Of het moet zo zijn dat alles pas weer online komt als het helemaal klaar is. In dat geval kan het nog wel een maandje aan gaan lopen.
Damn Owen.
Ik kon de eerste vragen zo intikken omdat die hetzelfde zijn... So much voor het (gejatte) mysteriax...
Mysteriax II was dan weer leuk en had tenminste een einde, in tegenstelling tot Net Riddle, wat nu niet eens meer een begin lijkt te hebben, ondanks meerdere 'beloftes'..
Erg verwarrend allemaal!
quote:I've seen it, Ik ben mn hersens al weer uit de olie aan het halen.
Op woensdag 30 juli 2003 08:05 schreef Hadewych het volgende:
Iemand al weer aan het Netriddelen? Er staat een nieuw raadsel op 3.6. Als je die oplost heb je de URL voor de nieuwe Netriddle.
quote:Edit; never mind. Ik maakte een domme fout.
Op woensdag 30 juli 2003 12:03 schreef Hadewych het volgende:
Volgens Murphyz heeft het iets te maken met een bone, maar ik zie de connectie niet met die 'electricity'. En game kan te maken hebben met toy of play. Ik zat zelf aan iets met 'light' te denken.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 30-07-2003 12:56]
quote:De vraagstelling is nogal vaag... ik neem aan dat hij met de 'number of parts' niet letterlijk doelt op het aantal materialen waaruit een klok is opgebouwd?
Op woensdag 30 juli 2003 12:58 schreef Hadewych het volgende:
Ik ben er intussen al uit. Zit nu vast bij 1.3 (met die klokken).
quote:Never mind, was ff de draad kwijt, heb m nu gevonden...
Op woensdag 30 juli 2003 12:03 schreef Hadewych het volgende:
Volgens Murphyz heeft het iets te maken met een bone, maar ik zie de connectie niet met die 'electricity'. En game kan te maken hebben met toy of play. Ik zat zelf aan iets met 'light' te denken.
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 30-07-2003 13:26]
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 13:20 schreef MarthVader het volgende:[..]
Still a bit rusty...
hints?
Het antwoord van 1.3 moet dan hoogstwaarschijnlijk een getal zijn, nietwaar? Bijvoorbeeld; clock + wristwatch = 515? Een dergelijk iets lijkt me echter vergezocht.
quote:LOL @ Uncle_Sam
Op woensdag 30 juli 2003 13:25 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
[afbeelding] + [afbeelding] = de url.
Good one . thanks!
quote:De 1 eindigt drie keer, de 2 twee keer en de 3 één keer. Simpel.
Op woensdag 30 juli 2003 13:59 schreef Uncle_Sam het volgende:
Heeft er iemand een hint voor deze cijferreeks?"1
11
21
1112
3112
211213
Continue�."
quote:Tot zover was ik ook gekomen, maar hoe je dit in moet vullen in de 'white box', dat blijft nog een groot raadsel.
Op woensdag 30 juli 2003 14:00 schreef tvlxd het volgende:[..]
De 1 eindigt drie keer, de 2 twee keer en de 3 één keer. Simpel.
quote:Got it,
Op woensdag 30 juli 2003 14:05 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Tot zover was ik ook gekomen, maar hoe je dit in moet vullen in de 'white box', dat blijft nog een groot raadsel.
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 30-07-2003 15:47]
quote:Ik vraag me af of er een komma tussen [house] en [wearing] moet staan, zodat het refereert naar de ik-persoon, die een bepaald kledingstuk (of iets in die trant) draagt. Eveneens denk ik dat het moet rijmen op road - zelf dacht ik aan a coat, trenchcoat enzovoorts, maar helaas. Zou de zinsnede "all you have to do is finish it." er ook iets mee te maken hebben?
Op woensdag 30 juli 2003 15:30 schreef MarthVader het volgende:
1.3 : Lang leve Google, inderdaad.
1.4 : Flauw...
1.5 : variatie op bekend thema
1.6 : LOL!! Ik zou er bijna intrappen...
1.7 : nog geen idee.. anybody ???
quote:Ik zat met 'a paintcoat'.. een huis dat net geverfd is moet een 'finish' (vernis oid) laag krijgen..
Op woensdag 30 juli 2003 15:53 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Ik vraag me af of er een komma tussen [house] en [wearing] moet staan, zodat het refereert naar de ik-persoon, die een bepaald kledingstuk (of iets in die trant) draagt. Eveneens denk ik dat het moet rijmen op road - zelf dacht ik aan a coat, trenchcoat enzovoorts, maar helaas. Zou de zinsnede "all you have to do is finish it." er ook iets mee te maken hebben?
quote:Origineel, dat wel.
Op woensdag 30 juli 2003 16:05 schreef MarthVader het volgende:[..]
Ik zat met 'a paintcoat'.. een huis dat net geverfd is moet een 'finish' (vernis oid) laag krijgen..
No luck yet...
Op Murphyz wordt gezegd dat je moet denken aan iets dat elk huis heeft.
quote:Denk aan een vrouwelijk kledingstuk.
Op woensdag 30 juli 2003 16:05 schreef MarthVader het volgende:[..]
Ik zat met 'a paintcoat'.. een huis dat net geverfd is moet een 'finish' (vernis oid) laag krijgen..
No luck yet...
quote:Tip: ik heb het gevonden via de Discussiegroepen van Google. Zoek daar een paar kenmerkende woorden uit het raadsel..
Op woensdag 30 juli 2003 18:17 schreef Hadewych het volgende:
Ik zit nog vast bij de klokken. Iemand nog een hint? Ik ben ook al aan het googelen, maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken.
quote:Probeer eens in Google 'timepiece' + 'riddles' in te vullen. In de eerste of tweede site staat het antwoord gegeven. Marthvader, heb je inmiddels de 'house wearing'-vraag al opgelost?
Op woensdag 30 juli 2003 19:34 schreef Hadewych het volgende:
Hm, ik kom er niet uit. Later maar weer even kijken...
Overigens, zijn alle die-hard Net Riddlers van drie maanden geleden er mee opgehouden?
quote:Ja, na je tip had ik hem eigenlijk vrij snel.. Je moet er maar net weer even aan denken, al die dubbelzinnigheid..
Op woensdag 30 juli 2003 20:36 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Marthvader, heb je inmiddels de 'house wearing'-vraag al opgelost?
Ik heb nu bij 1.10 bijna alle mogelijke combinatie al gehad.. ik mis de clou geloof ik...
***EDIT***
DIT GELOOF JE TOCH NIET!!! kheppem...
Ben er gewoon weer ingetuind..
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 31-07-2003 00:00]
1.11 heb ik in principe ook, nu alleen de correcte bewoording nog...
quote:Ik heb 'm.
Op donderdag 31 juli 2003 00:06 schreef Uncle_Sam het volgende:
Erg flauw ja, zo'n raadsel in de trant van 1.1.1.11 heb ik in principe ook, nu alleen de correcte bewoording nog...
Is er al iemand bij 1.12? Ik snap de vraagstelling niet eens (is het uberhaupt correct Engels?); "A smooth room has been, try focusing, it cant be done?"
Misschien dat bij 1.12 de gegeven woorden vervangen moeten worden door synoniemen??
quote:Dat specifieke nummer is volgens Douglas Adams (schrijver van de Hitchhiker's guide to the galaxy) hét antwoord op alle vragen in het leven.
Op donderdag 31 juli 2003 00:45 schreef Hadewych het volgende:
Ik heb 'm ook, al snap ik 'm niet.
quote:Pff en m'n Engels is al zo slecht,
Misschien dat bij 1.12 de gegeven woorden vervangen moeten worden door synoniemen??
De suggestie dat het in de muziek gezocht moet worden, vond ik wel een aardige (smooth room -> opnamestudio...). En even was ik nog in de veronderstelling dat 'try focusing' letterlijk genomen moest worden, maar helaas, dat mocht niet baten.
quote:Ik ook nog niet... loopy, die volgens de top 25-lijst al voorbij deze opgave is, zegt net; "I saw a smooth room in Paris, by I had too many drinks so I couldn't focus...". Waarschijnlijk draait het om een anagram (misschien van Paris en room?) of (smooth room?).
Op donderdag 31 juli 2003 10:12 schreef Hadewych het volgende:
Is iemand hier al uit? Ik nog niet... Volgens Murphyz heeft het ook iets met Parijs (of Frankrijk?) te maken.
Edit; het dikgedrukte stuk is geëdit door een moderator aldaar. Gezien het belabberde taalgebruik denk ik dat het antwoord misschien draait om dronkenschap, alcoholisme o.i.d.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 31-07-2003 11:10]
wijnkelder ofzo?? cafe?
tijd voor een woordenboek..
quote:Google geeft zeer weinig resultaten, maar volgens mij is het gewoon een kamer (studio) waar het acoustische geluid goed resoneert.
Op donderdag 31 juli 2003 11:36 schreef MarthVader het volgende:
Maar what the *peep* bedoelen ze nou met die 'smooth room' ...wijnkelder ofzo?? cafe?
tijd voor een woordenboek..
Groeten,
Uncle_Sam met de handen in het haar.
quote:Hm, dat zou ook kunnen, ja. De zin 'An odd riddle, a little British I feel...' kan echter ook geinterpreteerd worden als een Brits raadsel, maar dat terzijde. Ik kreeg daarnet een PM met de volgende informatie; "Yeah the paris part is needed.... think of somethng you put on walls to smooth them that has 'paris' in it (modellors use it) then think of another word for drunk ". Hm... het bestaat dus waarschijnlijk uit twee delen. 1) lacquer, 'schuurpapier', cleaning-wax' of iets in die trant en 2) intoxicated enzovoorts.
Op donderdag 31 juli 2003 11:48 schreef Hadewych het volgende:
Hij voelt zich Brits, zegt hij.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 31-07-2003 13:01]
quote:YES, got it...
Op donderdag 31 juli 2003 11:59 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Hm, dat zou ook kunnen, ja. De zin 'An odd riddle, a little British I feel...' kan echter ook geinterpreteerd worden als een Brits raadsel, maar dat terzijde. Ik kreeg daarnet een PM met de volgende informatie; "Yeah the paris part is needed.... think of somethng you put on walls to smooth them that has 'paris' in it (modellors use it) then think of another word for drunk ". Hm... het bestaat dus waarschijnlijk uit twee delen. 1) lacquer, 'schuurpapier', cleaning-wax' of iets in die trant en 2) intoxicated enzovoorts.
EDIT: En inderdaad, t'is hier echt heerlijk weer!!
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 31-07-2003 13:04]
In het antwoord moet waarschijnlijk colour(ed) voorkomen, gezien dat specifieke woord op murphyz geëdit was.
quote:answer is in the picture.. zegt MrShed.. but where? how?
Op donderdag 31 juli 2003 13:21 schreef Uncle_Sam het volgende:
Ik zie allemaal vlekken voor m'n ogen,.
In het antwoord moet waarschijnlijk colour(ed) voorkomen, gezien dat specifieke woord op murphyz geëdit was.
Anything yet???
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 31-07-2003 16:00]
quote:Ik zie het ook niet,
Op donderdag 31 juli 2003 15:46 schreef MarthVader het volgende:[..]
answer is in the picture.. zegt MrShed.. but where? how?
Anything yet???
Overigens is het woordje [coloured] weggeëdit in de post van beryltheperyl.
Ik kneep mn ogen een beetje dicht, en zag dat de vlekken een soort X vormen.. dus ik zat nu zelfs te denken aan "X marks the spot".. maar dat ljikt me wel heel ver gezocht..
Het gaat echt niet goed met me...
-------------
EDIT
Er zijn weer wat tips op Murphyz bijgekomen.
-ABC - Jackson Five ; "it's easy as 1,2,3"
-Rode vlek is een 'red herring', dat kan letterlijk zijn, maar het betekent ook 'iets dat de aandacht afleidt'..
Oh well, this'll be another painful day of thinking..
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 01-08-2003 09:48]
quote:Congrats in ieder geval!
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:34 schreef Hadewych het volgende:
2 3 5 wordt nu als hint gegeven op Murphyz.Ik heb 'm nu! Denk ook aan die 'colours'
Ik ben echt duf bezig vandaag...
moet je letter of cijfers als antwoord hebben, of allebei?
is het een woord of meer woorden?
Ik realiseer me nu pas dat daarom mijn bericht op Murphyz verwijderd werd. Mijn vraag was of het iets te maken had met de '....' (het juiste antwoord kreeg ik echter steeds niet, omdat ik het tweede woord zonder 'u' schreef, .)
Edit: ben er al uit...
quote:ja, die weet ik , maar daar ben ik nog niet :-)
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:22 schreef Hadewych het volgende:
Heeft iemand hier een idee over:zo,tt,ff,ss,??
(komt me bekend voor trouwens).
die vlekken heb ik nu ook eindelijk.. :-P
maar ik keek even, snapte wat er stond en eigenlijk speel ik niet mee
het antwoord is namelijk dat er helemaal geen raadsel is
quote:lezen wat er staat:
Op woensdag 30 juli 2003 13:59 schreef Uncle_Sam het volgende:
Heeft er iemand een hint voor deze cijferreeks?"1
11
21
1112
3112
211213
Continue."
1 - "een één"
11 = "Twee enen"
21 = "een twee, een een."
Als je ze om de beurt vooruit en achteruit leest krijg je ..... nee ook niet helemaal. Maar zoiets is het wel
de "stamreeks" gaat:
1
11
21
1211
111221
312211
13112221
etc. Je kan ook beredeneren dat er nooit grotere cijfers dan 3 zullen voorkomen. Immers, als je een 4 wil hebben, dan moet je de regel erboven bijvoorbeeld 1111 hebben. en ja: "een één, een één" is gewoon "twee enen" dus dat gaat niet.
Dit is niet het hele verhaal, maar hier nog weer een bewerking op. Lijkt mij. Jullie mogen de rest doen
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Dit is niet het hele verhaal, maar hier nog weer een bewerking op. Lijkt mij. Jullie mogen de rest doen
sorry, kon het niet laten
Dat zo,tt,ff,ss,??
It's as easy as 1 2 3
EDIT: Actually, it's as easy as 0 1 2 3
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 01-08-2003 14:36]
(Also see the edit in my vorige bericht..)
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 01-08-2003 14:46]
quote:One, two, three, four...
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:31 schreef Hadewych het volgende:
Nee, ik weet het niet meer. Ben het helemaal kwijt...
quote:Goed, maar ik hou hem heeeel vaag
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:26 schreef Uncle_Sam het volgende:
1.19?!Marthvader, heb je toevallig een hint in petto?
en kijk ook naar de tip op Murphyz van ChiGiSigma (page2)
heeft te maken met een liedje..
Yours vaguely, Marth
quote:Sure fine cool whatever...... dat risico loop je als je niet eerst het topic leest. Boejje
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:25 schreef MarthVader het volgende:[..]
sorry, kon het niet laten
Dat zo,tt,ff,ss,??
It's as easy as 1 2 3
EDIT: Actually, it's as easy as 0 1 2 3
quote:En helaas, ook dat klopt niet.. Als je deze reeks nog 2 langer zou maken, krijg je wel degelijk een 4..
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Je kan ook beredeneren dat er nooit grotere cijfers dan 3 zullen voorkomen. Immers, als je een 4 wil hebben, dan moet je de regel erboven bijvoorbeeld 1111 hebben. en ja: "een één, een één" is gewoon "twee enen" dus dat gaat niet.
Maar wel bedankt hoor, ik weet dat het goed bedoeld was..
quote:Maak de reeks af. Waar staan zo, tt, ff etcetera voor en kijk naar mijn vorige post.
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:41 schreef Hadewych het volgende:
Ben er nog niet uit hoor. Had het niet iets met een kinderliedje te maken?
Marthvader, ik zal jouw absurdistische (.) hint even goed bekijken...
Ik kijk een paar dagen niet, NR komt spontaan in de lucht en jullie zitten al bij 1.22!
Toch maar eens kijken dan .. (na 2 maanden eindelijk die update) ..
tssk
quote:bij 1.22.. heb hem nog niet.. en ik ga drie weken met vakantie, dus NR kom voor mij stil te liggen... maar kwil 1.22 toch wel even hebben.. Hints?
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:06 schreef Hadewych het volgende:
1.22 heb ik nu, dankzij een PM op Murphyz. Hoe ver zijn jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door Hadewych op 02-08-2003 17:11]
quote:Pff, de titel van het liedje weet ik nu - ik weet ook dat het vroeger gebruikt werd als remedie tegen zeeziekte.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:03 schreef 4x4 het volgende:
"shoreditch" blijkt een engelse "rhyme" te zijn. De titel ervan is belangrijk. (Google)
Maar houdt het dan ook bij op... .
quote:Het gaat volgens mij niet over zeeziekte, maar over een andere ziekte die veel voorkwam bij mensen die maanden op zee zaten.. Had met tekort aan bepaalde voedingsstoffen te maken...
