abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12334234
op murphyz pg 22 door shadieb, maar ik weet echt niet of dat een gerichte hint is of een misleider ??
pi_12344352
gevonden,

't heeft inderdaad iets met het getal e te maken

pi_12344615
Ah, toe, 4*4, houd ons (maar volgens mij betreft het hier alleen mij, ) niet langer in spanning... kan je nog één tipje van de sluier oplichten?

Ik dacht zelf aan a cutiepie, aangezien dat te maken heeft met e en pi (dus mathematica), maar wederom tevergeefs.

Is it washable?
pi_12344769
haal je wiskundeboeken terug boven en zoek op: waar is e een voorbeeld van (pi trouwens ook)
pi_12378143
Ongelooflijk zeg, ik heb de afgelopen dag diverse websites afgespeurd naar de betekenis van e. Het enige wat duidelijk werd dat het een exponentieel nummer betreft, afgeleid van Euler. Een logaritme, dat het getal 2.71 aanduidt.

.

[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 12-08-2003 16:04]

Is it washable?
pi_12381688
Hello,

ik veronderstel dat je dan ook reeds aan de volgende bezig bent ?

pi_12381886
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:24 schreef 4x4 het volgende:
Hello,

ik veronderstel dat je dan ook reeds aan de volgende bezig bent ?

Dat is nou juist het hele eiereten, ik kan helemaal geen fatsoenlijke woorspeling construeren van al die mathematische termen...
Is it washable?
pi_12382014
log eens aan bij Murphyz, en alles wordt duidelijk !!
pi_12382144
nog eens, je was te rap denk ik
pi_12382832
, ik moet voortaan ECHT alles in de white box intypen. Het daarnet geposte antwoord achtte ik bij voorbaat al als niet kloppend en was in de veronderstelling dat ik naarstig naar concrete woordspelingen diende te zoeken...
Is it washable?
pi_12382994
ik begin Owen stilletjesaan te leren kennen. 1.32 vind ik niet zo geslaagd, want zijn optelsom klopt niet helemaal (toch niet volgens wat ik vroeger geleerd heb) en wat hij dan bedoelt met inverteren is ook nogal vaag. Om je op het goeie spoor te zetten: 43556 en GSM.
pi_12383502
Om heel eerlijk te zijn, begrijp ik echt niks van Owen's gedachtengang bij 1.32 (sterker nog, zijn hele oeuvre is m.i. nogal vaag, ). Hoe heb jij het antwoord verkregen? Puur gokwerk, zoals de meeste mensen op Murphy, zelfverzonnen logica of via een PM van iemand anders? Bedankt voor die hint i.i.g.
Is it washable?
pi_12384368
Dat van die GSM heb ik van één of ander forum.
De optelsom geeft 55334, en dan bekom je een hoop mogelijkheden, waar nog een fout inzit !?! Ondanks de fout kun je vrij vlug de meeste oplossingen elemineren.
En dan is er de truck uit de doos:
http://www.rhymezone.com/?loc=top
Deze site heeft mij al veel dienst bewezen !!!

success met 1.33, dit is een mooie, met verschillende betekenissen.

pi_12407395
Een erg leuk raadsel inderdaad! 1.34 heb ik wel, maar ook weer niet. Het schijnt dus dat Owen wederom een typo heeft gemaakt in het antwoord, .
Is it washable?
pi_12407656
ik weet niet meer juist hoe Owen zijn vraag geformuleerd heeft:
iets in de stijl van 'the girls ....' zou moeten zijn 'the girls are ...'
typo slaat dus op het feit dat het werkwoord ontbreekt in de vraag en ook niet hoeft in het antwoord.
pi_12407865
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:00 schreef 4x4 het volgende:
ik weet niet meer juist hoe Owen zijn vraag geformuleerd heeft:
iets in de stijl van 'the girls ....' zou moeten zijn 'the girls are ...'
typo slaat dus op het feit dat het werkwoord ontbreekt in de vraag en ook niet hoeft in het antwoord.
Hè, wat slordig zeg. Bedankt in ieder geval.
Is it washable?
pi_12408275
Overigens, Hadewych en qyn, zijn jullie afgehaakt?
Is it washable?
pi_12408521
goeie opmerking

We moeten de krachten bundelen tegen die US en UK teams.
Ik zit al enkele dagen in frontlijn (zelfs al op 11 gestaan in de top 25) maar schiet duidelijk tekort in mijn eentje als het op snelheid aankomt.

'eendracht maakt macht' (en daarmee weten jullie van waar ik ben)

pi_12408652
Dat is een wijze uitspraak, 4*4. Overigens vraag ik me af wat er met de oude netriddlers (d.w.z., ten tijde van de oude geflopte lay-out in februari t/m mei) is gebeurd. Gia, thabit etcetera.

Is er overigens al een nieuw raadsel na 1.37 (daar waar ik nu vastzit)?

Is it washable?
pi_12409020
nee, vermoedelijk om 12.45 u (onze tijd)
pi_12434832
Aargh, 1.37 is wederom lastig. Op het forum las ik iets over Grimm's fairy tales; moet ik ook daadwerkelijk die kant opdenken? Ben nu allemaal teksten aan het doorspitten namelijk omtrent drummers en vogels in sprookjesachtige bossen, .
Is it washable?
pi_12447513
we zoeken een woordje dat kan gecombineerd worden met de trommel uit de eerste zin, en met de pijn uit de laatste. Wat die vogels betreft tast ik ook in het duister.
Ik snapte pas de echte betekenis van 'before beating drum' nadat ik de opslossing gevonden had. (heb ook een extra hintje gekregen, was mij anders niet gelukt)
pi_12455839
Ik probeer iedereen bij te halen om vervolgens mee te kunnen denken , maar ik kom niet uit 1.32, wat ik ook doe met mijn telefoon. Kan iemand nog een hint geven?
pi_12458656
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:26 schreef 4x4 het volgende:
we zoeken een woordje dat kan gecombineerd worden met de trommel uit de eerste zin, en met de pijn uit de laatste. Wat die vogels betreft tast ik ook in het duister.
Ik snapte pas de echte betekenis van 'before beating drum' nadat ik de opslossing gevonden had. (heb ook een extra hintje gekregen, was mij anders niet gelukt)
Welnu, als je dat woord voor 'nest' plakt, krijg je een bestaand woord.

1.40 wordt volgens mij de nieuwe red-liner, .

Is it washable?
pi_12460838
een echte red-liner is het niet, binnen het uur was de top 25 gevuld. Toch zie ik nog helemaal geen richting ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')