Mijn lief en ik wonen ruim 3 jaar samen en hebben onze routinedingen. (schoon)ouders bezoeken, dagje stadten, filmpje kijken etc.
Zowel binnens- als buitenshuis hebben we allebei nog wel onze eigen dingetjes maar we kunnen ons ook heel goed samen vermaken.
Voor iemand anders is dit misschien sleur maar ik vind het wel lekker zo. Stabiele thuisbasis waarin je jezelf kan zijn en niet continu 'leuk' hoeft te zijn.
Maar goed, de communicatie en sex zijn dan wel uitstekend dus dat zal ook wel veel schelen.
En we houden gewoon veel van elkaar
veel succes voor de topicstarter: als het echt niet wil, steek er dan geen energie meer in, bij elkaar blijven omdat je al zo lang bij elkaar bent is geen goede reden. Maar ja, blijft natuurlijk een moeilijke beslissing.
Sleur is een benaming voor een gang van zaken waar je niet over nadenkt maar wat je gewoon doet, het bots met je zelf zonder dat je de moeite neemt er iets aan te veranderen. "Sleur" in een relatie gebeurt snel vooral na een aantal jaar, ik denk dat bijna alle relaties na een aantal jaar het gevaar lopen voor een automatisme die is opgebouwd.
"Sleur" wordt pas echt gevaarlijk als het aan je vreet en je praat er niet over, na zo lang een relatie is het vaak moeilijk om er over te beginnen nee sterker nog het is veel moeilijker om het bijtijds onder ogen te zien dat het aan je vreet.
Vaak is het zo dat het dan al te laat is.
Het wil absoluut niet zeggen dat je relatie slecht is maar delen van je relatie zitten dan niet lekker.
Je moet er samen achter komen wat er nog wel goed is en of dat genoeg is om voor je relatie te vechten, de "sleur" uit je relatie halen.
Uit ervaring weet ik dat het in die situatie als het al uit de hand aan het lopen is erg moeilijk is om goed te kunnen beslissen of dat wat je samen nog wel goed hebt de moeite waard is om er voor te gaan.
Open en eerlijk praten en geen blad voor de mond nemen omdat je de ander niet zou willen kwetsen is de enige manier waarop je relatie nog een kans krijgt. Als je dat niet ziet zitten of de ander natuurlijk dan heb ik maar 1 advies en dat is gewoon keihard zijn en de knoop doorhakken.
Probeer niet te veel van elkaar te vervreemden en maak je helemaal geen zorgen dat het lichamelijke niet prettig/vertrouwd voelt, je lichaam en je gevoel geven juist aan dat het niet lekker zit. Er zitten te veel blokkades om je te kunnen laten gaan of je voelt je teveel van de ander verwijderd om die interactie echt aan te gaan. Ik geloof niet dat dat ooit DE reden kan zijn om het te beeindigen en als je voor je relatie vecht komt dat toch echt wel weer terug en als dat niet terug komt kun je er nog de relatie beeindigen.
Kortom praten met je partner is de enige manier om je relatie te kunnen behouden, als je dat niet doet dan kun je het beter direct beeindigen.
[Dit bericht is gewijzigd door _OehOe_Loenatik_ op 02-07-2003 21:52]
quote:Niet dat ik negatief wil zijn maar een andere omgeving is veel te verleidelijk om je er fijn te voelen, dat is veel te makkelijk.
Op woensdag 2 juli 2003 08:24 schreef Kizim het volgende:
Bedankt voor de tips! We hebben besloten om eerst nog eens een 'rustig' reisje te doen, zie hoe dat uitdraait. Als dat niet lukt, denk ik dat een tijdje apart idd de oplossing is.
Nou zijn reisjes ook heel fijn en misschien is het wel helemaal niet zo ver gekomen dat er moeilijk een weg terug is maar klamp je niet vast aan dat ene reisje, het is geen wonder reisje en als je euphorisch er van terug komt is dat ook maar tijdelijk...
Begrijp me niet verkeerd dat ik je er van af wil praten maar ik moest dit toch even kwijt....
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 21:59 schreef _OehOe_Loenatik_ het volgende:[..]
Niet dat ik negatief wil zijn maar een andere omgeving is veel te verleidelijk om je er fijn te voelen, dat is veel te makkelijk.
Het zal zeker wel gaan zo op vakantie gaan, saampjes, maar daar zit het probleem waarschijnlijk ook wel niet, ik vind eerlijk gezegd dat je zelf en je relatie in een ontspannen omgeving plaatsen zeker niet een optie om iets te redden, je komt dan niet bij de bron van het probleem en alles is veel te mooi om daar goed over te praten.
Wil je het goed kunnen uitpraten moet dat in een situatie waar jij je klote bij voelt en probeer dan je gevoelens onder woorden te brengen, laat de andere proberen te begrijpen waar jij mee zit.Nou zijn reisjes ook heel fijn en misschien is het wel helemaal niet zo ver gekomen dat er moeilijk een weg terug is maar klamp je niet vast aan dat ene reisje, het is geen wonder reisje en als je euphorisch er van terug komt is dat ook maar tijdelijk...
Begrijp me niet verkeerd dat ik je er van af wil praten maar ik moest dit toch even kwijt....
quote:nee begrijp wat je wil zeggen en je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Op woensdag 2 juli 2003 21:59 schreef _OehOe_Loenatik_ het volgende:[..]
Nou zijn reisjes ook heel fijn en misschien is het wel helemaal niet zo ver gekomen dat er moeilijk een weg terug is maar klamp je niet vast aan dat ene reisje, het is geen wonder reisje en als je euphorisch er van terug komt is dat ook maar tijdelijk...
Heb ondertussen met mijn partner (proberen) praten, maar bleef toch wat te oppervlakkig, kreeg het niet over mijn hart om te zeggen hoe ik me echt voel ...diep van binnen.
We beseffen wel dat de situatie gelijk ze nu is niet verder kan. Hij is nu wel poeslief tegen me, maar dat verandert de situatie voor mij niet.
Conclusie: praten praten praten en nog es praten.
Maar als je al 10j samen bent en nooit echt hebt moeten/willen praten....is het moeilijk om dat plots wel te moeten doen.
quote:Hoi Kim
Op vrijdag 4 juli 2003 09:44 schreef Kizim het volgende:[..]
nee begrijp wat je wil zeggen en je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Heb ondertussen met mijn partner (proberen) praten, maar bleef toch wat te oppervlakkig, kreeg het niet over mijn hart om te zeggen hoe ik me echt voel ...diep van binnen.
We beseffen wel dat de situatie gelijk ze nu is niet verder kan. Hij is nu wel poeslief tegen me, maar dat verandert de situatie voor mij niet.
Conclusie: praten praten praten en nog es praten.
Maar als je al 10j samen bent en nooit echt hebt moeten/willen praten....is het moeilijk om dat plots wel te moeten doen.
Ik maak nu hetzelfde mee wij zijn ook getrouwd en zo opeens heeft zij de beslissing genomen om even afstand te nemen ik kan me helemaal in je verhaal verplaatsen en ik weet hoe moeilijk het is, maar ik vind dat hij je ook moet respecteren en dat hij nu poeslief is...........tja misschien man eigen maar hij probeerd de relatie te redden en dat het voor jou niks uitmaakt snap ik nu ook, ik ben zelf naar een pshycholoog gestapt omdat ik het zelf niet kan bevatten waarom zij nu een poos rust wil om het zo maar te zeggen.
Wij willen er allebei aan werken maar het gevoel van jou kun je niet zomaar veranderen, en misschien is het voor jullie ook een uitkomst met er een deskundige over te praten en die geen partij kiest
ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt ik hou dit in de gaten omdat ik ook naar jullie benieuwd bent hoe het afloopt
succes en heeeeel veel sterkte
jacco
quote:Tja, dat is dan toch ook een beetje je eigen schuld, gezien deze uitspraak van je:
Op vrijdag 4 juli 2003 09:44 schreef Kizim het volgende:
quote:Hoe moeilijk ook, je bent niet echt eerlijk geweest. Kennelijk heb je hem proberen te sparen. Dat lost niets op dus.
quote:zal hier de afloop wel laten weten....jakkes afloop...nee dat woord gebruik ik liever niet
Op vrijdag 4 juli 2003 17:50 schreef sjakie28 het volgende:[..]
ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt ik hou dit in de gaten omdat ik ook naar jullie benieuwd bent hoe het afloopt
succes en heeeeel veel sterkte
jacco
Voor al de reacties bedankt!
quote:tja afloop is idd beetje verkeerd gekozen ............de tijd zal het leren zou nu ook niets liever willen dat het een half jaar later is dan heb ik ook weer zekerheid, ondertussen gaan we maar gewoon verder hoe moeilijk het ook is
Op maandag 7 juli 2003 09:15 schreef Kizim het volgende:[..]
zal hier de afloop wel laten weten....jakkes afloop...nee dat woord gebruik ik liever niet
ik zal eerst ook mijn eigen gevoelens/gedachten een beetje moeten ordenen, want in mijn hoofd lijkt het me ook net een tweestrijd.Voor al de reacties bedankt!
groetjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |