ranja | woensdag 2 juli 2003 @ 09:39 |
Het is alweer ruim juli, dus de helft van het jaar is alweer om. Hoog tijd dus voor wat halfjaaroverzichten. Wat vind je de beste albums en/of singles en/of concerten en/of (bedenk zelf iets) van 2003 tot nu toe? |
TimmyAsd | woensdag 2 juli 2003 @ 09:49 |
statistisch heeft jamai de beste single afgeleverd in NL... |
Ixian_Herald | woensdag 2 juli 2003 @ 09:50 |
hm..beste concert....gelden festivals ook?? dan het concert van Iron Maiden op Waldrock 21-6 jongsleden. |
starshine-girl | woensdag 2 juli 2003 @ 09:53 |
Copy en paste van mn eigen site... Albums waarvan ik nu al zeker weet dat die in mijn 2003 eindlijstje terecht komen. 1) Fever To Tell - Yeah Yeah Yeahs 2) The Smell Of Our Own - The Hidden Cameras 3) Nuit Blanche - Vive La Fete 4) We Love The Industry - Flemming Liggen op het randje van ja of nee. 1) Black Cherry - Goldfrapp 2) Elephant - White Stripes 3) Think Tank - Blur 4) Unrest - Erlend Oye 5) Ether Song - Turin Brakes Hebben nog iets meer (air)play nodig in huize Blommers. 1) You Can Feel Me - Har Mar Superstar 2) Z - Gonzales 3) The Decline Of.... - British Sea Power 4) Statues - Moloko 5) DJ Kicks - Tiga 6) Give Up - The Postal Service 7) Us - Mull Historical Society 8) The Best Of Barbara Brockhaus - Angie Reed Nog niet in mijn bezit of nog niet officieel uitgebracht maar misschien wel kans maken. 1) So Much For The City - The Thrills 2) North Atlantic Drift - Ocean Colour Scene ------------------------------- De 9 waanzinnigste concerten van het afgelopen half jaar 1) Eighties Matchbox B-line Disaster @ Ekko (4 mei) 2) Paul McCartney @ Gelredome (25 april) 3) Hidden Cameras @ Ekko (30 mei) 4) Ladytron @ Tivoli (4 april) 5) Superheroes @ Ekko (17 april) 6) The Faint @ Ekko (29 maart) 7) Yeah Yeah Yeahs @ The Forum (7 juni) 8) Gotan Project @ Tivoli (14 mei) 9) Radio 4 @ Ekko (23 februari) |
ranja | woensdag 2 juli 2003 @ 10:13 |
Mijn lijstje qua albums: (volgorde wisselt sterk)1. Raveonettes - Whip it on 2. Throwing muses - Throwing muses 3. Seedling - Let's play boys & girls 4. Bettie serveert - Log 22 5. Adult. - Anxiety always 6. April March - Triggers 7. White stripes - Elephant 8. Gathering - Souvernirs 9. Bangles - Doll revolution 10. Cardigans - Long gone before daylight en qua (top40)singles: 1. Avril Lavigne - Skater boy 2. Tatu - Not gonna get us 3. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me 4. White stripes - 7 nation army 5. Tatu - How soon is now? 6. Dannii Minogue - I begin to wonder 7. Cardigans - For what it's worth 8. Bad candy - Spin around 9. Pink - Family portrait 10. Delta Goodrem - Born to try Concerten (volgorde blijft lastig) 1. Ladytron (tivoli) 2. Throwing muses (tivoli) 3. Bangles (melkweg) 4. Gathering (nighttown) 5. Bettie serveert (tivoli) 6. Riplets (waterfront) 7. Motörhead (schwung festival) 8. Levellers (nighttown) 9. Girlschool (schwung festival) 10. De straaljagers (waterfront) |
mat_herben | woensdag 2 juli 2003 @ 10:14 |
quote: Op woensdag 2 juli 2003 09:39 schreef ranja het volgende: Het is alweer ruim juli, dus de helft van het jaar is alweer om.
ruim 2 dagen |
ranja | woensdag 2 juli 2003 @ 10:15 |
quote: Op woensdag 2 juli 2003 10:14 schreef mat_herben het volgende:[..] ruim 2 dagen
ik verbaasde me al dat er niet op 1 juli zo'n topic geopend was |
ranja | woensdag 2 juli 2003 @ 22:02 |
lijstjes wil ik zien |
Wodan | woensdag 2 juli 2003 @ 22:23 |
Concerten: - Stratovarius, Symphony X, Thunderstone - Paul McCartney - Autumn, Paul Di'anno & Bad Candy op Borstrock - Saxon in de 013 CD's - Lacrimosa - Echos - Blind Guardian Live - Blaze - As Live as it gets Verder weet ik even niet wat ik allemaal gedaan en gekocht heb.
|
Kworb | donderdag 3 juli 2003 @ 03:03 |
Mijn singles top 20 van dit jaar, gebaseerd op hoe vaak ik de mp3 gespeeld heb: 1. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love (265) 2. O-Town - I Showed Her (236) 3. Within Temptation - Running Up That Hill (212) 4. Evanescence - Bring Me To Life (195) 5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi (170) 6. Merche - Como Pude (139) 7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) (133) 8. Sugababes - Shape (126) 9. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak (121) 10. The Cardigans - For What It's Worth (102) 11. Sonata Arctica - Victoria's Secret (98) 12. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word (96) 13. Tatu - Not Gonna Get Us (86) 14. Tatu - How Soon Is Now? (81) 15. Shakira - Ojos Asi (76) 16. Christina Aguilera - Fighter (74) 17. O-Town - These Are The Days (72) 18. Good Charlotte - Girls & Boys (69) 19. O-Town - We Fit Together (67) 20. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby (62) Sommige singles zijn uit 2002 of eerder, maar heb ik nog steeds veel geluisterd dit jaar. |
Beregd | donderdag 3 juli 2003 @ 10:41 |
cd's 1. placebo - sleeping with ghosts 2. Tom Mcrae - just like blood 3. Nick Cave and the bad seeds - nocturama 4. The white stripes - elephant 5. grandaddy - sumday |
ranja | donderdag 3 juli 2003 @ 12:26 |
quote: Op donderdag 3 juli 2003 10:41 schreef placebeau het volgende: cd's1. placebo - sleeping with ghosts
verrassend |
zodiakk | donderdag 3 juli 2003 @ 12:42 |
Voor mij een goede eerste helft, . Autechre - Draft 7:30 Boozoo Bajou presents Juke Joint Prefuse73 - One Word Extinguisher Dopplereffekt - Linear Accelerator Jagga Jazzist - A Living Room Hush Alex Cortex - Inwards Radiohead - Hail To The Thief Qebo - Flopper King Of Woolworth's - L'Illustration Musicale |
spacemangraig | donderdag 3 juli 2003 @ 12:46 |
beste concert: Radiohead op Werchter beste albums: 1) RAdiohead - Hail to the Thief 2) White Stripes - Elephant |
webfreak | donderdag 3 juli 2003 @ 12:49 |
CD's: - Jaga Jazzist - Living Room Hush - King Crimson - Power to Believe - Beck - Sea ChangeConcert: - Paul McCartney, Back in the World tour, in Gelredome, Arnhem, 25 April 2003...!! |
ddeftones | donderdag 3 juli 2003 @ 13:31 |
cds die ERG de moeite waard zijn: * cult of luna - the beyond * the gathering - souvenirs * caliban - shadow hearts * hell is for heroes - neon handshake * further seems forever - how to start a fire * poison the well - you come before you * cave-in - antenna * afi - sing the sorrow deftones cd vind ik wel goed, maar is niet een jaarlijst notering waard denk ik....is een twijfelgeval |
Dezz | donderdag 3 juli 2003 @ 14:02 |
1.Radiohead - Hail To The Thief 2.Stereophonics - You Gotta Go There To Come Back 3.Marilyn Manson - The Golden Age Of Grotesque 4.Ed Harcourt - From Every Sphere 5.Placebo - Sleeping With Ghosts6.The White Stripes - Elephant 7.The Dandy Warhols - Welcome To The Monkeyhouse 8.Moe - Wormwood 9.Zwan - Mary Star Of The Sea 10.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama Zeker goed |
uppie83 | donderdag 3 juli 2003 @ 16:31 |
Mag ik ook de slechtste niewkomer noemen...... Kweet het origineel, maar die Jim kan gewoon niet zingen , mijn wekker maakt nog interessanter geluid |
methodmich | donderdag 3 juli 2003 @ 16:37 |
Albums: 1. The Jayhawks - Rainy Day Music 2. Dayna Kurtz - Postcards From Downtown 3. Lilium - Short Stories 4. Admiral Freebee - Self Titled 5. Ed Harcourt - From Every Sphere 6. Sukilove - Self Titled 7. Caesar - Self Titled 8. The White Stripes - Elephant 9. Blur - Think Tank 10. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dör bubbling under: 11. The Thrills - So Much For The City 12. John Cunningham - Happy-go-unlucky 13. Bonnie "Prince" Billy - Master And Everyone 14. Calexico - Feast Of Wire 15. Eastern Lane - Shades Of Black 16. Meindert Talma - Kriebelvisje 17. The Kills - Keep On Your Mean Side 18. Turin Brakes - Ether Song 19. Sister Sonny - The Bandit Lab 20. Tom McRae - Just Like Blood 21. Lou Reed - The Raven 22. The White Birch - Star Is Just A Sun 23. Radiohead - Hail To The Thief 24. Mull Historical Society - Us 25. Lucinda Williams - World Without Tears SLECHTSTE PLAAT:
The Thermals - More Parts Per Million |
Ixnay | donderdag 3 juli 2003 @ 16:41 |
Goeie albums eerste helft 2003: 1.NOFX - The War On Errorism 2. AFI - Sing The Sorrow 3. Lagwagon - Blaze Beste concert 2003: NOFX op Deconstruction |
mr_cucumber | donderdag 3 juli 2003 @ 17:15 |
Inderdaad een zeer sterk eerste half jaar: cd's 1. Cult of Luna - The Beyond 2. Placebo -Sleeping with Ghosts 3. Mars Volta - Deloused in the Comatorium 4. Skinless - From Sacrifice to Survival 5. Deftones - Deftones 6. Nasum - Helvete 7. Devin Townsend - Accelerated Evolution 8. Mogwai - Happy Songs for Happy People 9. Isis - Oceanic 10. Solefald - In Harmoni Universali 11. Aborted - Goremageddon 12. Septic Flesh - Sumerian Daemons 13. Die Apokalyptischer Reiter - Have a Nice Trip 14. Impaled - Mondo Medicale 15. Boy Sets Fire - Tomorrow Come Today Concerten: 1. Spinvis - Nighttown, R'dam 2. Ministry - Paradiso, A'dam 3. Mogwai - Melkweg, A'dam 4. Strapping Young Lad - Fields of Rock, Nijmegen 5. Today is the Day - 013, Tilburg 6. The Crown - Baroeg, Rotterdam 7. Mastodon - Waterfront, Rotterdam |
SmashBro | vrijdag 4 juli 2003 @ 12:41 |
Mijn top 10 singles: 1. Avril Lavigne - I'm with you 2. Justin Timberlake - Rock your body 3. Busted - You said no 4. K-otic - Tears won't dry 5. One True Voice - Shakespeare's way with words 6. Romeo - Is it me 7. Jon Nørgaard - Right here next to you 8. Triple Eight - Give me a reason 9. Westlife - Tonight (+ Metro mix & Where we belong) 10. Di-rect - She Net de top 10 niet gehaald (was nog erg moeilijk om de nummer 10 te kiezen): Jim - Tell her | Atomic Kitten - Be with you | Big Brovaz - OK | A-Teens - A perfect match & Floorfiller | Delta Goodrem - Lost without you | Ace of Base - Beautiful morning (groove mix) | Bad Candy - Spin around | Girls Aloud - No good advice En dan nog wat eervolle vermeldingen (in willekeurige volgorde): Robyn - Don't stop the music | Darius Danesh - Colourblind (Almighty mix) | Chicane - Love on the run | Gareth Gates - Spirit in the sky | Jennifer Love Hewitt - Can I go now | Kane - My best wasn't good enough | Nick Carter - I'm with you | Kelly Rowland - Stole | One True Voice - After you're gone | Busted - What I go to school for & Sleeping with the light on | Celine Dion - I drove all night | Twarres - Tell me | Robbie Williams - Come undone | Triple Eight - Knockout | Sinead Quinn - I can't break down & What you need is | The Black Eyed Peas & Justin Timberlake - Where is the love | Christina Aguilera - Fighter | Mariah Carey - Bringin' on the heartbreak | Snoop Dogg & Pharell - Beautiful | S Club - Say goodbye | Good Charlotte - Boys & girls | Alles van Kelly Clarkson | En dan waren er natuurlijk ook nog de nummers die iederéén wel goed vindt zoals Clocks, Beautiful, Cry me a river, Year 3000, If you're not the one, Sunrise, Summerjam, No letting go, Feel good time, enz. De eerste helft van 2003 was erg goed, vandaar al zo veel nummers. Maar daar zijn we alvast vanaf, laat de tweede helft nu maar komen. . [Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 05-07-2003 23:42] |
InsaneM666 | vrijdag 4 juli 2003 @ 12:51 |
De volgorde is niet van belang.. Albums: Nothingface - Skeletons Chimaira - The impossibility of reason Metallica - St. Anger Deftones - Deftones Staind - 14 Shades of grey AFI - Sing the sorrow (volgens mij istie van 2003) Nrs: Ill Nino - When it cuts KoRn - Did my time Thicke - When I get you alone |
inspiral | vrijdag 4 juli 2003 @ 13:16 |
The Thrills - Big Sur King Adora - Born to Lose Keane - Bedshaped Mew - Comforting Sounds Delays - Nearer than Heaven The Rain Band - Ruins and Remains The Coral - Pass it On Ocean Colour Scene - For Every Corner The Cranebuilders - Just Idleness The Basement - Medicine Day Longview - Will you wait here Cosmic Rough Riders - Kill the Time U.N.K.L.E - In a State Swimmer One - Music for Other People Moloko - Over and Over Saybia - The Miracle in July Xploding Plastics - Sunset Spiral Mull Historical Society - Live like the Automatics |
Grobbel | vrijdag 4 juli 2003 @ 14:59 |
quote: Op donderdag 3 juli 2003 16:37 schreef methodmich het volgende: SLECHTSTE PLAAT:The Thermals - More Parts Per Million
Hmm, vond je? Ik vond het op zich wel een charmant rammelende lo-fi indieplaat, eigenlijk... Maar goed, smaken verschillen; om maar even een cliché aan te halen. Ed Harcourt kan ik bijvoorbeeld weer totaal niet hebben; veel te voorspelbaar en glad naar mijn smaak.Momenteel is mijn eigen boekhouding nogal een puinhoop, en het kan zijn dat ik een aantal albums/EP's vergeet, maar dit zijn een paar van de interessantere tot dusver: Bob Drake - 13 Songs and a Thing Broken Social Scene - You Forgot it in People Decemberists - Castaways and Cutouts Giddy Motors - Make it Pop! Incense - On Tips of Wings We Walk Jaga Jazzist - A livingroom Hush John Guilt - The Mirrors and Uncle Sam Stephen Malkmus & The Jicks - Pig Lib Manitoba - Up in Flames The Minus 5 - Down with Wilco Pinback - Offcell The Postal Service - Give Up Prefuse 73 - One Word Extinguisher Supersilent - 6 And you will know us by the trail of dead - The Secret of Elena's Tomb [Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 04-07-2003 15:07] |
Tom_Tom- | zondag 6 juli 2003 @ 11:47 |
Pfff. Even kijken... Hooverphonic - Sometimes. Hooverphonic - One. Radiohead - There There. The White Stripes - Seven Nation Army. Melanie C - On The Horizon. Placebo - This Picture. Skin - Trashed. Saybia - In Spite Of. Moloko - Familiar Feelings. Linkin Park - Somewhere I Belong. Counting Crows & Vanessa Carlton - Big Yellow Taxi. Boomkat - The Wreckoning. Coldplay - Clocks. Christina Aguilera - Fighter. Muse - Stockholm Syndrome. Silkstone - What Is The Reason. Sertab - Everyway That I Can. Dana Glover - Thinking Over. Jennifer Love Hewitt - Can I Go Now? Kelly Clarkson - Miss Independent. Pink - Family Portrait. Robbie Williams - Come Undone. Sugababes - Shape. The Roots - The Seed. India.Arie - Can I Walk With You? Lisa Mafia - All Over. Macy Gray - When I See You. Anouk - I Live For You. Evanescence - Bring Me To Life. Intwine - Happy? Kelly Osbourne - Come Dig Me Out. Queens Of The Stone Age - Go With The Flow. Turin Brakes - Pain Killer. Within Temptation - Running Up That Hill. Avril Lavigne - I'm With You. Dat was het wel zo'n beetje, geloof ik. Een top 10 ga ik niet maken. |
Beregd | zondag 6 juli 2003 @ 11:55 |
quote: Op donderdag 3 juli 2003 12:26 schreef ranja het volgende:[..] verrassend
inderdaad, een zeer verrassende plaat |
methodmich | zondag 6 juli 2003 @ 14:57 |
quote: Op vrijdag 4 juli 2003 14:59 schreef Grobbel het volgende:[..] Hmm, vond je? Ik vond het op zich wel een charmant rammelende lo-fi indieplaat, eigenlijk... Maar goed, smaken verschillen; om maar even een cliché aan te halen. Ed Harcourt kan ik bijvoorbeeld weer totaal niet hebben; veel te voorspelbaar en glad naar mijn smaak.
The Thermals vond ik een erg zwakke versie van The Strokes en een hele slechte Guided By Voices en dit in combinatie met de opgeklopte aandacht, was de reden voor mijn post. |
Jantjeuh | zondag 6 juli 2003 @ 17:40 |
M'n top 5 van "trance" releases van 2003 zo ver: 1. Young Parisians - U Write The Rules (Solarstone Remix) 2. Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Remix) 3. James Holden - A Break In The Clouds 4. Scott Bond Feat. Solarstone - The 3rd Earth 5. Gabriel & Dresden pres. Motorcycle - As The Rush Comes (Sweeping Strings Remix) |
Grobbel | zondag 6 juli 2003 @ 18:30 |
quote: Op zondag 6 juli 2003 14:57 schreef methodmich het volgende:[..] The Thermals vond ik een erg zwakke versie van The Strokes en een hele slechte Guided By Voices en dit in combinatie met de opgeklopte aandacht, was de reden voor mijn post.
Ik lees geen OOR meer, noch volg ik de laatste hypes van NME en vergelijkbare bladen; dus die opgeklopte aandacht is in ieder geval volledig aan me voorbij gegaan. En ach, ik zeg niet dat het een baanbrekende plaat is of een serieuze kanshebber om bij mij in jaarlijstjes te verschijnen, maar de slechtste plaat van het jaar vind ik het zeker niet. |
methodmich | zondag 6 juli 2003 @ 19:28 |
quote: Op zondag 6 juli 2003 18:30 schreef Grobbel het volgende:[..] Ik lees geen OOR meer, noch volg ik de laatste hypes van NME en vergelijkbare bladen; dus die opgeklopte aandacht is in ieder geval volledig aan me voorbij gegaan. En ach, ik zeg niet dat het een baanbrekende plaat is of een serieuze kanshebber om bij mij in jaarlijstjes te verschijnen, maar de slechtste plaat van het jaar vind ik het zeker niet.
Okee. Vermelding was ook enigszins chargerend bedoeld richting mensen die de hype wel met beide armen open ontvingen, waar jij dus niet bij hoort. |
Apfel | zondag 6 juli 2003 @ 22:34 |
Jennifer Love Hewitt - Can I Go Now? Intwine - Happy Futureshock - On my mind Anouk - I live for you Trijntje Oosterhuis - Free Sugababes - Stronger (ook nog een deel van dit jaar toch?) Justin Timberlake - Rock your body Relax - Lightlife Sophie Ellis Bexter - music gets the best of me Live - heaven Thicke - when i get you alone Kane- My best wasn;t good enough The roots - the seedsHet kan altijd natuurlijk nog aangevuld worden als ik iets ben vergeten |
dwerg | zaterdag 19 juli 2003 @ 12:57 |
Nou, singles dan maar. 1. Stereophonics - Maybe tomorrow 2. Macy Gray - When I see you 3. Coldplay - Clocks 4. Avril Lavigne - I'm with you 5. Hooverphonic - One 6. Fleetwood Mac - The peacekeeper 7. Moby - Jam for the ladies 8. Electric Six - Gay bar 9. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me 10. Cardigans - For what it's worth |
thevomit | zaterdag 19 juli 2003 @ 13:42 |
quote: Op vrijdag 4 juli 2003 14:59 schreef Grobbel het volgende: Broken Social Scene - You Forgot it in People
Dat is een 2002 plaat, tenminste, in NoordAmerika, en hij is nog niet ge re-released, of wel?quote: daaronder schreef Grobbel het volgende: Decemberists - Castaways and Cutouts
hmm mijn lijstje voorlopig.. - radiohead: hail to the thief - blur: think tank - tom mcrae: just like blood - placebo: sleeping with ghosts - deftones: deftones kandidaten voor het lijstje: - grandaddy: sumday - the decemberists: castaways and cutouts en verder kijk ik nog uit naar nieuwe platen van muse en aperfectcircle. overigens loop ik vrolijk een jaartje achter, en zou het me nu beter uitkomen om een top 10 uit 2002 samen te stellen |
Grobbel | zaterdag 19 juli 2003 @ 15:06 |
quote: Op zaterdag 19 juli 2003 13:42 schreef thevomit het volgende:[..] Dat is een 2002 plaat, tenminste, in NoordAmerika, en hij is nog niet ge re-released, of wel?
Wereldwijde release volgt ergens in Augustus.[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-07-2003 15:15] |
Legolas_Greenleaf | zaterdag 19 juli 2003 @ 15:17 |
Singles dan maar: 1. Eminem-Lose Yourself 2. P.O.D.-Sleeping Awake 3. Linkin' Park-Faint 4. Eminem-Sing For The Moment 5. Evanescence-Bring Me To Life 6. Avril Lavigne-Losing Grip 7. 50 Cent- In Da Club 8. Beyoncé-Crazy In Love 9. Sean Paul-Get Busy 10. Di-rect-She 11. Within Temptation-Running Up That Hill 12. Linkin' Park-Somewhere I Belong 13. Justin Timberlake-Rock Your Body 14. Coldplay-Clocks 15. Nas-I Can |
peaceman | zaterdag 19 juli 2003 @ 15:31 |
albums: Hail to the thief - radiohead elephant - white stripes mary star of the sea - zwan log 22 - bettie serveertconcerten: radiohead (werchter) rem (tivoli) zwan (paradiso) metallica (werchter) |
dwerg | zondag 28 september 2003 @ 11:29 |
Een top 12 van singles tot nu toe. 1. Stereophonics - Maybe tomorrow 2. Dido - White flag 3. Coldplay - Clocks 4. Hooverphonic - One 5. Moloko - Forever more 6. Moby - Jam for the ladies 7. Electric Six - Gay bar 8. Avril Lavigne - I'm with you 9. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me 10. Fleetwood Mac - The peacekeeper 11. Macy Gray - When I see you 12. Jewel - Intuition |
Kworb | zondag 28 september 2003 @ 18:00 |
Mijn updated lijstje 1. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak 2. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love 3. O-Town - I Showed Her 4. Within Temptation - Running Up That Hill 5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi 6. Evanescence - Bring Me To Life 7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) 8. Merche - Como Pude 9. Sugababes - Shape 10. Lene Marlin - You Weren't There 11. Shakira - Ojos Asi 12. Sonata Arctica - Victoria's Secret 13. The Cardigans - For What It's Worth 14. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word 15. Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon 16. Tatu - How Soon Is Now? 17. Tatu - Not Gonna Get Us 18. Linkin Park - Numb 19. O-Town - These Are The Days 20. Christina Aguilera - Fighter |
Legolas_Greenleaf | zondag 28 september 2003 @ 19:15 |
Lijstje updaten dan maar: 1. Linkin Park-Numb 2. Eminem-Lose Yourself 3. The Rasmus-In The Shadows 4. P.O.D.-Sleeping Awake 5. Linkin Park-Faint 6. Evanescence-Going Under 7. Eminem-Business 8. Stacie Orrico-Stuck 9. Sensation-The anthem 2003 (White Edition) 10. Limp Bizkit-Eat You Alive Verder maar niets, is een beetje een té grote strijd. |
Tom_Tom- | zondag 28 september 2003 @ 19:16 |
Ik vind I Just Don't Know What To Do With Myself van The White Stripes tot nu toe de beste single van 2003 . |
ranja | zondag 28 september 2003 @ 19:27 |
Even updaten: Mijn lijstje qua albums: (volgorde wisselt sterk) 1. Liz Phair - Liz Phair 2. Raveonettes - Whip it on (mini) 3. Throwing muses - Throwing muses 4. Seedling - Let's play boys & girls 5. Some girls - Feel it 6. Raveonettes - Chaingang of love 7. Bettie serveert - Log 22 8. Adult. - Anxiety always 9. April March - Triggers 10. White stripes - Elephant en qua (top40)singles: 1. White stripes - I just don't know what to do with myself 2. Avril Lavigne - Skater boy 3. Tatu - Not gonna get us 4. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me 5. Dido - White flag 6. White stripes - 7 nation army 7. Birgit - Everybody wants to be... 8. Tatu - How soon is now? 9. Dannii Minogue - I begin to wonder 10. Dewi - Left of center Concerten (volgorde blijft lastig) 1. Ladytron (tivoli) 2. Throwing muses (tivoli) 3. Riplets (waterfront/metropolis) 4. Bangles (melkweg) 5. Gathering (nighttown) 6. Bettie serveert (tivoli) 7. Ministry (graspop) 8. Motörhead (schwung festival) 9. Electric six (metropolis) 10. Girlschool (schwung festival) |
theofiel172 | zondag 28 september 2003 @ 21:55 |
Albums: 1. Radiohead - Hail To The Thief 2. Muse - Absolution 3. The White Stripes - Elephant 4. Massive Attack - 100th Window 5. Placebo - Sleeping With Ghosts 6. Grandaddy - Sumday 7. Travis - 12 Memories 8. U.N.K.L.E. - Never Never Land 9. Athlete - Vehicles and Animals (jawel ) 10. David Bowie - Reality Singles: 1. Radiohead - Go To Sleep 2. The White Stripes - I Just Don't Know What To Do With Myself 3. Placebo - Special Needs 4. Coldplay - Clocks 5. Muse - Time Is Running Out 6. Travis - Re-Offender 7. Radiohead - There There 8. The White Stripes - Seven Nation Army 9. Placebo - This Picture 10. Saybia - The Day After Tomorrow (opnieuw uitgebracht is ook leuk ) |
Seborik | zondag 28 september 2003 @ 23:34 |
Met stip op één nu toch wel Iron Maiden - Dance of Death. |
Dieptriest | zaterdag 6 december 2003 @ 17:19 |
Misschien een idee om de topictitel aan te passen zodat we ook de eindejaarslijstjes hierin kwijt kunnen?? |
Summoner | zaterdag 6 december 2003 @ 21:08 |
1. Kayo Dot - Choirs of the Eye 2. Anathema - A Natural Disaster 3. Aesma Daeva - New Athens Ethos 4. Solefald - In Harmonia Universali 5. Ephel Duath - The Painter's Palette 6. Katatonia - Viva Emptiness 7. Enslaved - Below the Lights 8. Estradasphere - Quadropus 9. Ulver - Svidd Neger / A Quick Fix of Melancholy 10. Doormouse - Method / Freaked Out Mess 11. The Soil Bleeds Black - Mirror of the Middle Ages 12. The Quill - Hooray! It's a Deathtrip 13. Black Forest / Black Sea - s/t 14. Dimension F3H - Reaping the World Winds 15. Massive Attack - 100th Window 16. King Diamond - The Puppet Master 17. Morbid Angel - Heretic 18. Nick Cave and the Bad Seeds - Nocturama 19. Septic Flesh - Sumerian Daemons 20. Opeth - Damnation 21. The Cardigans - Long Gone Before Daylight 22. Sun 0))) - White 1 23. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium 24. Burnt By the Sun - The Perfect is the Enemy of the Good 25. Darkthrone - Hate ThemNieuwe Virus en Khanate nog niet gehoord. |
Tony_Montana67 | zaterdag 6 december 2003 @ 23:26 |
1. King Geedorah - Take Me To Your Leader 2. Iron Maiden - DAnce Of Death 3. Gang Starr - The Ownerz 4. Opeth - Damnation 5. Kamelot - Epica 6. Black Moon - Total Eclipse 7. Katatonia - Viva Emptiness 8. Madlib - Shades Of Blue Note 9 Jaylib - Champion Sound 10. Jedi Mind Tricks - Visions Of GhandiEn dan heb ik Canibus, Nevermore, Pennywise, Craig-G, Anathema en Viktor Vaugn nog niet eens genoemd. Daaruit kun je afleiden dat 2003 toch wel een zeer prettig muziek jaar is geweest |
crN | zaterdag 6 december 2003 @ 23:45 |
Bij mij uiteraard het nieuwe Offspring album: Splinter. |
maurice81 | zondag 7 december 2003 @ 01:30 |
1 cult of luna - the beyond 2 thursday - war all the time 3 burst - prey on life 4 burnt by the sun - the perfect is the enemy of the good 5 The blood brothers - burn, piano island, burn 6 Envy - A dead sinkin' story 7 The Locust - Plaque Soundscapes 8 The Mars Volta - De-loused in the comatorium 9 Opeth - Damnation 10 Ephel Duath - The painter's palette |
zodiakk | donderdag 11 december 2003 @ 00:08 |
quote: Op donderdag 3 juli 2003 12:42 schreef zodiakk het volgende: Voor mij een goede eerste helft, .Autechre - Draft 7:30 Boozoo Bajou presents Juke Joint Prefuse73 - One Word Extinguisher Dopplereffekt - Linear Accelerator Jagga Jazzist - A Living Room Hush Alex Cortex - Inwards Radiohead - Hail To The Thief Qebo - Flopper King Of Woolworth's - L'Illustration Musicale
Mijn top 10 van albums, in willekeurige volgorde:Alexander Kowalski - Response Dopplereffekt - Linear Accelerator Autechre - Draft 7:30 Lab Rat XL - Mice Or Cyborg (nog op de valreep dit jaar) Prefuse73 - One Word Extinguisher Chris Clark - Empty The Bones Of You Alex Cortex - Inwards Robert Hood - Wire to Wire Ty - Upwards Radiohead - Hail To The Thief Mijn top 10 aan tracks, in willekeurige volgorde: Autechre - 6IE.CR Robert Hood - Aural 512 Dave Clarke - The Wolf Kettel - And Unrequited As Well Drexciya - Powers Of The Deep Radiohead - There There Machine Drum - Uptown Swimming Pool - Diving Party 2 Chris Clark - Wolf Hidden Agenda - Control Nouja het is een top 10 [vul hier mitsen en maren in]. Je kent dat wel, ik ben vast een hoop vergeten, maar dit zijn in ieder geval albums en tracks die me sterk bijgebleven zijn en die ik erg goed vond. [Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 11-12-2003 00:10] |
Frida | donderdag 11 december 2003 @ 00:15 |
Om te beginnen met de albums: 1. Blondie - The curse of Blondie 2. The Cardigans - Long gone before daylight 3. David Bowie - Reality 4. Blur - Think Tank 5. Janis Ian - Working without a net & Nena - feat. Nena 20 Jahre De nummers 5 bevatten weliswaar mn oud materiaal (in een andere stijl)...maar ja...dat blijft goed he? groet, Frida |
mr_cucumber | vrijdag 12 december 2003 @ 14:42 |
Leuke lijstjes Summo en Maurice81 De mijne:1. Cult of Luna - The Beyond 2. Explosions in the Sky - The Earth is not a Cold Dead Place 3. Clann Zu - Rua 4. Mars Volta - Deloused in the Comatorium 5. Poison the Well - You Come Before You 6. Ministry - Animositisomina 7. Katatonia - Viva Emptiness 8. Skinless - From Sacrifice to Survival 9. Burnt By The Sun - The Perfect is the Enemy of the Good 10. Beyond Dawn - Frysh 11. Therapy? - High Anxiety 12. Aborted - Goremageddon 13. Gojira - The Link 14. Ephel Duath - The Painters Palette 15. Solefald - In Harmonia Universali |
Ascaroth | vrijdag 12 december 2003 @ 15:07 |
1. Anathema - A Natural Disaster 2. A Perfect Circle - Thirteenth Step 3. Katatonia - Viva Emptiness 4. Dream Theater - Train of Thought 5. No-Man - Together We're Stranger 6. Opeth - Damnation 7. The Gathering - Souvenirs 8. Pineapple Thief - Variations on a Dream 9. OSI - Office of Strategic Influence 10. Goldfrapp - Black Cherry |
xplvr | vrijdag 12 december 2003 @ 15:09 |
1. A Perfect Circle - 13th Step 2. The White Stripes - Elephant 3. Jack Johnson - On And On 4. Iron & Wine - The Creek Drank The Cradle 5. Black Rebel Motorcycle Club - Take Them On, On Your Own 6. Bonnie "Prince" Billy - Master And Everyone 7. The Thermals - More Parts Per Millions 8. Admiral Freebee - st 9. The Mars Volta - Deloused In The Comatorium 10. The Roots - PhrenologyEn voor alle 10 geldt: |
Dezz | vrijdag 12 december 2003 @ 15:17 |
Album Top 35 1 Muse - Absolution 2 Damien Rice - O (ja die kwam in 2003 in Nederland uit ) 3 Iron Maiden - Dance Of Dead 4 Jane's Addiction - Strays 5 Ryan Adams - Love Is Hell Part 1 & 2 6 The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium 7 Radiohead - Hail To The Thief 8 Placebo - Sleeping With Ghosts 9 Dream Theater - Train Of Thougt 10 Staind - 14 Shades Of Grey 11 Starsailor - Silence Is Easy 12 Metallica - St. Anger 13 Spinvis - Nieuwegein Aan Zee 14 Kid Koala - Some Of My Best Friends Are DJ's 15 Grandaddy - Sumday 16 I Am Kloot - I Am Kloot 17 Ryan Adams - Rock & Roll 18 David Bowie - Reality 19 HIM - Love Metal 20 Rob Jungklas - Arkadelphia 21 The Darkness - Permission To Land 22 Marilyn Manson - The Golden Age Of Grotesque 23 Jet - Get Born 24 Tindersticks - Waiting For The Moon 25 White Stripes - Elephant 26 Dido - Life For Rent 27 Whip - Atheist Lovesongs To God 28 Ed Harcourt - From Every Sphere 29 The Strokes - Room On Fire 30 Lawn - Backspace 31 Bløf - Omarm 32 Danko Jones - We Sweat Blood 33 John Mayer - Heavier Things 34 Death Cab For Cutie - Transatlanticism 35 Bang Gang - Something Wrong Perfect jaar geweest vind ik |
Ascaroth | vrijdag 12 december 2003 @ 15:22 |
quote: Op vrijdag 12 december 2003 15:17 schreef Dezz het volgende: 2 Damien Rice - O (ja die kwam in 2003 in Nederland uit )
In dat geval staat Porcupine Tree - In Absentia bij mij op 1. |
grmbl | vrijdag 12 december 2003 @ 16:44 |
1) Something Corporate - North 2) The Darkness - Permission To Land 3) The White Stripes - Elephant 4) Yeah Yeah Yeahs - Fever To Tell 5) The Raveonettes - Whip It On 6) Nickelback - The Long Road 7) The Kills - Keep On Your Mean Side 8) Me First & The Gimme Gimmes - Take A Break 9) Nofx - The War On Errorism 10) Muse - Absolution |
Jazpurs | vrijdag 12 december 2003 @ 18:10 |
Dit is mijn top 10: 1. The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium 2. The Thermals - More Parts per Million 3. Radiohead - Hail to the Thief 4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress 5. Blur - Think Tank 6. The Strokes - Room on Fire 7. Audio Bullys - Ego War 8. Admiral Freebee - Admiral Freebee 9. Luke Vibert - Yoseph 10. A Perfect Circle - Thirteenth Step |
Frenkel | vrijdag 12 december 2003 @ 22:11 |
damn, weet allemaal niet meer zo wat uit 2003 komt, maar deze staan me nog goed bij: 1. Stereophonics - Since I told you it's over 2. Robbie Williams - Sexed Up 3. Red hot Chili Peppers - Fortuna Faded 4. Jet - Will you be My Girl 5. The Darkness - I believe in a Thing Called Love
|
Dezz | vrijdag 12 december 2003 @ 22:39 |
quote: Op vrijdag 12 december 2003 22:11 schreef Frenkel het volgende: damn, weet allemaal niet meer zo wat uit 2003 komt, maar deze staan me nog goed bij:1. Stereophonics - Since I told you it's over 2. Robbie Williams - Sexed Up 3. Red hot Chili Peppers - Fortuna Faded 4. Jet - Will you be My Girl 5. The Darkness - I believe in a Thing Called Love
Dit is dus fortune faded he |
De-oneven-2 | vrijdag 12 december 2003 @ 23:02 |
Mijn ( voorlopige ) album top 10 van 2003 : 01 ) The Wrens - The Meadowlands 02 ) Cat Power - You Are Free 03 ) The Rapture - Echoes 04 ) The Microphones - Mount Eerie 05 ) Dizzee Rascal - Boy In Da Corner 06 ) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts 07 ) Prefuse73 - One Word Extinguisher 08 ) Supersilent - 6 09 ) Victor Gama - Pangeia Instrumentos 10 ) Manitoba - Up In Flames Nummer één is alvast een zekerheid. Het bestaat gewoon niet dat ik in de komende weken 'n album te horen krijg dat ik nog beter vind. |
k_i_m | vrijdag 12 december 2003 @ 23:06 |
quote: Op vrijdag 12 december 2003 23:02 schreef De-oneven-2 het volgende: Mijn ( voorlopige ) album top 10 van 2003 :01 ) The Wrens - The Meadowlands
Wat is het voor muziek? |
De-oneven-2 | vrijdag 12 december 2003 @ 23:11 |
quote: Op vrijdag 12 december 2003 23:06 schreef k_i_m het volgende:[..] Wat is het voor muziek?
Hele goeie. .Nu ja, vergeeft u me mijn luiheid? . |
Summoner | zaterdag 13 december 2003 @ 00:57 |
quote: Op vrijdag 12 december 2003 14:42 schreef mr_cucumber het volgende: Leuke lijstjes Summo en Maurice81
Die van jou mag er anders ook wezen. Wat spul dat ik nog uit moet checken... Gojira en Explosions in the Sky bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat me wel gaat bevallen. |
mr_cucumber | zaterdag 13 december 2003 @ 13:11 |
quote: Op zaterdag 13 december 2003 00:57 schreef Summoner het volgende:[..] Die van jou mag er anders ook wezen. Wat spul dat ik nog uit moet checken... Gojira en Explosions in the Sky bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat me wel gaat bevallen.
In jouw lijstje staat ook genoeg wat ik nog moet checken, Kayo Dot voornamelijk, maar ook (voor mij onbekende) namen als Doormouse, Soil Bleeds Black en The Quill. |
methodmich | zaterdag 13 december 2003 @ 17:07 |
01. OKKERVIL RIVER - Down The River Of Golden Dreams 02. DAYNA KURTZ - Postcards From Downtown 03. THE JAYHAWKS - Rainy Day Music 04. THE LONG WINTERS - When I Pretend To Fall 05. BELLE & SEBASTIAN - Dear Catastrophe Waitress 06. RYAN ADAMS - Love Is Hell Pt. 1 07. ED HARCOURT - From Every Sphere 08. SUKILOVE - Sukilove 09. MONSOON - Monsoon 10. THE CORAL - Magic And Medicine 11. GLORICZ JIM - Gloricz Jim 12. SERGEANT PETTER - It's A Record 13. BLUR - Think Tank 14. KAIZERS ORCHESTRA - Ompa Til Du Dör 15. I AM KLOOT - I Am Kloot 16. THE SLEEPY JACKSON - Lovers 17. THE WHITE STRIPES - Elephant 18. ADMIRAL FREEBEE - Admiral Freebee 19. CAESAR - Caesar 20. RYAN ADAMS - Love Is Hell Pt. 2 21. THE STROKES - Room On Fire 22. SHARKO - Sharko III 23. JOHN CUNNINGHAM - Happy-go-unlucky 24. THE TWILIGHT SINGERS - Blackberry Belle 25. CALEXICO - Feast Of Wire 26. BONNIE 'PRINCE' BILLY - Master And Everyone 27. MEINDERT TALMA - Kriebelvisje 28. DEAD MAN RAY - Cago 29. THE THRILLS - So Much For The City 30. LILIUM - Short Stories 31. ELVIS COSTELLO - North 32. SISTER SONNY - The Bandit Lab 33. TURIN BRAKES - Ether Song 34. RYAN ADAMS - Rock N Roll 35. THE KILLS - Keep On Your Mean Side 36. TOM McRAE - Just Like Blood 37. EASTERN LANE - Shades Of Black 38. LOU REED - The Raven 39. DEATH CAB FOR CUTIE - Transatlanticism 40. THE WHITE BIRCH - Star Is Just A Sun 41. RUMPLESTITCHKIN - Kissing Disease 42. STEPHEN MALKMUS & THE JICKS - Pig Lib 43. BETTIE SERVEERT - Log 22 44. THE BLACK KEYS - Thickfreakness 45. SEEDLING - Let's Play Boys & Girls 46. KATHLEEN EDWARDS - Failer 47. ADAM GREEN - Friends Of Mine 48. VIVE LA FÊTE - Nuit Blanche 49. MY MORNING JACKET - It Still Moves 50. GORDON DOWNIE - Battle Of The Nudes |
PogueMahone | zaterdag 13 december 2003 @ 17:19 |
quote: Op zaterdag 13 december 2003 17:07 schreef methodmich het volgende: -indrukwekkende lijst-
Ziet er goed uit heb je die ook allemaal gekocht |
teknomist | zaterdag 13 december 2003 @ 17:37 |
Beste albums van 2003: 1. Daniel Bell - The Button Down Mind Strikes Back! 2. Alexander Kowalski - Response 3. Dave Clarke - Devil''s Advocate 4. Kevin Yost - Small Town Underground Part 2 5. Jamie Anderson - Nite:life 13 Beste technotracks van 2003: 1. Bryan Zentz - D-Clash 2. Dave Clarke & DJ Rush - Way Of Life 3. DK8 - Murder Was The Bass (Reworked version) 4. Hendrik B - Sonachine 5. Mauro Picotto - Playing Footsie EP Het beste deephouse-nummer van 2003: Ian Pooley & J Majik - Piha (Original Edit) |
methodmich | zaterdag 13 december 2003 @ 17:40 |
quote: Op zaterdag 13 december 2003 17:19 schreef PogueMahone het volgende:[..] Ziet er goed uit heb je die ook allemaal gekocht
Heb ze allen. Sommigen gekocht, anderen gekregen van journalisten die ze na het recenseren niet meer per sé hoefden... |
Frida | zaterdag 13 december 2003 @ 18:12 |
Toch nog een paar toevoegingen: Jools Holland - Small world, big band vol. 3 Annie Lennox - Bare White Stripes - Elephant Will Young - Friday's Child groet, Frida |
Love Mae King | zaterdag 13 december 2003 @ 18:17 |
01 : Damien Rice - O 02 : The Mars Volta - De-loused in the Comatorium 03 : Audio Bullys - Ego War 04 : The Thermals - More parts per Million 05 : Moloko - Statues 06 : Sense Field - Living Outside 07 : Motion City Soundtrack - I am the Movie 08 : Pretty Girls Make Graves - The New Romance 09 : Turin Brakes - Ether Song 10 : Zoot Woman - Zoot Woman |
Summoner | zaterdag 13 december 2003 @ 18:21 |
quote: Op zaterdag 13 december 2003 13:11 schreef mr_cucumber het volgende: In jouw lijstje staat ook genoeg wat ik nog moet checken, Kayo Dot voornamelijk, maar ook (voor mij onbekende) namen als Doormouse, Soil Bleeds Black en The Quill.
Ah oke... we slepen elkaar wel door deze jaren van muzikale onwetenheid. |
Summoner | zaterdag 13 december 2003 @ 18:22 |
The Mars Volta scoort goed zie ik. |
Necromancer | zaterdag 13 december 2003 @ 18:22 |
Mijn top-5 CD's: 1) A Perfect Circle - Thirteenth Step 2) Muse - Absolution 3) Machine Head - Through The Ashes Of Empires 4) Iron Maiden - Dance Of Death 5) Death By Stereo - Into The Valley Of Death Mijn top 3 concerten: 1) Iron Maiden - Brabanthal, Leuven 2) Ignite - Ancienne Belgique, Brussel 3) Radiohead - Vorst Nationaal, Brussel |
Frida | zaterdag 13 december 2003 @ 18:28 |
Top 5 concerten dit jaar: Bjorn Again - Hampstead Heath, Londen & Melkweg, Amsterdam Blondie - Paradiso, Amsterdam Paul McCartney - Gelredome, Arnhem David Bowie - Ahoy, Rotterdam Blur - HMH, Amsterdam groet, Frida |
mr_cucumber | zondag 14 december 2003 @ 18:25 |
quote: Op zaterdag 13 december 2003 18:21 schreef Summoner het volgende:[..] Ah oke... we slepen elkaar wel door deze jaren van muzikale onwetenheid.
Dat komt volgens mij wel goed inderdaad. Kayo Dot heeft me overtuigd, hij staat op de lijst. |
PogueMahone | zondag 14 december 2003 @ 19:18 |
quote: Op zaterdag 13 december 2003 17:40 schreef methodmich het volgende:[..] Heb ze allen. Sommigen gekocht, anderen gekregen van journalisten die ze na het recenseren niet meer per sé hoefden...
wow, das gaaf Ik denk nog even na, ik heb er niet veel van 2003... |
dwerg | zondag 14 december 2003 @ 19:47 |
10 singles. 1. Stereophonics - Maybe tomorrow 2. Coldplay - Clocks 3. Moloko - Forever more 4. Dido - White flag 5. Moby ft. Princess Superstar - Jam for the ladies 6. Electric Six - Gay bar 7. Avril Lavigne - I'm with you 8. Hooverphonic - One 9. Sita - Come with me 10. Jewel - Intuition Wat een suffe muziek. |
Summoner | zondag 14 december 2003 @ 20:29 |
quote: Op zondag 14 december 2003 18:25 schreef mr_cucumber het volgende: Dat komt volgens mij wel goed inderdaad. Kayo Dot heeft me overtuigd, hij staat op de lijst.
Mooi. Die plaat is overigens niet gemakkelijk te vinden, zul je je creditcard wel voor moeten gebruiken. |
maurice81 | maandag 15 december 2003 @ 00:28 |
net buiten de top 10 pretty girls make graves - the new romance dying fetus - stop at nothing nasum - helvete extol - synergy iron maiden - dance of death en nu pas echt goed gaan luisteren en waarderen neurosis en jarboe en between the buried and me - the silent circus trouwens check ook envy uit als je explosions in the sky gaaf vindt. |
flaphead | woensdag 17 december 2003 @ 16:37 |
nou, wil ik een topic voor de 10 beste albums van 2003 openen, check ik natuurlijk toch even of er al zo'n topic bestaat. zou natuurlijk kunnen halverwege december. ja hoor, is het Ranja weer die in JULI notabene al een eindlijst-topic heeft haha...dus dan maar hier. bij deze mijn ALBUM TOP 10 VAN 2003: 01. radiohead - hail to the thief de grootste band van de laatste 10 jaar blijft bij elk album voor zichzelf de lat hoger leggen, experimenteren; heel knap. prachtalbum met juweeltjes en een heerlijke lading. 02. aphex twin - 26 mixes for cash dubbelaar met 26 remixes van de verknipte genie, waarbij bijna nergens de originelen nog terug te horen zijn. dikke Aphex-stempel dus en daarom een topper! electronica op zijn best. 03. plaid - parts in the post ook hier een flinke stempel, maar dan met nog iets meer respect voor het origineel. heerlijk lichtvoetig en vaak retro. 04. muse - absolution het zakt halverwege wat weg, maar desondanks een sterk 3e album van een groep die inmiddels alweer op handen gedragen wordt. 05. plastikman - closer ULTIEM vage muziek. je zou het kunnen zien als extreem minimale techno, helemaal uitgekleed. zo wordt het meer ambient met electrogeluidjes. bizar, intrigerend, spannend. 06. massive attack - 100th window lekker zweverig album dat grotendeels in de lijn ligt van voorganger en klassieker Mezzanine. 07. plaid - spokes het nieuwe studioalbum van Plaid, helaas weinig vernieuwends ten opzichte van Double Figure, maar wel weer fijne toegankelijke deuntjes. 08. elbow - cast of thousands deze jongens gaan een grote groep worden als ze zo doorgaan. debuut Asleep in the Back werd bijna niet opgemerkt, maar met dit album gaat het al beter. Sfeervolle 'luisterliedjes' met een experimenteel randje. 09. placebo - sleeping with ghosts bijna allemaal recht-toe-recht-aan riffjes, maar ze klinken toch o zo lekker in het gehoor. een keer draaien en je krijgt het niet uit je hoofd. 10. autechre - draft 7.30 Autechre is niet meer wat het geweest is, en de laatste 2 albums stellen bij mij dan ook wel teleur. ze gaan steeds meer van hun briljante en geprezen abstracte sfeervolle electronica naar niet-te-volgen-ritmes en soundbytes. maar het is toch Autechre en daarom krijgt hun 7e volwaardige album toch een 10e plek (edit: typo) [Dit bericht is gewijzigd door flaphead op 17-12-2003 17:52] |
OMG | woensdag 17 december 2003 @ 16:59 |
1. The Mars Volta - De-loused in the comatorium 2. Pretty Girls Make Graves - The new romance 3. Majority Rule - Emergency numbers 4. Burst - Prey on life 5. Rise Against - Revolutions per minute 6. The Blood Brothers - Burn, piano island, burn 7. The Party Of Helicopters - Please Believe it 8. Tomahawk - Mit gas 9. Christiansen - Stylish nihilists 10. Brand New - Deja entendu |
ranja | woensdag 17 december 2003 @ 17:01 |
quote: Op woensdag 17 december 2003 16:37 schreef flaphead het volgende: ja hoor, is het Ranja weer die in JULI notabene al een eindlijst-topic heeft haha...
wie anders overigens was de titel toen nog 'half jaar lijstjes' of 'lijstjes tot nu toe' of iets dergelijks ik zal m'n lijst ook weer eens updaten/definitief maken. |
maurice81 | woensdag 17 december 2003 @ 17:24 |
quote: Op woensdag 17 december 2003 16:59 schreef OMG het volgende: 1. The Mars Volta - De-loused in the comatorium 2. Pretty Girls Make Graves - The new romance 3. Majority Rule - Emergency numbers 4. Burst - Prey on life 5. Rise Against - Revolutions per minute 6. The Blood Brothers - Burn, piano island, burn 7. The Party Of Helicopters - Please Believe it 8. Tomahawk - Mit gas 9. Christiansen - Stylish nihilists 10. Brand New - Deja entendu
gave lijst zeg...komt aardig overeen met mijn lijst! |
flaphead | woensdag 17 december 2003 @ 19:54 |
en nog een eindlijstje dan, de beste concerten/gigs/festivals/houseparties/enz van het jaar. 1. radiohead (19 nov, gelredome arnhem) 2. rock werchter 2003 (26-29 juni, werchter) 3. lowlands 2003 (29-31 aug, biddingshuizen) 4. muse (6 nov, ahoy rotterdam) 5. luke vibert (5 sep, doornroosje nijmegen) 5. saybia (16 feb, 013 tilburg) 5. lamb (11 dec, 013 tilburg) (ik kan niet kiezen ) |
maurice81 | woensdag 17 december 2003 @ 21:18 |
quote: Op woensdag 17 december 2003 19:54 schreef flaphead het volgende: en nog een eindlijstje dan, de beste concerten/gigs/festivals/houseparties/enz van het jaar.1. radiohead (19 nov, gelredome arnhem) 2. rock werchter 2003 (26-29 juni, werchter) 3. lowlands 2003 (29-31 aug, biddingshuizen) 4. muse (6 nov, ahoy rotterdam) 5. luke vibert (5 sep, doornroosje nijmegen) 5. saybia (16 feb, 013 tilburg) 5. lamb (11 dec, 013 tilburg) (ik kan niet kiezen )
saybia...ik kende de band toen nog niet maar ik zou daar graag bij geweest zijn! |
SpleeffY | maandag 22 december 2003 @ 14:45 |
Singles van 2003 1. Stevie Wonder ft. Blue - Signed, Sealed, Delivered 2. Dido - White Flag 3. Blof - Omarm 4. Blof - Barcelona 5. Outkast - Hey Ya 6. The Rasmus - In The Shadows 7. RZA ft. Xavier Naidoo - I've Never Seen 8. Silkstone - What's The Reason 9. Limp Bizkit - Behind Blue Eyes 10. Britney Spears ft. Madonna - Me Against The Music Uitleg: 1. Heerlijke cover, swingt echt 2. Rustig, mooie gebruik van instrumenten 3. Typisch Blof-nummer, in DTS klinkt het helemaal geweldig 4. Dit nummer geeft me een goed gevoel 5. De mooie kant van hip-hop, zo hoort het 6. Komt waarschijnlijk door de herinneringen 7. Weer een rustig nummer, als het rap-stukje begint zet ik het altijd uit 8. Een fokker (Riann) tipte me hierover 9. Ik ken het nummer nog maar 3 weken, maar toch heeft het plaats 9 veroverd 10. Gewoon een lekker nummer ...
|
PogueMahone | maandag 22 december 2003 @ 14:55 |
Albums: 1.Rowwen Hèze - Dageraad 2.Calexico - Feast Of Wire 3.Motorpsycho + Jaga Jazzist - In The Fishtank 10 4.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama (buiten mededing, want oude opnamen, maar wel erg mooi) Led Zeppelin - How The West Was Won Jack Bruce - Live '75 Dat was alles wat ik van dit jaar heb gekocht Er waren ook nog wel een paar aardige singles (Strokes, Electric Six) en een enkele tegenvaller (Muse) |
Meadowmeal | maandag 22 december 2003 @ 16:17 |
1 Elbow - Cast of Thousands 2 Mogwai - Happy Songs for Happy People 3 Radiohead - Hail to the Thief 4 Mew - Frengers 5 Oceansize - Effloresce 6 M83 - Red Seas & Lost Ghosts 7 The Coral - Magic And Medicine 8 The Postal Service - Give Up 9 David Byrne - Lead Us Not Into Temptation 10 Moloko - Statues |
ranja | dinsdag 23 december 2003 @ 00:15 |
Mijn lijstje qua albums: 1. Liz Phair - Liz Phair 2. Throwing muses - Throwing muses 3. Seedling - Let's play boys & girls 4. Raveonettes - Chaingang of love 5. The gathering - Souvenirs 6. April March - Triggers 7. Dido - Life for rent 8. Sophie Ellis Bextor - Shoot from the hip 9. Adult. - Anxiety always 10. White stripes - Elephant Raveonettes - whip it on er uit gehaald omdat het een ep is en officieel van 2002, al geldt dat laatste niet perse voor nederland. Bettie serveer valt er ook net buiten, net als Bangles, Melt banana en Girlschool. en qua (top40)singles: 1. Avril Lavigne - Skater boy 2. White stripes - I just don't know what to do with myself 3. Tatu - Not gonna get us 4. Ladytron - Evil 5. Dido - White flag 6. White stripes - 7 nation army 7. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me 8. Dannii Minogue - I begin to wonder 9. Tatu - How soon is now? 10. White stripes - The hardest button to button Concerten (volgorde blijft lastig) 1. Ladytron (tivoli) 2. Throwing muses (tivoli) 3. Riplets (waterfront/metropolis) 4. Bangles (melkweg) 5. Gathering (nighttown) 6. Melt banana (waterfront) 7. Bettie serveert (tivoli) 8. Ministry (graspop) 9. Motörhead (schwung festival) 10. Electric six (metropolis) |
Love Mae King | dinsdag 23 december 2003 @ 00:44 |
quote: Op maandag 22 december 2003 16:17 schreef Meadowmeal het volgende: (...) 6 M83 - Red Seas & Lost Ghosts (...)
Kan je uitleggen wat je hier zo mooi aan vindt?De LMK komt er maar niet doorheen :-/ |
diesel_boy | dinsdag 23 december 2003 @ 08:26 |
1. Matchbook Romance - Stories and Alibis 2. Yellowcard - Ocean Avenue 3. Boysetsfire - Tomorrow Come Today 4. The Ataris - So Long, Astoria 5. Watashi Wa - The Love of Life 6. Anberlin - Blueprints for the Black Market 7. Thursday - War All the Time 8. Coheed and Cambria - In Keeping Secrets of Silent Earth: 3 9. Something Corporate - North 10. Mae - Destination: Beautiful |
Meadowmeal | dinsdag 23 december 2003 @ 15:25 |
quote: Op dinsdag 23 december 2003 00:44 schreef Love Mae King het volgende:[..] Kan je uitleggen wat je hier zo mooi aan vindt? De LMK komt er maar niet doorheen :-/
Als je zowel van Boards of Canada, als van Air, als van 'shoegaze'-muziek houdt, zoals ik, dan is dit een schot in de roos... |
Jan035 | dinsdag 23 december 2003 @ 16:40 |
(voorlopige lijst, ik koop in de loop van volgend jaar vast nog wel Mars Volta, A Perfect Circle en Audio Bullys) 1. afi - sing the sorrow 2. give up the ghost - we're down 'til we're underground 3. death by stereo - into the valley of death 4. strike anywhere - exit english 5. the red chord - fused together in revolving doors 6. iron maiden - dance of death 7. integrity - to die for Verder kom ik even niet. concerten: 1. foo fighters @ lowlands (augustus) 2. terror @ goudvishal, arnhem (maart) 3. strike anywhere @ winston, amsterdam (18 december) 4. the hope conspiracy @ goudvishal, arnhem (februari) 5. deicide @ 013, tilburg (21 december) 6. afi @ lowlands (augustus) 7. give up the ghost @ goudvishal, arnhem (maart) 8. count me out @ winston, amsterdam (maart?) 9. nile @ de kade, zaandam (september?) 10. afi @ melkweg, amsterdam (mei) |
Timo20 | dinsdag 23 december 2003 @ 22:56 |
Ok zal t ook proberen maar he albums: 1: Outlandish - Bread And Barrels Of Water 2: IAM - Revoir Un Printemps 3: Kylie - Body Language 4: Dido - Life For Rent 5: Nelly Furtado - Folklore 6: Hooverphonic - Sit Down And Listen To... 7: Jaylib - Champion Sound 8: GangStarr - The Ownerz 9: Muse - Absolution 10: Electric Six - Fire! de volgorde laat te wensen over, maar Outlandish staat wel iig op 1 Concerten: 1: Moloko in HMH 2: Eminem in ArenA 3: Evanescence in 013 4: Pinkpop 2003 en wat dan wbt. de slechtste concerten, singles etc.?? Slechste single v.h. jaar: Jamai - Step Right Up Slechtste concert: DMX in Ahoy` |
Capetown | donderdag 25 december 2003 @ 01:58 |
Mijn top 10: 01. Johnny Cash - Unearthed 02. Katatonia - Viva Emptiness 03. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle 04. Opeth - Damnation 05. Smog - Supper 06. Strapping Young Lad - Strapping Young Lad 07. The White Stripes - Elephant 08. Bonnie 'Prince' Billy - Master & Everyone 09. Anathema - A Natural Disaster 10. The Devin Townsend Band - Accelerated Evolution |
Acathla | donderdag 25 december 2003 @ 18:39 |
The Darkness - Permission to Land single: I Believe In A Thing Called Love |
Vork | donderdag 25 december 2003 @ 19:13 |
2003 is nog niet om en ik moet nog zo ontzettend veel albums gaan luisteren. Het was een geweldig jaar, waarvan ik nog veel te weinig heb gehoord en gezien. Dus bij deze een top 20 en ik trek me snel weer terug om al die andere muziek te gaan beluisteren 01. The Mars Volta - De-loused In The Comatorium 02. Radiohead - Hail To The Thief 03. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In The Fishtank 04. Tomahawk - Mit Gas 05. Calexico - Feast Of Wire 06. Caesar - Caesar 07. Opeth - Damnation 08. Grandaddy - Sumday 09. Spinvis - Nieuwegein Aan Zee 10. Do Make Say Think - Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn 11. Oi Va Voi - Laughter Through Tears 12. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dør 13. Kaada - Thank You For Giving Me Your Valuable Time 14. Menomena - I Am The Fun Blame Monster 15. Stuurbaard Bakkebaard - Mercedes 16. Therapy? - High Aniexty 17. Admiral Freebee - Admiral Freebee 18. Jonny Greenwood - Bodysong 19. Mogwai - Happy Songs for Happy People 20. Beck - Sea Change |
methodmich | donderdag 25 december 2003 @ 19:32 |
http://www.schilderman.nl/jaarlijst/ Voor mensen die van lijstjes houden. |
Wezli | donderdag 25 december 2003 @ 23:48 |
Albums: Dreamtide - Dreams For The Daring Once And Future King - Part I Once And Future King - Part II Uli Jon Roth - Mtamorphosis Of Vivaldi's Four Seasons |
Michellus | zondag 28 december 2003 @ 21:59 |
Ik heb ook even geprobeerd een eindejaardlijstje te geven met mijn favoriete albums van 2003: 1. A Perfect Circle - Thirteenth Step --> Elke draaibeurt wordt ie briljanter! Staat werkelijk geen slechte track op. Zelfs het enorme rustige Nurse vind ik nog mooi 2. Mars Volta - De-Loused In The Comatorium --> Ook deze CD moest ik vaker horen, maar ik vind het een kunststukje! (Jammer van de tegenvallende live-performance @ Lowlands) 3. Placebo - Sleeping With Ghosts --> Voornamelijk ook door hun briljante Concert in de HMH! Cd'tje wat altijd lekker is om te luisteren. 4. Muse - Absolution --> Perfecte Opvolger van Origin Of Symmetry. Verder geen woorden voor 5. Tenacious D - Tenacious D --> Ik weet niet zeker of deze van 2003 is, maar niettemin vind ik dat humor en goeie liedjes op een schijfje nog nooit zo goed gelukt is! 6. The White Stripes - Elephant --> In ieders jaarlijstje zo ongeveer al. Maar niet voor niets! 7. Metallica - St. Anger --> Velen vonden het niets, ik heb er toch altijd met veel plezier naar geluisterd. Live klonk het nog beter! 8. Guano Apes - Walking On A Thin Line --> Voor het eerst een Guano Apes CD waar geen zwakkere tracks op staan. En Sandra is en blijft natuurlijk geweldig 9. AFI - Sing The Sorrow --> Goeie CD. Punt Uit. 10. KoRn - Take A Look In The Mirror --> Voor het ouderwetse beukwerk een prima te verteren album. |
Grobbel | zondag 28 december 2003 @ 22:58 |
Min of meer voorlopige albumlijst:code: 1. motorpsycho + jaga jazzist horns - in the fishtank 10 2. stephen malkmus & the jicks - pig lib 3. beulah - yoko 4. single frame ashtray - wetheads come running 5. giddy motors - make it pop 6. jaga jazzist - the stix 7. tv on the radio - young liars 8. lisa germano - lullaby for liquid pig 9. manitoba - up in flames 10. mogwai - happy songs for happy people 11. pinback - offcell 12. menomena - I am the fun blame monster 13. out hud - s.t.r.e.e.t. d.a.d. 14. kaizers orchestra - ompa til du dør 15. café tacuba - cuatro caminos 16. four tet - rounds 17. the minus 5 - down with wilco 18. the postal service - give up 19. stuurbaard bakkebaard - mercedes 20. the wrens - the meadowlands 21. the unicorns - who will cut our hair when we're gone 22. xiu xiu - a promise 23. mirah yom tov zeitlin & ginger brooks takahashi - songs from the black mountain project 24. prefuse 73 - one word extinguisher 25. sufjan stevens - michigan
De albums van Broken Social Scene en The Decemberists heb ik toch maar achterwege gelaten vanwege de oorspronkelijke mid-2002-releasedatum.Mijn singles-lijstje volgt nog. [Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 29-12-2003 09:18] |
De-oneven-2 | maandag 29 december 2003 @ 00:36 |
quote: Op vrijdag 12 december 2003 23:02 schreef De-oneven-2 het volgende:Nummer één is alvast een zekerheid. Het bestaat gewoon niet dat ik in de komende weken 'n album te horen krijg dat ik nog beter vind.
Alhoewel, "Mu - Afro Finger And Gel" komt inmiddels toch wel vervaarlijk dichtbij. .Wat 'n compleet krankzinnige plaat is dat! Héérlijk! . |
Dieptriest | maandag 29 december 2003 @ 09:33 |
Met veel pijn en moeite kom ik tot de volgende singlelijst: 1) Seven Nation Army - The White Stripes 2) Low - Foo Fighters 3) In The Shadows - The Rasmus 4) Sunrise - Simply Red 5) Loneliness - DJ Tomcraft 6) Danger (high voltage) - Electric Six 7) Lose Yourself - Eminem 8) Positron (vocal mix) - Cygnus X 9) All In The Suit That You Wear - Stone Temple Pilots 10) Losing Grip - Avril Lavigne |
menjo | maandag 29 december 2003 @ 10:34 |
Concerten: 1. John Zorn / Naked City, Carre 2. The Flaming Lips, Melkweg 3. Paul McCartney, Gelredome 4. Radiohead, Gelredome 5. Spinvis, Tivoli Rock Werchter heb ik hierbuiten gelaten aangezien dat een festival was.CD's: 1. Radiohead - Hail to the Thief 2. Sufjan Stevens - Greetings from Michigan, the Great Lake State 3. The Wrens - The Meadowlands 4. Bettie Serveert - Log 22 5. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank vol. 10 6. The White Stripes - Elephant 7. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress 8. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium 9. Grandaddy - Sumday 10. Cat Power - You are Free Er zijn nog een hoop CD's van dit jaar die hier nog wel tussen komen maar die heb ik nog niet genoeg beluisterd, ik heb zowiezo altijd dat ik de meeste goede platen van een jaar pas na dat jaar ontdek. |
thevomit | dinsdag 30 december 2003 @ 14:07 |
british sea power: the decline of british sea power blur: think tank elbow: cast of thousands the mars volta: de-loused in the comatorium grandaddy: sumday radiohead: hail to the thief muse: absolution david bowie: reality the thrills: so much for the city aperfectcircle: thirteenth stepbeetje een jammere lijst als je je bedenkt dat ik van de nummer 10 maar de helft goed vind.. ik heb een hoop gemist, of te weinig geluisterd om er in te komen, zoals elephant, room on fire, her majesty the decemberists, winter hymn coutry hymn secret hymn en speakerboxx/the love below een aantal albums stelden me gewoon teleur, zoals deftones en silence is easy. |
OProg | dinsdag 30 december 2003 @ 20:13 |
Ik had dit toch al in m'n DBasje gemaakt dus ik gooi hem er maar helemaal op. quote: 1. La Maschera di Cera - Il grande labirinto 2. Dream Theater - Train of thought 3. Morse, Neal - Testimony 4. Opeth - Damnation (limited edition) 5. King Crimson - The power to believe 6. Anekdoten - Gravity 7. Arena - Contagion 8. OSI - Office of Strategic Influence 9 Tangent, the - The music that dies alone 10. Soft Works - Abracadabra 11. RPWL - Stock 12. Threshold - Wireless - Aucoustic Sessions 13. Bodin, Tomas - Sonic boulevard 14. Zorn, John - Masada Guitars 15. Galleon - From land to ocean 16. Pineapple Thief - Variations on a dream (limited edition 2CD) 17. Gordian Knot - Emergent 18. Hackett, Steve - To watch the storms 19. Spock's Beard - Feel euphoria 20. Satellite - A street between sunrise and sunset 21. Ritual - Think like a mountain 22. Iron Maiden - Dance of death 23. Anathema - A natural disaster 24. Mostly Autumn - Passengers 25. After Crying - Show 26. Kaipa - Keyholder 27. Mars Volta, the - De-loused in the comatorium 28. A.C.T. - Last epic 29. Sherinian, Derek - Black utopia 30. No-man - Together we're stranger 31. Isildurs Bane & Metamorfosi Trio - Mind - vol 3 32. Attila, Kollár - Musical witchcraft II - Utopia 33. Evergrey - Recreation day (limited edition) 34. Dead Soul Tribe - A murder of crows (limited) 35. Strawbs - Blue angel 36. Taal - Skymind 37. Jadis - Fanatic (limited edition) 38. Conspiracy - The unknown 39. Caravan - The unauthorised breakfast item (special edition) 40. Turquoise - Po drugiej stronie 41. Anderson, Ian - Rupi's dance 42. Spektrum - Spektrum 43. Enchant - Tug of war (limited edition) 44. Djam Karet - A night for Baku 45. Syzygy - The allegory of light 46. Townsend, Devin - Accelerated evolution 47. Norlander, Erik - Music machine (limited edition) 48. Wetton, John - Rock of faith 49. Kashmir - Zitilites 50. Howe, Steve's Remedy - Elements
|
Dr.E | dinsdag 30 december 2003 @ 20:24 |
En dit zijn ze van de FP-crew |
inspiral | woensdag 31 december 2003 @ 14:56 |
#1 Longview - Mercury #2 Camera Obscura - Underachievers please try harder #3 The Meeting Places - Find yourself along the way #4 British Sea Power - The Decline of British Sea Power #5 The Cooper Temple Clause - Kick up the fire and let the flames break loose #6 Elefant - Sunlight makes me paranoid #7 The Rain Band - The Rain Band #8 South - With the tides #9 Club 8 - Stangely Beautiful #10 Cosmic Rough Riders - Too Close to see Far leuk, maar net niet goed genoeg voor top10: The Thrills-So Much for the City Athlete-Vehicles and Animals Electric Soft Parade-The American Adventure Zoot Woman-Zoot Woman Planet Funk-Non Zero Sumness Radio4-Gotham The Rapture-Echoes The Eaves-The Eaves Stellastar*-Stellastar* Shaun Ryder Amateur Night at the Big Top
Singles: #1 Delays - Nearer Than Heaven #2 Keane Everybodys Changing #3 Mew Comforting Sounds #4 The Rapture House of Jealous Lovers #5 The Thrills Santa Cruz #6 Zoot Woman Grey Day #7 The Veils Lavinia #8 King Adora Born to Lose/Kamikaze #9 Hope of the States Enemies, Friends #10 Haven Tell Me ep Electronic/Dance/Hip Hop Albums: #1 Moloko Statues #2 Pomegranate On Black Peak #3 Ulrich Schnauss A Strangely Isolated Place #4 U.N.K.L.E Never Neverland #5 Client Client #6 Plump DJs - Eargasm #7 Grandadbob Waltzers for Weirdos #8 Noon Studio Games #9 LFO Sheath #10 Mountaineers Messy Century |
De-oneven-2 | woensdag 31 december 2003 @ 16:59 |
Er hebben, naar verwachting, toch nog wel wat verschuivingen plaatsgevonden in die laatste paar meters voor de eindstreep, dus bij deze alsnog mijn definitieve ( en uitgebreidere ) eindlijst van 2003 : 01 ) The Wrens - The Meadowlands 02 ) Cat Power - You Are Free 03 ) Mu - Afro Finger And Gel 04 ) Victor Gama - Pangeia Instrumentos 05 ) The Rapture - Echoes 06 ) The Microphones - Mount Eerie 07 ) Dizzee Rascal - Boy In Da Corner 08 ) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts 09 ) Manitoba - Up In Flames 10 ) Xiu Xiu - A Promise 11 ) Prefuse73 - One Word Extinguisher 12 ) Casiotone for the Painfully Alone - Twinkle Echo 13 ) Supersilent - 6 14 ) The Shins - Chutes Too Narrow 15 ) Ellen Allien - Berlinette 16 ) TV on the Radio - Young Liars 17 ) Basement Jaxx - Kish Kash 18 ) The Soft Pink Truth - Do You Party? 19 ) Venetian Snares - Find Candace 20 ) The Deadly Snakes - Ode to Joy --- Er is weer ontiegelijk veel muziek bij gekomen dit jaar, met nog van alles wat ik wil beluisteren, maar er zit helaas maar één jaar in één jaar, dus dat zal moeten wachten. Ik vond het, qua muziek, in ieder geval een zeer spannend, creatief en bevredigend jaar..met voor mij als enige echte tegenvallers Radiohead en Broadcast. Zo, tot zover mijn schamele bijdrage in deze..ik ga nu feesten en wens een ieder die het maar wil horen alvast een eindeloos mooi 2004 toe. . |
pascalheister | woensdag 31 december 2003 @ 17:03 |
een van de mooiere albums vind ik toch wel van Muse en Nickelback en Pinkpop 2003 vond ik zelf geweldig |
Kworb | donderdag 1 januari 2004 @ 06:45 |
Beste singles dit jaar 1. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak 2. Beyonce ft. Jay-Z - Crazy In Love 3. Clea - Download It 4. Within Temptation - Running Up That Hill 5. Lene Marlin - You Weren't There 6. O-Town - I Showed Her 7. Evanescence - Bring Me To Life 8. Merche - Como Pude 9. Outkast - Hey Ya 10. Tatu - Ne Ver, Ne Boisya, Ne Prosi 11. Linkin Park - Numb 12. Hilary Duff - Come Clean 13. Sonata Arctica - Victoria's Secret 14. Sita - Come With Me 15. Melanie C - Melt 16. Kylie Minogue - Red Blooded Woman 17. Sugababes - Shape 18. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word 19. Shakira - Ojos Asi 20. The Cardigans - For What It's Worth 21. Linkin Park - From The Inside 22. Emma Bunton - Maybe 23. Tatu - Not Gonna Get Us 24. Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon 25. Blink 182 - I Miss You 26. Britney Spears ft. Madonna - Me Against The Music 27. Delerium - After Al 28. Christina Aguilera - The Voice Within 29. Tatu - How Soon Is Now 30. Stacie Orrico - (There's Gotta Be) More To Life 31. Kelly Clarkson - Miss Independent 32. Willa Ford ft. Lady May - A Toast To Men 33. Whitney Houston - Try It On My Own 34. Kelly Clarkson - Low 35. Daniel Bedingfield - If You're Not The One 36. Delta Goodrem - Lost Without You 37. Michelle Branch - Are You Happy Now 38. Kylie Minogue - Slow 39. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) 40. 3 Doors Down - Here Without You 41. Hilary Duff - So Yesterday 42. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby 43. Intwine - Way Out 44. Dido - White Flag 45. Good Charlotte - Girls & Boys 46. Christina Aguilera - Fighter 47. Girls Aloud - No Good Advice 48. Justin Timberlake - Cry Me A River 49. Girls Aloud - Life Got Cold 50. Blink 182 - Feeling This Beste albums dit jaar 1. Evanescence - Fallen 2. Linkin Park - Meteora 3. Kylie Minogue - Body Language 4. Britney Spears - In The Zone 5. Rachel Farris - Soak 6. Madonna - American Life 7. Sugababes - Three 8. Hilary Duff - Metamorphosis 9. Beyonce - Dangerously In Love 10. Alex Parks - Introduction |
belsen | donderdag 1 januari 2004 @ 15:59 |
Beste albums? Nou, iets van: Admiral Freebee - S/T Joe Strummer & the Mescaleros - Street core Caesar - S/T Mando Diao - Bring 'em in Radio 4 - Gotham / Electrify Misschien wel in deze volgorde... Beste concerten? Tsja, ik denk...
Admiral Freebee Skidmarks Blur The Spades An Pièrlé Misschien wel in deze volgorde... [Dit bericht is gewijzigd door belsen op 01-01-2004 16:00] |
Houniet | donderdag 1 januari 2004 @ 16:04 |
quote: Op donderdag 3 juli 2003 03:03 schreef Kworb het volgende: Mijn singles top 20 van dit jaar, gebaseerd op hoe vaak ik de mp3 gespeeld heb:1. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love (265) 2. O-Town - I Showed Her (236) 3. Within Temptation - Running Up That Hill (212) 4. Evanescence - Bring Me To Life (195) 5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi (170) 6. Merche - Como Pude (139) 7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) (133) 8. Sugababes - Shape (126) 9. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak (121) 10. The Cardigans - For What It's Worth (102) 11. Sonata Arctica - Victoria's Secret (98) 12. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word (96) 13. Tatu - Not Gonna Get Us (86) 14. Tatu - How Soon Is Now? (81) 15. Shakira - Ojos Asi (76) 16. Christina Aguilera - Fighter (74) 17. O-Town - These Are The Days (72) 18. Good Charlotte - Girls & Boys (69) 19. O-Town - We Fit Together (67) 20. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby (62) Sommige singles zijn uit 2002 of eerder, maar heb ik nog steeds veel geluisterd dit jaar.
|
methodmich | donderdag 1 januari 2004 @ 16:13 |
http://www.excelsior-recordings.com/top2003 http://www.schilderman.nl/jaarlijstZijn uitslagen van eindlijsten. |
dr_diablos | donderdag 1 januari 2004 @ 16:43 |
Mijn muzikale jaar ziet er ongeveer zo uit: Beste platen: Songs: Ohia - Magnolia Electric Co. The Thermals - More Parts Per Million Belle and Sebastian - Dear Catastrophe Waitress The Microphones - Mount Eerie The Shins - Chutes Too Narrow The Decemberists - Her Majesty the Decemberists The White Stripes - Elephant Beste verzamelaar: Their Sympathetic Majesties Request Vol. 2. Miskoop van het jaar: Peaches - Fatherfucker Beste concert: Blur in Amsterdam |
nipeng | donderdag 1 januari 2004 @ 17:20 |
Concerten Brant Bjork 24/10 013 Heads 27/02 Doornroosje Los Natas 26/10 Willem II Primordial 01/05 Willem II (Support act Rotting Christ) Bongzilla 7/10 Doornroosje Prong 19/06 Effenaar Fu Manchu 27/6 Effenaar (Roadburn festival) High On Fire 16/02 013 Five Horse Johnson 12/12 013 Sepultura 21/06 Waldrock Blutch 28/09 013 (Support Act Bongzilla) The Hellacopters 17/04 Doornroosje Nuclear Assault 22/04 013 (No Mercy festival) Albums Heads - At Last Sleep - Dopesmoker (rerelease) Blutch - Fra Diavolo Bonzilla - Gateway Winnebago Deal - Plata O Plomo Five Horse Johnson - Last Men on Earth Sepultura - Roorback (limited edition with Revolusongs EP) Motorpsycho + Jaga jazzist horns - In the fishtank 10 The Hidden Hand - Divine propaganda |
ranja | donderdag 1 januari 2004 @ 17:41 |
Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock. |
methodmich | donderdag 1 januari 2004 @ 17:47 |
quote: Op donderdag 1 januari 2004 17:41 schreef ranja het volgende: Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock.
Zie http://www.subjectivisten.org of http://www.thinksmall.nl voor meer info. Daar zit een echte fan van die band. |
MartijnThinkSmall | donderdag 1 januari 2004 @ 17:54 |
Ja, reuze sympathiek die link, maar behalve een kort stukje bij de Subjectivisten heb ik nooit over Spillsbury geschreven. Zie dan liever dit stuk op KindaMuzik. Zo heb ik de band ook ontdekt. Volgende week spelen op Eurosonic, in het voorjaar doen ze een korte tour. |
Dezz | donderdag 1 januari 2004 @ 17:58 |
quote: Op donderdag 1 januari 2004 17:41 schreef ranja het volgende: Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock.
Zie ook mijn topic over deze band |
ranja | donderdag 1 januari 2004 @ 17:59 |
quote: Op donderdag 1 januari 2004 17:54 schreef MartijnThinkSmall het volgende: Ja, reuze sympathiek die link, maar behalve een kort stukje bij de Subjectivisten heb ik nooit over Spillsbury geschreven. Zie dan liever dit stuk op KindaMuzik. Zo heb ik de band ook ontdekt. Volgende week spelen op Eurosonic, in het voorjaar doen ze een korte tour.
dank je edit: zie topic Dezz |
IsaacD | donderdag 1 januari 2004 @ 22:39 |
1) Gang Starr - The Ownerz 2) Zoot Woman - Zoot Woman 3) Bastian - It's all Downhill from Here 4) The Thrills - So Much for the City 5) Caia - Themagicdragon 6) Kraftwerk - Tour de France Soundtracks 7) Black Rebel Motorcycle Club - Take Them on, on Your Own 8) The Long Winters - When I Pretend to Fall 9) Mars Volta - De-Loused in the Comatorium 10) The White Stripes - Elephant 11) Hot Hot Heat - Make up the Breakdown 12) The Coral - Magic & Medicine 13) Adam Green - Friends of Mine 14) Audio Bullys - Ego War 15) Agoria - Blossom 16) Danko Jones - We Sweat Blood 17) People Under the Stairs - Or Stay Tuned 18) The Kills - Keep on your Mean Side 19) Matthew Herbert Big Band - Goodbye Swingtime 20) Athlete - Vehicels & Animals 21) The Strokes - Room on Fire 22) DJ Format - Music for the Mature B-BoyAl met al dus een goed muziekjaar maar niet met een echte knaller net als Songs for the Deaf bijvoorbeeld van vorig jaar.. |
Z | vrijdag 2 januari 2004 @ 11:57 |
Wel lastig dit jaar ongeveer 60% van de cd's die ik dit jaar gekocht heb zijn niet van dit jaar ... Beste platen: 1. Thermals - More Parts Per Million 2. Broken Social Scene - You Forgot It in People 3. The innocence mission - befriended 4. The Wrens - the meadowlands 5. The Books - The Lemon Of Pink 6. Radiohead - Hail To The Thief 7. Menomena - I Am The Fun Blame Monster 8. Belle And Sebastian - Dear Catastrophe Waitress 9. Why - Oaklandazulasylum 10. The Unicorns - Cut Hair Beste Concert: 1. Interpol (kleine zaal Paradiso en op Lowlands vond ik ze ook goed) 2. Guided By Voices - Paradiso 3. Spinvis - Paradiso 4. PJ Harvey - lowlands 5. The Thermals - kleine zaal paradiso |
zodiakk | vrijdag 2 januari 2004 @ 12:03 |
quote: Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende:#5 Client - Client
Dit is echt ontzettende muziektroep. Dat album is het allerslechtste wat ik in 2003 gehoord heb. Die twee kwelerige dozen verdienen het met hun prullerige synthpop-ripoff van de vroege Depeche Mode om met twee XL-pints tussen de benen gepropt een zweefvlucht van het dak van Picadilly Circus te maken. Mijn god, dat mensen dit in een top-10 kunnen zetten. |
marky_mark | vrijdag 2 januari 2004 @ 12:20 |
quote: Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende: #1 Longview - Mercury
Gelukkig zijn er mensen die Longview wel weten te waarderen (zie topic hierover).Mijn top tien qua singles: 1. Dido - White flag 2. Longview - Further 3. David Gray - Be mine 4. Feeder - Just the way I'm feeling 5. Live - Heaven 6. Muse - Hysteria 7. Placebo - This picture 8. Dido - Life for rent 9. Placebo - Special needs 10. V-Male - Features Albums: 1. Dido - Life for rent 2. Longview - Mercury 3. Feeder - Comfort in sound 4. Muse - Absolution 5. Placebo - Sleeping with ghosts 6. David Gray - A new day after midnight 7. Tonic - Head on straight 8. Eros Ramazzotti - 9 9. Sonique - Born to be free 10. Bruce Springsteen - The essential |
MartijnThinkSmall | vrijdag 2 januari 2004 @ 12:28 |
quote: Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende: #1 Longview - Mercury
Het is natuurlijk een beetje flauw om alleen threads te lezen waar je via je referrals terecht komt maar goed.. als iemand Longview boven Camera Obscura, Club 8 en Meeting Places zet word ik nieuwsgierig. Ik vond dat je een split gedaan hebben met Ullrich Schnauss. Zit het ook in de shoegaze-hoek?edit er blijkt dus een apart topic over de band te zijn.. Coldplay.. Saybia.. laat maar zitten dan. |
Z | vrijdag 2 januari 2004 @ 15:09 |
quote: Op vrijdag 2 januari 2004 12:28 schreef MartijnThinkSmall het volgende: ... .. Coldplay.. Saybia.. laat maar zitten dan.... ...
|
Toffe_Ellende | vrijdag 2 januari 2004 @ 15:11 |
1. A Perfect Circle - The Thirteenth Step 2. Nick Cave - Nocturama 3. Katatonia - Viva Emptiness 4. Cave In - Antenna 5. Opeth - Damnation 6. Oceansize - Effloresce 7. Anathema - A Natural Disaster 8. Ministry - Animositisomina 9. Type O Negative - Life is Killing Me 10. Jane's Addiction - Strays |
Djaser | vrijdag 2 januari 2004 @ 15:16 |
Concerten: Iron Maiden - ahoy Blof - Middelburgcds: Type 'O Negative - Life is killing me Iron Maiden - Dance of death Motorhead - Stone deaf forever Kiss - Alive IV KoRn - Take a look in the mirror Iced Earth - The reckoning (single) Blaze - As live as it gets Children of Bodom - Hate crew deathroll lijkt me zeker geen slecht metal jaar |
methodmich | vrijdag 2 januari 2004 @ 16:28 |
quote: Op donderdag 1 januari 2004 17:54 schreef MartijnThinkSmall het volgende: Ja, reuze sympathiek die link, maar behalve een kort stukje bij de Subjectivisten heb ik nooit over Spillsbury geschreven. Zie dan liever dit stuk op KindaMuzik. Zo heb ik de band ook ontdekt. Volgende week spelen op Eurosonic, in het voorjaar doen ze een korte tour.
Potverdrie, heb ik je dus eigenlijk niet terecht gepromoot? |
dreupels | zondag 4 januari 2004 @ 11:43 |
1. Wire-Send 2. White Stripes-Elephant 3. Turin Brakes-Ether Song 4. Guided By Voices-Earthquake Glue 5. Blur-Think Tank 6. Massive Attack-100th Window 7. Electric Six-Fire 8. Audio Bullys-Ego War 9. Grandaddy-Sumday 10.Jane's Addiction-Strays |
Grobbel | donderdag 8 januari 2004 @ 19:06 |
En een volledige lijst met mijn favoriete singles, promo's, demo's of losse ep-tracks is hier te vinden (en momenteel ook in mijn signature ). De top 10 ervan: code: 1 Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - Pills, Powders & Passion Plays 2 The Jim Yoshii Pile-Up - Middle Harbor Road 3 Lisa Germano - From a Shell 4 Arab Strap - The Shy Retirer 5 Pinback - Microtonic Wave 6 The Postal Service - This District Sleeps Tonight 7 Travis Morrison - Song for the Orca 8 The Wrens - Every Year You Wasted 9 Menomena - The Great Late Libido 10 Console - Suck and Run
|
hardcore-freak | dinsdag 7 februari 2006 @ 04:57 |
Topic 345678 |
kroegtijger | dinsdag 7 februari 2006 @ 11:18 |
quote: jij hebt echt niets te doen heh?? |
Beathoven | dinsdag 7 februari 2006 @ 11:36 |
oud.. stoffig, niet nodig om deze omhoog te trappen |