quote:Litmanen werd in principe eerst voor 6 maanden gehaald, en iedereen jubelde en jubelde. Nu plakt 'ie er een tweede jaar aan vast en dat is dan waarschijnlijk zijn laatste.
Op woensdag 9 juli 2003 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Daar gaan we weer. Een speler voor een jaar halen is neit slim!
Waarom werd Litmanen gehaald? Hij kostte helemaal niets (qua transferprijs) !!! Als de Boer ook maar 1 euro had gekost qua transferprijs had ik ook een andere oplossing gezocht, maar hij is transfervrij! Bovendien zijn de jeugdige verdedigers te onervaren, en zie ik de Jong niet echt als centrumverdediger. De Boer zou Heitinga prima op kunnen leiden in dat jaar, en daarna wordt Frank te duur om te houden. Ajax moet niet de fout maken om de Boer een contract van het kaliber Witschge of Winter aan te bieden, want dan zit je er na 3 jaar nog steeds aan vast en moet je flink in de buidel tasten voor een oude speler die eigenlijk niet meer past, maar vanwege zijn reputatie meer waard is dan tribuneklant te spelen. 1 jaar lijkt mij dus goed.
quote:Met Litmanen was ook mijn eerste reactie hosanna, maar daarna kwam wel degelijk het besef, is een speler aantrekken voor een jaar of zelfs korter wel slim?
Op woensdag 9 juli 2003 10:10 schreef twi het volgende:[..]
Litmanen werd in principe eerst voor 6 maanden gehaald, en iedereen jubelde en jubelde. Nu plakt 'ie er een tweede jaar aan vast en dat is dan waarschijnlijk zijn laatste.
Waarom werd Litmanen gehaald? Hij kostte helemaal niets (qua transferprijs) !!! Als de Boer ook maar 1 euro had gekost qua transferprijs had ik ook een andere oplossing gezocht, maar hij is transfervrij! Bovendien zijn de jeugdige verdedigers te onervaren, en zie ik de Jong niet echt als centrumverdediger. De Boer zou Heitinga prima op kunnen leiden in dat jaar, en daarna wordt Frank te duur om te houden. Ajax moet niet de fout maken om de Boer een contract van het kaliber Witschge of Winter aan te bieden, want dan zit je er na 3 jaar nog steeds aan vast en moet je flink in de buidel tasten voor een oude speler die eigenlijk niet meer past, maar vanwege zijn reputatie meer waard is dan tribuneklant te spelen. 1 jaar lijkt mij dus goed.
Ik denk bij Frank de Boer niet direct aan een eventuele transfersom, maar meer aan zijn salaris. Dat zal ook niet al te klein zijn, en Ajax moet niet weer het geld dat ze nu hebben zo snel gaan uitgeven als ze na 1995 deden...
quote:niet zo janken hoor
Op woensdag 9 juli 2003 10:20 schreef What het volgende:
Whatever, ik ben d'r nog steeds doodziek van.AS Roma
Ik gun Chris het beste en als dat voor hem ROMA is, so what?! We redden het ook makkelijk zonder hem en we hebben er 18 miljoen voor gekregen........
quote:Sja das ook weer zo...
Op woensdag 9 juli 2003 10:23 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
niet zo janken hoor
Ik gun Chris het beste en als dat voor hem ROMA is, so what?! We redden het ook makkelijk zonder hem en we hebben er 18 miljoen voor gekregen........
alleen denk ik niet dat Roma het beste is voor Chris
quote:Litmanen heeft ondanks z'n geringe aantal wedstrijden wel een enorm waardevolle rol gehad voor Ajax vorig jaar. Ontzettend belangrijke doelpunten, en onderschat ook niet wat hij alleen al door bij Ajax te zijn voor de supporters heeft betekend. Ik heb 'm niet vaak gezien op het veld, maar alleen het feit dat Litmanen voor Ajax speelt daar ben ik als Ajacied al trots op.
Op woensdag 9 juli 2003 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Met Litmanen was ook mijn eerste reactie hosanna, maar daarna kwam wel degelijk het besef, is een speler aantrekken voor een jaar of zelfs korter wel slim?
Ik denk bij Frank de Boer niet direct aan een eventuele transfersom, maar meer aan zijn salaris. Dat zal ook niet al te klein zijn, en Ajax moet niet weer het geld dat ze nu hebben zo snel gaan uitgeven als ze na 1995 deden...
En als daar straks eventueel nog een Bergkamp (voor 2 jaar) bij kan komen is het helemaal fantastisch. Ik moet toegeven, ik hoop liever dat de Bergkamp-geruchten waar zijn dan dat de Boer naar Ajax komt, maar in het meest realistische scenario gaat Bergkamp gewoon stoppen en zal de Boer naar Ajax komen.
Ik weet nog in seizoen 1998 dat Ajax met spelers als Menno Willems ind e achterhoede moest beginnen vanwege blessures (en tsja...de Boertjes ), en beginnen met zo'n onervaren achterhoede is dodelijk. Het salaris van Frank moet voor 1 jaar wel op te brengen zijn (mits de CL gehaald wordt). En juist vanwege zijn salaris (en leeftijd) hoeft 'ie van mij maar 1 jaartje te blijven. Mede omdat Heitinga dan EINDELIJK betrouwbaar genoeg moet zijn voor de wat zwaardere wedstrijden (PSV, Feyenoord en bij voorkeur ook al CL). Want heel veel heeft Heitinga ook nog niet laten zien door zijn blessures natuurlijk.
quote:Uitverkoop? 18 miljoen euro vind ik geen uitverkoop, en als we Inter erin kunnen laten trappen om Mandy voor nog eens 8 miljoen euro over te kopen, dan denk ik dat dit financieel een historisch jaar is, zonder dat we er kwalitatief teveel op achteruit gaan (m.u.v. Chivu, maar de vervanging wordt hier nu al uitvoerig besproken. het kwaliteitsverlies van Chivu - de Boer is niet zo heel erg groot).
Op woensdag 9 juli 2003 10:27 schreef HeatWave het volgende:
tja, ik vrees dat de uitverkoop weer begonnen is....... hopen dat het meevalt.
quote:Ik had 'm liever bij Barça gezien, of AC Milan...maarja...liever naar de hoogste bieder dan naar de hoogste club...niet? Als je ziet hoeveel spelers er worden geruild in Italië speelt 'ie volgend jaar alweer voor Juventus.
Op woensdag 9 juli 2003 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Sja das ook weer zo...
alleen denk ik niet dat Roma het beste is voor Chris
Een Bergkamp die terugkomt, ik weet het zo net nog niet. Dat vanwege zijn eerdere uitspraak EN zijn positie. Hij zal komen om altijd te spelen, dat kan toch eenvoudigweg niet?
quote:Met zijn kwaliteiten: moet kunnen. denk er ook aan dat hij hier niet zoveel wedstrijden hoeft te ballen als in Engeland. Da's alleen maar goed voor hem. Hij is niet echt blessuregevoelig. Lijkt me een goede aanwinst.
Op woensdag 9 juli 2003 10:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Een Bergkamp die terugkomt, ik weet het zo net nog niet. Dat vanwege zijn eerdere uitspraak EN zijn positie. Hij zal komen om altijd te spelen, dat kan toch eenvoudigweg niet?
quote:Okay!
Op woensdag 9 juli 2003 10:23 schreef Doopy-X- het volgende:
niet zo janken hoor
* What is alweer blij!
Not.
[Dit bericht is gewijzigd door What op 09-07-2003 10:44]
quote:Maar loopt hij de ontwikkeling van een jeugdige speler dan niet in de weg als hij elke week speelt?
Op woensdag 9 juli 2003 10:42 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Met zijn kwaliteiten: moet kunnen. denk er ook aan dat hij hier niet zoveel wedstrijden hoeft te ballen als in Engeland. Da's alleen maar goed voor hem. Hij is niet echt blessuregevoelig. Lijkt me een goede aanwinst.
quote:Ik weet het zo net nog niet. Bergkamp is niet meer de voetballer die hij was toen hij weg ging bij Ajax. Laten we voor het gemak ervanuit gaan dat Litmanen geblesseerd is gedurende 75% van het seizoen. Mijn hoop is dat Inter voor 8 miljoen in zee gaat met Mandy, zodat Sikora in ieder geval naar rechts kan om meer plaats op links vrij te maken. Dan heb je een van der Vaart die linksmidden speelt, en vermoedelijk een Maxwell die links van hem speelt. Bergkamp kan samen met ofwel Zlatan, ofwel Sonck in de spits spelen (ietwat erachter). Het probleem van Zlatan en Mido samen was dat ze beiden veel te diep stonden. Ik denk dat vooral Zlatan veel heeft aan een Bergkampt. Hij ging al veel beter voetballen met Litmanen, maar vanwege diens blessures is die combinatie niet vaak voorgekomen.
Op woensdag 9 juli 2003 10:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wil ook absoluut niet beweren dat Litmanen geen waarde voor Ajax heeft gehad het afgelopen jaar. Ik geef alleen eerlijk toe dat ik sceptisch was over zijn komst, hoewel ook ik natuurlijk blij was met zijn komst. (Vreemd he)Een Bergkamp die terugkomt, ik weet het zo net nog niet. Dat vanwege zijn eerdere uitspraak EN zijn positie. Hij zal komen om altijd te spelen, dat kan toch eenvoudigweg niet?
Ik denk echter niet dat Arsenal zonder reden "slechts" een derde van zijn salaris aanbiedt aan 'm. Arsenal wil van 'm af, hoe ongelofelijk dat ook klinkt voor Nederlanders.
Overigens maak ik mezelf van kant als Bergkamp bij PSV komt te spelen.
quote:Een Maxwell zou linksback kunnen worden, een Pienaar zal Galasek van de bank af houden, een van der Vaart zou achter 'm moeten kunnen spelen. Wesley Sneijder zou er de dupe van worden, maar dat wordt 'ie in principe sowieso.
Op woensdag 9 juli 2003 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Maar loopt hij de ontwikkeling van een jeugdige speler dan niet in de weg als hij elke week speelt?
Bergkamp zie ik wel beter zitten als aanvoerder dan een Frank de Boer.
Als ik even objectief kijk (mijn hart gaat niet sneller kloppen van de Boer bij Ajax, maar wel 5x zo snel van alleen maar het idee van Dennis bij Ajax) denk ik dat Ajax meer heeft aan de Boer dan aan Bergkamp. Zeker gezien Litmanen er ook al is voor de ervaring.
Maar als Ajacied mag je dromen Zeker aangezien dit de enige kans is om Dennis dan nog wedstrijden te zien spelen in een mooi shirt.
quote:Dat je niet van Italiaans voetbal houdt was wel duidelijk, dat komt namelijk in iedere post van je naar voren. Dat je daarom meteen een nog sterkere Ajax-bril opzet is eigenlijk alleen maar een logisch gevolg. Ajax kan alleen vwb historie en speelstijl tippen aan Roma, verder gaat iedere vergelijking zo scheef als wat. Dat jij zou kiezen voor een verblijf bij Ajax oke, je bent waarschijnlijk een van de weinigen. vergeet verder niet dat Chivu ook afkomstig is uit een Romaans - en dus feitelijk Latijns - land dus de keuze voor Italië lang niet zo vreemd is als iedereen denkt.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:20 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hij speelt een heel seizoen klotevoetbal en zal Ajax verder in de CL zien komen dan hijzelf...............
ik zou voor Ajax kiezen
quote:Ik denk dat iedere Ajacied gewoon een beetje de P erin heeft dat 'ie naar Roma gaat, wat feitelijk de laatste jaren met uitzondering van 1 seizoen veel minder aanzien heeft in Nederland dan bijvoorbeeld Juventus of Inter. Daarbij natuurlijk de toevalligheid dat Ajax min of meer verantwoordelijk was voor de uitschakeling van AS Roma, wat de nodige arrogantie met zich meebrengt
Op woensdag 9 juli 2003 10:52 schreef Dylan Dog het volgende:
Dat je niet van Italiaans voetbal houdt was wel duidelijk, dat komt namelijk in iedere post van je naar voren. Dat je daarom meteen een nog sterkere Ajax-bril opzet is eigenlijk alleen maar een logisch gevolg. Ajax kan alleen vwb historie en speelstijl tippen aan Roma, verder gaat iedere vergelijking zo scheef als wat. Dat jij zou kiezen voor een verblijf bij Ajax oke, je bent waarschijnlijk een van de weinigen. vergeet verder niet dat Chivu ook afkomstig is uit een Romaans - en dus feitelijk Latijns - land dus de keuze voor Italië lang niet zo vreemd is als iedereen denkt.
EN TERECHT!
( )
quote:Tuurlijk, is volkomen begrijpelijk, zou ik ook hebben. Als Kezman straks vertrekt naar Barcelona, ga je ook denken dat PSV wel CL speelt en Barça niet. Maar om nu volledig een plaat voor je kop te krijgen en alles wat Ajax is hoger, beter en sterker te zien dan wat anders, gaat wat ver lijkt me...
Op woensdag 9 juli 2003 10:57 schreef twi het volgende:[..]
Ik denk dat iedere Ajacied gewoon een beetje de P erin heeft dat 'ie naar Roma gaat, wat feitelijk de laatste jaren met uitzondering van 1 seizoen veel minder aanzien heeft in Nederland dan bijvoorbeeld Juventus of Inter. Daarbij natuurlijk de toevalligheid dat Ajax min of meer verantwoordelijk was voor de uitschakeling van AS Roma, wat de nodige arrogantie met zich meebrengt
EN TERECHT!
(
)
quote:Inderdaad. AS Roma is een uitstekende ploeg, en ik was niet voor niks zo f*cking nerveus die hele wedstrijd lang. Het is een mooie plek voor Chivu, want wat er bij Milan speelt Nesta en Maldini, is natuurlijk ook niet mis als competitie. Een basisplaats bij Roma moet er in zitten, en dan doet 'ie het zeker niet slecht. Zoals gezegd zou 'ie binnen 2 jaar zomaar bij een (nog) betere club als Roma zitten.
Op woensdag 9 juli 2003 11:08 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Tuurlijk, is volkomen begrijpelijk, zou ik ook hebben. Als Kezman straks vertrekt naar Barcelona, ga je ook denken dat PSV wel CL speelt en Barça niet. Maar om nu volledig een plaat voor je kop te krijgen en alles wat Ajax is hoger, beter en sterker te zien dan wat anders, gaat wat ver lijkt me...
(Dan vind ik het offtopic bijvoorbeeld veel beschamender als Kluivert zijn handtekening onder een contract bij Tottenham zou zetten
)
Doel: Lobont
Achterin: Trabelsi, Pasanen / Heitinga, nieuwe man, Maxwell
Middenveld: Pienaar, Gálasek, Sneijder, van der Vaart
Aanval: Ibrahimovic, Sonck
Pienaar en van der Vaart moeten de "spielerische" elementen in het team worden en vanaf de flanken veel vrijheid hebben. Beiden laten ook ruimte voor Trabelsi en Maxwell om op te komen. In de spits zou eventueel een Bergkamp kunnen spelen ook, of Litmanen. Dan krijg je meer een teruggetrokken en een diepere spits.
Gálasek en Sneijder vormen een defensief blok op het middenveld, wat nodig is met zo veel aanvallende spelers.
quote:Geen plaats voor de Jong? Ik ben het in grote lijnen wel met je eens, al vind ik ook dat Sikora zijn kans op links (of rechts) verdient, wat eigenlijk tegenstrijdig met mijn mening dat Galasek aanvoerder zou moeten worden, ten koste van Tomas gaat.
Op woensdag 9 juli 2003 11:23 schreef methodmich het volgende:
Ik vind dat Ajax deze opstelling zou moeten gebruiken:Doel: Lobont
Achterin: Trabelsi, Pasanen / Heitinga, nieuwe man, Maxwell
Middenveld: Pienaar, Gálasek, Sneijder, van der Vaart
Pienaar en van der Vaart moeten de "spielerische" elementen in het team worden en vanaf de flanken veel vrijheid hebben. Beiden laten ook ruimte voor Trabelsi en Maxwell om op te komen. In de spits zou eventueel een Bergkamp kunnen spelen ook, of Litmanen. Dan krijg je meer een teruggetrokken en een diepere spits.
Gálasek en Sneijder vormen een defensief blok op het middenveld, wat nodig is met zo veel aanvallende spelers.
Ook ben ik er nog niet uit of de Jong nou in de verdediging moet spelen, of op het middenveld. We hebben al een O'Brien, dus die keuze moet door Koeman toch wel gemaakt gaan worden.
Voordeel van het luxeprobleem is dat je met veel verschillende stijlen kunt spelen.
Doel: Lobont
Achterin: Trabelsi, Pasanen / Heitinga, nieuwe man, de Jong
Middenveld: Sikora, Pienaar, van der Vaart, Maxwell
Al is jouw oplossing wel de meest evenwichtige.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 09-07-2003 11:38]
De Jong was in de jeugd altijd een "4", maar kan in het eerste dus ook rechts- of linksback spelen en ook nog op het middenveld. O'Brien kan op beide zijkanten spelen achterin en op het middenveld, mits controlerend.
Sikora kan ook lekker als 2e spits uit de voeten, misschien beter dan als buitenspeler.
Ik zie ze niet als basisspelers, maar een succesvol team heeft tegenwoordig 20 mensen nodig, zoals Ajax vorig jaar bewees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |