En dan wordt natuurlijk nieuwsgierig. Zeker als het ook nog een van de weinige echte relevante metalbands van deze tijd genoemd wordt.
Op de website staan wat samples van nummers van de band:
http://www.alchemist.com.au/html/framset/alcframe.htm
Wie kent de band een beetje en kan me er meer over vertellen?
quote:Ik was best verbaasd dat Alchemist cd van de maand werd, en geen Metallica ofzo, gelukkig is Aardschok nog niet zo voorspelbaar geworden
Op zaterdag 28 juni 2003 23:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het album van deze maand in Aardschok (juli 2003) is het nieuwe album van de Australische band Alchemist. Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord terwijl ze wel al een hoop albums hebben. In de recensie in Aardschok wordt de vergelijking gemaakt met bands als Opeth,Voivod,U2,Fear Factory,Killing Joke en Anathema. In het interview worden daar nog namen als Pink Floyd en Amorphis toegevoegd.En dan wordt natuurlijk nieuwsgierig. Zeker als het ook nog een van de weinige echte relevante metalbands van deze tijd genoemd wordt.
Op de website staan wat samples van nummers van de band:
http://www.alchemist.com.au/html/framset/alcframe.htm
Wie kent de band een beetje en kan me er meer over vertellen?
Zelf heb ik Spiritech en Organasm van hun, vooral Organasm vind ik een geweldige cd die ik toen die net uitwas helemaal grijs heb gedraaid, soort kruising tussen Neurosis en de wat oudere Amorphis, moeilijk te omschrijven maar erg pakkend, hard en sfeervol. Hij staat geloof ik ook in mijn top25 lijstje.
Organasm is trouwens voor 11 eurootjes te bestellen bij displeased,en dat kan ik iedereen aanraden die van bovenstaande bands houd
vette line-up dit jaar voor Progpower, met ook Katatonia, The Gathering, Adagio, Symphorce, etc.quote:Op woensdag 7 april 2004 20:53 schreef mr_cucumber het volgende:
En ze spelen op Progpower!
ik ook, tegenvallerquote:Op donderdag 8 april 2004 17:17 schreef Salvad0R het volgende:
ik dacht DJ Alchemist
quote:Embryonics is a deluxe, double-disc collection spanning the pre-Relapse work by one of heavy metal's most unique and creative bands. An extensive and exhaustive collection, Embryonics features Alchemist classics (Chinese Whispers, Yoni Kunda), band favorites (Dancing to Life, Staying Conscious), rare demo tracks, and never-before heard recordings. Enveloped in a stellar package complete with liner notes and photography encompassing the bands history, Embryonics documents the growth of this Australian band from its formative years into one of the most progressive and inventive bands to grace the international metal scene.
Ik hoop dat ze snel weer naar Nederland komen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:40 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Geniale band, heb ze ontdekt door graspop, waar ik ze live heb gezien.
Krijg over een paar weken een poster opgestuurd van de zanger met wat artwork, en "een bonus", ik zal dan wel ff mn post updaten.
Ben overigens benieuwd naar het nieuwe album, hoop dat het weer meer iets Lunasphere of Spiritech achtig iets wordt...
Ik geloof dat ze in 2010 (pas) weer naar nederland komen, na het release van hun nieuwe album begin 2010quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze snel weer naar Nederland komen.
Ik vind om eerlijk te zijn Austral Alien juist een van de mindere albums, vind voornamelijk Lunasphere en Spiritech heel goed vanwege de psychedelice riffs en het klinkt gewoon goed. Jar of Kingdom is eigenlijk wel een beetje het raarste werk van hun, want alles loopt door elkaar en het is gewoon chaos.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:48 schreef Seam het volgende:
Ik ken alleen Austral Alien en die vind ik wel erg lekker zeg. Heerlijke stijl.
Ai psychedelische riffs zeg jequote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik vind om eerlijk te zijn Austral Alien juist een van de mindere albums, vind voornamelijk Lunasphere en Spiritech heel goed vanwege de psychedelice riffs en het klinkt gewoon goed. Jar of Kingdom is eigenlijk wel een beetje het raarste werk van hun, want alles loopt door elkaar en het is gewoon chaos.
De nieuwere albums hebben dit allemaal niet zo, voornamelijk Tripsis vond ik minder, maar goed.
Ik heb ze op mn mediafire account, als je wiltquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:59 schreef Seam het volgende:
[..]
Ai psychedelische riffs zeg jeDie ga ik meteen op Soulseek zoeken
Ik ben ze ondertussen al aan het luisterenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:52 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik heb ze op mn mediafire account, als je wilt
Ik hoop trouwens dat je chinese whispers kent, dat is toch wel een van hun beste nummersquote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:55 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ben ze ondertussen al aan het luisterenMaar toch bedankt
Mee eensquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik hoop trouwens dat je chinese whispers kent, dat is toch wel een van hun beste nummers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |