quote:Omdat het zo geschreven is.
Op vrijdag 4 juli 2003 15:27 schreef dj-ango het volgende:[..]
Okey kan je gelijk in hebben. Ik ben namelijk een van de weinige die de boeken nog nooit heeft gelezen ( en nu ga ik iets zeggen waardoor heel mn reputatie naar de tering gaat), omdat ik ze te saai vond. Maar goed ieder zijn eigen mening ( wat betereft de boeken tot zover).
Deel 1 is in het begin ook heel saai. Daarom haken een hoop mensen af. Echt een kwestie van doorbijten, hoe moeilijk het ook lijkt. Ik had het ook bijna opgegevenIk bedoel juist dat het einde te plots in gaat. Hij had dit beter en mooier kunnen afronden. Een beetje open einde kan geen kwaad en al helemaal niet bij deze films. Maar je kan je verhaal toch wel beter afronden? En daarmee wil ik nogmaals the Matrix Reloaded als voorbeeld stellen. Dat heeft iets afgeronds, en toch een link naar het laatste deel, en ook nog hiermee een open einde. Niet plots, niet zomaar boem door het verhaal heen, wat wel bij TLOTR was.
LOTR:
Einde boek 1 ---
Ten slotte gingen ze weer aan land op de zuidelijke hellingen van de Amon Lhaw. Daar vonden zij een vlak stuk over en trokken de boot uit het water en verborgen haar zo goed mogelijk achter een groot rotsblok. Toen, hun pakket op de schouders nemend, gingen ze op weg, een pad zoekend dat hen over de grijze heuvels van de Emyn Muil zou voeren, en verder omlaag het Land van Schaduw in.
't Einde van Deel 1 moet ik zeggen (Deel 1 bestaat uit 2 boeken) is nogal open ja. En zoals ik al zei: Jackson wilde zo dicht mogelijk bij het boek blijven dus ja...het kan vervelend zijn als je het niet gelezen hebt.
vanavond te zien op Net5
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |