meer ideeen, plaats ze hier, dan kan een selectie uiteindelijk in 1 poll gedauwd worden, en hebben we de rest voor verder.
ik vraag me af waarom er niet al een topic gestart is hierover.. modje is dan wel op vakantie, maar zoiets kan ook zonder modjes.
En de modjes hadden toch besloten hoe de regels scherper zouden worden? Dus misschien dat ze hiervoor ook ideeen hadden oid..
Maar ik ben benieuwd want nu wil ook maar eens meedoen, die vorige wedstrijd is compleet langs me heen gegaan.
quote:Ja maar dan zouden mensen met ervaring en een stapel spullen dus vet in het voordeel zijn. Lijkt mij niet leuk.
Op donderdag 3 juli 2003 14:54 schreef TheMarco het volgende:
Wat dacht je van stillevens? Dan moet je echt zwaar aan de slag met de juiste spullen, opstelling, belichting, compositie, etc. etc.
Lijkt mij wel een leuke...
quote:Ik heb het niet over apparatuur maar de "spullen" die in je stilleven op de foto staan. Daar kun je dus enorm creatief mee zijn. Een stilleven kun je met elke cam mooi maken.
Op donderdag 3 juli 2003 14:56 schreef Phat Lip het volgende:[..]
Ja maar dan zouden mensen met ervaring en een stapel spullen dus vet in het voordeel zijn. Lijkt mij niet leuk.
Het lijkt mij leuker om de creativiteit aan te spreken ipv technische kennis.
quote:Oe! Idd, een stilleven!
Op donderdag 3 juli 2003 15:01 schreef TheMarco het volgende:[..]
Ik heb het niet over apparatuur maar de "spullen" die in je stilleven op de foto staan. Daar kun je dus enorm creatief mee zijn. Een stilleven kun je met elke cam mooi maken.
Ik stem voor stilleven
- hoe krijg ik de perfecte belichting, zelfs zonder dure spullen?
- Wat is een goede compositie en wat niet?
- Typen composities
- Nabewerking
- etc.
quote:is denk ik ook wel een beetje mening gericht.. denk je ook niet?
Op donderdag 3 juli 2003 18:16 schreef TheMarco het volgende:- hoe krijg ik de perfecte belichting, zelfs zonder dure spullen?
- Wat is een goede compositie en wat niet?
- Typen composities
- Nabewerking
- etc.
en trouwens als mensen zeggen: "bij architectuur kan je je creativitiet niet kwijt" slaat natuurlijk nergens op
jullie zeggen zelf ook dat een foto ook gaan om alles er om heen ....
dus het hoeft geen mooi gebouw te zijn.. als de compositie/licht/enz/enz maar mooi/goed is
en hebben we het dan over gebouwenarchitectuur, of landschapsarchitectuur of tuinarchitectuur, binnenhuis architectuur..... enz
quote:Nope. Dat is het niet. Er zijn regels met betrekking tot compositie en 999 van de 1000 foto's die de regels breekt had gewoon beter gekund. De regels breken MAG wel maar je moet echt goed zijn om bewust de regels te kunnen breken en daarmee iets op een hoger plan te zetten. En om de regels op die manier te breken moet je ze eerst kennen.
Op donderdag 3 juli 2003 19:11 schreef Xilantof het volgende:[..]
is denk ik ook wel een beetje mening gericht.. denk je ook niet?
quote:ik ben daar in ieder geval tegen.
Op donderdag 3 juli 2003 14:54 schreef TheMarco het volgende:
Wat dacht je van stillevens? Dan moet je echt zwaar aan de slag met de juiste spullen, opstelling, belichting, compositie, etc. etc.
Lijkt mij wel een leuke...
quote:wanneer is een compositie dan goed?
Op donderdag 3 juli 2003 20:12 schreef TheMarco het volgende:[..]
Nope. Dat is het niet. Er zijn regels met betrekking tot compositie en 999 van de 1000 foto's die de regels breekt had gewoon beter gekund. De regels breken MAG wel maar je moet echt goed zijn om bewust de regels te kunnen breken en daarmee iets op een hoger plan te zetten. En om de regels op die manier te breken moet je ze eerst kennen.
er zijn toch ook veel verschillende soorten compositie....
ok tis voor een onderwerp voor wedstrijd wel leuk.. maar toch......
misschien wat vaag...
heb een beetje dubbel zinnige gevoelens bij zo'n onderwerp...
quote:lekker breed, kan je veel mee...
Op donderdag 3 juli 2003 21:14 schreef elcastel het volgende:
Ik brainwave met het woord "spiegeling".
spiegeling van wat.....
kijk dat maakt het lekker breed idd...
quote:Wat een gelul. Architectuur nodigt zeker uit tot creativiteit. Het gaat er niet om dat je een mooi gebouw ftotgrafeert, maar dat je een gebouw mooi fotografeert.
Op donderdag 3 juli 2003 14:54 schreef Phat Lip het volgende:
Neem niet zo'n abstract thema als Naakt of architectuur (dan krijg je wat doorsnee naaktplaatjes of een mooi gebouw)..
Ideeën:
- Architectuur
- Dieren
- Natuur
- Blauw
- Thuis
- Verval
- Feest
quote:Hmm... liever niet... is op GOT al geweest...
Op donderdag 3 juli 2003 21:14 schreef elcastel het volgende:
Ik brainwave met het woord "spiegeling".
Die won ik trouwens nog ook.. met deze foto:
quote:Maar die foto is dan ook echt helemaal waaw!
Op donderdag 3 juli 2003 23:00 schreef TheMarco het volgende:[..]
Hmm... liever niet... is op GOT al geweest...
Die won ik trouwens nog ook.. met deze foto:
Bij architectuur bijv. is het simpelweg het mooiste gebouw dat zeer bepalend gaat zijn, dat lijkt me daarom minder interessant als wedstrijd onderdeel.
JeroenH is op vakantie en we hebben wel al wat op papier wat regelgeving betreft. Het stelt niet zoveel voor, maar er staan een paar dingen nu duidelijk onderelkaar zodat we iig allemaal een richtlijn.houvast hebben en de misverstanden van de vorige keer kunen voorkomen. Als alles meezit zal ik die zaterdag in het forum gooien.. dan kunnen we met een beetje geluk begin volgende week een definitieve onderwerpkeuze maken en uiteraard een begin maken aan fotowedstrijd nummero 2.
quote:Interessant als idee maar werkt in de praktijk niet. Laten we realistisch zijn: we zijn geen pro's of kunstenaars hier maar gewoon hobbyfotografen. Toen ik bij GOT gewonnen had dacht ik ook van "leuk, we doen zo'n thema" want je mocht als winnaar zijnde het thema voor de volgende bepalen. Ik koos toen voor "verlangen" en het resultaat was slechter dan bij een heleboel voorgaande wedstrijden. De onvermijdelijke "foto van mijn kat" die "verlangt naar eten", een foto van een fles bier als "verlangen naar drank" etc. etc. Het werd ontzettend vergezocht en er zat maar een enkele foto bij die echt aan het thema voldeed zonder dat ie een heel lulverhaal aan toelichting nodig had. Kortom: ik zou gewoon een redelijk makkelijjk in te vullen thema kiezen zodat ook diegenen die niet mega kunstzinnig zijn met een goede foto kunnen komen.
Op vrijdag 4 juli 2003 00:48 schreef Vork het volgende:
Misschien een gek idee, maar is het niet leuker om als thema een sfeer of emotie te kiezen ipv een onderwerp? Dat zorgt zeker voor wat meer uitdaging, plus dat het interessant wordt als al die verschillende mensen verschillende foto's maken die weer allemaal een verband hebben net dat ene onderwerp.
quote:Totaal niet mee eens. Je kunt van een heel mooi gebouw een hele saaie recht-toe-recht-aan foto maken en van een lelijk gebouw een wereldfoto.
Bij architectuur bijv. is het simpelweg het mooiste gebouw dat zeer bepalend gaat zijn, dat lijkt me daarom minder interessant als wedstrijd onderdeel.
quote:Zet er effe bij:
JeroenH is op vakantie en we hebben wel al wat op papier wat regelgeving betreft. Het stelt niet zoveel voor, maar er staan een paar dingen nu duidelijk onderelkaar zodat we iig allemaal een richtlijn.houvast hebben en de misverstanden van de vorige keer kunen voorkomen. Als alles meezit zal ik die zaterdag in het forum gooien.. dan kunnen we met een beetje geluk begin volgende week een definitieve onderwerpkeuze maken en uiteraard een begin maken aan fotowedstrijd nummero 2.
"Het is niet toegestaan een foto van je kat in te sturen tenzij het thema 'mijn huisdier' is."
Sport en emotie
Natuur en techniek
Contrast natuur tegenover techniek
Mens en natuur
etc...
is wel heel gedefinieerd, maar ook zo dat je vrijheid krijgt.
quote:Thanks
Op donderdag 3 juli 2003 23:26 schreef Icicle het volgende:[..]
Maar die foto is dan ook echt helemaal waaw!
Ik heb die foto trouwens nog laten afdrukken en ingelijst en toen aan de imam van die moskee kado gedaan. Dat maakte het helemaal leuk
quote:Misschien wel!
Op vrijdag 4 juli 2003 09:27 schreef druide10 het volgende:
is Industrie misschien ook een optie ?
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 09:23 schreef TheMarco het volgende:Zet er effe bij:
"Het is niet toegestaan een foto van je kat in te sturen tenzij het thema 'mijn huisdier' is."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |