abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11439194
Ik kan niet kiezen of ik HBO Accountancy moet doen of HBO Bedrijfseconomie.

want als ik bijvoorbeeld naar banen zoek voor Accountant dan zie ik dat ze om de studie Bedrijfseconomie vragen.

Waarom zou ik dan accountancy studeren, als ik met Bedrijfseconomie meer kan worden dan met de studie accountancy, waaronder alle accountant banen?

pi_11439247
quote:
Op zondag 29 juni 2003 01:05 schreef JoshyJos het volgende:
Ik kan niet kiezen of ik HBO Accountancy moet doen of HBO Bedrijfseconomie.

want als ik bijvoorbeeld naar banen zoek voor Accountant dan zie ik dat ze om de studie Bedrijfseconomie vragen.

Waarom zou ik dan accountancy studeren als ik met Bedrijfseconomie meer kan worden dan met de studie accountancy, waaronder alle accountant banen?

accountancy is gewoon een veel gerichtere opleiding specifiek voor hjet worden van accountant (dan wel RA of die andere)
Bij BE wordt ook veel aandacht besteedt aan administratie e.d. maar daarbij kom je toch vaak in de lagere onderdelen van een administratie terecht en heb je vaak een "echte" accountant als baas
Kortom; BE is breder en voor sommige functies als accountant volstaat deze opleiding maar voor het "echte" accountant werk zal toch vaak gevraagd worden naar een accountant
Even a broken clock is right twice a day.
pi_11439414
Als je iets financieels wilt doen is AC de beste keus. Bij BE krijg je meer onzin er naast. Zoals marketing en dat soort ongein.

Als je klaar bent en je wilt in de accountancy gaan werken, sluit AC beter aan op het post doctorale traject aan. Bij BE moet je dan nog 5 jaar post doctoraal doen.

Bij AC is dat 3 jaar, omdat je meer vakken zoals Management & Organisatie, Administratieve Organisatie en Controle Beginselen hebt gehad.

Vink = conform akkoord
pi_11439892
Jongens bedankt, dan ga ik toch AC doen.

wat ik wel jammer vind is dat ik meer banen vrij zie voor BE dan AC, maar het zal wel goed komen met mij.

zondag 29 juni 2003 @ 01:55:58 #5
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_11439911
Ga VWO doen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_11440299
ik ga niet nog 2 jaar vwo doen, als ik met 1 jaar hbo (propedeuse) al naar de universiteit kan......ben je nou helemaal.....

ik ga 4 jaar AC doen, daarna 3 jaar RA icm met werken.

Maar ik wilde alleen weten waarom je met BE, meer banen kan krijgen dan met AC, maar dat weet ik nu dus al.

pi_11442339
Accountant (RA dan) is ook universitair niveau. Over het algemeen worden deze vacatures niet in dagbladen gezet, dat is allemaal HBO/MBO. Voor afgestudeerde academici zijn er andere vacaturebanken (studieverenigingen, intermediair, etc).
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:49:11 #8
88440 Auxerre
Als je dit kan lezen , ben je
pi_31143735
quote:
Op zondag 29 juni 2003 02:29 schreef JoshyJos het volgende:
ik ga niet nog 2 jaar vwo doen, als ik met 1 jaar hbo (propedeuse) al naar de universiteit kan......ben je nou helemaal.....
inderdaad, en je stroomt ook nog in het 2e jaar.

Is er iemand die de nadelen kan opnoemen van halen van P ipv VWO? Bij vwo leer je 80% van dingen waar je later niks aan hebt, HBO is praktischer, en je bespaart ook nog 3 JAAR!!!
pi_31147185
Acc is specifieker. Als je zeker weet dat je accountanct wilt worden, moet je AC doen. Wil je breder opgeleid worden, kies dan BE.
Maar het komt erop neer dat beide studies even saai zijn. Maar als je het leuk vindt, vooral doen .
pi_31147238
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:49 schreef Auxerre het volgende:

[..]

inderdaad, en je stroomt ook nog in het 2e jaar.

Is er iemand die de nadelen kan opnoemen van halen van P ipv VWO? Bij vwo leer je 80% van dingen waar je later niks aan hebt, HBO is praktischer, en je bespaart ook nog 3 JAAR!!!
Beetje afhankelijk van HBO studie die je doet, maar je kan wel enige kennis te kort komen, met name wiskunde en statistiek. Tenzij je dus een HBO studie doet met veel wiskunde erin. (dan zit je bij acc. wel goed).
pi_31150631
Ik weet wel een ding:

HBO accountancy is wel wat pittiger dan HBO bedrijfseconomie...

Zou zelf zwaar twijfelen tussen de 2, want HBO bedrijfs eco is toch wel lekker breed (kan je veel mee worden etc.)
pi_31230897
Ze zeggen dat bedrijfseconomie velen malen makkelijker is dan accountancy.
Ik heb zelf 1 jaar accountancy gestudeerd op Nyenrode, en ik moet zeggen dat het totaal niet moeilijk is, enige nadeel is dat alle prof. denken dat de studenten buiten school niks te doen hebben, wat dus zorgt voor ontiegelijk veel zelfstudie.

Als je dat weet op te brengen dan is het goed te doen, alleen je moet er de nodige tijd in steken.
Ben overigens zelf gestopt door die reden en volg nu de studie bedrijfskunde op de Erasmus en ik moet zeggen dat de wiskunde die we krijgen een beetje van het zelfde niveau is in het 1e jaar.
ik maak feiten van eventuele twijfels
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:08:07 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_33352644
Ik zit eraan te denken om ook de opleiding accountancy te volgen, maar ik heb vanwege omstandigheden wiskunde op de middelbare (vmbo) moeten laten vallen. Nu wil ik naast mijn MBO opleiding wiskunde weer oppakken.. hiervoor wil ik wat boeken aanschaffen, maar.. wat moet ik kennen?!

Zou iemand mij kunnen vertellen welke boeken ik het beste zou kunnen kopen? Ik zat zelf te denken aan getal en ruimte (havo) maar misschien heeft iemand een beter idee?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')