Wisten jullie dat er een vervolg is op de 6 Pitty kostschool boekjes?
Pitty naar college!
Niet geschreven door Enid Blyton, maar door 2 Nederlandse vrouwen. Wel geheel in Blyton-stijl.
Ik vond het ontzettend leuk!
Hieronder een stukje. Voor meer:
www.pitty.nlPitty spong op, ze was veel te onrustig om te blijven liggen. “Laten we ons gaan voorstellen aan de buren,“ stelde ze voor. Sally knikte en kwam ook overeind.
De linkerburen waren er niet. Bij de rechterburen duurde het een tijdje voor de deur openging. Een aantrekkelijk meisje met een nors gezicht verscheen. “Hallo, ik ben Pitty en dit is Sally. We zitten in de kamer hiernaast,” Pitty stak haar hand uit. Het norse meisje trok haar wenkbrauwen op en zei niets. Ze keek bepaald vijandig. “We kwamen ons even voorstellen,” vertelde Sally uiteindelijk toen de stilte lang genoeg geduurd had. “Nou, ik ben Claire, mijn kamergenoot is er niet op dit moment.” Er klonk geen greintje hartelijkheid in haar stem. Pitty en Sally keken elkaar aan. “Was dat alles,” snauwde hun buurvrouw bijna, na Pitty’s knikje sloeg ze de deur voor hun neus dicht.
“Wat een raar kind, zo onbeleefd en grof,” Sally was ontdaan. Pitty was het met haar eens, ze was net zo geschokt als haar vriendin. “Je zal zien dat we haar dagelijks tegenkomen, vreselijk,” was haar commentaar. Ze liepen terug naar hun kamer. “Op Malory Towers hadden we wel raad geweten met Claire. Wat zou Alice van haar zeggen?” mijmerde Sally. Onverwacht schoot Pitty in de lach, “Wat een pracht van een gezicht voor Linda’s zure gezichtenboek,” hikte ze, “dat mens van vanmiddag ook!” Ook Sally schoot in de lach. “Ja nu Eline zo veel aardiger is geworden moet iemand anders de zure gezichten trekken.” De hele Claire was alweer vergeten. “Ik trek me niets van haar aan,” besloot Pitty bij zichzelf, “niemand belet me om het hier geweldig te hebben.”