quote:Die serie is nog goed compleet te krijgen. Jammer dat nu net de grote boekenmarkten weer voorbij zijn, daar kon je veel vinden. Die rode serie vind ik ook niet zo leuk. Daar gingen ze vaak weg en werd het soms te bezar. Niet echt geloofwaardig vond ik dat.
Op zondag 31 augustus 2003 19:41 schreef veldmuis het volgende:[..]
Hmz, ik ga toch es zoeken om het compleet te maken, al gaat het maar om het idee, heb ze vroeger echt veel gelezen
.
Die rode vond ik trouwens net wat minder, ook omdat er veel tekeningen in stonden...
[..]Hmz, geen nieuwe boekjes dus
Geen nieuwe verhalen, maar de teksten zijn wel veranderd en het zijn er wel 21.
quote:'k moet er nog 7 van de 21, dus ik ga op zoek
Op zondag 31 augustus 2003 19:45 schreef YPPY het volgende:
Uit: Enid blyton De vijf boekjes gezocht (en andere)
[..]Die serie is nog goed compleet te krijgen. Jammer dat nu net de grote boekenmarkten weer voorbij zijn, daar kon je veel vinden. Die rode serie vind ik ook niet zo leuk. Daar gingen ze vaak weg en werd het soms te bezar. Niet echt geloofwaardig vond ik dat.
Geen nieuwe verhalen, maar de teksten zijn wel veranderd en het zijn er wel 21.
verder heb ik
1983 Het geheim van Spiggy Holes (Het Goede Boek)
1983 De geheime berg (Het Goede Boek)
1984 Het geheim van het Maankasteel (Het Goede Boek)
1984 Het circus Galliano (Het Goede Boek)
*trots*
quote:Wow! Wat veel!
Op zondag 31 augustus 2003 20:03 schreef veldmuis het volgende:[..]
'k moet er nog 7 van de 21, dus ik ga op zoek
verder heb ik
1983 Het geheim van Spiggy Holes (Het Goede Boek)
1983 De geheime berg (Het Goede Boek)
1984 Het geheim van het Maankasteel (Het Goede Boek)
1984 Het circus Galliano (Het Goede Boek)*trots*
Nu nog de rest van de boeken uit de tweede post in het topic.
quote:Als ik nou es begin met alleen t spul van de vijf!
Op zondag 31 augustus 2003 20:10 schreef YPPY het volgende:Nu nog de rest van de boeken uit de tweede post in het topic.
Een paar sites waar ze staan:
http://www.boekwinkeltjes.nl/ zoeken op Blyton en je vind zo ongeveer de complete avonturenserie ook van de vijf detectives staat er wat bij.
http://home.hccnet.nl/p.meer/html/kinderseries.html#enidblyton hier heb ik al een paar keer iets gekocht.
En dan heb je nog bijvoorbeeld qoop.nl of ebay.nl waar regelmatig wat staat.
Een heel erg grote teleurstelling was het toen ik de 'stripboek'-versie van de boekjes kocht. (Vanaf nummer 22 denk ik). Die waren niet eens geschreven door Enid Blyton. Ik vond de verhalen een slap aftreksel van de echte boekjes, er zaten bladzijden met striptekening tussendoor, en - wat ik nog het ergste vond - ze waren een stuk minder dik dan de andere boekjes. Ik herinner me dat ik echt boos ben geweest.
Nu bewaar ik de boekjes voor mijn zoon, ik hoop dat hij ze net zo leuk gaat vinden als ik destijds.
Ik heb ook nog wat boekjes van de Dolle Tweeling (op kostschool geloof ik), maar ja, dat zijn waarschijnlijk wel echt weer meidenboekjes
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 07:55 schreef YPPY het volgende:
De avonturen serie is superleuk, het is jammer dat er maar zes boeken van verschenen zijn.
Even denken:
Vallei, Kasteel, Eiland, Circus, Rivier, Zee, Berg en Schip (niet in deze volgorde verschenen trouwens). Je mist er dus nog 2.
Dat is een goed idee! Ik ga ook kijken met vriendje.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga hem vanavond kijken met qltel (verrassing). Ze kosten ¤ 8,99 trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |