quote:Ik heb een fles wijn ingezet op maart volgend jaar, maar ik hoop eigenlijk dat het sneller gebeurt. Dat er bezuinigt moet worden oke, maar dit is te asociaal voor woorden. De overheid moet m.i juist investeren ten tijde van economische tegenslag om de werkgelegenheid te stimuleren. Maar dit blijkt weer eens ondergeschikt te zijn aan het heilige begrotingstekort
Op maandag 28 juli 2003 00:03 schreef pberends het volgende:
En hoelang houdt het kabinet stand met deze bezuinigingen?
quote:Ik ben op dit moment wel tevreden over dit kabinet, dus wat mij betreft maken ze de komende 4 jaar (iets minder dan) vol. Ik denk ook wel dat dit lukt. De schade voor de betrokkenen zou te groot zijn als het weer mis gaat.
Op maandag 28 juli 2003 00:03 schreef pberends het volgende:
En hoelang houdt het kabinet stand met deze bezuinigingen?
quote:Hij heeft alleen 'wat' moeite met het nakomen van toezeggingen; de sociale dienst waarvoor hij verantwoordelijk is draait nog steeds niet (Kennelijk had Frank Kohler destijds gewoon gelijk); De Megabanenmarkt heeft veel meer gekost dan opgeleverd; Zijn proefballonen over de brede volkspartij leiden wel erg veel af van zijn eigenlijke werk waarmee het niet goed gaat.
Op maandag 21 juli 2003 01:11 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Dat is jou mening, en ik deel die niet. Ik vind Rob Oudkerk een zeer goede wethouder.
Verder is Rob Oudkerk van een aimabel mens.
Ook tijdschriftabonnementen zullen opgezegd worden en kranten. Kleding wordt langer gedragen, of gaat door op een volgend kind.
Mensen moeten juist meer te besteden krijgen. Dat schept meer werkgelegenheid, minder werkelozen, een betere economie.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Hier zijn iig al wat tijdschriften opgezegd, behalve die voor de kids en de Panda. En ik let beter op met boodschappen doen, zodat ik voordeliger uit ben. Alle kleine beetjes helpen. Verder klusjes in huis zelf opknappen en niet iemand voor laten komen. Je kunt meer dan je denkt.
quote:Ik denk dat het weer andere banen zal gaan opleveren en dat het tevens de innovatie in de technische sector weer op gang helpt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:23 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen meer banen zal gaan kosten dan men nu denkt. Mensen gaan minder besteden, wat ten koste gaat van de omzet van winkeliers en producenten. Daardoor zullen ook daar ontslagen vallen.
quote:Zo leef ik altijd al.
Ook tijdschriftabonnementen zullen opgezegd worden en kranten. Kleding wordt langer gedragen, of gaat door op een volgend kind.
quote:Niets houdt je toch tegen om er 's ochtends vroeg tussen 04.30u en 07.00u een krantenwijkje bij te nemen?
Mensen moeten juist meer te besteden krijgen. Dat schept meer werkgelegenheid, minder werkelozen, een betere economie.
quote:misschien...
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
quote:Inderdaad. Wellicht ontstaat er nu de arbeid zo verschrikkelijk aan de prijs is een soort dienstenuitruileconomie vergelijkbaar met het Noppes-systeem dat ik uit Amsterdam ken.
Hier zijn iig al wat tijdschriften opgezegd, behalve die voor de kids en de Panda. En ik let beter op met boodschappen doen, zodat ik voordeliger uit ben. Alle kleine beetjes helpen. Verder klusjes in huis zelf opknappen en niet iemand voor laten komen. Je kunt meer dan je denkt.
Het kan ook dat de arbeid minder prijzig wordt nu er meer aanbod is aan werknemers. Wellicht kan de staat wat bijdragen aan de werkgelegenheid door met minder loonbelasting genoegen te nemen.
quote:Ik erger me enorm aan Oudkerk. Hij loopt altijd zo te geuren met het zijn van huisarts. Alsof het extra rechten geeft, zelfs als het over het weer gaat komt hij met z'n huisartsen diploma aanhollen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 02:16 schreef hoppe het volgende:
Verder is Rob Oudkerk van een aimabel mens.
quote:Iedereen geurt liever met zijn prestaties dan met zijn mislukkingen. Als je nu weinig te vertellen hebt dan teer je op inspanningen uit het verleden.Sommige mensen etaleren dit door te pas en te onpas de letters drs voor hun naam te voeren (in plaats van ff door te leren om die s kwijt te raken)
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:49 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik erger me enorm aan Oudkerk. Hij loopt altijd zo te geuren met het zijn van huisarts. Alsof het extra rechten geeft, zelfs als het over het weer gaat komt hij met z'n huisartsen diploma aanhollen.
quote:De man doet het prima. Is er al een fantopic van hem?
Is er überhaupt nog iemand die het met Balkenende eens is? Zeker wat betreft zijn aanpak van de economie.
quote:De jaren 70 zijn voorbij. Tegenwoordig staat Keynes gewoon ter discussie.
Dit artikel zegt nu precies hoe de economie werkt (in het klein); de wet van Keynes.
quote:Een lege poeplap dwingt mensen soms tot heldere inzichten.
Waar komt die bijna aan obessie grenzende bezuinigingsfixatie vandaan?
quote:Jouw werkelijkheidsbeeld is niet per definitie 'de' realiteit.
Men heeft de realiteit uit het oog verloren.
quote:Inderdaad, te beginnen met de loonbelasting. Dat genereert namelijk weer extra werkgelegenheid. Zie je wel dat je best in staat bent tot macro-economisch denkenals je je best doet...
Overheidsuitgaven dalen, zeker omdat veel zaken verder geprivatiseerd worden. Als men dat doet, dan moet men op een gegeven moment ook de belasting verlagen (zie Duitsland). Immers, de overheid biedt minder 'service' aan.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 30-08-2003 09:54]
quote:Zijn cats(?)huis werd toch net voor 15 miljoen opgeknapt ?
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:49 schreef dJ-Zcore het volgende:
Wanneer is balkenende van plan om een deel van z'n salaris in te leveren??
Balkenende maakt Nederland kapot, zo simpel is dat.
quote:Was de opdracht hiertoe niet reeds in het kabinet Kok uitgegaan?
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:53 schreef Kaptein__Iglo het volgende:[..]
Zijn cats(?)huis werd toch net voor 15 miljoen opgeknapt ?
Balkenende maakt Nederland kapot, zo simpel is dat.
quote:Ik zal er niet raar van opkijken als dat ook werkelijk zo is.
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:53 schreef Kaptein__Iglo het volgende:[..]
Zijn cats(?)huis werd toch net voor 15 miljoen opgeknapt ?
De mensen die het al moeilijk hadden, krijgen het nu alleen maar moeilijker door dit soort bezuinigingen en de mensen met een topsalaris merken nauwelijks ergens wat van.
De problemen worden alleen maar groter.
quote:Dat is dus werkelijk zo. Zijn nog topics hier over dacht ik en hier staat het artikel. Mits je geabonneerd bent
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:55 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Ik zal er niet raar van opkijken als dat ook werkelijk zo is.
De mensen die het al moeilijk hadden, krijgen het nu alleen maar moeilijker door dit soort bezuinigingen en de mensen met een topsalaris merken nauwelijks ergens wat van.
quote:Sla je weleens een krant open?
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:55 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Ik zal er niet raar van opkijken als dat ook werkelijk zo is.
quote:Tijd dus om ook jouw handen uit de mouwen te steken in plaats van aan de kant te blijven jeremiëren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |