quote:Ja, ze waren leuk. Die van de Vijf, die echt in de jaren 40 speelden (met kleding uit die tijd en zo en die echte Engelse kinderschoenen
Op zaterdag 5 juli 2003 10:56 schreef YPPY het volgende:[..]
Ik zal een seintje geven, dan neem ik het ook opnieuw op.
Je ziet wel redelijk de verhalen. terug. Soms wel aangepast. En decors die drie keer gebruikt worden.
Maar wel echt een Blyton gevoel erbij.
quote:Een paar jaar geleden ontdekte ik de Robert Jan serie. Die is heel heel onbekend. Als ik die op mijn 13e had gelezen, was ik verliefd op hem geworden.
Op zaterdag 5 juli 2003 10:56 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. De Vijf, de Avonturenkinderen en de Vijf Detectives zijn veel "echtere" kinderen. Daarom spreken die meer aan denk ik.
quote:Van De Vijf heb ik alleen een video van de musical. De serie wil ik ook nog een keer opnemen. Of vinden op dvd.
Op zaterdag 5 juli 2003 10:58 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, ze waren leuk. Die van de Vijf, die echt in de jaren 40 speelden (met kleding uit die tijd en zo en die echte Engelse kinderschoenen
), maar ook de Avonturenserie, die gemoderniseerd is, en ondanks dat toch het verhaal geen geweld aandoet.
quote:Hm ja... niet tegen qltel zeggen hoor
Op zaterdag 5 juli 2003 11:05 schreef YPPY het volgende:
Dus dat vindt jij ook. Hij is echt leuk.Jammer dat ik hem nooit ontmoet heb.
De serie ken ik wel maar vond dat niet zo spannend. Die met de spooktrein vond ik het spannendst.
Ik zag het ook niet SunChaser, ik vond Jo juist heel stoer en ik wilde ook bij het circus, net als die jongen uit het avontuur bij het meer. Als die dieren, dat leek me fantastisch.
Van de Grote 7 en die trein heb ik nog een puzzel. De Vijf en de spooktrein vond ik echt super eng. Vooral toen die enge man met stenen ging gooien. Toen werd ik echt bang.
Ik heb ze als kind (11, 12 jaar) allemaal gelezen.
De Spooktrein was idd best aardig, maar er was ook eentje (volgens mij deel 3) met familie Stok, dat was best grappig.
Van racisme heb ik nooit iets gemerkt.
Wel vond ik het vreemd dat ze nooit TV keken.
quote:Met dat boekje is het voor mij allemaal begonnen. Om me bezig te houden in de auto onderweg naar Oostenrijk, had mijn moeder dat boekje gekocht voor me. Het is altijd een van mijn favorieten geweest. En toen we terug in Nederland waren, het boek was voor we op onze vakantiebestemming kwamen al uit, tja, toen wilde ik uiteraard meer
Op zaterdag 5 juli 2003 11:16 schreef YPPY het volgende:De Vijf en de spooktrein vond ik echt super eng. Vooral toen die enge man met stenen ging gooien. Toen werd ik echt bang.
quote:Ik vind het ook wel meevallen met dat racisme. Wel veel stereotypen en vooroordelen, maar dat moet je natuurlijk ook in de tijdgeest bekijken. Kinderen als Nobby en Jo blijken op het eind juist vaak erg mee te vallen en toch 'goed' te zijn. En denk eens aan een jongen als Richard, een kind van een rijke pa en ma, die alleen maar aan zichzelf denkt, dat is ook niet echt stereotyp
Op zaterdag 5 juli 2003 11:16 schreef YPPY het volgende:
Wacht maar tot hij het leest Rewimo.Jarno komt hier lekker niet.
Ik zag het ook niet SunChaser, ik vond Jo juist heel stoer en ik wilde ook bij het circus, net als die jongen uit het avontuur bij het meer. Als die dieren, dat leek me fantastisch.
Van de Grote 7 en die trein heb ik nog een puzzel. De Vijf en de spooktrein vond ik echt super eng. Vooral toen die enge man met stenen ging gooien. Toen werd ik echt bang.
quote:Dat was er toen niet. Ze eten ook nooit pizza.
Op zaterdag 5 juli 2003 11:18 schreef klnvntrbyt het volgende:
Wel vond ik het vreemd dat ze nooit TV keken.
quote:Heel verstandige ouders.
Op zaterdag 5 juli 2003 11:22 schreef DaMart het volgende:[..]
Met dat boekje is het voor mij allemaal begonnen. Om me bezig te houden in de auto onderweg naar Oostenrijk, had mijn moeder dat boekje gekocht voor me. Het is altijd een van mijn favorieten geweest. En toen we terug in Nederland waren, het boek was voor we op onze vakantiebestemming kwamen al uit, tja, toen wilde ik uiteraard meer
quote:Of de foute neefjes van Goon.
Op zaterdag 5 juli 2003 11:29 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik vind het ook wel meevallen met dat racisme. Wel veel stereotypen en vooroordelen, maar dat moet je natuurlijk ook in de tijdgeest bekijken. Kinderen als Nobby en Jo blijken op het eind juist vaak erg mee te vallen en toch 'goed' te zijn. En denk eens aan een jongen als Richard, een kind van een rijke pa en ma, die alleen maar aan zichzelf denkt, dat is ook niet echt stereotyp
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 13:11 schreef YPPY het volgende:Heel verstandige ouders.
Had je de hele serie?
Nog steeds trouwens... de druk met de blauwe omslag, ik geloof dat die van het einde van de jaren 80 of het begin van de jaren 90 of zo stamt.
quote:Oh, die is z'n PC aan het installeren, dus die ziet niets..
Op zaterdag 5 juli 2003 11:06 schreef Rewimo het volgende:[..]
Hm ja... niet tegen qltel zeggen hoor
quote:O gelukkig maar
Op zaterdag 5 juli 2003 21:25 schreef qltel het volgende:[..]
Oh, die is z'n PC aan het installeren, dus die ziet niets..
Op naar Deventer.
quote:Ja, komen die niet uit The Mupper Christmas Carrol ?
Op zondag 6 juli 2003 21:07 schreef Rewimo het volgende:
Ben ik voor de zoveelste keer De Vijf en de Schat van de Strandjutter aan het lezen, valt me ineens iets op: de boeven (de strandjutters) heten Jacob en EbenezerKomt iemand anders die namen ook bekend voor?
Was me nog nooit opgevallen trouwens. Wel geinig dat gebruik van namen.
quote:Hihi ja daar zitten ze ook in
Op zondag 6 juli 2003 21:30 schreef DaMart het volgende:[..]
Ja, komen die niet uit The Mupper Christmas Carrol ?
Was me nog nooit opgevallen trouwens. Wel geinig dat gebruik van namen.
M'n favorieten, de 5, Avonturenserie en Robbert Jan. (En Annie natuurlijk.. )
Annie en Robert Jan is een goede combinatie.
En Betty en Dikkie gaan ook trouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |