abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2003 @ 11:36:06 #226
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11661667
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:32 schreef methodmich het volgende:
Nigel de Jong en John O'Brien kunnen op veel plaatsen in de defensie en op het middenveld spelen.

De Jong was in de jeugd altijd een "4", maar kan in het eerste dus ook rechts- of linksback spelen en ook nog op het middenveld. O'Brien kan op beide zijkanten spelen achterin en op het middenveld, mits controlerend.

Sikora kan ook lekker als 2e spits uit de voeten, misschien beter dan als buitenspeler.

Ik zie ze niet als basisspelers, maar een succesvol team heeft tegenwoordig 20 mensen nodig, zoals Ajax vorig jaar bewees.

Dat is waar, maar ik zie toch ook liever wat meer Nederlanders in de basis. Eventueel ten koste van Pasanen, Galasek en Litmanen.

Mensen die sowieso de basis moeten vormen zijn Trabelsi, Maxwell, van der Vaart, Pienaar, Ibrahimovic (so sue me).

Sneijder, de Jong, Sikora en Heitinga hebben van mij de voorkeur om hieraan toegevoegd te worden.

Ik twijfel nog over Boschker of Lobont eigenlijk.

woensdag 9 juli 2003 @ 11:36:32 #227
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11661681
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:36 schreef Dylan Dog het volgende:
twi, Maxwell is wel veelzijdig, maar op twee plaatsen tegelijk spelen?

Copy/paste is soms ook niet zo handig

pi_11661867
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar loopt hij de ontwikkeling van een jeugdige speler dan niet in de weg als hij elke week speelt?

we moeten eerst maar eens zien wat er allemaal blijft en weggaat. Mandy, Trabelsi, Zlatan. Zo maar nog wat namen die nog steeds worden genoemd bij de diverse clubs in het buitenland. Jeugdopleiding is leuk, belangrijk ook. Maar een min of meer succesvol seizoen vind ik toch ook wel belangrijk.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_11661896
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:36 schreef twi het volgende:

[..]

Ik twijfel nog over Boschker of Lobont eigenlijk.

Echt? Lobont is een prima keeper. Die mag gewoon blijven staan, vind ik. Het is dat hij maar een half seizoen speelde, anders was hij hoog geëindigd in verschillende cijferklassementen van bladen en kranten ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_11661903
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 10:52 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Dat je niet van Italiaans voetbal houdt was wel duidelijk, dat komt namelijk in iedere post van je naar voren. Dat je daarom meteen een nog sterkere Ajax-bril opzet is eigenlijk alleen maar een logisch gevolg. Ajax kan alleen vwb historie en speelstijl tippen aan Roma, verder gaat iedere vergelijking zo scheef als wat. Dat jij zou kiezen voor een verblijf bij Ajax oke, je bent waarschijnlijk een van de weinigen. vergeet verder niet dat Chivu ook afkomstig is uit een Romaans - en dus feitelijk Latijns - land dus de keuze voor Italië lang niet zo vreemd is als iedereen denkt.

Chivu heeft in de tijd van de geruchten toch ook meerder malen gezegd graag naar Italie te gaan, dat is nu eenmaal zijn droomland. en dan gun ik het hem van harte. sportief gezien jammer voor hem dat Inter niet doorging. maar persoonlijk vindt ik Roma mooier

het punt blijft dat Ajax nu wel een echte leider nodig gaat hebben, iemand die de hele organisatie neerzet (en het verlengstuk van Koeman gaat zijn)

Life is what happens while you're busy making other plans
  woensdag 9 juli 2003 @ 11:48:02 #231
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11661908
Trabelsi is van essentieel belang voor Ajax, die moet op zeker behouden worden.
quote:
Volgens een officiële verklaring van AS Roma bedraagt de afkoopsom voor Chivu achttien miljoen euro, die in drie termijnen wordt betaald.

Arie, Arie Arie

woensdag 9 juli 2003 @ 11:51:22 #232
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11661982
Er staat op het moment een artikel over Bergkamp in the Sun. Niet echt betrouwbaar alleen, hoewel er vast wel een kern van waarheid zou zitten.

Heeft hij toevallig iets op icons gepost?

woensdag 9 juli 2003 @ 11:53:27 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_11662023
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:51 schreef Kang-He het volgende:
Er staat op het moment een artikel over Bergkamp in the Sun. Niet echt betrouwbaar alleen, hoewel er vast wel een kern van waarheid zou zitten.

Heeft hij toevallig iets op icons gepost?

En wat staat daar in?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 9 juli 2003 @ 11:57:43 #234
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662110
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:47 schreef methodmich het volgende:

[..]

Echt? Lobont is een prima keeper. Die mag gewoon blijven staan, vind ik. Het is dat hij maar een half seizoen speelde, anders was hij hoog geëindigd in verschillende cijferklassementen van bladen en kranten ook.

Er zijn wel goals aan de defensie van Ajax te wijten, maar in de laatste seizoenshelft kwam het niet vaak voor dat Ajax de nul hield achter. Ik vind Lobont ook een prima keeper, maar ik zie 'm niet beduidend beter zijn dan Boschker. Wellicht kan die z'n verdediging beter sturen. Op sommige momenten ziet Lobont er ook gewoon niet goed uit. Ballen als bijvoorbeeld in Roemenië - Denemarken mogen je als keeper gewoon niet overkomen.
  woensdag 9 juli 2003 @ 11:59:57 #235
44717 RED_DEVIL_NICKY
Blue White Army
pi_11662170
Hopelijk komt die Escude van Rennes naar Ajax toe. Lijkt me echt een aanwinst voor de Nederlandse Competitie, bovendien heeft hij al ervaring met Europese wedstrijden. Ik zie Ajax graag weer net zoals dit jaar ver komen in de Champions League. Natuurlijk is het jammer dat Chivu der vandoor is, maar als Escude zal komen hebben ze echt een goede vervangen. En ik zie liever hem komen dan Frank, want met Escude kan je een paar jaar vooruit, en kan je uiteindelijk ook weer verkopen voor een mooie prijs.

Alleen hoop ik wel dat Andy voor de club behouden blijft. Is toch een goede voetballer, en ik denk niet dat je daar nou zo makkelijk echt een goede vervanger voor vind. Pienaar (klassespeler!) kan wel op die plaats spelen, maar toch vind ik hem daar iets minder qua diepgang. En wie zou je in hemelsnaam aan moeten trekken voor die plaats?? Het bestuur zal wel een naam op papier hebben, maar ik ben dan toch benieuwd.

Het liefste zou ik Ajax zo zien spelen:

.................................................Lobont............................................
............................................(Stekelenburg)......................................

Trabelsi...................Heitinga......................Escude................Maxwell
...................(Hopelijk weer de oude)..................................................

Van der Meyde..............Pienaar................Galasek........Van der Vaart
(evt. Sikora)............... (Sneijder, helaas op de bank ).........................

.................................Sonck......................Ibrahimovic......................
.....................(topaankoop sinds jaren) (hopelijk iets balvaster) ...........

Dit seizoen zal echt weer een mooi seizoen worden. Sowieso in de Nederlandse Competitie. Ik als Bosschenaar zijnde kijk met veel plezier naar het spel en de jeugdigde talenten van Ajax. En dit kan ik zeggen zonder pijn in mijn hart

Ben alleen bang dat het seizoen derop echt vele spelers zullen gaan vertrekken. Want alleen als Ajax de Champions League zou winnen, zouden zulke spelers misschien blijven. Trabelsi heeft al verschillende aanbiedingen gehad.... Van der Vaart (tja, moet je daar wel iets over zeggen).... en Pienaar (als ie nog zo'n seizoen speelt als deze ).

Maar goed eerst dit seizoen.... hopelijk ditmaal wel het kampioenschap... want deze selectie is zeker wel beter dan die van PSV!!!

No One Likes Us, We Don't Care
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:00:29 #236
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11662185
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En wat staat daar in?

quote:
Angry Bergy set for Ajax
By PAT SHEEHAN

DENNIS BERGKAMP is on the brink of signing for Ajax after Arsenal offered him only £14,000 a week to stay.

The Gunners want legend Bergy to accept a third of the wages he has been picking up for the last two seasons.

But his agent Rob Jansen described Arsenals new one-year proposal as embarrassing.

And former Highbury stars are amazed the club cannot pay the out-of-contract Dutchman his worth.

Ex-defender Lee Dixon said: Id give him what he wants the fans want him to stay another season.

And fellow old boy Alan Smith admitted: There seems a chronic shortage of money at Highbury at the moment.

Hitman Thierry Henry earns around £50,000 a week and has another four years to run on his contract, while captain Patrick Vieira is in the middle of negotiating a £70,000-a-week deal.

Bergkamp, 34, is furious at the shabby offer after he stayed loyal to Arsenal instead of returning to Holland two years ago.

His first club Ajax begged the hotshot to re-sign for them but were told he was committed to Highbury and intended to finish his career there.

Bergkamp did not report back to London Colney for pre-season training yesterday and remained at his home in Amsterdam.

He had insisted he would hang up his boots if he could not reach an agreement with the Gunners.

But sources close to Ajax reckon Bergkamp has already spoken to long-time pal Marco van Basten about his situation.

Van Basten was recently appointed as right-hand man to Ajax coach Ronald Koeman and wants Bergy to play in Amsterdam for the next two years.

Ajax are concerned over their striker Jari Litmanens lack of fitness and the Finn has also elected to carry on playing international football.

Ironically, Bergkamp called time on Holland because he hoped to extend his club career with Arsenal.

Meanwhile, the Gunners are close to sealing a deal for Argentinian keeper Sebastian Saja.

San Lorenzo star Saja, 24, impressed on trial at Highbury last season.

And Hector Viesca, a spokesman for his Argentine club, revealed: The contract is 90 per cent done. The player is keen to improve himself and we know we cannot hold him back.

Arsenal are expected to pay an initial £350,000, although the fee could rise to £2.3m.

Saja will be coached by a new goalkeeping guru at Highbury Gerry Peyton.

Former Republic of Ireland stopper Peyton has quit Fulhams backroom team to take the Arsenal job earmarked for Manchester Citys David Seaman.

But the Gunners have been blasted by wantaway star Kanu.

The Nigerian striker, 26, claims boss Arsene Wenger is biased towards fellow Frenchmen Thierry Henry and Sylvain Wiltord.

Kanu fumed: There are a lot of politics going on at Arsenal.

Funny things are happening at the club.

Bron: The Sun

woensdag 9 juli 2003 @ 12:01:12 #237
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662202
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En wat staat daar in?

Angry Bergy set for Ajax
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:04:39 #238
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662256
Dat betekent dus dat Ajax meer dan 1.1 miljoen per jaar moet neerleggen. Zou 'ie het voor 1.5 miljoen 2 jaar uit willen zingen in Amsterdam? Dan zou ik zeggen: doen!

3 miljoen voor 2 jaar Bergkamp lijkt me prima..

pi_11662259
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:57 schreef twi het volgende:

[..]

Er zijn wel goals aan de defensie van Ajax te wijten, maar in de laatste seizoenshelft kwam het niet vaak voor dat Ajax de nul hield achter. Ik vind Lobont ook een prima keeper, maar ik zie 'm niet beduidend beter zijn dan Boschker. Wellicht kan die z'n verdediging beter sturen. Op sommige momenten ziet Lobont er ook gewoon niet goed uit. Ballen als bijvoorbeeld in Roemenië - Denemarken mogen je als keeper gewoon niet overkomen.

Ik kan me duels herinneren waarin Lobont Ajax er doorheen sleepte. Belangrijke reddingen tegen AZ, Twente. Hij had bijna elke week een 7, da's toch netjes. Soms maakt hij fouten, maar ik vind hem wel degelijk een stuk beter dan Boschker. Helemaal als hij ingespeeld is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:06:50 #240
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662298
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ik kan me duels herinneren waarin Lobont Ajax er doorheen sleepte. Belangrijke reddingen tegen AZ, Twente. Hij had bijna elke week een 7, da's toch netjes. Soms maakt hij fouten, maar ik vind hem wel degelijk een stuk beter dan Boschker. Helemaal als hij ingespeeld is.

Daar heb je wel gelijk in. Bovendien spreekt de leeftijd in Lobonts voordeel en is hij ook internationaal een waarde voor Roemenië. Alleen hou ik m'n hart soms vast met diens capriolen. Maar met Fred Grim en Didulica zijn we dat de afgelopen jaren wel gewend geweest natuurlijk.

Maar dan blijft de vraag, waarom zou Boschker Ajax er op zulke momenten NIET door kunnen slepen? Hij staat toch al jaren hoog aangeschreven als keeper, ook al is 'ie in de nadagen van z'n carriere.

pi_11662329
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:06 schreef twi het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Bovendien spreekt de leeftijd in Lobonts voordeel en is hij ook internationaal een waarde voor Roemenië. Alleen hou ik m'n hart soms vast met diens capriolen. Maar met Fred Grim en Didulica zijn we dat de afgelopen jaren wel gewend geweest natuurlijk.

V/d Sar voelt zich sportief nou niet echt gelukkig bij Fulham. (bron vi)
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:13:13 #242
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662410
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:08 schreef The_Coach het volgende:

[..]

Helaas, voor van der Sar is er geen ruimte. De Boer, Litmanen en Bergkamp samen is al een overkill aan oude spelers, dan kan van der Sar daar ook niet nog eens bij. We hebben Boschker al als oude keep.
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:13:51 #243
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662423
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:08 schreef The_Coach het volgende:

[..]

Heeft Man Utd. eigenlijk al een nieuwe keeper aangetrokken?
pi_11662626
Ik geloof niks van het verhaal dat ajax en bergkamp praten. Koeman is niet echt geinteresseerd en heeft herhaaldelijk aangegeven dat voor de positie achter de spitsen als genoeg kandidaten zijn. (daarom is tegen van der Gun ook gezegd dat hij zich moet richten op een positie aan de flank.
Bergkamp ziet Nederlands voetballen als afbouwen (heeft hij van Hooijdonk niet gevolgd) en is daarom niet geinteresseerd.
pi_11662664
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:13 schreef twi het volgende:

[..]

Helaas, voor van der Sar is er geen ruimte. De Boer, Litmanen en Bergkamp samen is al een overkill aan oude spelers, dan kan van der Sar daar ook niet nog eens bij. We hebben Boschker al als oude keep.

hallo, alleeen Litmanen heeft een conract bij Ajax, deBoer en Bergkamp zijn alleen maar speculaties...

nr 10 en 9: vdVaart,Pienaar,Litmanen, vdGun, Sonck en Zlatan,

Dat zijn al 6 spelers voor twee posities, die salarissen moeten allemaal betaald worden een dure Berkamp erbij ik heb mijn twijfels, je moet natuurlijk niet meteen alles uitgeven wat je binnenkrijgt

aan de andere kant Berkamp

en weer een andere kant, Bergkamp heeft zelf gezegd of Arsenal of stoppen....

woensdag 9 juli 2003 @ 12:26:47 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_11662697
bergkamp zou alleen om emotionele redenen leuk zijn, ik denk idd niet dat hij de prijs/kwaliteits verhouding waar kan maken....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:26:50 #247
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11662698
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:23 schreef mbn het volgende:
Ik geloof niks van het verhaal dat ajax en bergkamp praten. Koeman is niet echt geinteresseerd en heeft herhaaldelijk aangegeven dat voor de positie achter de spitsen als genoeg kandidaten zijn. (daarom is tegen van der Gun ook gezegd dat hij zich moet richten op een positie aan de flank.
Bergkamp ziet Nederlands voetballen als afbouwen (heeft hij van Hooijdonk niet gevolgd) en is daarom niet geinteresseerd.
Aan de andere kant praten we hier over Dennis Bergkamp hé?

Dat is iets als een staatsloot met winnend nummer in je handen hebben, maar bij de sigarenboer zeggen:"Nee dank je, ik hoef die twee-en-een-halve-ton niet" alvorens je lot te verscheuren...

pi_11662730
Ik lijk mijn zin te krijgen
quote:
'Escudé én De Boer moeten Chivu opvolgen'

Frank de Boer staat op het punt om terug te keren bij Ajax. De transfervrije verdediger, die weg moest bij Barcelona, moet samen met de jonge Fransman Julien Escudé de leemte opvullen die Cristian Chivu in de Amsterdam defensie achterlaat.
Volgens De Telegraaf hoopt trainer Ronald Koeman beide spelers deze week al te kunnen begroeten bij Ajax. De 33-jarige verdediger is, samen met broer Ronald, zojuist teruggekeerd van een oriënteringstrip naar Qatar. De Noordhollander zag een avontuur in de woestijn als de 'absoluut laatste optie'.

Frank de Boer zou vorige week al door de Amsterdamse club zijn benaderd met de vraag of hij geïnteresseerd zou zijn in een terugkeer bij een eventueel vertrek van Chivu. De linkspoot, die na zijn gedwongen vertrek uit Camp Nou nog geen nieuwe werkgever vond, zou daar niet onwelwillend op hebben geantwoord.

Ajax heeft het 23-jarige Franse talent Julien Escudé al langer op de korrel. Julien, broer van de tennisprof Nicolas, speelt sinds 1999 in de hoofdmacht bij Stade Rennes. Daar loopt zijn verbintenis overigens door tot de zomer van 2005.

Julien Escudé, van 17 augustus 1979, heeft vier seizoenen in het eerste elftal van Stade Rennes gespeeld. Daarin speelde de linksbenige verdediger 109 keer. Dit seizoen kwam hij echter 'slechts' 28 keer in actie, vanwege een knieblessure die hij had opgelopen na een blokje om met de hond. Destijds kostte hem dat al een overgang naar Old Trafford.

lijkt me voor Ajax de beste oplossing. Het verleden dient vergeten te worden, de CL winnen heeft een hogere prioriteit
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:28:22 #249
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11662735
Laat Frank de Boer a.u.b. terugkomen, dan krijgt hij in april een warm onthaal bij ons!

Kan Cohen de krokettenboer weer zielig gaan lopen doen!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:32:25 #250
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11662806
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:28 schreef FrankyMcG het volgende:
Laat Frank de Boer a.u.b. terugkomen, dan krijgt hij in april een warm onthaal bij ons!
oprotten met die boer

btw leuk dat feyenooit uit dit jaar met pasen valt.......een ei, een ei hoort erbij

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')