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:17 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Pff, de titel van het liedje weet ik nu - ik weet ook dat het vroeger gebruikt werd als remedie tegen zeeziekte.
Maar houdt het dan ook bij op...
.
Op murphyz wees iemand erop dat hier de submit-knop niet zou werken, en dat je moet enteren. Ik ben ervan overtuigd dat je het antwoord hebt !
ik dacht aan een CB of zoiets maar 't lukt niet ?????
quote:Het is dus een (Britse) variant op een license plate?
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:39 schreef Hadewych het volgende:
Driver's license was dus niet goed. Het heeft wel met een auto te maken: iets wat er op zit. Hij heeft een gewone ...., want hij kan zich geen ...... ...... veroorloven. Overigens gaat het om iets wat we in Nederland niet hebben.
quote:Ja, ik heb geen flauw benul van Engelse terminologieën voor zaken die op de auto vastzitten. En Google helpt me ook niet bepaald verder.
Op zondag 3 augustus 2003 18:44 schreef 4x4 het volgende:
Uncle_sam: nog problemen met die nummerplaat ?
Overigens, zijn er hier ook al mensen bezig met Menheft en Filmspotting (best aardige puzzels zitten daar tussen...)?
quote:Edit; grr... kutspelling. Je weet vast wel waar ik op doel,
Op zondag 3 augustus 2003 19:36 schreef 4x4 het volgende:
google eens op "a town called paradise". in een van die sites vertelt "brent" over zijn nieuw snufje.
Z'n vader (waarschijnlijk een fundamentalistische christen) zegt namelijk; "lifted up the snake in the desert, so the man must be lifted up". Hij doelt hiermee op een bijbelquote, uit John 3; 14,15 wel te verstaan. Het draait hierbij om de volgende gedachte; "In the desert when Israel were cursed with a plague of killing snakes the antidote that God supplied was an image of the very killer and a promise "look at it and live". To look at it was to remind them before God that their rebellion had brought this curse, and to be humble enough to look to God for rescue. On the cross Jesus became sin for us. When we look at Him we see the very image of what caused our separation from God, rebellion and it's price."
Zijn zoon (waarschijnlijk een rebelse tiener) associeert het verhaal van z'n vader meteen met de schaarse bijbelkennis die 'ie heeft (adam en eva, de slang, het eten van een appel etcetera.) en denkt aan het einde - "He said at the end of exchange all he could think of was eating," - alleen nog maar aan het eten van een appel.
Hoe denken jullie over deze gedachte?
[Ik weet overigens nog niet hoe ik van hieruit verder moet werken, maar dat terzijde, .]
quote:HEBBES?? Please, oh 4x4, enlighten us!!
Op maandag 4 augustus 2003 00:22 schreef 4x4 het volgende:
hebbes (1.24)
Wat ik wel gevonden heb, was dat 'get bent' ook kan gaan over de zgn. ' caissonziekte ' ofwel als een duiker te snel van grote diepte naar boven komt en bellen in zijn bloed krijgt.. Dat heet in het engels ook wel 'the bends'...
en bij Murphyz hebben ze het een paar keer over duiken gehad, dus...
[Dit bericht is gewijzigd door MarthVader op 04-08-2003 09:43]
Nog een gedachte van mij;
iets met 'donut'... iedereen op Murphyz heeft het namelijk over 'going round in circles' en in 'donut' zit de imperatief 'Do not!' verborgen.
quote:Mijn kennis van de Engelse taal schiet dusdanig tekort, dat ik niet eens weet wat good old Murph daar mee bedoelt.
Op maandag 4 augustus 2003 17:11 schreef Hadewych het volgende:
En wat heeft hindsight 20/20 ermee te maken?
dacht aan een stempel of zoiets, maar heb al alle soorten geprobeerd
heeft er al iemand naar die filmspotting gezien ??
edit: flauw.
[Dit bericht is gewijzigd door Elevation op 04-08-2003 19:42]
quote:Ja. Bij filmspotting ben ik momenteel aanbeland bij opgave 5 en bij Meneft ben ik in level 10 blijven steken.
Op maandag 4 augustus 2003 19:27 schreef 4x4 het volgende:
heeft er al iemand naar die filmspotting gezien ??
quote:Uncle_Sam, zou je een zetje de goede richting in willen geven wat betreft 1.7? Ik zit hier gewoon op vast
Op maandag 4 augustus 2003 22:02 schreef Uncle_Sam het volgende:
Een erg makkelijke, inderdaad.
quote:Ehm, refresh my memory s.v.p. Welk raadsel was dat ook alweer?
Op maandag 4 augustus 2003 22:21 schreef qyn het volgende:[..]
Uncle_Sam, zou je een zetje de goede richting in willen geven wat betreft 1.7? Ik zit hier gewoon op vast
.. Dan kan ik ook weer meedoen met wat inhaalwerk
(o ja, ben ik de enige die een antwoord steeds twee keer in moet vullen eer het als correct wordt aangezien?)
Edit; ben er zelf al achter om welk raadsel het hier gaat... okay, een hele makkelijke hint; "Rembrandtplein 20".
quote:deze:
Op maandag 4 augustus 2003 22:31 schreef Uncle_Sam het volgende:Ehm, refresh my memory s.v.p. Welk raadsel was dat ook alweer?
(o ja, ben ik de enige die een antwoord steeds twee keer in moet vullen eer het als correct wordt aangezien?)
Moet er duidelijk weer inkomen, dat ik deze niet weet
stilts, glasses, isniegoe .. En met Eddy Izzard kom ik vooralsnog niet verder ..
In ieder geval lijkt me de constructie [woord] + (s) = meervoud + (s) = lichaam, lichaamsdeel o.i.d. wel de juiste.
Iemand een idee wat hij daarmee zou willen zeggen ??
Qyn, ben jij inmiddels al aanbeland bij 1.28?
ben morgen terug tss 18:00 en 19:00
van alle geposte mogelijke oplissingen op murphyz was de mijne dichtst bij de juiste oplossing
van alle geposte hints was de die van jou top, namelijk diegene die vrijwel onmiddellijk afgezwakt werd door te zeggen dat MJ er 3 van had ipv 2
quote:Vrrreemd, op het moment dat ik deze post las, schoot het antwoord me te binnen.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:55 schreef 4x4 het volgende:
google eens op die kids
.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 07-08-2003 18:47]
it is 'very hard'
is 'a red-line'
'Hiya'
I am 'a fantastic figure to look at'
...
geen succes
quote:Idem dito.
Op donderdag 7 augustus 2003 18:54 schreef 4x4 het volgende:
1.31 Het eerste dat bij mij op kwam was "callgirl" maar dat bleek te eenvoudig. Ook alle 'letterlijke' mogelijkheden al afgetast zoals:it is 'very hard'
is 'a red-line'
'Hiya'
I am 'a fantastic figure to look at'
...geen succes
Dit zinnetje vind ik overigens frappant; " All you need to know is the reason you're not solving this riddle is because it is very hard". Het zegt als het ware dat de rest van het raadsel van generlei waarde is...
uit de 'beste' hints ben ik ervan overtuigd dat het iets met 'exp' te maken heeft: fantastic figure -> e; ex lovers -> exp == log
een log is ook een notatie, een ad ...
Iemand gaf ook de hint: I am a ..... .......... ...
als dat waar is, dat zou dat laatste 'log' kunnen zijn
quote:Na die post van dragontail dacht ik inderdaad ook aan variaties op dat thema (a catalogue girl etcetera). Waar vond je die specifieke hint dan met het aantal benodigde letters - op Murphyz zijn ze namelijk erg strikt met het prijsgeven van dat soort specifieke info.
Op zondag 10 augustus 2003 12:38 schreef 4x4 het volgende:
ha, toch iemand terug van weggeweestuit de 'beste' hints ben ik ervan overtuigd dat het iets met 'exp' te maken heeft: fantastic figure -> e; ex lovers -> exp == log
een log is ook een notatie, een ad ...
Iemand gaf ook de hint: I am a ..... .......... ...
als dat waar is, dat zou dat laatste 'log' kunnen zijn
Ik dacht zelf aan a cutiepie, aangezien dat te maken heeft met e en pi (dus mathematica), maar wederom tevergeefs.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 12-08-2003 16:04]
quote:Dat is nou juist het hele eiereten, ik kan helemaal geen fatsoenlijke woorspeling construeren van al die mathematische termen...
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:24 schreef 4x4 het volgende:
Hello,ik veronderstel dat je dan ook reeds aan de volgende bezig bent ?
success met 1.33, dit is een mooie, met verschillende betekenissen.
quote:Hè, wat slordig zeg. Bedankt in ieder geval.
Op woensdag 13 augustus 2003 16:00 schreef 4x4 het volgende:
ik weet niet meer juist hoe Owen zijn vraag geformuleerd heeft:
iets in de stijl van 'the girls ....' zou moeten zijn 'the girls are ...'
typo slaat dus op het feit dat het werkwoord ontbreekt in de vraag en ook niet hoeft in het antwoord.
We moeten de krachten bundelen tegen die US en UK teams.
Ik zit al enkele dagen in frontlijn (zelfs al op 11 gestaan in de top 25) maar schiet duidelijk tekort in mijn eentje als het op snelheid aankomt.
'eendracht maakt macht' (en daarmee weten jullie van waar ik ben)
Is er overigens al een nieuw raadsel na 1.37 (daar waar ik nu vastzit)?
quote:Welnu, als je dat woord voor 'nest' plakt, krijg je een bestaand woord.
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:26 schreef 4x4 het volgende:
we zoeken een woordje dat kan gecombineerd worden met de trommel uit de eerste zin, en met de pijn uit de laatste. Wat die vogels betreft tast ik ook in het duister.
Ik snapte pas de echte betekenis van 'before beating drum' nadat ik de opslossing gevonden had. (heb ook een extra hintje gekregen, was mij anders niet gelukt)
1.40 wordt volgens mij de nieuwe red-liner, .
quote:Je hebt gelijk,
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:15 schreef 4x4 het volgende:
een echte red-liner is het niet, binnen het uur was de top 25 gevuld. Toch zie ik nog helemaal geen richting ???
quote:Ah, okay, ik heb 'm nu. Bedankt! 1.41 is daarentegen weer echt te simpel voor woorden (zo simpel dat ik eindelijk een plaatsje in de top 25 heb verworven,
Op zaterdag 16 augustus 2003 02:30 schreef 4x4 het volgende:
het antwoord is een schots wapen: de naam bestaat uit enerzijds een ceramisch materiaal, anderzijds iets dat verwijst naar hun strategie (meer maken en de markt overspoelen)
quote:Furore voor één dag hoogstwaarschijnlijk,
Op zondag 17 augustus 2003 18:59 schreef 4x4 het volgende:
proficiat !!!
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:02 schreef 4x4 het volgende:
Ben ondertussen bezig op riddleplanet, en zit daar wat vast op 2.7. Jij bent daar reeds voorbij ?
Riddleplanet geeft mij voor het ogenblik meer voldoening, alhoewel ik nu vast zit op 2.10.
[Uncle_Sam drukt continue op de refreshknop...]
Ondertussen heb ik ook ontdekt dat meneft terug, maar slaag er niet in 20 te ontcijferen. Hint aub ??
quote:De volgende hint was verwijderd op Murphyz, maar ik vind dat 'ie hier wel geplaatst kan worden (we zijn hier wat milder geloof ik wat betreft hints,
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:01 schreef 4x4 het volgende:
Ik ken die puzzledonkey niet. Soort raadsels ?Ondertussen heb ik ook ontdekt dat meneft terug, maar slaag er niet in 20 te ontcijferen. Hint aub ??
Verfrissende lay-out en lastige puzzels (ik zit nu al vast bij de tweede...)!
ik zit voorlopig nog scheel te kijken op die nummers. Heb ondertussen Murphys gelezen, en heb niks gevonden dat ik al zelf gevonden had. Blijkbaar niet het juiste ?? Hintje ??
quote:Om heel eerlijk te zijn, heb ik 1.43 opgelost op 'illegitieme' wijze, d.w.z., ik heb een hint ontvangen die tot het antwoord leidt, maar waarmee ik nog niet weet hoe dat antwoord in verband staat met de daadwerkelijke vraagstelling. Het antwoord is ogenschijnlijk overduidelijk...
Op woensdag 20 augustus 2003 19:37 schreef 4x4 het volgende:
goed gewerkt Uncle Sam !!!ik zit voorlopig nog scheel te kijken op die nummers. Heb ondertussen Murphys gelezen, en heb niks gevonden dat ik al zelf gevonden had. Blijkbaar niet het juiste ?? Hintje ??
't is blijkbaar geen getal, maar een woord (of twee) ?
quote:Het betreft het laatste, ja. Ik adviseer je om mijn tekst geheel in het Engels te vertalen.
Op woensdag 20 augustus 2003 20:09 schreef 4x4 het volgende:
heb de 'vorige' post genoteerd, maar 't maakt mij voorlopig niet wijzer:'t is blijkbaar geen getal, maar een woord (of twee) ?
quote:Ik begrijp al hoe het werkt. Wil je de uitleg?
Op woensdag 20 augustus 2003 20:26 schreef 4x4 het volgende:
gelukt, misschien moeten we nu wat editeren ?
[Dit bericht is gewijzigd door 4x4 op 21-08-2003 01:07]
quote:Idem dito, ik ben nu ook precies een uur bezig. Ik heb dingen geprobeerd als 'miss teri', 'miss leading', Griekse godinnen, letterlijke benadering (the daughter of enigma etc.), dingen met 'spies' (cloak-and-dagger), paradox (eerst wordt er gesteld 'riddlequeen', later 'daughter of enigma'), insecten (queen of the ants, bee's enzovoorts), schepen (een schip wordt vaak aangeduid met 'Lady...'), maar tevergeefs...
Op donderdag 21 augustus 2003 00:42 schreef 4x4 het volgende:
ik ben al meer dan een uur op die nieuwe aan't zoeken
alle griekse, germaanse en romeinse godinnen geprobeerd
ook allerlei anagrammen uitgeprobeerd
ben zoat einde inspiratie
jij ?
O ja, erg lullig inderdaad - dit naar aanleiding van je PM omtrent de 1.43-riddle.
miss tery, amy stery, my sister, ...
ik vraag mij af of het één of twee woorden is, of ook in de vorm:
I am "the .... ....". Ik probeerde:
"the mystery woman" "the woman mystery"
"the mystery girl " "the girl mystery"
"the mystery mother " "the mother mystery"
"the mystery miss" "the miss mystery"
en zo kunnen we nog lang doorgaan.
quote:"Allee, gij zijt vast en zeker nie woonachtig te Vlaanderen?"
Op zaterdag 23 augustus 2003 09:49 schreef 4x4 het volgende:
de meesten lijken geen problemen te hebben met 1.46.
ik slaag er maar niet in om de juiste woorden op de juiste plaats te krijgen! jij ??
quote:Hey, welkom terug,
Op maandag 25 augustus 2003 12:42 schreef Gia het volgende:
Zo, net terug van vakantie, zie ik dat ik al weer hopeloos achter lig. Zit nu te wachten op een confirmation code om te kunnen starten. Wel effe balen, maar ach, hard werken en dan kom ik wel bij. Hoop ik.
quote:De top 25 is toch al bij 76.
Op maandag 25 augustus 2003 18:16 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Hey, welkom terug,
. Alhoewel je flink achterloopt, ben ik in de veronderstelling dat je een aardige inhaalslag kan maken. Iedereen loopt nu muurvast bij 1.48.
-edit-
Laat maar, Monty heeft hem al. We gaan weer verder.
HELP
quote:D.w.z., de raadsels van Nr, Filmspotting en Meneft bij elkaar opgeteld.
Op maandag 25 augustus 2003 21:05 schreef Gia het volgende:[..]
De top 25 is toch al bij 76.
Edit; 'shoreditch', was dat niet nummer 19 of 20? Dat doe je snel dan, zeg.
Welkom terug, we kunnen namelijk alle hulp gebruiken !!
Wij kennen elkaar nog niet: Ik ben pas begonnen met NR begin juli, en ben in mijn eentje tot op het einde geraakt (dank zij jullie conversaties van in mei). Ik was juist op tijd om bij de start van de nieuwe reeks aan te pikken.
Probeer zo vlug mogelijk bij te benen: hoe meer zielen, hoe meer kans op een goed antwoord. Uncle_Sam en ik hebben al beiden (eventjes) in die top 25 gestaan, maar de stijd is hard, die amerikanen fanatiek, en Owen onvoorspelbaar.
Veel plezier, en steeds bereid tot hint (voor zolang ik voor sta )
quote:Ik was op vakantie van 29 juli tot 23 augustus. Dus pas terug. Was wel balen toen ik vanmorgen zag dat iedereen al bij 48 is. Heb een inhaalslag te maken.
Op woensdag 13 augustus 2003 16:41 schreef Uncle_Sam het volgende:
Dat is een wijze uitspraak, 4*4. Overigens vraag ik me af wat er met de oude netriddlers (d.w.z., ten tijde van de oude geflopte lay-out in februari t/m mei) is gebeurd. Gia, thabit etcetera.Is er overigens al een nieuw raadsel na 1.37 (daar waar ik nu vastzit)?
't Is trouwens ook al laat, dus waarschijnlijk morgen maar weer verder.
quote:'t Is misschien lang geleden, maar 't zou toch moeten lukken. Het gaat hem nl. over de soort.
Op zondag 10 augustus 2003 22:55 schreef 4x4 het volgende:
haal je wiskundeboeken terug boven en zoek op: waar is e een voorbeeld van (pi trouwens ook)
probleem is dat ik niet kan verwijzen naar de opgave, ik heb enkel de oplossing genoteerd. in elk geval moet je niet te 'rationeel' denken !
[Dit bericht is gewijzigd door 4x4 op 26-08-2003 01:18]
Busje!!!
Van 1 tot 31 in één avond. Is wel even genoeg geweest. Morgen maar weer met een frisse kop verder zoeken.
Dat meneft en filmspotting gedoe moet ik ook nog eens gaan bekijken, maar voorlopig toch eerst nog wat riddlen.
Trusten.
quote:Ongelooflijk
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:56 schreef Gia het volgende:
Van 1 tot 31 in één avond.
quote:Duh! Ook die heb ik al geprobeerd, deed het niet. Maar oke, nog maar eens proberen dan!
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:22 schreef 4x4 het volgende:[..]
Ongelooflijk
. Je bent me een 'nummer'
The man's name.
T'is niet Jack, Dusty, Ray of Sunny. Heb verder eigenlijk geen idee.
quote:Google op 55334 and 'cell phone', dat hielp mij.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:20 schreef Abell2670 het volgende:
Ik probeer iedereen bij te halen om vervolgens mee te kunnen denken, maar ik kom niet uit 1.32, wat ik ook doe met mijn telefoon. Kan iemand nog een hint geven?
quote:Zit ik me daar een beetje te reageren op oude postings, had ik niet eens gezien. Kun je nagaan wat Netriddle nu alweer met me doet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef Gia het volgende:[..]
Google op 55334 and 'cell phone', dat hielp mij.
Iemand nog een hintje voor 1.36?
solving the hunger in the world...
Terug van werken (niet voor iedereen vakantie). Wat was de opgave ook alweer ? Ik herinner mij dat de oplossing bijna rechtsreeks uit de opgave af te leiden is. Het bekomen woord is echter niet zo gebruikelijk.
Vind overigens deze riddles wel leuker.
Maar genoeg gezwamt, aan het werk weer.
Iemand een idee?
Dus, laat maar, even geen zin.
quote:Echt waar? Ik dacht dat die al verder waren!
Op dinsdag 16 december 2003 17:25 schreef SquidNunc het volgende:
Nee, bij Murphyz zitten ze ook nog steeds bij 48...
Maar ja, ben er al in geen maanden meer geweest.
Zal wel weer eens gaan kijken één dezer dagen.
help plz..
quote:Je moet daar 'entet' invullen, geloof ik. Bij de eerste netriddle was het alleen 'ent', maar nu tellen ze door tot de twaalf, als ik het me goed herinner.
Op zaterdag 27 december 2003 16:58 schreef RiddlerMark het volgende:
hmm, ik snap 1.15 niet, heb het antwoord EightNineTen wel, maar hij pakt hem niet als ik hem invul, heb elke manier wel geprobeerd, en jah dat gewow heb ik ook al weggehaald en water ook. maar hij is nog steeds niet goed.help plz..
quote:Wat is de vraag ook al weer. Heb namelijk geen bestand gemaakt met antwoorden. En weet het zo ook niet uit mijn hoofd.
Op zaterdag 27 december 2003 18:16 schreef RiddlerMark het volgende:
jah, ik heb hem al. nu bij 17, maar die doet het nietiig 120 is niet goed
quote:If you wrote all of the numbers from 300 to 400 (333, would count as 3 threes...) on a piece of paper, how many times would you have written the number 3?
Op zaterdag 27 december 2003 19:39 schreef Gia het volgende:[..]
Wat is de vraag ook al weer. Heb namelijk geen bestand gemaakt met antwoorden. En weet het zo ook niet uit mijn hoofd.
quote:5
Op zondag 28 december 2003 15:08 schreef RiddlerMark het volgende:[..]
If you wrote all of the numbers from 300 to 400 (333, would count as 3 threes...) on a piece of paper, how many times would you have written the number 3?
Ik weet het, hij's flauw.
Have you heard this before? - "There are 3 words in the English..argh!
The much talked about GRY riddle! The riddle is said to have begun 20 years ago, there are multiple forms of it's telling, you must decide which is correct and just pop the correct answer in the box below, and yes there is an actual CORRECT answer don't just type in all possible ones, try getting the correct one first off, this riddle is npt hard, honest, but do plz a peak at the ad above while your at it
WAY ONE :
"There are three words in the English language that end in GRY. Two are HUNGRY and ANGRY. The third one everyone uses every day and knows what it stands for. If you listened carefully, I already told you what the word is."
WAY TWO :
"Think of words ending in -GRY. Angry and hungry are two of them. There are only three words in the English language. What is the third word? The word is something that everyone uses every day. If you have listened carefully, I have already told you what it is."
You may now begin, search engines at the ready, go!
quote:Ook ik zit hier nu al een tijdje vast.....ik ben afgelopen dinsdag aan net riddle begonnen......en het ging behoorlijk goed, maar hier loop ik op vast.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:49 schreef Gia het volgende:
Heb dat nummertje gevonden, zit nu vast bij 33, geloof ik.The man's name.
T'is niet Jack, Dusty, Ray of Sunny. Heb verder eigenlijk geen idee.
Ik heb al allerlei synoniemen voor hole gevonden, maar daar kom ik er niet mee....ik lees op het murphyz forum dat ik iets met zen zou moeten doen, maar ik heb geen idee......iemand hier misschien nog een hint ?
As in..hoeveel woorden ? Is het soms een boedhisten-naam ?
(ik zag dat het al een behoorlijk oud topic was, maar ach...wie weet... )
quote:We hebben hier een computercrash gehad, dus ben mijn netriddelbestand kwijt.
Op donderdag 12 februari 2004 13:40 schreef Jappie het volgende:[..]
Ook ik zit hier nu al een tijdje vast.....ik ben afgelopen dinsdag aan net riddle begonnen......en het ging behoorlijk goed, maar hier loop ik op vast.
Ik heb al allerlei synoniemen voor hole gevonden, maar daar kom ik er niet mee....ik lees op het murphyz forum dat ik iets met zen zou moeten doen, maar ik heb geen idee......iemand hier misschien nog een hint ?
As in..hoeveel woorden ? Is het soms een boedhisten-naam ?
(ik zag dat het al een behoorlijk oud topic was, maar ach...wie weet...
)
Kun je even de vraag posten, want ik ben tot 48 gekomen, zou hier het antwoord dus op moeten weten.
quote:Hee geweldig......er zit dus toch nog leven in het topic.
Op donderdag 12 februari 2004 14:59 schreef Gia het volgende:[..]
We hebben hier een computercrash gehad, dus ben mijn netriddelbestand kwijt.
Kun je even de vraag posten, want ik ben tot 48 gekomen, zou hier het antwoord dus op moeten weten.
De bedoelde vraag is van stage 1 part 33 :
"I have a man's name yet I cannot be held. If you put me in a box it would not get heavier, in fact the opposite. Though I can be seen by eye."
Thanks bij voorbaat
Jappie
http://www.jiskha.com/net_riddle/index.cgi
Zal even voor je zoeken, want wil hem ook weer weten.
Uh, probeer eens Ray of Light of iets van die strekking.
Zou een song van Madonna moeten zijn, volgens bepaalde oude bronnen.
(btw. Die Jiskha site krijg ik wel open, maar show alle messages niet)
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 12-02-2004 16:26]
Iets te vroeg gepost....;)
Thanks...kunnen we later op de avond weer ff mee verder borduren...Ray zelf werkt iig niet...dat hadden we in een eerder stadium al geprobeerd.
quote:Kun je effe de url geven van 1.33, kan op mijn eigen nick niet terug daarnaar toe, schijnbaar, dus kan ook geen antwoorden uitproberen.
Op donderdag 12 februari 2004 16:27 schreef Jappie het volgende:
Kee....ben zelf de rest van de avond offline, maar mocht je nog iets te binnen schieten graag.Iets te vroeg gepost....;)
Thanks...kunnen we later op de avond weer ff mee verder borduren...Ray zelf werkt iig niet...dat hadden we in een eerder stadium al geprobeerd.
quote:Hier is de url, http://nr.wireplay.co.uk/modules.php?name=Net_Riddle_Main .........maar volgens mij heb je er niet zo veel aan...ik dacht dat deze versie van net riddle werkt door middel van het achterlaten van cookies op je eigen compu...
Op donderdag 12 februari 2004 16:41 schreef Gia het volgende:[..]
Kun je effe de url geven van 1.33, kan op mijn eigen nick niet terug daarnaar toe, schijnbaar, dus kan ook geen antwoorden uitproberen.
p.s. ik kan je wel ff een word documentje opsturen met daarin de antwoorden tot aan deze vraag als je dat wil ? moek alleen ff een emailadres hebben waar ik het kan dumpen uiteraard....
p.s. 2 hahaha...in een van je vorige posts heb je gewon letterlijk het antwoord gegeven........dat noem ik pas een echt goeie hint...
[Dit bericht is gewijzigd door Jappie op 12-02-2004 22:36]
Een mailtje sturen naar het adres in mijn profiel zal niet werken, ben er al maanden niet meer geweest en moet ik dus eerst activeren.
Maar ik zal jouw een mailtje sturen, dan weet je meteen een goed e-mail adres.
Kan ik je gewoon via de mail helpen en hoef ik hier geen antwoorden meer te plaatsen.
Dan ben je in no time bij nummertje 48, zoals de rest.
Oeps! 'k Zie net dat jij geen e-mail adres in je profiel hebt staan. Dan zal ik de mijne weer activeren.
Dus: gia_woods@hotmail.com
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 13-02-2004 14:21]
quote:Kheb het net geprobeerd, maar hij doet ut nog niet
Op vrijdag 13 februari 2004 14:16 schreef Gia het volgende:
Klopt, die link die werkt niet.Een mailtje sturen naar het adres in mijn profiel zal niet werken, ben er al maanden niet meer geweest en moet ik dus eerst activeren.
Maar ik zal jouw een mailtje sturen, dan weet je meteen een goed e-mail adres.
Kan ik je gewoon via de mail helpen en hoef ik hier geen antwoorden meer te plaatsen.
Dan ben je in no time bij nummertje 48, zoals de rest.Oeps! 'k Zie net dat jij geen e-mail adres in je profiel hebt staan. Dan zal ik de mijne weer activeren.
Dus: gia_woods@hotmail.com
quote:Zou het nu moeten doen.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:36 schreef Jappie het volgende:[..]
Kheb het net geprobeerd, maar hij doet ut nog niet
quote:...mmm...vreemd....hij blijft weigeren.......maar op een alternatieve manier lijkt het toch gelukt te zijn.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:37 schreef Gia het volgende:[..]
Zou het nu moeten doen.
Heb de inbox nu voor me.
[Dit bericht is gewijzigd door Jappie op 13-02-2004 14:50]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |