quote:'T zou wel heel erg raar gesteld zijn, dat ze deze niet krijgen. Ze tekenen niet voor niks hier een contract voor. Dus zo'n rechtszaak zou binnen een mum van tijd gewonnen zijn...?
Op dinsdag 8 juli 2003 21:34 schreef mbn het volgende:
Dus eigenlijk kan je slechts zeggen dat ajx 6 miljoen voor Chivu heeft gekregen. De rest van het geld is nog afwachten of ze die ooit krijgen.
Maar idd, in Italië gebeuren er wel meer dingen, zoals ook gesjoemel met geld.
quote:Ach ja, iedereen mag denken wat hij wil......
Op dinsdag 8 juli 2003 20:17 schreef DutchGooner het volgende:[..]
wat wil dat zeggen.
Ik sla AS Roma toch nog altijd hoger aan dan ajax.Denk dat de NL top 3 blij mag zijn als ze in de Italiaanse competitie op een 8e plek zouden kunnen eindigen
quote:Feit
Op dinsdag 8 juli 2003 22:19 schreef aldostuta het volgende:[..]
Ach ja, iedereen mag denken wat hij wil......
quote:Hij speelt een heel seizoen klotevoetbal en zal Ajax verder in de CL zien komen dan hijzelf...............
Op dinsdag 8 juli 2003 20:25 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Achtste finale, winst tegen Valencia en Real Madrid, 12 wedstrijden tegen Ajax 14 en de afgelopen vijf seizoenen meer punten behaalt in Europa. Lijkt me niet zo slecht. Verder zal Chivu iedere week tegen veel en veel betere aanvallers spelen, in mooie stadions mogen aantreden, onder hogere druk spelen en een netto salaris vangen waar hij bij Ajax bruto van kon dromen. Als jij dan liever bij Ajax speelt...
quote:daarom gaat de deal alleen over als Roma een bankgarantie kan laten zien (oftwel een bank (= een over het algemeen zeer betrouwbaar) geeft aan dat Roma dat geld bij hun heeft uitstaan, en geeft de garantie dat Roma dat geld voor deze transfer gaat gebruiken) dus dat zit wel snor
Op dinsdag 8 juli 2003 21:38 schreef Mr.Markuz het volgende:[..]
'T zou wel heel erg raar gesteld zijn, dat ze deze niet krijgen. Ze tekenen niet voor niks hier een contract voor. Dus zo'n rechtszaak zou binnen een mum van tijd gewonnen zijn...?
Maar idd, in Italië gebeuren er wel meer dingen, zoals ook gesjoemel met geld.
quote:zoals gezegd,voetbal draait niet alleen om EC voetbal.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:20 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hij speelt een heel seizoen klotevoetbal en zal Ajax verder in de CL zien komen dan hijzelf...............
ik zou voor Ajax kiezen
Denk dat ie bij ajax al aan zijn top zat en dat ie wel weg "moest" om door te groeien wat in NL niet kan
quote:ervaring halen en toekomstige opvolger
Op dinsdag 8 juli 2003 21:28 schreef methodmich het volgende:
Julien Escudé kost 7 miljoen euro, dan houd je dus 11 miljoen euro over, plus 5 miljoen van Mido (Sonck er al afgehaald). Dan heb je 16 miljoen euro om misschien nog wat andere zwakke plekken af te dekken.
een ander zei dat escude 11 miljoen was, is nogal een verschil (hoewel ik 7 logischer vindt )Maar de vraag is of Escudé als buitenlander inderdaad de defensie kan leiden. Taal is zeker in de defensie belangrijk.
ik denk (nog) niet
Frank de Boer zou dan wel een optie zijn, ondanks zijn leeftijd. Het is nog wel iemand die een bepaald niveau kan halen en dus waarde zal hebben.
hij is nog altijd aanvoerder van het NL11tal
Misschien moet Ajax toch proberen beiden te halen, Frank is immers gratis........
Maar buitenom dat was hij toch vooral de grote inspirator achter het jonge Ajax dat afgelopen seizoen Europa deed verbazen. Ajax was terug! En Ajax was terug, mede door de leiderschap van een 21-jarige Roemeen.
Ik vraag me af, wie moet zijn positie gaan vervullen volgend jaar. Rafael van de Vaart? Hmmm. Is een middenvelder, kan een middenvelder binnen dit Ajax het ultieme verlengstuk van de trainer zijn zoals Kiwoe dat was? Nee, daarvoor is Van de Vaart te veel een voetballer. Zoals elke middenvelder wil zijn.
Julien Escude, de beoogde opvolger van Kiwoe, zou hij meteen al de rol van zijn Roemeense voorganger kunnen invullen? Natuurlijk niet. Een Fransman die net bij Ajax kan dat niet, zoals ook een Roemeen die net kwam kijken bij Ajax dat nog niet kon.
Dan verder achteruit kijken. De keeper. Wie van de drie? Er staat geen persoonlijkheid in de goal. Tenminste, nog niet. En ook die optie valt af.
Nee, Kiwoe is voor mij de Danny Blind van het eerste decennium van de 21e eeuw. De leider, de aanjager. Ik weet het, het is een kromme vergelijking als men de prijzen bekijkt. Maar net zoals Blind stuurde Kiwoe dit Ajax. Het zal een aderlating zijn Kiwoe te gaan missen. Ik ben benieuwd wie volgend seizoen de schoen past, de schoen die Cristiaan Chivu achterlaat in de kleedkamer. Moge zijn gedane werk een passend vervolg krijgen...
quote:Litmanen zou ook kunnen. Maar een speler die steeds van de tribune moet komen om kop of munt te zeggen, is waarschijnlijk iets te veel van het goede.
Op dinsdag 8 juli 2003 23:05 schreef methodmich het volgende:
Van der Vaart zal waarschijnlijk wel captain worden, tenzij Frank de Boer komt. Dan zal die de band wel krijgen. Gálasek is ook een optie.
quote:Misschien wel makkelijk. Kan die de wind van een andere positie in de gaten houden of er van helft gekeerd moet worden of niet...
Op dinsdag 8 juli 2003 23:32 schreef tong80 het volgende:[..]
Litmanen zou ook kunnen. Maar een speler die steeds van de tribune moet komen om kop of munt te zeggen, is waarschijnlijk iets te veel van het goede.
quote:die wil dat niet meer denk ik, na z'n aanvoerdersschap tijdens Adriaanse.
Op dinsdag 8 juli 2003 23:54 schreef twi het volgende:
Galasek wordt de captain, lijkt mij.
quote:Heel goed punt. Zat na te denken en ik kwam niet verder dan Galasek. Galasek is aanvoerder geweest en gaf aan dat hij door het aanvoerderschap minder goed ging voetballen. Galasek vervult wel een belangrijke rol binnen de groep. Met het weggaan van Witschge verdwijnen er 2 leiders. Van der Vaart kan opstaan. Vorig seizoen nam hij al meer verantwoordelijkheid. Hij stond al regelmatig op het veld te wijzen. Litmanen is als hij speelt zeker een leider, maar in tijden van blessure bemoeit hij zich niet met de groep (commentaar van Koeman).
Op dinsdag 8 juli 2003 22:51 schreef Da_Sandman het volgende:
wat mij opvalt is dat niemand het heeft over het vanaf vandaag in te vullen leiderschap binnen de groep. Kiwoe was de aanvoerder, de captain, maar vooral ook de leider van dit jonge Ajax.
Wel ben ik blij dat Ajax qua financieen eindelijk eens voet bij stuk heeft gehouden; het moet maar eens afgelopen zijn met het feit dat Buitenlandse topclubs topspelers wegkopen voor een prikkie ![]()
Ik ben wel benieuwd naar die Escude (vanuit gaande dat het een kwestie van tijd is voordat hij komt), alhoewel het niet mee zal vallen 1 vd. beste verdedigers van Europa te moeten vervangen.
Overigens wordt ook de naam van Frank de Boer genoemd. Tja, onvermijdelijk zou ik bijna willen zeggen...
Dat alleen al is 41 miljoen euro tel daar nog eens wat andere shit bij op en AJAX heeft een zeer winstgevend seizoen achter de rug en dat terwijl er zo`n malaise heerst in voetballand!
Nu nog hopen dat Andy vd Meijde snel verkocht wordt.
Aan de andere kant goed dat-ie weg gaat: nu veel geld gevangen, en was qua inzet misschien ook gaan Emertonnen.
Roma is m'n favoriete Italiaanse club, dus daar heb ik geen enkel probleem mee ![]()
En qua moment van verkoop: beter dan ergens eind augustus...
Is iedereen soms even vergeten hoe hij en broerlief AJAX hebben verlaten?
F. de Boer:
quote:Je bent zeker niet de enige, maar dat stond ook al een paar keer vermeld in dit topic. Denk dat de Ajacieden hem niet graag terug zien.
Op woensdag 9 juli 2003 08:59 schreef Doopy-X- het volgende:
Ben ik nou de enige die die lul van een F. de Boer niet wil hebben? AL kreeg ik godverdomme geld toe, oprotten met die lul. [afbeelding]Is iedereen soms even vergeten hoe hij en broerlief AJAX hebben verlaten?
F. de Boer: [afbeelding]
Heb je dadelijk dat ajax weer aan een heel nieuw elftal moet bouwen. Die spelers zijn jong, waarom willen ze niet even met "hun" cluppie kijken tot hoever ze kunnen komen met zo'n team.
Gezien de noodzaak om een leider achterin te hebben en de Boer ondanks z'n de Boertjes voor voornamelijk de Nederlandse competitie van grote waarde zal zijn, mag hij van mij best wel voor een jaartje komen tot het moment dat er een jongere opvolger is.
Daarin zie ik geen rol voor Escudé als ik eerlijk ben. Een Fransman in de verdediging, laten ze gewoon eens een Nederlander daar neerplanten. We hebben al genoeg buitenlanders, en een de Boer kan een prima overgang naar een jonge Nederlandse verdediger zijn. Een Heitinga, en er kan getimmerd worden aan de verdedigende kwaliteiten van de Jong.
Jaap Stam zou fantastisch zijn, maar daar beginnen de jaren ook al voor te tikken, om nog maar niet te zwijgen over het kostenplaatje. Voor 2 jaar Stam ben je die 18 miljoen euro ook weer kwijt aan transfer en salaris.
Escudé daargelaten zie ik dus geen andere optie behalve de Boer. En ik vind niet dat je dan te trots moet zijn om hem een jaartje te laten spelen. Zie het destijds als tijdelijke noodoplossing.
quote:Mandy mag van mij weg, dan gaat Sikora op rechts en kunnen we meer kwaliteit aan de linkerkant kwijt. Voor de linkerkant à linksmidden hebben we nu namelijk wel érg veel man. Maxwell, van der Vaart, Litmenen, Sneijder.
Op woensdag 9 juli 2003 09:50 schreef mbn het volgende:
Is het pluk Ajax leeg seizoen al begonnen dat Inter ook naar Amsterdam komt om van der Meijde mee te komen nemen.Heb je dadelijk dat ajax weer aan een heel nieuw elftal moet bouwen. Die spelers zijn jong, waarom willen ze niet even met "hun" cluppie kijken tot hoever ze kunnen komen met zo'n team.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |