quote:Dat komt volgens mij wel goed inderdaad. Kayo Dot heeft me overtuigd, hij staat op de lijst.
Op zaterdag 13 december 2003 18:21 schreef Summoner het volgende:[..]
Ah oke... we slepen elkaar wel door deze jaren van muzikale onwetenheid.
quote:wow, das gaaf
Op zaterdag 13 december 2003 17:40 schreef methodmich het volgende:[..]
Heb ze allen. Sommigen gekocht, anderen gekregen van journalisten die ze na het recenseren niet meer per sé hoefden...
Ik denk nog even na, ik heb er niet veel van 2003...
1. Stereophonics - Maybe tomorrow
2. Coldplay - Clocks
3. Moloko - Forever more
4. Dido - White flag
5. Moby ft. Princess Superstar - Jam for the ladies
6. Electric Six - Gay bar
7. Avril Lavigne - I'm with you
8. Hooverphonic - One
9. Sita - Come with me
10. Jewel - Intuition
Wat een suffe muziek.
quote:Mooi. Die plaat is overigens niet gemakkelijk te vinden, zul je je creditcard wel voor moeten gebruiken.
Op zondag 14 december 2003 18:25 schreef mr_cucumber het volgende:
Dat komt volgens mij wel goed inderdaad. Kayo Dot heeft me overtuigd, hij staat op de lijst.
pretty girls make graves - the new romance
dying fetus - stop at nothing
nasum - helvete
extol - synergy
iron maiden - dance of death
en nu pas echt goed gaan luisteren en waarderen neurosis en jarboe en between the buried and me - the silent circus
trouwens check ook envy uit als je explosions in the sky gaaf vindt.
dus dan maar hier. bij deze mijn ALBUM TOP 10 VAN 2003:
01. radiohead - hail to the thief
de grootste band van de laatste 10 jaar blijft bij elk album voor zichzelf de lat hoger leggen, experimenteren; heel knap. prachtalbum met juweeltjes en een heerlijke lading.
02. aphex twin - 26 mixes for cash
dubbelaar met 26 remixes van de verknipte genie, waarbij bijna nergens de originelen nog terug te horen zijn. dikke Aphex-stempel dus en daarom een topper! electronica op zijn best.
03. plaid - parts in the post
ook hier een flinke stempel, maar dan met nog iets meer respect voor het origineel. heerlijk lichtvoetig en vaak retro.
04. muse - absolution
het zakt halverwege wat weg, maar desondanks een sterk 3e album van een groep die inmiddels alweer op handen gedragen wordt.
05. plastikman - closer
ULTIEM vage muziek. je zou het kunnen zien als extreem minimale techno, helemaal uitgekleed. zo wordt het meer ambient met electrogeluidjes. bizar, intrigerend, spannend.
06. massive attack - 100th window
lekker zweverig album dat grotendeels in de lijn ligt van voorganger en klassieker Mezzanine.
07. plaid - spokes
het nieuwe studioalbum van Plaid, helaas weinig vernieuwends ten opzichte van Double Figure, maar wel weer fijne toegankelijke deuntjes.
08. elbow - cast of thousands
deze jongens gaan een grote groep worden als ze zo doorgaan. debuut Asleep in the Back werd bijna niet opgemerkt, maar met dit album gaat het al beter. Sfeervolle 'luisterliedjes' met een experimenteel randje.
09. placebo - sleeping with ghosts
bijna allemaal recht-toe-recht-aan riffjes, maar ze klinken toch o zo lekker in het gehoor. een keer draaien en je krijgt het niet uit je hoofd.
10. autechre - draft 7.30
Autechre is niet meer wat het geweest is, en de laatste 2 albums stellen bij mij dan ook wel teleur. ze gaan steeds meer van hun briljante en geprezen abstracte sfeervolle electronica naar niet-te-volgen-ritmes en soundbytes. maar het is toch Autechre en daarom krijgt hun 7e volwaardige album toch een 10e plek
(edit: typo)
[Dit bericht is gewijzigd door flaphead op 17-12-2003 17:52]
quote:wie anders
Op woensdag 17 december 2003 16:37 schreef flaphead het volgende:
ja hoor, is het Ranja weer die in JULI notabene al een eindlijst-topic heeft haha...
ik zal m'n lijst ook weer eens updaten/definitief maken.
quote:gave lijst zeg...komt aardig overeen met mijn lijst!
Op woensdag 17 december 2003 16:59 schreef OMG het volgende:
1. The Mars Volta - De-loused in the comatorium
2. Pretty Girls Make Graves - The new romance
3. Majority Rule - Emergency numbers
4. Burst - Prey on life
5. Rise Against - Revolutions per minute
6. The Blood Brothers - Burn, piano island, burn
7. The Party Of Helicopters - Please Believe it
8. Tomahawk - Mit gas
9. Christiansen - Stylish nihilists
10. Brand New - Deja entendu
1. radiohead (19 nov, gelredome arnhem)
2. rock werchter 2003 (26-29 juni, werchter)
3. lowlands 2003 (29-31 aug, biddingshuizen)
4. muse (6 nov, ahoy rotterdam)
5. luke vibert (5 sep, doornroosje nijmegen)
5. saybia (16 feb, 013 tilburg)
5. lamb (11 dec, 013 tilburg)
(ik kan niet kiezen )
quote:saybia...ik kende de band toen nog niet maar ik zou daar graag bij geweest zijn!
Op woensdag 17 december 2003 19:54 schreef flaphead het volgende:
en nog een eindlijstje dan, de beste concerten/gigs/festivals/houseparties/enz van het jaar.1. radiohead (19 nov, gelredome arnhem)
2. rock werchter 2003 (26-29 juni, werchter)
3. lowlands 2003 (29-31 aug, biddingshuizen)
4. muse (6 nov, ahoy rotterdam)
5. luke vibert (5 sep, doornroosje nijmegen)
5. saybia (16 feb, 013 tilburg)
5. lamb (11 dec, 013 tilburg)(ik kan niet kiezen )
1. Stevie Wonder ft. Blue - Signed, Sealed, Delivered
2. Dido - White Flag
3. Blof - Omarm
4. Blof - Barcelona
5. Outkast - Hey Ya
6. The Rasmus - In The Shadows
7. RZA ft. Xavier Naidoo - I've Never Seen
8. Silkstone - What's The Reason
9. Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
10. Britney Spears ft. Madonna - Me Against The Music
Uitleg:
1. Heerlijke cover, swingt echt
2. Rustig, mooie gebruik van instrumenten
3. Typisch Blof-nummer, in DTS klinkt het helemaal geweldig
4. Dit nummer geeft me een goed gevoel
5. De mooie kant van hip-hop, zo hoort het
6. Komt waarschijnlijk door de herinneringen
7. Weer een rustig nummer, als het rap-stukje begint zet ik het altijd uit
8. Een fokker (Riann) tipte me hierover
9. Ik ken het nummer nog maar 3 weken, maar toch heeft het plaats 9 veroverd
10. Gewoon een lekker nummer ...
1.Rowwen Hèze - Dageraad
2.Calexico - Feast Of Wire
3.Motorpsycho + Jaga Jazzist - In The Fishtank 10
4.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
(buiten mededing, want oude opnamen, maar wel erg mooi)
Led Zeppelin - How The West Was Won
Jack Bruce - Live '75
Dat was alles wat ik van dit jaar heb gekocht Er waren ook nog wel een paar aardige singles (Strokes, Electric Six) en een enkele tegenvaller (Muse)
1. Liz Phair - Liz Phair
2. Throwing muses - Throwing muses
3. Seedling - Let's play boys & girls
4. Raveonettes - Chaingang of love
5. The gathering - Souvenirs
6. April March - Triggers
7. Dido - Life for rent
8. Sophie Ellis Bextor - Shoot from the hip
9. Adult. - Anxiety always
10. White stripes - Elephant
Raveonettes - whip it on er uit gehaald omdat het een ep is en officieel van 2002, al geldt dat laatste niet perse voor nederland. Bettie serveer valt er ook net buiten, net als Bangles, Melt banana en Girlschool.
en qua (top40)singles:
1. Avril Lavigne - Skater boy
2. White stripes - I just don't know what to do with myself
3. Tatu - Not gonna get us
4. Ladytron - Evil
5. Dido - White flag
6. White stripes - 7 nation army
7. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
8. Dannii Minogue - I begin to wonder
9. Tatu - How soon is now?
10. White stripes - The hardest button to button
Concerten (volgorde blijft lastig)
1. Ladytron (tivoli)
2. Throwing muses (tivoli)
3. Riplets (waterfront/metropolis)
4. Bangles (melkweg)
5. Gathering (nighttown)
6. Melt banana (waterfront)
7. Bettie serveert (tivoli)
8. Ministry (graspop)
9. Motörhead (schwung festival)
10. Electric six (metropolis)
quote:Kan je uitleggen wat je hier zo mooi aan vindt?
Op maandag 22 december 2003 16:17 schreef Meadowmeal het volgende:
(...)
6 M83 - Red Seas & Lost Ghosts
(...)
De LMK komt er maar niet doorheen :-/
quote:Als je zowel van Boards of Canada, als van Air, als van 'shoegaze'-muziek houdt, zoals ik, dan is dit een schot in de roos...
Op dinsdag 23 december 2003 00:44 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Kan je uitleggen wat je hier zo mooi aan vindt?
De LMK komt er maar niet doorheen :-/
1. afi - sing the sorrow
2. give up the ghost - we're down 'til we're underground
3. death by stereo - into the valley of death
4. strike anywhere - exit english
5. the red chord - fused together in revolving doors
6. iron maiden - dance of death
7. integrity - to die for
Verder kom ik even niet.
concerten:
1. foo fighters @ lowlands (augustus)
2. terror @ goudvishal, arnhem (maart)
3. strike anywhere @ winston, amsterdam (18 december)
4. the hope conspiracy @ goudvishal, arnhem (februari)
5. deicide @ 013, tilburg (21 december)
6. afi @ lowlands (augustus)
7. give up the ghost @ goudvishal, arnhem (maart)
8. count me out @ winston, amsterdam (maart?)
9. nile @ de kade, zaandam (september?)
10. afi @ melkweg, amsterdam (mei)
albums:
1: Outlandish - Bread And Barrels Of Water
2: IAM - Revoir Un Printemps
3: Kylie - Body Language
4: Dido - Life For Rent
5: Nelly Furtado - Folklore
6: Hooverphonic - Sit Down And Listen To...
7: Jaylib - Champion Sound
8: GangStarr - The Ownerz
9: Muse - Absolution
10: Electric Six - Fire!
de volgorde laat te wensen over, maar Outlandish staat wel iig op 1
Concerten:
1: Moloko in HMH
2: Eminem in ArenA
3: Evanescence in 013
4: Pinkpop 2003
en wat dan wbt. de slechtste concerten, singles etc.??
Slechste single v.h. jaar:
Jamai - Step Right Up
Slechtste concert:
DMX in Ahoy`
01. Johnny Cash - Unearthed
02. Katatonia - Viva Emptiness
03. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle
04. Opeth - Damnation
05. Smog - Supper
06. Strapping Young Lad - Strapping Young Lad
07. The White Stripes - Elephant
08. Bonnie 'Prince' Billy - Master & Everyone
09. Anathema - A Natural Disaster
10. The Devin Townsend Band - Accelerated Evolution
single: I Believe In A Thing Called Love
01. The Mars Volta - De-loused In The Comatorium
02. Radiohead - Hail To The Thief
03. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In The Fishtank
04. Tomahawk - Mit Gas
05. Calexico - Feast Of Wire
06. Caesar - Caesar
07. Opeth - Damnation
08. Grandaddy - Sumday
09. Spinvis - Nieuwegein Aan Zee
10. Do Make Say Think - Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn
11. Oi Va Voi - Laughter Through Tears
12. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dør
13. Kaada - Thank You For Giving Me Your Valuable Time
14. Menomena - I Am The Fun Blame Monster
15. Stuurbaard Bakkebaard - Mercedes
16. Therapy? - High Aniexty
17. Admiral Freebee - Admiral Freebee
18. Jonny Greenwood - Bodysong
19. Mogwai - Happy Songs for Happy People
20. Beck - Sea Change
Voor mensen die van lijstjes houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |