abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:25:58 #1
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_11535317
plaats ze hier.
ik noem bv:
- naakt (ja, lekker toch weer)
- dieren
- rood
- water
- sport
- ver

meer ideeen, plaats ze hier, dan kan een selectie uiteindelijk in 1 poll gedauwd worden, en hebben we de rest voor verder.
ik vraag me af waarom er niet al een topic gestart is hierover.. modje is dan wel op vakantie, maar zoiets kan ook zonder modjes.

http://marcof.net
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:43:03 #2
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11535673
- Architectuur
- Straat
Maar bijv ook:
- Eenzaamheid
- Geluk

En de modjes hadden toch besloten hoe de regels scherper zouden worden? Dus misschien dat ze hiervoor ook ideeen hadden oid..

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:54:44 #3
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11535941
Wat dacht je van stillevens? Dan moet je echt zwaar aan de slag met de juiste spullen, opstelling, belichting, compositie, etc. etc.
Lijkt mij wel een leuke...
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:54:56 #4
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_11535948
Neem niet zo'n abstract thema als Naakt of architectuur (dan krijg je wat doorsnee naaktplaatjes of een mooi gebouw )..
Neem iets waar je ook nog een beetje creativiteit bij kunt verwachten.
Water bijvoorbeeld kun je echt vanalles op verzinnen, wat mij betreft ook een beetje afgezaagd thema maar je kunt er wel wat mee..

Maar ik ben benieuwd want nu wil ook maar eens meedoen, die vorige wedstrijd is compleet langs me heen gegaan.

donderdag 3 juli 2003 @ 14:56:47 #5
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_11535996
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:54 schreef TheMarco het volgende:
Wat dacht je van stillevens? Dan moet je echt zwaar aan de slag met de juiste spullen, opstelling, belichting, compositie, etc. etc.
Ja maar dan zouden mensen met ervaring en een stapel spullen dus vet in het voordeel zijn. Lijkt mij niet leuk.
Het lijkt mij leuker om de creativiteit aan te spreken ipv technische kennis.
  donderdag 3 juli 2003 @ 15:01:44 #6
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11536093
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:56 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

Ja maar dan zouden mensen met ervaring en een stapel spullen dus vet in het voordeel zijn. Lijkt mij niet leuk.
Het lijkt mij leuker om de creativiteit aan te spreken ipv technische kennis.

Ik heb het niet over apparatuur maar de "spullen" die in je stilleven op de foto staan. Daar kun je dus enorm creatief mee zijn. Een stilleven kun je met elke cam mooi maken.
  donderdag 3 juli 2003 @ 15:10:31 #7
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11536281
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 15:01 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik heb het niet over apparatuur maar de "spullen" die in je stilleven op de foto staan. Daar kun je dus enorm creatief mee zijn. Een stilleven kun je met elke cam mooi maken.

Oe! Idd, een stilleven!
Iedereen kan met een beetje inventiviteit een soort studio bouwen En met elke camera kan je een mooi stilleven vastleggen. De ene camera kan wat meer detail aan, maar hoe het erop gezet wordt is geheel aan de fotograaf.

Ik stem voor stilleven

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 3 juli 2003 @ 18:16:31 #8
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11540362
Wat ook leuk is aan stillevens is dat we er met zijn allen een hoop van kunnen leren. We kunnen elkaar coachen met betrekking tot zaken als:

- hoe krijg ik de perfecte belichting, zelfs zonder dure spullen?
- Wat is een goede compositie en wat niet?
- Typen composities
- Nabewerking
- etc.

FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2003 @ 19:11:37 #9
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11541411
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 18:16 schreef TheMarco het volgende:

- hoe krijg ik de perfecte belichting, zelfs zonder dure spullen?
- Wat is een goede compositie en wat niet?
- Typen composities
- Nabewerking
- etc.

is denk ik ook wel een beetje mening gericht.. denk je ook niet?

en trouwens als mensen zeggen: "bij architectuur kan je je creativitiet niet kwijt" slaat natuurlijk nergens op
jullie zeggen zelf ook dat een foto ook gaan om alles er om heen ....
dus het hoeft geen mooi gebouw te zijn.. als de compositie/licht/enz/enz maar mooi/goed is

en hebben we het dan over gebouwenarchitectuur, of landschapsarchitectuur of tuinarchitectuur, binnenhuis architectuur..... enz

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:12:43 #10
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11542571
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:11 schreef Xilantof het volgende:

[..]

is denk ik ook wel een beetje mening gericht.. denk je ook niet?

Nope. Dat is het niet. Er zijn regels met betrekking tot compositie en 999 van de 1000 foto's die de regels breekt had gewoon beter gekund. De regels breken MAG wel maar je moet echt goed zijn om bewust de regels te kunnen breken en daarmee iets op een hoger plan te zetten. En om de regels op die manier te breken moet je ze eerst kennen.
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:15:21 #11
49425 ijsvries
Fokker-Parents
pi_11542616
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:54 schreef TheMarco het volgende:
ik ben daar in ieder geval tegen.
stillevens.
das toch niets voor mij.
  FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2003 @ 21:13:26 #12
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11543947
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 20:12 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Nope. Dat is het niet. Er zijn regels met betrekking tot compositie en 999 van de 1000 foto's die de regels breekt had gewoon beter gekund. De regels breken MAG wel maar je moet echt goed zijn om bewust de regels te kunnen breken en daarmee iets op een hoger plan te zetten. En om de regels op die manier te breken moet je ze eerst kennen.

wanneer is een compositie dan goed?
als ie mooi wordt gevonden?
zoja... dan zijn er duizende goede composities.....

er zijn toch ook veel verschillende soorten compositie....

ok tis voor een onderwerp voor wedstrijd wel leuk.. maar toch......
misschien wat vaag...

heb een beetje dubbel zinnige gevoelens bij zo'n onderwerp...

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 3 juli 2003 @ 21:14:47 #13
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11543970
Ik brainwave met het woord "spiegeling".
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2003 @ 21:19:25 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11544080
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 21:14 schreef elcastel het volgende:
lekker breed, kan je veel mee...
zal idd wel wat kunnen worden...

spiegeling van wat.....
kijk dat maakt het lekker breed idd...

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11545034
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:54 schreef Phat Lip het volgende:
Neem niet zo'n abstract thema als Naakt of architectuur (dan krijg je wat doorsnee naaktplaatjes of een mooi gebouw )..
Wat een gelul. Architectuur nodigt zeker uit tot creativiteit. Het gaat er niet om dat je een mooi gebouw ftotgrafeert, maar dat je een gebouw mooi fotografeert.

Ideeën:
- Architectuur
- Dieren
- Natuur
- Blauw
- Thuis
- Verval
- Feest

donderdag 3 juli 2003 @ 23:00:24 #16
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11546753
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 21:14 schreef elcastel het volgende:
Hmm... liever niet... is op GOT al geweest...

Die won ik trouwens nog ook.. met deze foto:

pi_11547561
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:00 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Hmm... liever niet... is op GOT al geweest...

Die won ik trouwens nog ook.. met deze foto:

[afbeelding]

Maar die foto is dan ook echt helemaal waaw!
  donderdag 3 juli 2003 @ 23:40:37 #18
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_11547994
lucht
daaaaaaaaaaaaaaag
  vrijdag 4 juli 2003 @ 00:48:32 #19
3878 Vork
Manisch creatief
pi_11549630
Misschien een gek idee, maar is het niet leuker om als thema een sfeer of emotie te kiezen ipv een onderwerp? Dat zorgt zeker voor wat meer uitdaging, plus dat het interessant wordt als al die verschillende mensen verschillende foto's maken die weer allemaal een verband hebben net dat ene onderwerp.

Bij architectuur bijv. is het simpelweg het mooiste gebouw dat zeer bepalend gaat zijn, dat lijkt me daarom minder interessant als wedstrijd onderdeel.

JeroenH is op vakantie en we hebben wel al wat op papier wat regelgeving betreft. Het stelt niet zoveel voor, maar er staan een paar dingen nu duidelijk onderelkaar zodat we iig allemaal een richtlijn.houvast hebben en de misverstanden van de vorige keer kunen voorkomen. Als alles meezit zal ik die zaterdag in het forum gooien.. dan kunnen we met een beetje geluk begin volgende week een definitieve onderwerpkeuze maken en uiteraard een begin maken aan fotowedstrijd nummero 2.

vrijdag 4 juli 2003 @ 09:23:18 #20
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11553056
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 00:48 schreef Vork het volgende:
Misschien een gek idee, maar is het niet leuker om als thema een sfeer of emotie te kiezen ipv een onderwerp? Dat zorgt zeker voor wat meer uitdaging, plus dat het interessant wordt als al die verschillende mensen verschillende foto's maken die weer allemaal een verband hebben net dat ene onderwerp.
Interessant als idee maar werkt in de praktijk niet. Laten we realistisch zijn: we zijn geen pro's of kunstenaars hier maar gewoon hobbyfotografen. Toen ik bij GOT gewonnen had dacht ik ook van "leuk, we doen zo'n thema" want je mocht als winnaar zijnde het thema voor de volgende bepalen. Ik koos toen voor "verlangen" en het resultaat was slechter dan bij een heleboel voorgaande wedstrijden. De onvermijdelijke "foto van mijn kat" die "verlangt naar eten", een foto van een fles bier als "verlangen naar drank" etc. etc. Het werd ontzettend vergezocht en er zat maar een enkele foto bij die echt aan het thema voldeed zonder dat ie een heel lulverhaal aan toelichting nodig had. Kortom: ik zou gewoon een redelijk makkelijjk in te vullen thema kiezen zodat ook diegenen die niet mega kunstzinnig zijn met een goede foto kunnen komen.
quote:
Bij architectuur bijv. is het simpelweg het mooiste gebouw dat zeer bepalend gaat zijn, dat lijkt me daarom minder interessant als wedstrijd onderdeel.
Totaal niet mee eens. Je kunt van een heel mooi gebouw een hele saaie recht-toe-recht-aan foto maken en van een lelijk gebouw een wereldfoto.
quote:
JeroenH is op vakantie en we hebben wel al wat op papier wat regelgeving betreft. Het stelt niet zoveel voor, maar er staan een paar dingen nu duidelijk onderelkaar zodat we iig allemaal een richtlijn.houvast hebben en de misverstanden van de vorige keer kunen voorkomen. Als alles meezit zal ik die zaterdag in het forum gooien.. dan kunnen we met een beetje geluk begin volgende week een definitieve onderwerpkeuze maken en uiteraard een begin maken aan fotowedstrijd nummero 2.
Zet er effe bij:

"Het is niet toegestaan een foto van je kat in te sturen tenzij het thema 'mijn huisdier' is."

vrijdag 4 juli 2003 @ 09:25:12 #21
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11553084
Maak combinaties

Sport en emotie
Natuur en techniek
Contrast natuur tegenover techniek
Mens en natuur

etc...

is wel heel gedefinieerd, maar ook zo dat je vrijheid krijgt.

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 09:26:08 #22
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11553102
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:26 schreef Icicle het volgende:

[..]

Maar die foto is dan ook echt helemaal waaw!

Thanks

Ik heb die foto trouwens nog laten afdrukken en ingelijst en toen aan de imam van die moskee kado gedaan. Dat maakte het helemaal leuk

pi_11553130
is Industrie misschien ook een optie ?
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
pi_11554285
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 09:27 schreef druide10 het volgende:
is Industrie misschien ook een optie ?
Misschien wel!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:26:49 #25
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_11555647
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 09:23 schreef TheMarco het volgende:

Zet er effe bij:

"Het is niet toegestaan een foto van je kat in te sturen tenzij het thema 'mijn huisdier' is."

fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')