want als ik bijvoorbeeld naar banen zoek voor Accountant dan zie ik dat ze om de studie Bedrijfseconomie vragen.
Waarom zou ik dan accountancy studeren, als ik met Bedrijfseconomie meer kan worden dan met de studie accountancy, waaronder alle accountant banen?
quote:accountancy is gewoon een veel gerichtere opleiding specifiek voor hjet worden van accountant (dan wel RA of die andere)
Op zondag 29 juni 2003 01:05 schreef JoshyJos het volgende:
Ik kan niet kiezen of ik HBO Accountancy moet doen of HBO Bedrijfseconomie.want als ik bijvoorbeeld naar banen zoek voor Accountant dan zie ik dat ze om de studie Bedrijfseconomie vragen.
Waarom zou ik dan accountancy studeren als ik met Bedrijfseconomie meer kan worden dan met de studie accountancy, waaronder alle accountant banen?
Als je klaar bent en je wilt in de accountancy gaan werken, sluit AC beter aan op het post doctorale traject aan. Bij BE moet je dan nog 5 jaar post doctoraal doen.
Bij AC is dat 3 jaar, omdat je meer vakken zoals Management & Organisatie, Administratieve Organisatie en Controle Beginselen hebt gehad.
wat ik wel jammer vind is dat ik meer banen vrij zie voor BE dan AC, maar het zal wel goed komen met mij.
ik ga 4 jaar AC doen, daarna 3 jaar RA icm met werken.
Maar ik wilde alleen weten waarom je met BE, meer banen kan krijgen dan met AC, maar dat weet ik nu dus al.
inderdaad, en je stroomt ook nog in het 2e jaar.quote:Op zondag 29 juni 2003 02:29 schreef JoshyJos het volgende:
ik ga niet nog 2 jaar vwo doen, als ik met 1 jaar hbo (propedeuse) al naar de universiteit kan......ben je nou helemaal.....
Beetje afhankelijk van HBO studie die je doet, maar je kan wel enige kennis te kort komen, met name wiskunde en statistiek. Tenzij je dus een HBO studie doet met veel wiskunde erin. (dan zit je bij acc. wel goed).quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:49 schreef Auxerre het volgende:
[..]
inderdaad, en je stroomt ook nog in het 2e jaar.
Is er iemand die de nadelen kan opnoemen van halen van P ipv VWO? Bij vwo leer je 80% van dingen waar je later niks aan hebt, HBO is praktischer, en je bespaart ook nog 3 JAAR!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |