abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2004 @ 19:41:51 #101
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_20794172
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:17 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Gemberbier (root beer) is toch meer een soort ginger ale?
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:12 schreef qltel het volgende:

[..]

Letterlijke vertaling van GingerAle.
pi_21318471
Kun je dat ook ergens in Nederland kopen? Het lijkt me toch wel grappig om het eens te proeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 augustus 2004 @ 08:40:08 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21318499
Vond er als kind niets aan, het was zo braaf (de 5) was verpest door Willie van der Heide vrees ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 augustus 2004 @ 08:52:56 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21318582
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 08:32 schreef YPPY het volgende:
Kun je dat ook ergens in Nederland kopen? Het lijkt me toch wel grappig om het eens te proeven.
Ja hoor, dat bestaat hier ook
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 augustus 2004 @ 08:53:20 #105
13151 crew  Rewimo
pi_21318588
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 08:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond er als kind niets aan, het was zo braaf (de 5) was verpest door Willie van der Heide vrees ik
Ik las en lees ze naast en door elkaar. Geen probleem
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 augustus 2004 @ 11:33:42 #106
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_21320563
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 08:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja hoor, dat bestaat hier ook
In de grotere supermarkt, Royal Club of London. Slekker
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 16 augustus 2004 @ 11:34:25 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_21320576
Ik had alles van De Vijf. Geweldige boeken. Wou dat ik ze nog had.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:02:23 #108
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_24518173
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 23:17 schreef Kiegie het volgende:

[..]

En ik kan je melden dat je er binnen niet al te lange tijd ook alle verhalen van de Grote 7 zult vinden, al heten ze dan de Club van 7.
Zojuist vernomen dat drie delen van De Club van 7 (v/h De Grote 7) vanaf week 5, dus begin februari, bij de Aldi te koop zijn.
Dat verandert alles
pi_24519543
Goed nieuws!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_25096753
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:02 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Zojuist vernomen dat drie delen van De Club van 7 (v/h De Grote 7) vanaf week 5, dus begin februari, bij de Aldi te koop zijn.
Het was druk, maar ik heb ze in huis. Jammer dat het er maar drie zijn, maar beter dan niks natuurlijk.
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 10:02:20 #111
13151 crew  Rewimo
pi_25096804
Welke zijn het?
pi_25096940
De club van 7 vecht terug (Go ahead, Secret Seven)
De club van 7 en het kasteel (Good old Secret Seven)
De club van 7 op onderzoek (Puzzle for the Secret Seven)
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 10:39:45 #113
13151 crew  Rewimo
pi_25097232
Volgens mij ken ik die helemaal niet. Morgen maar even een tripje Aldi maken Tnx!
pi_25108523
Het zijn wel bestaande verhalen denk ik. Ze komen me wel bekend voor en de Engelse titels ook. Waarschijnlijk is het net zoiets als bij De 5 detectives en de zes. Twee keer vertaald.
*OUD heilige*
pi_25132590
Leuk om eens wat achtergronden van Blyton te lezen. Ik heb vroeger veel de vijf boeken plus de Pitty serie en dolle tweeling serie compleet.
Ook had ik nog wat van de avonturen reeks en van de kinderen met dat eigenwijze mannetje Dicky ? met een hondje.

Als kind zijn me de aspecten van het neerbuigend omgaan met bediende nooit opgevallen, al vond ik bedienden wel luxe. Wel vond ik het vreemd dat ze al (gember)bier mochten drinken:D en alleen mochten reizen en kamperen enzo. En dat Kirrin Eiland van Georgina was natuurlijk ook wel een luxe

Ik ga er weer eens eentje herlezen
( En hopen dat ze niet zijn meegegeven aan de plaatselijke rommelmarkt door mijn ouders want daar op zolder zouden ze nog moeten liggen) Maar ik vrees de opruimbuien/weggooibuien
Dat is eens wat anders...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 februari 2005 @ 23:05:32 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_25135327
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:58 schreef cora4034 het volgende:
Ook had ik nog wat van de avonturen reeks en van de kinderen met dat eigenwijze mannetje Dicky ? met een hondje.
De vijf detectives (en hun hond.. )
quote:
Wel vond ik het vreemd dat ze al (gember)bier mochten drinken:D
Gember bier = Ginger Ale. Geen bier maar een drisdrank als bitter lemon. Is denk ik erin gekomen door slecht vertalen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 februari 2005 @ 23:09:58 #117
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_25135431
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 10:13 schreef YPPY het volgende:
De club van 7 vecht terug (Go ahead, Secret Seven)
De club van 7 en het kasteel (Good old Secret Seven)
De club van 7 op onderzoek (Puzzle for the Secret Seven)
Ik kende ze alle 3 al, dit zijn de oude namen:

De 'Grote 7' en het hondenmysterie = Go ahead Secret Seven
De 'Grote 7' en het geheim van de ruïne = Good old Secret Seven
Raadsels voor de 'Grote 7' = Puzzle for the Secret Seven

De oude uitvoeringen heb ik allemaal al. De nieuwe laat ik maar aan me voorbij gaan..
  zondag 20 februari 2005 @ 01:32:42 #118
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25173400
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 08:40 schreef Pietverdriet het volgende:
ja, toen ik bob evers ontdekte waren de vijf detectives en hun hond gelijk minder interessant.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 4 juli 2005 @ 15:12:20 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28478008
Uit: De Dordtse Boekenmarkt: 3 juli 2005
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:10 schreef veldmuis het volgende:
Khad het na een half uur dan ook gezien, volgende keer een lijstje maken met welke boeken van De Vijf ik nog mis, dan kan ik mn collectie compleet maken.
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:10 schreef veldmuis het volgende:

Khad het na een half uur dan ook gezien, volgende keer een lijstje maken met welke boeken van De Vijf ik nog mis, dan kan ik mn collectie compleet maken.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 07:39 schreef YPPY het volgende:
Heb je mij soms gezien? Ik heb mijn De Vijf collectie geupgrate. Op twee na heb ik nu alle witte pockets in perfecte staat, zonder krassen namen of kruisjes op de achterkant.
Verder heb ik twee hardcovers gekocht. Hiervan hoef ik er nu nog maar 4.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:43 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Gaaf!
* veldmuis heeft wit en blauw door elkaar, eigelijk een keer netjes gaan maken, moet lukken, iedereen wil van die dingen af lijkt het wel .
[..]

Zijn die er ook? Wist ik niet eens
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:41 schreef YPPY het volgende:

[..]

De witte serie heb ik compleet, de blauwe ook en de nieuwste uitgave bijna. Van de hardcovers moet ik er nog 1 en dan heb ik elk boek in elke uitgave 1 keer. Verder heb ik nog wat anderstalig in verschillende drukken. Ik ben nu aan het proberen alles in 'perfecte' staat te krijgen, dat is nu ook bijna gelukt.
[..]

Schaam je! Er waren heel wat hardcovers te vinden in Dordt. Die zijn wel wat duurder. Ik betaal er maximaal 6 euro voor, maar dan moeten ze wel supermooi zijn en met omslag. Sommige handelaren vragen 10 euro, ja doei.
De hardcovers zijn de eerste uitgaven trouwens en dus wat lastiger te vinden. Ze zijn ook wel een stuk mooier. Als ik ook een groot huis heb, zet ik die allemaal in een boekenkast.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat er een nieuwe serie is joh .
[..]

Ik ben me al aan 't schamen .
Ik ga binnekort weer's zo'n boekje lezen, denk ik...is keilang gelee .
En een lijstje maken met wat ik heb, en wat ik nog niet heb...als ik dan nog es boekjes ga kijken, kan ik ook zoeken .
Die nieuwe serie is al een hele tijd terug verschenen. De teksten zijn aangepast aan de moderne tijd. Echt veel is er niet veranderd, al maken ze wel een paar keer karakterfouten. Ze zijn wat geemancipeerder (dus niet meer Annie die altijd kookt en afwast), maar maken daar wel fouten in. Ik las een keer dat Julian een 'gevaarlijk' plan bedacht en dat Dick hem afmoest remmen en behoeden voor gevaar. Dat hoort natuurlijk anderom. Dick is juist de durfal.

Als je nog wat zoekt, laat je het maar weten, ik heb nog wat dubbels liggen.
*OUD heilige*
pi_28479229
Die nieuwe serie hoef ik dus niet aan te beginnen, juist dat ouderwetsche vond ik leuk aan die boekjes...
Ik ga dadelijk maar's wat snuffelen op zolder
  maandag 4 juli 2005 @ 15:52:22 #121
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28479425
Het is op zich nog ouderwets. Ze kijken nog steeds maar in 1 boekje naar tv (en dat is dan bij een ander thuis), hebben nooit van een computer gehoord en het is veilig genoeg om een stel kinderen het halve land door te laten fietsen. De stereotypen zijn wel wat verminderd. Er stonden veel vooroordelen in over zigeuners en kermismensen. Dat is wat afgezwakt.
Maak je wel een verslag van je zoektocht?
*OUD heilige*
pi_28479776
Ja, tot nu toe valt het tegen, ik dacht dat ik wel wat meer boekjes had .
Volgens mij kan ik beter zetten wat ik wel heb, ipv wat ik niet heb, dus dat doe ik ook maar:

2 (wit)
3 (blauw)
8 (blauw)
9 (wit)
11 (blauw)
12 (blauw)
13 (blauw)
14 (wit)
15 (blauw)
16 (blauw)
18 (blauw)
19 (blauw)
20 (blauw)
21 (blauw)
25 (wit)

Ik zou me er bijna voor schamen dat ik zo weinig heb .
pi_28480062
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 20:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

'k moet er nog 7 van de 21, dus ik ga op zoek
Hoi.
Ik heb dus toch goed gezocht .
  maandag 4 juli 2005 @ 16:09:38 #124
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28480084
Wat weinig! Dat wordt nog flink doorsparen.
Is deel 25 niet rood, met strips? Voor zover ik weet is die niet verschenen in dezelfde kleur als de eerdere deeltjes. Het is ook door iemand anders geschreven.

Het kan zijn dat er een foutje in zit, maar waarschijnlijk heb ik dubbel:
1 (wit) (blauw)
4 (wit)
5 (wit)
8 (wit)
10 (wit)
12 (wit)
15 (wit)
21 (wit)

Niet in perfecte staat dus. Tegen verzendkosten wil ik die wel naar je opsturen, ruimt hier ook weer op.
Als je ook in hardcovers geinteresseerd bent, laat je dat maar weten.
*OUD heilige*
  maandag 4 juli 2005 @ 16:10:48 #125
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28480133
Ik ken dat blauw niet eens, is dat nieuwer of juist ouder dan wit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')