Het is het mooiste doelpunt dat ik ooit live heb mogen aanschouwen. Er is bij een omhaal natuurlijk ook een dosis geluk nodig, maar deze was zo spectaculair en atletisch dat ie terecht gekozen is tot mooiste ooit in Nederland.
Het mooiste doelpunt waar ik niet bij aanwezig was is voor mij de solo van Maradona tegen Engeland in de kwartfinale van het WK-86, hij begon die solo op eigen helft met een "Zidane shuffle" vervolgens passeerde hij het halve Engelse team ( sommigen 2 maal ) om uiteindelijk te scoren.
Helaas maakte hij in die wedstrijd ook 1 van de meest omstreden goals uit de geschiedenis, met de hand van "God". Maar dat doet niets af aan de genialiteit van zijn andere doelpunt.
Mijn vraag is: 1)-welk doelpunt waar jullie zelf bij aanwezig waren heeft de meeste indruk gemaakt?
2)-welk doelpunt uit de voetbalgeschiedenis is het mooiste ooit?
[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 27-02-2001 17:03]
hakje van psv'er nilis thuis tegen utrecht paar jaar terug
niet aanwezig:
euhm, bij die goal van bergkamp tegen argentinie in '98 krijg ik nog steeds altijd kippenvel
Andere doelpunten die indruk maakten zijn de doelpunten van San MArco op de EK van '88. Niet alleen het doelpunt in de finale was beeldschoon, ook zijn goals tegen Duitsland (de sliding na de pass van wouters) en zijn drie goals tegen Engeland (arme Adams), lieten zijn klasse zien.
Overigen was de goal van kieft tegen ierland ook een rare die kopbal..
Verder mooie doelpunten zat gezien..
Schot van Van Nistelrooij tegen Roda JC, van eigen helft
Van basten tegen Den Bosch en USSR en Romario's solo tegen Steaua Boekarest
Van Basten, halve finale EK 88 de inglijder tegen Duitsland in de halve finale vlak voor tijd in het Volkspark stadion.
Ja dit is niet te beantwoorden eigenlijk, ik heb er zo veel gezien die allemaal zo mooi waren en er zijn er zo veel die ik wel voor me kan halen maar niet meer waat wanneer ze gemaakt zijn.
Maar om er een aantal te noemen:
Van Basten: De omhaal in de Meer tegen Den Bosch, De goal in de EK finale tegen de USSR, de (halve) omhaal in San Siro voor Milan in de CL wedstrijd tegen Gotherborg (waarin ie een hattrick scoorde, meen zelfs dat ie er 4 scoorde)
Madjer: Hakje in de Europacup 1 finale met FC Porto tegen Bayern Munchen
Maradonna: De solo tegen Engeland op de WK in Mexico. Tevens zijn goal tegen de belgen aldaar.
Belanov: Na een lange solo een diagonaal schot uit de draai vanaf een meter of 22 die keihard in de linker bovenhoek vloog. Was bij USSR - Belgie op de WK van Mexico
Koeman: (Ronald dan) scoorde ooit eens met een fenomenaal afstandschot in Nou Camp in de Europacup tegen FC Porto vanop een meter of 35.
Robert Carlos: Zijn vrije trap in een oefenpotje met Brazilie tegen en in Frankrijk. Buitenkant links, keiahrd, om de muur heen, in eerste instantie leek het alsof de bal zeker 5 meter naast zou gaan maar er zat zo'n geweldige curve aan dat de bal precies het doel indraaide.
Stoichkov: Zijn vrije trap op de WK 94 in de VS tegen Duitsland vond ik van grote schoonheid. Ruim over de muur heen, veel effect en hard en in de hoek geplaatst. Geen keeper ter wereld had die bal ooit kunnen houden.
Yeboah: heeft maar kort in leeds gespeeld, maar wat een power en effectiviteit! heeft toen 2 hele mooie ballen gescoord, na een dribbel, van ver buiten de 16 werkelijk keihard en onhoudbaar.
Bergkamp: meen 2 jaar geleden dat het was for Arsenal in de competitie een fenomenale goal tegen Leicester City. 3 verdedigers omspeeld, schijnbeweging om de keeper te gaan laten liggen en met een mooie boog met veel effect de bal in de verre hoek gelegd.
Ryan Gigs: Solo het hele veld over om na een speler of 5 gepasseerd te zijn verwoestend in de bovenhoek uit te halen tegen Arsenal, vorig jaar in een FA cup replay op Old Trafford
En verder herinner ik me nog fenomenale goals van Di Canio (competitiemet West Ham, niet zo heel lang gelee), Goals van Rush, Aldridge, Sharpe in een aantal FA cup finals eind jaren 80 begin ajren 90 voor Liverpool danwel Everton.
Ik kan er onmogelijk 1 uitkiezen als de mooiste, want voor elke goal komen weer specifieke kwaliteiten kijken die niet te vergelijken zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 27-02-2001 17:38]
Uiteraard was de Van Basten goal in 88 erg mooi, maar bij mij staat een vrije trap sterker op het netvlies.
Ik denk dat het het openingstoernooi van Parc de Prince was in Parijs. Een vierlandtoernooitje ofzo. De wedstrijd was Frankrijk - Brazilie. Een vrije trap op zo'n 20-25 meter van het doel, in het verlengde van de rechter paal. Robert Carlos achter de bal, en de muur bedekt de rechterhoek. Hij schiet met links. De bal draait rechts van de muur weg en lijkt van de goal af te suizen, maar zo'n 10 meter voor de goal begint die bal te krullen als een tornado en vliegt prachtig in de rechterhoek. Doelman Barthez stond erbij en keek ernaar, alsof hij net een spook zag. Hij zag de bal al de tribunes invliegen. Het was het beste voorbeeld ooit van de bananentrap... Heerlijke goal, van een geweldige speler
quote:Oh ik zie het nu pas. Jij weet in ieder geval waar ik het over heb!!!
Op 27 februari 2001 17:37 schreef DIGGER het volgende:Robert Carlos: Zijn vrije trap in een oefenpotje met Brazilie tegen en in Frankrijk. Buitenkant links, keiahrd, om de muur heen, in eerste instantie leek het alsof de bal zeker 5 meter naast zou gaan maar er zat zo'n geweldige curve aan dat de bal precies het doel indraaide.
quote:Geen één, want ik ben nog nooit bij een voetbalwedstrijd aanwezig geweest.
Op 27 februari 2001 16:56 schreef tong80 het volgende:
Mijn vraag is: 1)-welk doelpunt waar jullie zelf bij aanwezig waren heeft de meeste indruk gemaakt?
quote:Die van Van Basten tegen Den Bosch idd en die van Bergkamp tegen Argentinië tijdens het WK 1998. Zó neem je een bal aan.
quote:
Op 27 februari 2001 18:55 schreef KikkerBikker het volgende:
Op deze site staan allerlei filmpjes met beste goals ooit gemaakt.
www.footofgod.com/alltime/goals100s.asp
Waar ik niet bij was maar wel bijgebleven:
Stiffie van Bergkamp tegen RKC-keeper Herman Teeuwen, hij stifte 'm zowat vanaf de vijf-meter over de staande keep heen. (Bij wijze van spreken dan).
2 seizoenen geleden, maakte van Nistelrooy een fraaie goal in Amsterdam, in 1 beweging de bal over Oliseh heen en Sar keihard in de korte hoek passeren.
Bergkamp op het WK'98 tegen Argentinie. Mooie en afgemeten pass van achteruit, fraaie aanname en afronding buitenkantje rechts. Stijl, elegantie, prachtig gewoon.
Een prachtig ingestudeerde vrij trap van Zweden tegen Bulgarije op het WK '94 om de derde en vierde plaats (4-1). Ik weet niet meer wie 'm maakte, maar de helaas te vroeg gestopte Brolin was er ook bij betrokken. Hij was net zo sneaky als die Van Argentinie tegen Engeland op het WK '98, afgerond door Zannetti.
Om bij de vrije trappen te blijven, ik meen Leeds United - PSV (3-5) voor de UEFA cup een paar jaar terug. Nilis wipte de bal op, en Jonk volleerde 'm in 1 keer keihard over de muur 't doel in.
En de fraaie omhaal van Marco tegen Den Bosh natuurlijk.
En een hele mooie bijna omhaal van San Marco was op het EK '92 tegen het G.O.S. helaas belandde deze op de lat en eindigde de wedstrijd in 0-0.
Mooie filmpjes en goals stonden op http://www.footofgod.com/ , maar helaas moest de FIFA weer gaan zeuren. Misschien dat ze binnenkort weer opengaan.
Als meer goals me te binnen schieten laat ik van me horen uiteraard
quote:Yeah yeah, Sinds wanneer is Schmeichel een Noor?
Op 27 februari 2001 19:42 schreef Abe het volgende:
Mooiste vond ik doelpunt van Figo tegen Noorwegen(najaar 2000).
Met een dubbele schaar +versnelling tussen twee noorse figuranten door en vervolgens dmv schitterende schijnbewegingen Smeichel op de grond laten neerdalen en er met een wipje overheen lepelen.Weergaloos!!!
Gekke Friezen altijd
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub op 27-02-2001 19:44]
Ik ken al die doelpunten wel,
maar wat is nu ieders voorkeur?
Ik kan ook wel een rijtje maken met geweldige doelpunten.
Maar daar gaat het hier niet om.
2 doelpunten vermelden graag.
quote:Dat is dus hetzelfde als bij doelpunten: wie ze zelf maakt hoeft niet te kiezen.
Op 27 februari 2001 20:04 schreef beelzebub het volgende:
zeurpietik kan toch ook niet kiezen tussen m'n 5 kinderen
Alleen werd deze nooit geteld... Onterecht ge-anulleerd wegens buitenspel.
De Maker : Kevin Keegan
Hoe : Halve volley/omhaal op rand 16.
Wanneer : Ergens in de 80'er jaren.
Digger? Heb jij deze ook nog op het netvlies?
J.
P.s.
quote:Beelzebub, vergeeft u mijn broeder, hij weet niet beter (de man is PSV fan).
Op 27 februari 2001 19:42 schreef Abe het volgende:
Mooiste vond ik doelpunt van Figo tegen Noorwegen(najaar 2000).
Met een dubbele schaar +versnelling tussen twee noorse figuranten door en vervolgens dmv schitterende schijnbewegingen Smeichel op de grond laten neerdalen en er met een wipje overheen lepelen.Weergaloos!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 28-02-2001 01:21]
mooiste goal ooit zijn er zoveel
Die van Mohammed Ali Nayin(zoiets) van Real Zaragoza in de finale van de Uefa cup dacht ik vanaf de middellijn
quote:Als het in de jaren 80 moet zijn, moet het met Southampton geweest zijn, dat is de enige club geweest waarvoor hij speelde in de jaren 80 (Ervoor speelde ie bij Liverpool van 1971-1977 en bij HSV Hamburg van 1977-1980
Op 28 februari 2001 01:17 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik weet de mooiste goal ooit.Alleen werd deze nooit geteld... Onterecht ge-anulleerd wegens buitenspel.
De Maker : Kevin Keegan
Hoe : Halve volley/omhaal op rand 16.
Wanneer : Ergens in de 80'er jaren.Digger? Heb jij deze ook nog op het netvlies?
J.
Ik vermoed dat de goal die je bedoelt, en die ik idd voor ogen heb, in 1982 was, het jaar waarin hij de PFA Player of the Year award won.
Ik kan me wel nog 2 goals herinneren van zijn voet in de FA cupfinale van......73 of 74, tegen Newcastle United, waar ie in 1992 trainer zou worden.
Een poosje gelee, tijdens Football focus op de BBC voorafgaand aan de 3e ronde van de FA cup, passeerden de 30 mooiste goals uit de afgelopen 30 jaar in de FA cup nog eens de review. Daarin zaten fenomenale goals van Rush, Barnes, Aldrigde, Sharpe, Yeboah, Gigs, Best, en 1 van me grote favorieten ook: Terry McDermott. Zaten sowieso veel Liverpool goals in.
Die solo, het was geloof ik in een replay, ik weet niet meer tegen wie.
quote:Man City zei me geheugen en het klopt, heb het ff gechecked.
Op 28 februari 2001 02:17 schreef tong80 het volgende:
De goal van Ricky Villa destijds spelend voor Tottenham is toen gekozen tot de nr.1 als ik me goed herinner.Die solo, het was geloof ik in een replay, ik weet niet meer tegen wie.
15 Mei 1981, Man City - Spurs 2-3 was het
Volledig wedstrijdverslag vind je hier
quote:Oeps Abe had gister een erg zware dag.Slippertje van de PC.Spanje speelde idd tegen Denemarken.
Op 27 februari 2001 19:44 schreef beelzebub het volgende:
Yeah yeah, Sinds wanneer is Schmeichel een Noor?Gekke Friezen altijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |