abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11581194
Dit betekent toch niet het einde van de Transplants toch ?
Rancid is een mn favoriete punkbands, samen met pennywise
Live zijn ze trouwens ook erg goed
Topband gewoon
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 17:50:46 #27
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_11581920
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 14:39 schreef TIC het volgende:

[..]

ehm dat wist ik niet
maarre ik had gehoord dat ze in het prille begin alleen maar ska speelde.

Operation Ivy kun je zien als voorloper van Rancid. Matt Freeman (bas en eigenlijk de sound van Rancid) en Tim Armstrong AKA Lint (gitaar) speelden daarin. Zeer legendarische, en misschien wel eerste, skacoreband, twee verzamelalbums uit 'Energy/Hectic', met bijna al het studiomateriaal, en Seedy, maar dat is meer een live en demorommelverzamelaar. Punk en ska is daar zeg maar 50/50.
Jesse Michaels, de toenmalige zanger, heeft is tegenwoordig kunstenaar en heeft bijvoorbeeld de voorkant van ...and out come the wolves gemaakt. Voor een geschiedenis van OpIvy verwijs ik naar 'To the end of the East Bay' op ...and out come the wolves.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 5 juli 2003 @ 20:36:37 #28
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_11584966
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 17:50 schreef belsen het volgende:

[..]

Operation Ivy kun je zien als voorloper van Rancid. Matt Freeman (bas en eigenlijk de sound van Rancid) en Tim Armstrong AKA Lint (gitaar) speelden daarin. Zeer legendarische, en misschien wel eerste, skacoreband, twee verzamelalbums uit 'Energy/Hectic', met bijna al het studiomateriaal, en Seedy, maar dat is meer een live en demorommelverzamelaar. Punk en ska is daar zeg maar 50/50.
Jesse Michaels, de toenmalige zanger, heeft is tegenwoordig kunstenaar en heeft bijvoorbeeld de voorkant van ...and out come the wolves gemaakt. Voor een geschiedenis van OpIvy verwijs ik naar 'To the end of the East Bay' op ...and out come the wolves.

ok
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_11586110
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 17:50 schreef belsen het volgende:

[..]

Don't ye just luv facts like these. Leuk om te weten. Ken OpIvy alleen van naam, toch zeker maar eens gaan checken.
  Moderator zondag 6 juli 2003 @ 13:32:35 #30
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_11596744
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 21:53 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Don't ye just luv facts like these. Leuk om te weten. Ken OpIvy alleen van naam, toch zeker maar eens gaan checken.

Zeker doen! Mijn favorieten zijn:

- Healthy body, sick mind
- Vulnerability
- Take warning
- Freeze up
- Bad town
- Yelling in my ear
- Knowledge (later gecoverd door o.a. Green Day)

Maar het beste kun je gewoon voor een paar centen 'Energy and hectic' kopen, is uit op Look out!, meer dan 30 nummers in 70 minuten voor ongeveer 10 euro.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_11605420
quote:
Op zondag 6 juli 2003 13:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Zeker doen! Mijn favorieten zijn:

- Healthy body, sick mind
- Vulnerability
- Take warning
- Freeze up
- Bad town
- Yelling in my ear
- Knowledge (later gecoverd door o.a. Green Day)

Maar het beste kun je gewoon voor een paar centen 'Energy and hectic' kopen, is uit op Look out!, meer dan 30 nummers in 70 minuten voor ongeveer 10 euro.

Leuk prijsje. Zal ik zeker doen.
pi_11659419
ik hou niet zo van de ska-nummers van Rancid. Dat klinkt gewoon niet onwijs leuk, vind ik, behalve Timebomb, want dat heeft nog tempo.

Rancid (2000) vind ik nog de beste cd eigenlijk.

hoewel Maxwell Murder wel meesterlijk is
Die hebben we nog gecoverd.

pi_11669705
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 09:32 schreef cleany het volgende:

Rancid (2000) vind ik nog de beste cd eigenlijk.
hoewel Maxwell Murder wel meesterlijk is
Die hebben we nog gecoverd.

Haha, die bass-solo kan je echt niet zeker?
pi_11670145
Indestructable is gelekt!!!

Hij klinkt zeer okee moet ik zeggen

pi_11671960
Hij klinkt goed. Lekker divers en de muziekstijl is een kruising tussen Transplants, Let's Go en And Out Come The Wolves.
pi_11672226
Rancid
pi_11674351
Zo, binnen. Klinkt weer super. Wolves stijl herken ik er zeker in terug.

* =HellFire= is tevreden ermee en gaat de cd zeker halen.

pi_11675195
1-13 vind ik geweldig. 14-19 vind ik ietsjes minder.
pi_11679567
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:46 schreef Opie het volgende:
1-13 vind ik geweldig. 14-19 vind ik ietsjes minder.
Voor m'n gevoel zetten ze de beste nummers altijd vooraan.
pi_11679983
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 18:56 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Haha, die bass-solo kan je echt niet zeker?

ik speel geen bas, maar onze bassist kon hem wel

hij heeft meer moeite met Axiom

pi_11679988
ik vind rancid nog een wisselend bandje.....elk nummer dat ik van ze download vinnik supergoed (zoals I wanna riot, Hyena Roots Radicals en Sidekick) maar het album wat ik van ze gekocht heb (Rancid) vind ik dus helemaal ruk. Wat een teringherrie zeg
naja, ik ben benieuwd wat ze op lowlands gaan doen....
pi_11680526
Ik heb pas de eerste 2 nummers binnen nu, maar het klinkt in ieder geval beter dan hun laatste album.

Ik weet niet wat ik hun beste album vind, ik zit te twijfelen tussen and out come the wolves en lets go, maar in ieder geval die 2.

Deze lijkt wel wat meer in die richting te gaan dus ik ben blij

pi_11681279
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 10:40 schreef cleany het volgende:

[..]

ik speel geen bas, maar onze bassist kon hem wel

Net zo vloeiend? Hm.
pi_11681294
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 10:41 schreef kroegtijger het volgende:
ik vind rancid nog een wisselend bandje.....elk nummer dat ik van ze download vinnik supergoed (zoals I wanna riot, Hyena Roots Radicals en Sidekick) maar het album wat ik van ze gekocht heb (Rancid) vind ik dus helemaal ruk. Wat een teringherrie zeg
Ja, dat is Rancid 2000, die is inderdaad anders en harder. Je hebt nou net de verkeerde (voor jou dan) gekocht. Koop And Out Come The Wolves... of Let's Go. Topalbums.
pi_11683258
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:41 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ja, dat is Rancid 2000, die is inderdaad anders en harder. Je hebt nou net de verkeerde (voor jou dan) gekocht. Koop And Out Come The Wolves... of Let's Go. Topalbums.

naja, ik ga nog wel een poging wagen dan... misschien dat ik t toch nog kan waarderen......k vonnet inderdaad nogal kansloos klinken in vergelijking met de gedownloade nummers
pi_11683306
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 10:41 schreef kroegtijger het volgende:
Op basis van een paar dowloads en één gekochte cd een band als 'wisselend' bestempelen vind ik wel erg simplistisch.
Rancid (2000) is inderdaad een harde plaat, en wat mij betreft ook niet hun beste. Maar albums als Let's Go, And Out Come The Wolves en Life Won't Wait zijn fantastisch.

En nu ga ik ook maar eens even op zoek naar de nieuwe cd.

Hmmzz....
pi_11683592
Mijn favoriete nummers van Indestructible zijn ehm..

Indestructible
Fall Back Down
Red Hot Moon
Django
Arrested In Shanghai
Tropical London
Spirit of '87

Zeer gaaf album.

pi_11684442
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:12 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Op basis van een paar dowloads en één gekochte cd een band als 'wisselend' bestempelen vind ik wel erg simplistisch.
Rancid (2000) is inderdaad een harde plaat, en wat mij betreft ook niet hun beste. Maar albums als Let's Go, And Out Come The Wolves en Life Won't Wait zijn fantastisch.

En nu ga ik ook maar eens even op zoek naar de nieuwe cd.

Nou, als ik de 2 muzieksoorten met elkaar vergelijk (dus rancid 2000 en die gedownloade nummers) dan zit daar toch een wereld van verschil tussen. Compleet andere muziek, dus om dan te zeggen dat het niet wisselend is vinnik niet waar......
pi_11684940
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:55 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Nou, als ik de 2 muzieksoorten met elkaar vergelijk (dus rancid 2000 en die gedownloade nummers) dan zit daar toch een wereld van verschil tussen. Compleet andere muziek, dus om dan te zeggen dat het niet wisselend is vinnik niet waar......

Het is allebei streetpunk, alleen op Rancid spelen ze wat harder en sneller, maar ook daar zitten nog wel ska-punk invloeden tussen. Het is in ieder geval geen compleet andere muziek. Het is niet opeens R&B ofzo.
Maar goed, als je met wisselend bedoelt dat ze nog weleens wat experimenteren en andere stijlen inpassen dan ga ik verder wel akkoord. Ik dacht dat je met 'wisselend' wisselvallig bedoelde, en dat vond ik een beetje vreemde conclusie op één gedownload album (van 5) en een paar gedownloade nummers.
Hmmzz....
pi_11685608
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:23 schreef Opie het volgende:
Mijn favoriete nummers van Indestructible zijn ehm..

Indestructible
Fall Back Down
Red Hot Moon
Django
Arrested In Shanghai
Tropical London
Spirit of '87

Zeer gaaf album.

I agree!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: