abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2005 @ 16:11:18 #126
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28480157
En 25 zal inderdaad wel rood zijn, want de witte gaan maar t/m 21.
  maandag 4 juli 2005 @ 16:12:48 #127
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28480216
Dat is nieuwer. Het zijn ook pockets. Waren een jaar of 5 geleden nog te koop in boekenwinkels.
Ze staat ook in de openingspost en op de site van Nanny: http://home.wxs.nl/~ngjmkamp/eb/eblyton.html

De allernieuwste uitgave is btw ook blauw, maar dat zijn geen pockets meer. Het eerste deeltje is ook in het goud verschenen om de verwarring nog wat groter te maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28480488
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:09 schreef YPPY het volgende:
Wat weinig! Dat wordt nog flink doorsparen.
Is deel 25 niet rood, met strips? Voor zover ik weet is die niet verschenen in dezelfde kleur als de eerdere deeltjes. Het is ook door iemand anders geschreven.
Yup, die is idd rood, ik keek naar de rug .
quote:
Het kan zijn dat er een foutje in zit, maar waarschijnlijk heb ik dubbel:
1 (wit) (blauw)
4 (wit)
5 (wit)
8 (wit)
10 (wit)
12 (wit)
15 (wit)
21 (wit)

Niet in perfecte staat dus. Tegen verzendkosten wil ik die wel naar je opsturen, ruimt hier ook weer op.
! Graag!
quote:
Als je ook in hardcovers geinteresseerd bent, laat je dat maar weten.
Dat zijn dus dezelfde verhalen als in de pockets? 't gaat me meer om de verhalen dan om de boekjes zelf, eerlijk gezegd .
  maandag 4 juli 2005 @ 16:27:53 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28480823
Vergeet ik bijna de omnibussen te noemen! Die zijn er ook van de boekjes van De Vijf!

Mail je adres maar, mijn @fok.nl werkt nog.

Verzamel je ook nog andere series? De avonturenserie is ook erg goed. En de Vijf Detectives leest ook zeker niet vervelend. De Grote 7 is voor als je echt niks anders te doen hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_28481536
Owja, nou mail ik wel, maar nou vergeet ik te zeggen dat het dus de boekjes van 1, 4, 5, en 10 zijn die ik graag zou willen!

Blauw of wit bij 1 maakt me niks uit, ben allang blij!!

En die andere series verzamel ik niet, ik probeer eerst dit maar's bij elkaar te krijgen

Alvast bedankt!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 08:29:07 #131
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28502062
Ze zijn al ingepakt.

Via internet heb ik Billy Bob gekocht. Echt leuk om weer eens een boek te vinden dat ik nog niet had.
*OUD heilige*
pi_28518553
Goed bezig!
En Billy Bob? Nooit van gehoord!

* veldmuis heeft net "in de knel" gelezen, had m uiteraard al gelezen, maar moet er nu weer ff een beetje inkomen he...en ik denk dat dat wel gelukt is...in 1x uitgelezen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 18:20:57 #133
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28519906
Het hoort bijeen rijtje heel onbekende boeken. De bekendere heb ik al, dus ben ik hier maar aan begonnen. Op zich spaar ik alles, behalve de Noddy's en Mini Muis. Die vind ik niet zo leuk.

In de knel is toch dat boek dat ze in een groot huis terechtkomen en dat Dick achter in de kofferbak van een auto ontsnapt?
*OUD heilige*
pi_28520191
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:20 schreef YPPY het volgende:
Het hoort bijeen rijtje heel onbekende boeken. De bekendere heb ik al, dus ben ik hier maar aan begonnen. Op zich spaar ik alles, behalve de Noddy's en Mini Muis. Die vind ik niet zo leuk.
Noddy! Oeh, da's laaaaaang geleden..misschien dat ik daar op zolder nog wel wat van kan vinden .
Mini muis zegt me niks...
quote:
In de knel is toch dat boek dat ze in een groot huis terechtkomen en dat Dick achter in de kofferbak van een auto ontsnapt?
Bijna! Richard ontsnapte, dat zoontje van die rijke vader, met de lijfwachten .
  dinsdag 5 juli 2005 @ 18:35:59 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28520365
O ja, dat was het! Dat ontzettend vervelende kind dat zei dat ie naar z'n tante toe ging, maar stiekem met onze helden mee wilde. Ik vond het altijd ontzettend technisch bedacht dat je vanaf binnen die poort open kon draaien.
*OUD heilige*
pi_28520563
Inderdaad, en dat zonder electriciteit!

De fietslampjes op batterijen vond ik trouwens wel wat...in die tijd
En Dick een afkorting van Richard?
pi_28553476
YPPY! !
DANKJE! !

Gister ook nog "en het geheimzinnige spoor" gelezen, de tekening op de voorkant klopt niet
Timmy heeft nog een kraag om als de nepboerenvrouw hun aanspreekt, en bij de tekening op de voorkant is dat niet!
Of wordt ik nu te kritisch .

Goed, genoeg gereplied, ik ga lezen .
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:37:01 #138
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28661339
Heb je ze al gelezen? Wat vond je ervan?
*OUD heilige*
pi_28661797
Tot nu toe heb ik op de smokkelaarsrots en het gestrande goudschip...
Heerlijk, ik kende ze beiden nog niet...

Dit zijn dus de enige boeken tot nu toe die mij aan het lezen krijgen... .
Had ik al dankje gezegd?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:37:38 #140
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28662963
En dat zijn nog leuke verhalen ook! De Smokkelaarsrots vond ik echt eng toen ik het de eerste keer las met die geheime gangen en die boven.

Heb je de avonturenserie al geprobeerd? Die is erg leuk!

Ik geloof het niet.
*OUD heilige*
pi_28663530
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:37 schreef YPPY het volgende:
En dat zijn nog leuke verhalen ook! De Smokkelaarsrots vond ik echt eng toen ik het de eerste keer las met die geheime gangen en die boven.
Ik heb ze beiden in een keer uitgelezen...ze blijven boeien zal ik maar zeggen...
quote:
Heb je de avonturenserie al geprobeerd? Die is erg leuk!

Ik geloof het niet.
Nope .
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:18:44 #142
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_28663954
Hé wat leuk zeg, dat iemand hier een topic over begint. Was ze al bijna vergeten, terwijl ik vroeger die boeken zo ongeveer spaarde. Ik speelde altijd de vijf na met m`n playmobile kinderen en de playmobile huifkar en playmobile hond enzo
Heb al zin om er weer eens eentje te lezen, gewoon uit jeugdsentiment.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
pi_28664278
Ahhhhh, de boeken uit mijn kinderjaren.......... Heb ze allemaal nog. De hele serie van De Vijf, inclusief de rode, halve strip uitgave. Die meer uit wanhoop omdat anders de serie echt afgelopen zou zijn.
En de vijf detectives, de Dolle Tweeling. en de Avonturenserie (die was ook wel erg leuk).

Het viel me toen niet eens op hoe oubollig ze waren. Laatst heb ik alle boeken die ik uit mijn jeugd nog had weer eens gelezen. Toen viel me pas op hoe vreselijk het eigenlijk allemaal was. De rolpatronen en het racisme.
Maar snapte ook weer helemaal hoe het me inspireerde om beleefd te zijn en hoe belangrijk eerlijkheid is en het opkomen voor de zwakkere en allerlei andere kwaliteiten die ik toen en nu belangrijk vond en vind en die ook terugkerende thema's waren in haar boeken.
En het buiten spelen.... de hang naar avontuur.
memories
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:50:24 #144
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_28664731
Je had ook LP's van de vijf, trouwens Hahaha, die stemmen ook.

Die boekjes over Circus Galliano spraken altijd enorm tot m`n verbeelding.
Ik had trouwens ook zo`n serie van dat soort boekjes over -euh, gheghe, die titel- Susy Roodkopje ofzoiets. Van een Scandinavische schrijfster. Ook helemaal van voor tto achter en van achter tot voor uitgelezen.
pi_28664950
Zo'n LP wil ik nog wel es horen..lijkt me echt helemaal koel!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:37:07 #146
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_28666127
Ja, stiekem wel, hè? Eigenlijk vind ik jeugdboeken van vroeger ook altijd wel leuk om nog eens te lezen. Gaat ook lekker snel, lekker ff ontspannend
pi_28666179
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:37 schreef Mayadevi het volgende:
Ja, stiekem wel, hè? Eigenlijk vind ik jeugdboeken van vroeger ook altijd wel leuk om nog eens te lezen. Gaat ook lekker snel, lekker ff ontspannend
Juist tussen de serieuze boeken door om weer even neutraal te worden. Of in tijden waarin je geen zin hebt om over zware kost na te denken en zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 10 juli 2005 @ 09:44:11 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28674841
Cassettebandjes zijn nog te koop. Van de Vijf weet ik niet zeker, van de dolle tweeling wel. Ik had alleen twee kapotte, dus ik heb ze terug gebracht. En er is een liedje "Geef mij maar de Vijf". Dat bleek toevallig op een bandje met kinderliedjes van me te staan. Maar nu is dat bandje kwijt.
*OUD heilige*
  zondag 10 juli 2005 @ 09:55:05 #149
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28674917
Ik heb de complete serie van "DE DOLLE TWEELING"gelezen of eigenlijk meerdere keren verslonden. Heerlijk!! Echt een leuke seerie.. Nu leest mijn jongere zusje (14) de boeken
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 10 juli 2005 @ 16:34:38 #150
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_28684078
Leuk dat iemand van 14 anno 2005 die boeken nog kan waarderen Ik was toen als de dood dat ik ook naar een kostschool gestuurd werd, net als de dolle tweeling

Heb net ff op google gekeken: Kwam tot de ontdekking dat Enid Blyton al voor m`n geboorte overleden is Ik vroeg me af of ze nog schreef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')