quote:Ja, maak ons maar weer jaloers!
Op vrijdag 4 juli 2003 08:59 schreef F@lcon© het volgende:
Dit lezende realiseer ik me plots weer hoe klein de gemiddelde tuin is die je bij je huis hebt in Nederland........ik woon in Denemarken en ik heb een tuin van 600 m²..........is een iets grotere klus om die om te spitten, in te richten etc...
En nee, dat is niet moeilijk.
zo ja doe je er wel doek onder want als je het zat bent kan je je halve tuin uitgraven
quote:Dat doek is ook belangrijk voor opkomend onkruid.
Op vrijdag 4 juli 2003 09:22 schreef Die_Rooie het volgende:
die rooie steentjes is zeker rood grint??zo ja doe je er wel doek onder want als je het zat bent kan je je halve tuin uitgraven
quote:Nee, ik importeer wel een tuin daarvandaan; ze hebben er toch genoeg
Op vrijdag 4 juli 2003 09:10 schreef code4u het volgende:[..]
Ja, maak ons maar weer jaloers!
Ik moet ook maar eens gaan emigreren naar Denemarken.
Maar kunnen jullie iig. enkele opmerkingen plaatsen over de indeling, ruimte-effect etc.?
quote:Niet slijmen.
Op vrijdag 4 juli 2003 09:35 schreef mat_herben het volgende:
Het is wel een leuk ontwerp
het is een heeeeeeeel leuk ontwep
quote:nee er loopt een pas, dat gele...
Op vrijdag 4 juli 2003 09:56 schreef ook_gek het volgende:
Maar wat ik dus begrijp is dat je over het gras moet om bij de fietsen en de schuur komt? Je kan beter in dat gras een klein smal weggetje maken waar je over kan lopen.
Zo'n tuin waar achteraf alles te klein blijkt te zijn.
Maargoed, ik ben dan ook verwend
quote:Kut stom stom stim. Sorry.
Op vrijdag 4 juli 2003 09:57 schreef akkien het volgende:[..]
nee er loopt een pas, dat gele...
Meer concreet: Ik vind de hoeveelheid gras erg klein. Ga je dat elke week maaien? Misschien beter om dat gras te vervangen door lage beplanting. Of vervang de rode steentjes door gras. Het idee van de rode steentjes is mij niet duidelijk. Moet dat achter in de tuin een groot tweekleurig terras worden? Wat is die donkerrode stip?
Overigens vind ik het geen slecht ontwerp. Kies wel voor een heel onopvallende kleur geel, omdat geel uit zichzelf al goed opvalt. Zeker in combinatie met rood. Mijn buren hebben hun hele tuin vol liggen met heftig gele tegels.
En dan in het linkerstukje echt laag (bodembedekking enzo) en in het rechterstukje tot ongeveer 50cm, en dan daarachter hoger...
quote:Je hebt ook rondingen die je kant en klaar kan kopen. Moet je alleen weten hoe groot je de cirkel wil hebben
Op vrijdag 4 juli 2003 11:08 schreef mbn het volgende:
Ik zou als ik jou was nog eens een keer in de tuin gaan staan en afvragen wat je precies wilt.
Verder zijn rondingen moeilijk aan te leggen.
Aantal steentjes bepalen is oppervlakte uitrekenen en delen door de grote van het steentje en daar nog eens tussen de 10 en 20 procent bij optellen vanwege afwijkingen in de uiteindelijke uitvoering.
1. Grind bij het gras. Zou zoiezo geen grind in deze tuin verwerken wil je het toch, zou ik het niet bij het gras gebruiken. Je krijgt dan het probleem dan je grind op het gras krijgt. Of je moet een opsluiting maken tussen grind en gras. Kleur rood zou ik niet gebruiken, zou toch voor een lichtere gele tint gaan als de klinker/steen meer rust en anders overheerst het rode te veel
2.Neem aan dat dat rondje in het grind een waterpartij is? Zo ja een goede plek centraal in de tuin vanaf beide terrasjes goed zichtbaar.
3.Bij het berekenen van de oppervlakten. Je kunt beter te veel berekenen houd ook rekening met circa 5% knipverlies, als je geen vasten legvormen gebruikt althans
4. Weet niet hoe het met de zon zit. Maar 1 van de twee terrasjes zou ik schaduw terras maken en dan doormiddel van een ronde of gewone vierkante pergola die je dan laat begroeien met blauwe of goude regen (wisteria), clematis, passifloria, druif (lekker!) of andere klimmers. Binnen de kortste keren heb je een mooi schaduwterras.
5. Bij dat gedeelte voor fietsen en afvalbakken zou ik aan het pad een afscheiding maken dit kan een haag zijn , maar ook een trellis of palen met betongaas die je laat begroeien zijn. Zodat je niet meteen of die fietsen en afvalbakken kijkt.
Verder leuk ontwerp niet mijn stijl, hou meer van strakke tuinen dus die maak ik ook wat meer en liever.
WIj hebben de luxe gehad e.e.a. te kunnen uitbesteden, dus wij hebben ons hier niet meer bezig hoeven houden
quote:dat is niet zo handig als je (bijna) jonge kinderen hebt....
Op vrijdag 4 juli 2003 22:32 schreef superheist het volgende:
maak van het grind gedeelte een vijver met een bruggetje erover dat is altijd leuk
quote:Ja en ja, natuurlijk komt er een doek onder. Ik denk dat in een deel ook een grote gele steen met water komt. Onder de rode steentjes komt dan de bak water met pomp: Zo'n bak van 200liter en een metaalrooster erop, dan het doek erover, stukje openlaten omdat het doek te weinig water doorlaat, dat deel met gaas bedekken, stenen erop en rood grint erover.
Op vrijdag 4 juli 2003 09:22 schreef Die_Rooie het volgende:
die rooie steentjes is zeker rood grint??zo ja doe je er wel doek onder want als je het zat bent kan je je halve tuin uitgraven
quote:Thanks - eigen ontwerp. Ik vind het leuk dat je het mooi vindt. Ik hoop dat het de tuin wat groter doet lijken (stenen in het pad in de lengterichting bijvoorbeeld)
Op vrijdag 4 juli 2003 09:23 schreef Troel het volgende:
Ik vind het trouwens een gigantisch leuk ontwerp!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |