abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11465539
Wie kijkt hier naar?

Ik heb gister de hele dag hiernaar gekeken en het is echt briljant en super om te kijken.

Het gaat over de diersoorten in de toekomst, dus hoe dieren zich zouden kunnen evolueren in een periode van 5, 100 en 200 miljoen jaar. Een aantal professoren geeft hierbij uitleg, dus het is echt niet zomaar giswerk.

Soms zie je een dier en denk je van, ja, dat kan dus echt nooit. Maar als je dan de uitleg hoort zie je de link

Bijvoorbeeld, op het gegeven moment lieten ze een soort slak zien die zich op 1 poot vooruit beweegt door te springen. Ja, vast, was mijn gedachte Maar toen begon zon prof. uit te leggen dat er nu ook slakken op de zeebodem zijn die met 1 poot aan roofdieren ontsnappen

Weet iemand of dit programma vaker komt? En zo ja, wanneer?

Voor meer info: www.thefutureiswild.com

pi_11465550
Hey Animal plant moest "Animal Planet" zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Solomon op 30-06-2003 16:14]

pi_11465590
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:07 schreef Solomon het volgende:
Hey Animal plant moest "Animal Planet zijn"
Moet het niet "Animal Planet" zijn?
pi_11465696
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:09 schreef Stranger het volgende:

[..]

Moet het niet "Animal Planet" zijn?

pi_11465754
Die zender moet ik al een tijdje missen, sinds Canaal Digitaal op seca2 is overgegaan. Zooi zenders zijn nog wel via Irdeto te kijken. Maar Animal Planet nou net niet (samen met discovery en nat.geo)
pi_11465795
dat was echt interessant ja....
pi_11466092
geniaal jah, die prof met dat baardje was echt cool, die kon erg gaav uitleggen, maar het hele octopussen in bomen verhaal was het meest leuke, die van die spinnen die in symbiose leven met de laatste zoogdier vond ik een beetje vergezocht en bijv. die reuze octopus die van kleuren veranderd om "flish" te vangen kan gewoon niet, de octopus krijgt op die manier nooit voldoende voedsel/energie.

ik heb me ook nog verbaasd hoevaak dezelfde reclames van E.C.O tussendoor werden herhaald we hebben hidden city 9 keer geteld en mother earth 10 keer, en toen kwamen de herhalingen.

Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
  maandag 30 juni 2003 @ 16:34:58 #8
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_11466116
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:07 schreef Solomon het volgende:
Wie kijkt hier naar?

Ik heb gister de hele dag hiernaar gekeken en het is echt briljant en super om te kijken.

gister was het echt zo achterlijk warm buiten.
ga je toch geen TV kijken?!
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 30 juni 2003 @ 16:37:17 #9
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_11466172
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:34 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

dan ga je toch juist dingen doen waarvoor je weinig inspanningen hoeft te leveren. zoals tv kijken. sim-pel
852002IWASTHERE
pi_11467995
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:37 schreef F1908 het volgende:

[..]

dan ga je toch juist dingen doen waarvoor je weinig inspanningen hoeft te leveren. zoals tv kijken. sim-pel

Ja in een lekker koele huiskamer op de bank liggen
pi_11481515
quote:

[..]

Neuh, had een enorme kater van de dag ervoor, dus ging wat relaxen
  dinsdag 1 juli 2003 @ 12:03:16 #12
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_11483777
quote:

[..]

Rot toch op, waarom zou je als het warm is naar buiten moeten, laat iedereen toch gewoon doen waar die zin in heeft

ontopic:
idd leuke doco

dinsdag 1 juli 2003 @ 15:40:15 #13
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11488500
Ik heb het afgelopen weekend gezien, met van die van tak naar tak springende inktvissen, en zo'n super-giant-inktvis...

Tsja, ik vind het allemaal maar speculatie, het lijkt me allemaal een beetje sterk...

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  zondag 6 juli 2003 @ 13:14:58 #14
44620 Praag
pi_11596494
Wordt weer uitgezonden. Echt bizar om naar te kijken. Ze zeggen ook dat voor elke 10.000 warme jaren er 100.000 koude jaren tegen over staan. Ook dat de ijstijd weer terugkomt. Hoe kan dat nou weer? Wat voor verklaring is er voor een nieuwe ijstijd?
All good things must come to an end...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:25:11 #15
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54112741
Lijkt me wel interessant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:33:06 #16
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_54112908
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me wel interessant.
Dankjewel

Aldus dit topic weer wat leven inblazen en even een eigen inleidingswoordje

The Future Is Wild. Deze futuristische natuurdocumentaire uit 2003 is een samenwerkingsproject tussen Animal Planet en ZDF en zoals hierboven te lezen is alweer een tijd geleden op TV geweest.

Hoewel ik het een reuze interessante documentaire vind, ook omdat ik deze tijd vanzelfsprekend niet meer zal meemaken vind ik het daarnaast ook nog eens ontzettend hilarisch! Ik zie je denken: hilarisch en interessant? Oordeel zelf.

Stel je de wereld eens voor over enkele miljoenen jaren, zonder de overheersende aanwezigheid van de mensheid. De verhalen die daaruit ontstaan zijn zowel buitengewoon als intrigerend.

Het team van "The Future is Wild" begon hun experiment met het consulteren van geologen. De bewegingen van uitgestrekte gebieden van de aarde in het verleden zijn grondig gereconstrueerd. Op basis van deze gegevens is het mogelijk om te voorspellen hoe de verplaatsing van de verschillende continenten in de toekomst zal verlopen.

Hierdoor kregen klimatologen de kans om berekeningen los te laten op deze gegevens, om zo nieuwe ecosystemen op de toekomstige kaart te plaatsen. Al deze informatie werd doorgegeven aan biologen, die op hun beurt de toekomst voorzagen van nieuwe diersoorten. Het resultaat is een rijke fantasiewereld, die des te intrigerender is omdat dit werkelijk zou kunnen gebeuren.

Geen gebeurtenis of diersoort in "The Future is Wild" is echt onmogelijk. Deze wereld had nooit geschapen kunnen worden door één persoon, daarom werd de hulp ingeschakeld van experts op het gebied van geologie, neurobiologie, biomechanica, plantkunde, insecten, evolutie, zeeleven en vele anderen. Hun ideeën en feedback kwamen samen bij een team van prijswinnende natuur documentairemakers. Zij brachten de dieren tot leven door het creëren van verhalen rond het gedrag van deze nieuwe soorten.

Een ding is zeker: The Future Is Wild!

In deze eerste serie van The Future is Wild gaan we aanvankelijk 5 miljoen jaar verder in de toekomst. De wereld is in een droge ijstijd belandt waar reuze-zeevogels en vleesetende vleermuizen leven. De ijsschotsen reiken van het verre zuiden van Parijs in de noordelijk hemisfeer to aan het verre noorden van Buenos aires in de zuidelijke hemisfeer. Het regenwoud van de Amazone is geheel opgedroogd en is veranderd in grasland. De Noord Amerikaanse vlaktes is nu een koude woestijn geworden en omdat Afrika opnieuw met Europa in botsing komt is de Middellandse Zee geheel verdwenen en een zoutvlakte geworden.

De geëvolueerde nieuwe diersoorten die in deze tijd leven zijn o.a.:

Jan-Van_Gent Walvissen (die geen zoogdieren zijn maar vogels!)

Shagratten (in kudde levende, dikbehaarde reuzenmarmotten)

Daarna gaan we 100 miljoen jaar verder, de aarde warmt weer wat op. De zeëen zijn warmer en Antartica is nu tropisch geworden. De geëvolueerde nieuwe diersoorten die in deze tijd leven zijn o.a.:

De Oceaan Phantom (een kwaleiland bestaande uit allemaal kleinere kwallen)

De Swampus (een giftige octopus die in het moeras leeft)

Dan gaan we 200 miljoen jaar verder. Net als 200 miljoen jaren geleden heeft aarde dan wederom één grote landmassa, het nieuwe Pangea, omgeven door water waar praktisch geen vis meer in leeft. De aarde is bijna uitgestorven van dieren, en als het ware een droge woestijn.

De geëvolueerde nieuwe diersoorten die in deze tijd leven zijn o.a.:

De Oceaan Flish (een grote vliegende kabeljauw)

De MegaSquid (een 3-4 meter hoge, 8 ton wegende landinktvis)

Nieuwsgierig?

Bekijk hier de eerste aflevering van de spraakmakende documentaireserie: The Future is Wild (25 min.)

The Future Is Wild - Deel 1

In de vervolgafleveringen gaat men dieper in op de verschillende klimaatsveranderingen en geëvolueerde dieren.

The Future Is Wild - Deel 2
The Future Is Wild - Deel 3
The Future Is Wild - Deel 4
The Future Is Wild - Deel 5
The Future Is Wild - Deel 6
The Future Is Wild - Deel 7
The Future Is Wild - Deel 8
The Future Is Wild - Deel 9
The Future Is Wild - Deel 10
The Future Is Wild - Deel 11
The Future Is Wild - Deel 12
The Future Is Wild - Deel 13

Helaas is de documentaireserie niet ondertiteld. Niettemin, de beelden mag je zeker niet missen!

Enjoy!

[ Bericht 1% gewijzigd door BwennieBren op 23-10-2007 20:11:07 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')