wist ik niet
maarre ik had gehoord dat ze in het prille begin alleen maar ska speelde.
quote:ok
Op zaterdag 5 juli 2003 17:50 schreef belsen het volgende:[..]
Operation Ivy kun je zien als voorloper van Rancid. Matt Freeman (bas en eigenlijk de sound van Rancid) en Tim Armstrong AKA Lint (gitaar) speelden daarin. Zeer legendarische, en misschien wel eerste, skacoreband, twee verzamelalbums uit 'Energy/Hectic', met bijna al het studiomateriaal, en Seedy, maar dat is meer een live en demorommelverzamelaar. Punk en ska is daar zeg maar 50/50.
Jesse Michaels, de toenmalige zanger, heeft is tegenwoordig kunstenaar en heeft bijvoorbeeld de voorkant van ...and out come the wolves gemaakt. Voor een geschiedenis van OpIvy verwijs ik naar 'To the end of the East Bay' op ...and out come the wolves.
quote:Don't ye just luv facts like these.
Op zaterdag 5 juli 2003 17:50 schreef belsen het volgende:[..]
Operation Ivy kun je zien als voorloper van Rancid. Matt Freeman (bas en eigenlijk de sound van Rancid) en Tim Armstrong AKA Lint (gitaar) speelden daarin. Zeer legendarische, en misschien wel eerste, skacoreband, twee verzamelalbums uit 'Energy/Hectic', met bijna al het studiomateriaal, en Seedy, maar dat is meer een live en demorommelverzamelaar. Punk en ska is daar zeg maar 50/50.
Jesse Michaels, de toenmalige zanger, heeft is tegenwoordig kunstenaar en heeft bijvoorbeeld de voorkant van ...and out come the wolves gemaakt. Voor een geschiedenis van OpIvy verwijs ik naar 'To the end of the East Bay' op ...and out come the wolves.
quote:Zeker doen! Mijn favorieten zijn:
Op zaterdag 5 juli 2003 21:53 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Don't ye just luv facts like these.
Leuk om te weten. Ken OpIvy alleen van naam, toch zeker maar eens gaan checken.
- Healthy body, sick mind
- Vulnerability
- Take warning
- Freeze up
- Bad town
- Yelling in my ear
- Knowledge (later gecoverd door o.a. Green Day)
Maar het beste kun je gewoon voor een paar centen 'Energy and hectic' kopen, is uit op Look out!, meer dan 30 nummers in 70 minuten voor ongeveer 10 euro.
quote:Leuk prijsje.
Op zondag 6 juli 2003 13:32 schreef belsen het volgende:[..]
Zeker doen! Mijn favorieten zijn:
- Healthy body, sick mind
- Vulnerability
- Take warning
- Freeze up
- Bad town
- Yelling in my ear
- Knowledge (later gecoverd door o.a. Green Day)Maar het beste kun je gewoon voor een paar centen 'Energy and hectic' kopen, is uit op Look out!, meer dan 30 nummers in 70 minuten voor ongeveer 10 euro.
Rancid (2000) vind ik nog de beste cd eigenlijk.
hoewel Maxwell Murder wel meesterlijk is
Die hebben we nog gecoverd.
quote:Haha, die bass-solo kan je echt niet zeker?
Op woensdag 9 juli 2003 09:32 schreef cleany het volgende:Rancid (2000) vind ik nog de beste cd eigenlijk.
hoewel Maxwell Murder wel meesterlijk is![]()
Die hebben we nog gecoverd.
* =HellFire= is tevreden ermee en gaat de cd zeker halen.
quote:Voor m'n gevoel zetten ze de beste nummers altijd vooraan.
Op woensdag 9 juli 2003 23:46 schreef Opie het volgende:
1-13 vind ik geweldig. 14-19 vind ik ietsjes minder.
quote:ik speel geen bas, maar onze bassist kon hem wel
Op woensdag 9 juli 2003 18:56 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Haha, die bass-solo kan je echt niet zeker?
hij heeft meer moeite met Axiom
Ik weet niet wat ik hun beste album vind, ik zit te twijfelen tussen and out come the wolves en lets go, maar in ieder geval die 2.
Deze lijkt wel wat meer in die richting te gaan dus ik ben blij
quote:Net zo vloeiend? Hm.
Op donderdag 10 juli 2003 10:40 schreef cleany het volgende:[..]
ik speel geen bas, maar onze bassist kon hem wel
quote:Ja, dat is Rancid 2000, die is inderdaad anders en harder.
Op donderdag 10 juli 2003 10:41 schreef kroegtijger het volgende:
ik vind rancid nog een wisselend bandje.....elk nummer dat ik van ze download vinnik supergoed (zoals I wanna riot, Hyena Roots Radicals en Sidekick) maar het album wat ik van ze gekocht heb (Rancid) vind ik dus helemaal ruk. Wat een teringherrie zeg
naja, ik ben benieuwd wat ze op lowlands gaan doen....
quote:naja, ik ga nog wel een poging wagen dan... misschien dat ik t toch nog kan waarderen......k vonnet inderdaad nogal kansloos klinken in vergelijking met de gedownloade nummers
Op donderdag 10 juli 2003 11:41 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Ja, dat is Rancid 2000, die is inderdaad anders en harder.
Je hebt nou net de verkeerde (voor jou dan) gekocht. Koop And Out Come The Wolves... of Let's Go. Topalbums.
quote:Op basis van een paar dowloads en één gekochte cd een band als 'wisselend' bestempelen vind ik wel erg simplistisch.
Op donderdag 10 juli 2003 10:41 schreef kroegtijger het volgende:
ik vind rancid nog een wisselend bandje.....elk nummer dat ik van ze download vinnik supergoed (zoals I wanna riot, Hyena Roots Radicals en Sidekick) maar het album wat ik van ze gekocht heb (Rancid) vind ik dus helemaal ruk. Wat een teringherrie zeg
naja, ik ben benieuwd wat ze op lowlands gaan doen....
En nu ga ik ook maar eens even op zoek naar de nieuwe cd.
Indestructible
Fall Back Down
Red Hot Moon
Django
Arrested In Shanghai
Tropical London
Spirit of '87
Zeer gaaf album.
quote:Nou, als ik de 2 muzieksoorten met elkaar vergelijk (dus rancid 2000 en die gedownloade nummers) dan zit daar toch een wereld van verschil tussen. Compleet andere muziek, dus om dan te zeggen dat het niet wisselend is vinnik niet waar......
Op donderdag 10 juli 2003 13:12 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Op basis van een paar dowloads en één gekochte cd een band als 'wisselend' bestempelen vind ik wel erg simplistisch.
Rancid (2000) is inderdaad een harde plaat, en wat mij betreft ook niet hun beste. Maar albums als Let's Go, And Out Come The Wolves en Life Won't Wait zijn fantastisch.En nu ga ik ook maar eens even op zoek naar de nieuwe cd.
quote:Het is allebei streetpunk, alleen op Rancid spelen ze wat harder en sneller, maar ook daar zitten nog wel ska-punk invloeden tussen. Het is in ieder geval geen compleet andere muziek. Het is niet opeens R&B ofzo.
Op donderdag 10 juli 2003 13:55 schreef kroegtijger het volgende:[..]
Nou, als ik de 2 muzieksoorten met elkaar vergelijk (dus rancid 2000 en die gedownloade nummers) dan zit daar toch een wereld van verschil tussen. Compleet andere muziek, dus om dan te zeggen dat het niet wisselend is vinnik niet waar......
quote:I agree!
Op donderdag 10 juli 2003 13:23 schreef Opie het volgende:
Mijn favoriete nummers van Indestructible zijn ehm..Indestructible
Fall Back Down
Red Hot Moon
Django
Arrested In Shanghai
Tropical London
Spirit of '87Zeer gaaf album.
|
Forum Opties | |
---|---|