quote:Wat zullen er veel mensen met een tuintje blij zijn met deze maatregel.
Groningse jagers krijgen toestemming voor jacht op katten en muskusrattenJagers in de provincie Groningen mogen voortaan op verwilderde katten jagen. Dat heeft het college van Gedeputeerde Staten (GS) van Groningen dinsdag besloten. In Groningen gaat het om enkele honderden katten die grote schade toebrengen aan nesten van weidevogels en bovendien veel jonge dieren doden.
De jagers hebben eveneens toestemming gekregen om muskusratten te doden. Bestrijding van deze beesten, die grote schade aanbrengen aan oevers en watergangen, was eerder alleen mogelijk door provinciale muskusrattenbestrijders. Ook andere uitheemse diersoorten, waaronder de beverrat, de nijlgans, verwilderde duiven en de soepgans, mogen nu bestreden worden door jagers. Hiermee moet schade aan natuur en landbouw voorkomen worden. Volgens de provincie Groningen gaat het om onbeschermde diersoorten.
quote:GC>>>FF ?
Op donderdag 3 juli 2003 00:10 schreef robh het volgende:
OOG >> GC
quote:Als de kattenliefhebbers hun huisdieren buiten laten rondlopen is dat idd mogelijk.
Op donderdag 3 juli 2003 00:12 schreef CasB het volgende:
Hmmz dan worden er dus loslopende katten neergeschoten onder het motto: "Ik dacht dat hij verwilderd was"
quote:hmm, dat zou niet echt mooi zijn
Op donderdag 3 juli 2003 02:08 schreef Loedertje het volgende:[..]
Als de kattenliefhebbers hun huisdieren buiten laten rondlopen is dat idd mogelijk.
Ik heb niks tegen katten. Maar wel als die kut beesten s,nachts voor het raam gaan zitten zo dat onze hond bijna het raam er uit loopt. Of als die kut beesten de vuilniszak kapot maken. Onze hond heeft er al een keer een kat van de schutting afgetrokken. Heeft die kat geweten ook zeg
Weg ermee.
Als je je beestje niet binnen houdt in de regio Groningen, kan het slachtoffer worden van de plezierjacht. U bent gewaarschuwd
quote:Oh, ben je er zo een! Als je niet "van nature" in NL thuishoort, moet je maar afgeknald worden?
Op donderdag 3 juli 2003 10:02 schreef noutie het volgende:Afknallen die beesten. Katten horen van nature niet thuis in NL.
quote:Gewoon kat binnen houden en je hoefd nergens bang voor te zijn
Op donderdag 3 juli 2003 09:52 schreef Smurfer het volgende:
Katten afschieten? Laat iemand hun afschieten dan!
Zo wie zo is het raar. Katten op straat is normaal. Maar een hond alleen op straat weer niet. Een kat is een HUISdier. Wat valt je op aan dat woord huisdier. Precies het woordje HUIS. Zegt genoeg lijkt me.
quote:Kon nog wel eens leuk worden dan hier in den haag. Bijna de hele schilderswijk kapot geschoten
Op donderdag 3 juli 2003 10:06 schreef Castor het volgende:[..]
Oh, ben je er zo een! Als je niet "van nature" in NL thuishoort, moet je maar afgeknald worden?
![]()
Katten gewoon binnen houden is er ook geen reden tot paniek.
quote:Uhm, katten zijn in tegenstelling tot honden erg op zichzelf.
Op donderdag 3 juli 2003 10:07 schreef ook_gek het volgende:[..]
Kon nog wel eens leuk worden dan hier in den haag. Bijna de hele schilderswijk kapot geschoten
Katten gewoon binnen houden is er ook geen reden tot paniek.
oh ja, een kat zal zich nooit door een hond laten pakken. Ik heb het nog nooit gezien, wel vaak dat de honden met de staart tussen de benen wegrennen als ze een klauwtje in het gezicht hebben gekregen.
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 03-07-2003 10:20]
quote:Onze hond heeft een kat van de schutting gepakt kan ik je vertellen. Is een leuk gevecht geweest. Die kat is nooit meer terug gekomen. De moeder van onze hond is ook helemaal lijp van katten. Die heeft er ook 1 te pakken gehad. Maar die is nogal hard in haar poot gebeten.
Op donderdag 3 juli 2003 10:17 schreef ramsesii het volgende:[..]
Uhm, katten zijn in tegenstelling tot honden erg op zichzelf.
Ze hebben niet zoveel aandacht en verzorging nodig, en ja katten kan je alleen buiten laten, omdat ze weten hoe ze terug moeten lopen en niet meteen gaan janken als het baasje 500 meter verderop is.oh ja, een kat zal zich nooit door een hond laten pakken. Ik heb het nog nooit gezien, wel vaak dat de honden met de staart tussen de benen wegrennen als ze een klauwtje in het gezicht hebben gekregen.
Onze hond probeerd elke kat te pakken van de schutting. En als er bij ons in de straat een kat loopt gaat hij er ook achter aan. Komen we een kat tegen in een straat die niet bekend is bij onze hond doet hij niets.
Zelfde als meeuwen. Daar gaat hij ook achter aan. En die pakt ie ook gewoon als hij de kans krijgt. Is hem tot nu toe nog niet gelukt.
quote:Aanlijnen van de hond is wellicht een goed idee. Beetje a-sociaal om je hond, katten te laten aanvallen.
Op donderdag 3 juli 2003 10:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
Onze hond probeerd elke kat te pakken van de schutting. En als er bij ons in de straat een kat loopt gaat hij er ook achter aan. Komen we een kat tegen in een straat die niet bekend is bij onze hond doet hij niets.
quote:Hoezo onze hond luistert perfect. Dus op het moment dat hij er achter aan wil gaan word hij terug geroepen. Maar hoezo is het niet normaal om een hond los te laten lopen en een kat wel? Als die kat niet op straat loopt heeft onze hond geen reden om er achter aan te gaan
Op donderdag 3 juli 2003 10:30 schreef Castor het volgende:[..]
Aanlijnen van de hond is wellicht een goed idee. Beetje a-sociaal om je hond, katten te laten aanvallen.
quote:Beetje a-sociaal om je kat los te laten lopen en daarmee de honden te provoceren.
Op donderdag 3 juli 2003 10:30 schreef Castor het volgende:[..]
Aanlijnen van de hond is wellicht een goed idee. Beetje a-sociaal om je hond, katten te laten aanvallen.
quote:Omdat een kat (stukken)minder gevaarlijk is voor medemens/dier dan een hond. Ik lees vaak genoeg over honden die mens/dier aanvallen. Dit soort berichten lees ik eigenlijk nooit over een kat.
Op donderdag 3 juli 2003 10:31 schreef ook_gek het volgende:[..]
Hoezo onze hond luistert perfect. Dus op het moment dat hij er achter aan wil gaan word hij terug geroepen. Maar hoezo is het niet normaal om een hond los te laten lopen en een kat wel? Als die kat niet op straat loopt heeft onze hond geen reden om er achter aan te gaan
quote:Wie zegt dat ik mijn kat los laat lopen?
Op donderdag 3 juli 2003 10:33 schreef DrMarten het volgende:[..]
Beetje a-sociaal om je kat los te laten lopen en daarmee de honden te provoceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |