Arcee | zondag 25 februari 2001 @ 17:42 |
Ken je ook van die nummers waar 1 waanzinnig mooi stukje in zit? Kan in een grote favoriet zitten of in zo maar een nummer, maakt niet uit. Bij mij zijn dit bijvoorbeeld: - Be Careful - R. Kelly & Sparlke: het instrumentale einde Heb jij ook zulke nummers en zo ja, om welk stukje gaat 't dan? | |
Elegantly Wasted | zondag 25 februari 2001 @ 17:52 |
[zwoel mode] you're one of my kind [/zwoel mode] Need you tonight-INXS | |
Meddows | zondag 25 februari 2001 @ 18:00 |
Limp Bizkit Break Stuff "Break Your Fucking Face Tonight" vooral in de clip errug ruig. Voor de rest is LB best wel k*t. Pim | |
Faithy | zondag 25 februari 2001 @ 18:05 |
-Verve, Bittersweet symphonie: het begin, wanner het hele orkest speelt....prachtig! -The Corrs, Toss the feathers: de Drumsolo -SlimmerSchemer ft. Tido, Sybje: misschien hoor je af en toe wel eens een klein piepje, nou, dat is mn cavia, hier in mn rugzak en zijn naam is sybje! -Harrie Jekkers, Brief van Haagse bijstandsmoeder aan Hare Majesteit: majesteit toen zak ik het ff niet meer zitte, ik draaide het gas aan op alle vier de pitten.
| |
Zanderrr | zondag 25 februari 2001 @ 18:06 |
De pianosolo in 'My Favorite Things' van John Coltrane. *stil* ... *mooi* | |
Kleintje | zondag 25 februari 2001 @ 18:06 |
Eurythmics - Who's that girl. Als op een gegeven moment het refrein begint: DIE STEM... Dit vind ik dus echt mooi! | |
Kleintje | zondag 25 februari 2001 @ 18:16 |
Prince met Sheena Easton - The arms of orion Ik weet niet, die stemmen passen bij elkaar hier. | |
KELDER | zondag 25 februari 2001 @ 18:33 |
zie mn sig ![]() dat stukje tekst uit Innuendo van Queen vind ik vrij geniaal | |
Scylla | zondag 25 februari 2001 @ 18:52 |
Stairway to Heaven,het stukje als de gitaarsolo net begint...faaan-taas-ties!![]() In veel van die gitaarnummers vind ik het begin van de solo trouwens meestal het beste.(Smoke on the Water bijvoorbeeld) En het harde stukje uit "One" van Metallica... Landmines, | |
BooBooSan | zondag 25 februari 2001 @ 19:21 |
quote:Nou... French Kiss - Lil' Louis (of zoiets) | |
webber | zondag 25 februari 2001 @ 19:46 |
Gary Moore - Parisienne Walkaways. Neem een willekeurige live versie van dit nummer, zap naar de solo (hoewel het hele nummer eigenlijk de moeite waard is [Dit bericht is gewijzigd door webber op 25-02-2001 19:59] | |
Theeboon | zondag 25 februari 2001 @ 19:47 |
Dat stuk in Stairway to heaven als Plant hard en hoog gaat zingen ![]() Echt zo'n orgastisch moment ![]() Oh ik lees net dat iemand dat al heeft gezegd Dat My Favorite Things stukkie kan ik ook waarderen [Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 25-02-2001 19:52] | |
SkyMaster | zondag 25 februari 2001 @ 20:00 |
Break Stuff van Limp Bizkit. Het moment dat het eerst heel rustig is gedurende 20 seconden en dan opeens weer die enorme agressie losbarst met "Break your fuckin' face tonight". Toen ik deze plaat voor het eerst hoorde vond ik het fantastisch en erg origineel gedaan. Jammergenoeg kwam ik er later achter dat alle platen van Limp Bizkit precies zo'n opbouw hebben.. ![]() Ook een nummer met een fantastisch hoogtepunt erin vind ik November Rain van Guns N Roses. Voor mij toch nog de all-time klassieker, omdat er 2 hoogtepunten inzitten. Laatste plaat die ik heb gekozen is Master of Puppets van Metallica. Een prachtige plaat, wat mede wordt veroorzaakt door die enorm mooie solo van Kirk Hammett. Eén van de betere solo's uit de muziekgeschiedenis IMHO. Er zijn natuurlijk nog veel meer liedjes op te noemen met typerende hoogtepunten, alleen deze 3 steken er toch mijlenhoog bovenuit! | |
zodiakk | zondag 25 februari 2001 @ 20:24 |
hmmmm, Surgeon - Basictonal Remake Daar hoor je een geluid met op de achtergrond een aanzwellende synt en BAMBAMBAMBAM! Geniale partyplaat. | |
dwerg | zondag 25 februari 2001 @ 20:37 |
In Hey Boy Hey Girl van Chemical Brothers zit na twee minuten een overgang van klinische jaren 90 beat naar een volle, kamerbrede jaren 80 beat. Dat klinkt toch wel zo goed! Verder wil ik hier She sells sanctuary van The Cult noemen. Niet 1 bepaald hoogtepunt, meer een orgasme van 4 minuten. Begint met een lullig gitaartje, vervolgens gaat de band voluit. Zo luid, zo compleet. Je komt oren tekort. | |
tong80 | maandag 26 februari 2001 @ 00:23 |
Het is niet mijn genre, maar de gitaarsolo in Hotel California van The Eagles is best wel een beetje heel erg mooi. | |
Peek_A_Booh | maandag 26 februari 2001 @ 00:29 |
Sympathy for the devil - The Stones Eigenlijk vanaf het moment van de modulatie, als de Ooh-oohtjes van de backing zo hard worden dat Mick Jagger nogal moet gaan schreeuwen en dan die gitaar ertussendoor snerpen!!!!!! | |
Djeez | maandag 26 februari 2001 @ 00:33 |
Ik noem 'Where did you sleep last night' van Nirvana. Prachtig stukje als Kurt op het eind heel hard het refrein gaat schreeuwen met schorre stem. Geweldig! | |
lzandman | maandag 26 februari 2001 @ 00:48 |
quote:Je bedoelt dat dat grietje ook nog werkelijk kan drummen ook ![]() ![]() Ik vind dat er heel veel nummers zijn met een prachtig tussenstuk. Ik zit net te luisteren naar de CD "Empire" van Queensryche (had ik al een aantal jaartjes niet meer geluisterd) en daarop staan al drie leuke stukjes: * Het begin van "Best I Can" | |
Witchfynder | maandag 26 februari 2001 @ 01:14 |
The intro van Rhapsody's "Dark Tower OF The Abyss" is echt ![]() Een stukje uit "Dark Avenger" van Manowar waar ze hulp kregen van Orson Welles. Nadat Welles heeft ge-narrated (?) doet de zanger een fantastische uithaal waar een Celine Dion ofzo nog jaloers op kan zijn.... | |
Lamon | maandag 26 februari 2001 @ 01:16 |
quote:Alledrie heel goed inderdaad. En het eind van 'Is there anybody listening' is ook best wel overweldigend. | |
Gia | maandag 26 februari 2001 @ 01:19 |
mama van Genesis. Stukje drums als overgang naar een ander stuk. Kippenvel | |
DIGGER | maandag 26 februari 2001 @ 01:45 |
-Laatste stukje van November rain van Guns N Roses -Een middenstukje in 'this or that' van Black Sheep (zijn deze rappers eik wel bekend bij jullie?) Gaat om dit stukje tekst: 'engine engine number 9, on the New York transit line, if my train goes of the track, pick it up, pick it up, pick it up. puur de rap plus het basloopje, meer niet, heerlijk stukje. -In de mooie (remix) versies: Het laatste 'enjoy the silence' wat zo heel langzaam en zachtjes gezongen wordt in het gelijknamige nummer van Depeche Mode -Het stukje waar John Barnes (Speler van het Engelse voetbalelftal destijds) zingt in de Engelse WK song voor Italia 1990, 'world in motion' van New Order -Het refrein van 'picture postcards from planet earth' (zie mijn sig ook) als het op z'n luidst en met de meeste instumentale begeleiding gezongen wordt. Nummer is van Skyclad. Zelfs iemand die op Deathrow zit wordt hier vrolijk van volgens mij. -Het stuk met de didgeridoo in oa het nummer 'boatman' van The Levellers -Het stukje van 'momma's gotta die tonight' van Bodycount, als Ice-T zingt over welke staten ie de lichaamsdelen van z'n moeder allemaal gaat verspreiden nadat ie haar vermoord. -het saxofoon stukje in 'La raza' van Kid Frost -geldt voor diverse nummers van Sonic youth: de gitaarsolo's -Het refrein van 'Mais Qui est la belette' van Manau. heerlijke samenzang en zo lekker vrolijk -Het klassieke stuk op het einde van 'All I want is you' van U2. Vind het hele nummer supergaaf, maar het einde nog eens extra gaaf. -Stone Roses - I wanna be adored. En dan de opbouw van het nummer, het intro totdat het nummer echt begint, totdat de zang begint, heerlijk! -Van dezelfde band en ook helemaal te gek: Het einde van 'I am a resurrection, wat puur instrumentaal is, maar zo heerlijk fascinerend klinkt. -Ook helemaal top: Pulp met 'This is hardcore' Zeker de instrumentale stukken erin zijn echt helemaal geweldig. En ook het stukje wat wordt ingezet met 'and that goes in there' is een heerlijk gezongen stuk van dit nummer. -De instrumentale stukken in 'High hopes' van Pink floyd vind ik ook fenomenaal mooi. Enfin, lijkt me voorlopig ff genoeg zo, maar al MP3's draaiende kom ik vast nog wel meer dingen tegen die me nu ff niet uit me hoofd te binnen schieten. [Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 26-02-2001 01:49] | |
Ritalin | maandag 26 februari 2001 @ 01:51 |
Een oud (maar daarom iet minder mooi) 'fantastisch hoogtepunt' is in 'Black' van Pearl Jam. Wanneer er gezongen wordt:
| |
Zanderrr | maandag 26 februari 2001 @ 01:53 |
quote:Ja, ik heb hun eerste album. Ook een beetje jeugdsentiment. ![]() ![]() Best wel een aanrader voor liefhebbers van de oude De La Soul en ATCQ... [Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 26-02-2001 02:15] | |
Arcee | maandag 26 februari 2001 @ 01:59 |
quote:Jaaaaa ge-wel-dig idd! | |
tong80 | maandag 26 februari 2001 @ 02:15 |
Nu of nooit van de Tröckener Kecks, Je hoort op een gegeven moment Rick de Saedeleer ( belgisch sportverslaggever, en fenomeen ) een verslag geven van een fictieve wedstrijd, met Rick de Leeuw in de hoofdrol. Ieders jeugddroom mooi vertolkt. | |
fokje | maandag 26 februari 2001 @ 04:43 |
Het allerlaatste stukje van Kate Bush en Peter Gabriel 'Don't give up'. Prachtig... | |
killar_fairy | maandag 26 februari 2001 @ 10:59 |
the cure - disintegration Now that I know that I'm breaking to pieces | |
trebel | maandag 26 februari 2001 @ 11:03 |
de gitaarsolo van November Rain - Guns'n Roses en de drums in 'in the air tonight' van phil collins | |
Public Enemy | maandag 26 februari 2001 @ 11:07 |
De gitaar solo in "Why go" van Pearl jam.... welke van de pj gitaristen speelt die solo nou eigenlijk ?? Stone Gossard of Mike McCready ?? | |
Gellarboy | maandag 26 februari 2001 @ 11:31 |
Wat ik altijd geweldig vind (van een hele hoop nummers) is als tegen het einde het refrein een octaaf omhoog gaat. Heeeeerlijk vind ik dat. Lekker meeblehren (ik heb het nu dus over Top40 popbagger)... ![]() | |
Meneer_Aart | maandag 26 februari 2001 @ 11:34 |
'With or Without you', U2 Het laatste stuk zang van het nummer, 1 minuut voor het einde. Je weet wel.. ohoooohohooo... ohooohohoohooo.. etcetera. Sta er iedere keer weer van te kijken hoe mooi dat stukje is. Veel nrs. van U2 hebben trouwens een bepaald hoogtepunt dat ook echt een hoogtepunt is... meestal is dat het laatste stuk zang, ong. 1 minuut voor het einde. Bij 'Everything you want' van Vertical Horizon vind ik dat ook zo mooi... het refrein is de hele tijd met 'he'.. "He says alle the right things, and exactly the right time". Maar op het laatst is het "I'm everything you want, I'm everything you need" Ik heb wel es lopen denken, trouwens... eigenlijk is een liedje gewoon een soort liefdesdaad... met een voorspel, het werkelijke gebeuren, een hoogtepunt en een naspel. Klopt toch, of niet? | |
#ANONIEM | maandag 26 februari 2001 @ 11:47 |
Donna Summer - I feel Love Lil' Louis - French Kiss Josh Wink - Higher State Of Consciousness Josh Wink & Lil' Louis - So Hows Your Evening So Far (aka French Kiss 2000) Sueno Latino ft Valera Vix - Noche Diva Afro Medusa - Pasilda pfew... zo kan ik nog wel ff doorgaan | |
Ripley | maandag 26 februari 2001 @ 12:24 |
Van dat nummer Kayleigh vind ik het begin mooi (Do you remember...). Zo gauw hij over Kayleigh begint te schreeuwen vind ik er niets meer aan. Verder: het einde van Epic van Faith No More met dat piano-stukje. En: het gitaarriffje aan het begin van Enter Sandman van Metallica. | |
dwerg | maandag 26 februari 2001 @ 12:54 |
Er zitten ook mooie stukjes in syntesizermuziek van/geproduceerd door Trevor Horn. Propaganda bvb met P-Machinery. Het begint met machinegeluiden en gesproken tekst: motor power force motion drive En dan begint het liedje pas. In Relax van Frankie goes to Hollywood zit voor de break ook een overdaad aan geluid, waarna Holly Johnson Whhoooaa mag roepen. | |
Xhorder | maandag 26 februari 2001 @ 13:01 |
Ik zag al Metallica staan, met One en dan het stukje: 'Landmines have taken my sight, taken my speech, taken my hearing, taken my arms, taken my legs, left me with life in heeeeeeeellll!!'.. Nou je, kent het wel.. haha ![]() ![]() | |
Machiel | maandag 26 februari 2001 @ 13:24 |
Meneer_Aart:quote:Klopt wel ja vooral bij the ground beneath her feet en stateless *ril* echt schitterend! ![]() | |
Doc | maandag 26 februari 2001 @ 14:39 |
quote:Da's "NAAR DE TOP" "In de fictieve wedstrijd speelt Rick de Leeuw Juve aan flarden ("de leeuw omspeelt Boniek, speelt de de bal door de benen van Platini, tikt de bal voor bij Scirea (oid.), en hij de SCOOOOOORT, DE LEEEUW DIE SCOORT") (nog meer stukjes (echt) voetbal verslag in 'Stronger than Ajax' van Gotcha! en NepSupporters door de Osdorp Possse) | |
Doc | maandag 26 februari 2001 @ 14:40 |
quote:In dit rijtje past ook wel "Come with me" van Rare Earth | |
Doc | maandag 26 februari 2001 @ 14:43 |
Laatste twee minuten van Jane's Addictions "Three Days" Aantal momenten in "Darkness Darkness" van The Youngbloods. De 'brug' in Careless Whisper van george Michael. | |
BooBooSan | maandag 26 februari 2001 @ 15:16 |
Het laatste gedeelte van Springsteens "Drive all night" na de sax solo, die ook wel erg oke is. Over the top gezongen refrein, vooral de regel "Heart and soul" een aantal keer achter elkaar, tegen het hysterische aan zeg maar om dan over te gaan in fluisteren bijna... Mooi! Het begin van het nummer en de laatste zin van U2's "Acrobat" waneer Bono zingt "and don't let the bastards grind you down" en dan <fade out> "You are everything" van Diana Ross en Marvin Gaye. Superklef nummer verder, maar er zit een stukje in waarin Marvin Gaye ff voluit z'n soulstrot opentrekt. Kippenvel. "Red right hand" van Nick Cave. Ik weet niet wat ie nou op een gegeven moment schreeuwt, "FIRE!" volgens mij. Ook van Cave de laatste zin van "Black Hair", met die laatste zin veranderd ineens de hele toon van dat nummer. Magic. "Into the Mystic" van Van Morrison als ie voor de tweede keer het refrein inzet... Het laatste gedeelte van "L.A. Woman" van The Doors. Na het instrumentale stuk, tot aan het einde. Het intro en eerste couplet van "Little Criminals", Randy Newman, fantastisch gewoon dat. Die hele manier waarop dat gezongen is, krijg ik altijd onmiddelijk een beeld bij van een gangsterfilm. Het laatste couplet van "Famous Blue Raincoat", Leonard Cohen, als de strekking van het verhaal duidelijk wordt zeg maar. "Working Class Hero" in de uitvoering van Marianne Faithfull, vooral dat smerige, scherpe gitaargeluidje wat daar in zit, en in de live uitvoering van datzelfde nummer dat duel tussen die (ge-wel-dige) bassist en de drummer, vooral aan het einde als de drummer nog ff een paar klappen geeft waarna Faithfull weer gaat zingen. Dreigend. De mondharmonica in "Midnight Rambler" van de Stones. Die idiote doo-woop koortjes in veel Zappa nummers. Hahahaha! Eh, dat was het voorlopig wel ff. | |
Kipman | maandag 26 februari 2001 @ 15:47 |
-Het stuk uit de liveversie van Rime Of The Ancient Mariner van Iron Maiden. Na het rustige stukje waar weer word gezongen en dan wanneer Bruce begint te schreeuwen. Schitterend! -Het vette refrein van Iced Earth's The Coming Curse -Het magistrale instrumentale stuk uit Helloween's Midnight Sun. -Het rustige stuk uit Iced Earth's Question Of Heaven ("I did what I thought was right "). Erg ontroerend. Er zijn er zoveel om op te noemen, maar deze schieten mij het eerste te binnen. | |
Kipman | maandag 26 februari 2001 @ 15:47 |
Oeps, twee keer [Dit bericht is gewijzigd door Kipman op 26-02-2001 14:48] | |
Theeboon | maandag 26 februari 2001 @ 15:53 |
quote:Meestal doet Mike McCready de solo's (live tenminste) | |
Scylla | maandag 26 februari 2001 @ 19:59 |
Oja,en het nummer van Skunk Anansie,On my hotel TV,het nummer zelf vind ik niet echt geweldig,maar die bridge die naar het refrein komt... "Owwww......turn it ohofff!!!" | |
Xhorder | maandag 26 februari 2001 @ 20:12 |
De laatste solo in Hotel California.. prachtig! ![]() | |
Purno | maandag 26 februari 2001 @ 20:30 |
Geen hond zal dit wel kennen, maar het nummer "Dirge" van Death In Vegas heeft een geweldige opbouw. Het begint heel rustig met slechts een gitaarakoortje. Vervolgens komt er een vrouwenstem bij, dan een drumcomputer, dan de bas, dan wat synth. gepriegel, dan nog een wat stevigere gitaar. Het hoogtepunt is wanneer de drummer halverwege begint mee te hakken en het hele zaakje vervolgens in één grote eruptie van vervormd gitaargeweld en overstuurde synthersizers ontaard. Heerlijk! | |
MuadDib | maandag 26 februari 2001 @ 21:14 |
Het begin van "Where The Streets Have No Name" van U2; Eerst dat bijna religieuze begin en dan plotseling dat gitaarloopje, altijd garant voor kippevel. "Fly On A Windshield" van Genesis; wat mellotron-tapijtjes, zang van Peter Gabriel en dan dat fantastische zinnetje:"And I'm hovering like a fly, waiting for the windshield on a freeway", waarna de muziek heerlijk losbarst. "White Russian" van Marillion; Fish zingt op gegeven moment "I know we have six million reasons" met zoveel felheid om over te gaan in een heerlijke gitaarsolo. "Starless" van King Crimson; Het nummer begint met een mierzoet zang-gedeelte waarna plotseling de sfeer heel dreigend wordt met een soort gitaarsolo waarbij Robert Fripp steeds 1 noot speelt terwijl de muziek steeds dreigender wordt totdat de muziek zich ontlaadt in een scheurende sax-solo. | |
Xhorder | maandag 26 februari 2001 @ 23:53 |
quote:Ik ken het wel en inderdaad! Je hebt gelijk... Dit draaiden we altijd op m'n stage, erg cool! | |
speknek | dinsdag 27 februari 2001 @ 00:03 |
Ik ben het met veel van de hierbovengenoemde nummers eens, maar ik wou er toch nog een hele recente aan toevoegen: Beyond Time van Blank and Jones. Het zijn eigenlijk meerdere momenten in het nummer. Eerst is het nummer heel rustig bezig, hoor je het langzaam wat opbouwen tot een klein climaxje, dan is het stil ('beyond time!"). En dan gaat echt vol de beuk erin! En m'n boxen ook! ![]() | |
Djeez | dinsdag 27 februari 2001 @ 00:22 |
quote:Fout, het stukje liveversag door Jack van Gelder komt voor in het instrumentale nummer 'Een stevige beurt', ook te vinden op de CD 'Briljant, hard en geslepen' met de metalband Nembrionic. | |
Djeez | dinsdag 27 februari 2001 @ 00:24 |
Oja, van de hierboven genoemde CD 'Briljant, hard en geslepen' wil ik de prachtige gitaarsolo uit het einde van het nummer 'Over en uit' nog even noemen. Prachtig, kippenvel! | |
DIGGER | dinsdag 27 februari 2001 @ 22:31 |
Ook een mega gaaf stuk in een op zich al goed nummer is het middenstuk in 'By the time I get to Arizona' van Public Enemy (na een minuut of 3 in het nummer begint het). het stuk met die heerlijke zware beat, gegil van het publiek op de achtergrond en Chuck D die rapt. | |
Abe | woensdag 28 februari 2001 @ 00:11 |
Ik vind de hele LP Queen 2 van Queen 1 groot hoogtepunt.Alle nummers lopen in elkaar over en de meeste nummers hebben hele mooie wisselingen in tempo (van ballad naar stevige rock) Latere nummers van Queen zoals The Bohemian Rhapsody en Somebody to Love zijn hier ook een goed voorbeeld van, maar de nummers op Queen 2 zijn bijna allemaal nog veel beter met als absoluut hoogtepunt The White Queen (as it began) | |
Theeboon | woensdag 28 februari 2001 @ 17:35 |
Offeh: Phil Collins - In The Air Tonight.. Die drums op het einde.. wow | |
kamagurka | woensdag 28 februari 2001 @ 17:52 |
Overgangen zijn bij sommige bands of acts wel erg intrigerend. Dan denk ik aan het eerste nummer van de 'middle of nowhere'cd van orbital of de verlengde versie van 'the box' van de cd daarvoor. Bowie's space odessey heeft ook een paar van die interessante overgangen, 'halo of flies' van alice cooper idem. Metalbands zijn er ook goed in, zoals 'left hand path' van entomed of slayer brilljante riff van 'angel of death' (gebruikt door public enemy). Sommige nieuwe trance deejays gebruiken intermezzo's als complete nummers, dan gaat de gein er een beetje af. | |
blackno1 | woensdag 28 februari 2001 @ 18:21 |
Telkens als de zanger van Depeche Mode in het liedje Never let me down again zingt: " I'm taking a ride with my best friend " word ik helemaal week van binnen.. zo mooooi is dat! | |
DIGGER | woensdag 28 februari 2001 @ 18:49 |
Dat vind ik idd ook een enorm gaaf detail in dat nummer Blackno1. Ook in het nummer 'Only when I loose myself' van Depeche Mode heb ik dat, maar dan juist niet met stukken tekst, maar met die korte klassiekige intrumentale tussenstukjes.... Ook errug gaaf: Sisters of Mercy met Temple of Love, en dan die stukjes met (hoop dat ik het correct spel) Ofrah Haza, dat inmiddels overleden Israelische zangeresje. | |
MuadDib | woensdag 28 februari 2001 @ 20:27 |
quote:Jaaaa, dat begin met die gitaar-riff en dan de zang van Ofrah Haza er doorheen ![]() | |
buzzer | woensdag 28 februari 2001 @ 20:28 |
De gitaarsolo van Purple Rain !!! | |
Montagui | zondag 4 maart 2001 @ 00:46 |
Hoogtepunt? Ooit een gitaar horen klaar komen? Check de gitaarsolo in "The Web" van Marillion... | |
Xamira | zondag 4 maart 2001 @ 04:03 |
Child in Time-Deep Purple eh.. in a gadda da vida-iron butterfly (toch?) | |
Xamira | zondag 4 maart 2001 @ 04:05 |
quote:Die is idd ook goed. | |
Reticulin | zondag 4 maart 2001 @ 05:54 |
Ik wil nog eentje toevoegen: The Prodigy - Smack my bitch up Toen ik die 't eerst hoorde was ik onwijs duf, ik deed de cd in me discman, ik hoorde dat duffe begin, toen dacht ik "mwaaah" | |
MuadDib | zondag 4 maart 2001 @ 11:53 |
quote:Rothery heeft wel meer juweeltjes op z'n naam staan, de solo's in "Hotel Hobbies" en "Easter" zijn ook niet te versmaden. | |
VerbodenAppel | zondag 4 maart 2001 @ 12:03 |
het intro van Sabracadebra van Metallica het hele nummer Mad about you van Hooverphonic de trompetsolo in Chan Chan van de Buena Vista Social Club | |
Roché | zondag 4 maart 2001 @ 15:16 |
Delerium feat. Sarah Macnogwat. - Silence, en dan de Tiesto Live versie, waarbij opeens iedereen uit zijn dak gaat. En Chemical Brothers - Out of Control. En ook nog 1 die ik vaag kan herinneren, Ron Hagen & Pascal M - Take You There en nog veel meer... | |
Zapper | zondag 4 maart 2001 @ 15:19 |
Kris Novocelic op accordeon in "Jesus don't want me for a sunbeam" van Nirvana! Prachtig! | |
She-Wolf | zondag 4 maart 2001 @ 17:18 |
De kreet van Mike Patton vlak voor de gitaarsolo in Easy van Faith no More...![]() | |
Rafterman | dinsdag 6 maart 2001 @ 10:09 |
Betterman van Pearl jam, als het van rustig in iets ingehoudener gaat. dan zingt eddie net iets verkrampter PRACHTIG!!! Deus for the roses, die break die maar één keer in het nummer voorkomt!!! dies echt VET! en natuurlijk maar die is al genoemd het stuk in Stairway to heaven van Led Zeppelin. | |
Rafterman | dinsdag 6 maart 2001 @ 10:13 |
ohja natuurlijk nog, Babylon Zoo, Spaceman dat begin en einde, het het na een halve minuut langzamer gaat en die gitaren er in komen en hoe op ongeveer een halve minuut voor het einde het hele tempo in eens weer omhoog gaat!!! echt TE GEK!!! ![]() mischien off topic maar heeft Babylon Zoo nog wel eens wat leuks uitgebracht??? | |
Gellarboy | dinsdag 6 maart 2001 @ 10:22 |
quote:Mwoah, klinkt hetzelfde als al het andere nieuwe Prodigy materiaal imho. | |
boozeroony | dinsdag 6 maart 2001 @ 12:55 |
valt me tegen dat ik 'Vortex Surfer' van Motorpsycho hier niet zie staan... Kippevel wanneer de hele boel stilvalt en ineens ontploft in gierend geweld. Ook erg lekker: 'Fatso Forgotso' van Kyuss. Begin is lekker schreeuwnummer, op gegeven moment verandert de hele groove, doet iedereen zijn eigen ding en er raast een solo van toch zo'n vijf minuten doorheen... Jaja, we houden wel van het ruigere werk hier ![]() | |
brainovic | donderdag 8 maart 2001 @ 00:25 |
De gitaar in Mark Knopfler's What it is Die betovert je gewoon! [Dit bericht is gewijzigd door brainovic op 08-03-2001 00:27] | |
broer | donderdag 8 maart 2001 @ 00:48 |
Jackie van Sinéad O'Connor "You're all wrong" I said...
| |
universal-creations | donderdag 8 maart 2001 @ 00:54 |
quote:Innuendo is gewoon 'het hoogtepunt' uit de muziekgeschiedenis, 6 minuten 28 seconden (plus minimaal 1 uur daarna) pure euforie quote:White Queen (AS IT BEGAN) geeft al aan wat de eerste stap naar bohemian rhapsody was en innuendo is daar de overtreffende trap op Naast Queen-fan ben ik ook nog DJ en in de House-scene zijn namelijk ook een paar mooie hoogtepunten te vinden (bijna ieder house-nummer heeft tegenwoordig zijn hoogtepunt, maar enkele steken er boven uit): Josh Wink - Higher State of Counsciousness (Original Tweekin' Acid Funk Mix) => deze mix is namelijk een tweeter-killer, hij gaat tot het uiterste DJ Scot - U (I've Got a Feeling) de FVV Mix => Ook weer zo'n acid-climax Size 9 - I am Ready (Original Mix 12min24) Tweaked by Josh Wink => 9! minuten opbouwen en dan losklappen, vooral leuk in een mix met Higher State.... Humate - Love Stimulation (Paul van Dyk Love Mix) Made with Love => het stukje rondom de 4 minuten, kippevel over mijn hele lichaam, allerbeste Trance-nummer allertijde!!!! | |
Vibromass | donderdag 8 maart 2001 @ 01:28 |
quote:Kid Frost owns! ![]() quote:Mijn eerste gedachte toen ik het topic las! Wat een extreem mooi stukje is dat.. Het nummer is in feite klaar, dan voor je het weet zit je opeens in een van de meest briljante stukjes funky en ruige gitaar, totaal van de wereld. ![]() Wat ik ook een bijzonder moment vind, vast lekker obscuur: Chemical Brothers - Out of control, de break. | |
DIGGER | donderdag 8 maart 2001 @ 01:55 |
DJ Sasha - Kill the bitch Daar zit Letterlijk een hoogtepunt in | |
Zapper | donderdag 8 maart 2001 @ 11:48 |
Is de gitaarsolo in "With Arms Wide Open" van Creed al genoemd ?? ![]() | |
Hawkeye | donderdag 8 maart 2001 @ 12:18 |
U2 - Beautiful Day ...See the bird with a leaf in her mouth, Nirvana - D7 (overgang) Massive Attack - Unfinished Sympathy (slot) | |
pinguin | donderdag 8 maart 2001 @ 14:40 |
hmz, toch nog ff een ander... Oasis: de gitaarsolo van Noel en Paul Weller Metallica: For Whom the Bell Tolls, het intro alleen al, dat is zooooooo gaaf... tot 2m06 De tekst is trouwens ook erg goed, lees het boek maar eens van E.M. Hemmingway, dan weet je waar nummer het over gaat... En i.d.d., veel oude nummers die hier al genoemd zijn | |
Los_Bastardos | donderdag 8 maart 2001 @ 18:37 |
The Rime of the Ancient Mariner van Iron Maiden. Vanaf het geweldige tussenstuk waar de basgitaar begint tot en met de eerste gitaar solo. Ik krijg nog steeds kippevel als ik dit nummer luister. | |
DIGGER | donderdag 22 maart 2001 @ 18:04 |
Het heerlijk rustige slotstuk uit 'The perfect drug van de Nine Inch Nails' vind ik ook om te smullen... | |
blackno1 | donderdag 22 maart 2001 @ 18:38 |
Het liedje Devil and the deep dark ocean van Nightwish is 1 hoogtepunt. Wat een geweldig lied is dat!! | |
Arcee | vrijdag 23 maart 2001 @ 09:38 |
Ik hoorde 'm net weer op de radio: Coming Home - Romeo Met dat heerlijke stuk tegen het eind dat het "pa daaa da da" en "shoe doe doedoe dum" samenkomen. | |
Tokus | vrijdag 23 maart 2001 @ 09:52 |
quote:yeah! zie mijn signature ![]() | |
links234 | vrijdag 23 maart 2001 @ 12:05 |
Het midden van Slayer's Angel of Death! You keep me hangin' on door Vanilla Fudge is ook geweldig. | |
kwanten | vrijdag 23 maart 2001 @ 12:21 |
The Corrs - Radio, het aller laatste refrein waar ze dan naartoe "OPBOUWEN" zeg maar. echt het absolute hoogtepunt uit het nummer. Madonnan - Like a prayer, Bijna meteen in het begin na 50 seconden als het tempo van rustiger ineens naar snel overloopt. Echt mooi! | |
Marnix_Karssenberg | vrijdag 23 maart 2001 @ 12:33 |
De gitaarsolo in A Winters Tale van Queen. | |
ForrestX | vrijdag 23 maart 2001 @ 12:49 |
Old Love van Eric Clapton, vooral op de live cd 24 nights, als hij de 1e keer de gitaar solo inzet.Wat een gevoel. Rillingen over m'n rug. Puur orgasme. | |
MW | vrijdag 23 maart 2001 @ 15:22 |
De break in 7Words van Deftones: You don't know me, shut up you don't know me Nog leuker live met de ingebouwde Weezer cover, Say it ain't so...... | |
Almighty | vrijdag 23 maart 2001 @ 16:35 |
De lekkerste climax ooit in een nummer zit in Universal nation van Push. Echt super!!! Verder posten jullie veel van die oh jaaa nummers, dus bedankt allemaal. Nu weet ik weer wat om te dl'en. Mazzel ![]() Dat nummertje van Coltrane is trouwens perfect op zo'n dag als deze, thanx. | |
Snof | vrijdag 23 maart 2001 @ 16:55 |
Marillion al een paar keer voorbij horen komen, maar natuurlijk zijn de liveregistraties dan weer net wat krachtiger en piemelstijvender: The thieving magpie, met een heel mooi begin: van het klassieke La Gaza Ladra naar Slainthe Mhath is al een climax...![]() Natuurlijk wil ik dan ook even (heb je hem weer) Pink Floyd noemen: Verder van mijn favorieten: Sorry voor de lange quote, maar ik moest het echt even kwijt. [Dit bericht is gewijzigd door Snof op 23-03-2001 16:55] | |
Bert-Jan | vrijdag 23 maart 2001 @ 17:01 |
quote:Zo zeker wel, Live after Death is trouwens ook de rulendste live cd die ik ooit gehoord heb. Ook zo'n toppunt zit in 'Into the Void' van Black Sabbath, ergens in de solo. | |
Kipman | vrijdag 23 maart 2001 @ 18:43 |
quote:Ja, die noemde ik ook al. Meer kippenvelstukjes: [Dit bericht is gewijzigd door Kipman op 23-03-2001 18:46] | |
Diekomsa | vrijdag 23 maart 2001 @ 19:07 |
Van Dire Straits Sultans of Swing live alchemy, vooral de gitaarsolo op t einde. Iron Maiden - the Trooper Mark Knopfler - Silvertown Blues Eric Clapton - Layla Golden Earring - Twilight Zone | |
Zanderrr | vrijdag 23 maart 2001 @ 19:19 |
quote:Studebaker Hawk, yeah yeah! His shorts will be filled with flies that will be buzzing all around! Gaaf stukje is dat, jah! | |
Afterlife | vrijdag 23 maart 2001 @ 19:44 |
Sax intro van Gerry Rafferty's "Baker Street", Gitaarsolo in "Heard you cry wolf" van Trevor Rabin. Beide komen te vroeg volgens "de regels" van een goede popsong (zoiets "hoort" in een break), maar juist daardoor tilt 't 't nummer tot een nieuwe hoogte. Of zo. Nou ja, ik vind 't iig prachtig! | |
DIGGER | woensdag 28 maart 2001 @ 01:50 |
Het stuk vanaf ca 2 minutne voor het einde van 'The Night And the Silent Water' van Opeth vind ik geweldig mooi. De muziek die dan aanzwengeld en de zanger die dan op een soort fluisterachtige manier gaat zingen, maar juist wel met een enorm volume.... Errug mooi vind ik dat. | |
Arcee | zondag 8 april 2001 @ 21:00 |
Queen - It's a Kind of Magic. "It's a kind of magic, magic, magic!" en dan dat instrumentale stuk wat daarop volgt, in 't tweede deel van het nummer. | |
Arcee | zaterdag 22 september 2001 @ 01:25 |
*omhoog met dit fantástische topic* Free - Mya. Best een leuk nummer, maar vooral 1 stukje tegen 't eind vind ik echt geweldig. Dat gaat ongeveer zo van: "oo boy, you look so good to me, you might get lucky...". Oh Well part 1 & 2 - Fleetwood Mac. 't Rustigste stuk, tegen 't einde. Vanaf 9:40 ongeveer. Brrrr... kippenvel. | |
fisico | zaterdag 22 september 2001 @ 13:06 |
quote:met beide 100% eens, eigenlijk is het grootste deel van Ten een hoogtepunt. wat voor portishead geldt doet dat ook voor Hooverphonic. | |
ranja | zaterdag 22 september 2001 @ 15:04 |
quote:Helemaal mee eens, qua opbouw een van de spannendste nummers. Natuurlijk kan ik ook elk nummer van Sonic youth gaan opnoemen, hun instrumentale tussenstukken zijn erg bepalend altijd. Speciaal is hierin wel 'Expressway to yr skull' van de lp Evol. Die heeft zo gigantische climax naar het einde... ook geldt dit wel voor 'Washing machine' of 'Sunday', de laatste van de soundtrack 'Suburbia' (8 min. versie). Maar zoals gezegd voor bijna alle SY nummers. Qua kleine stukjes zijn er heel veel, kijken of ik wat kan bedenken... Echobelly - Can't imagine the world without me Juliana Hatfield - Nirvana Westworld - Sonic boom boy Nine inch nails - March of the pigs Sonic youth - Dissapearer. Nou, tot zover voorlopig... | |
JooB | zondag 23 september 2001 @ 15:17 |
in Pushit van Tool in het laatste deel: 'I must persuage you another Waaaaaaaaay!' dat is een hoogtepunt! | |
Los_Bastardos | zondag 23 september 2001 @ 15:29 |
quote:Da's inderdaad een mooie ![]() Andere hoogtepunten in Tool nummers: 1) Stinkfist - het laatse gedeelte van de tussenstuk als de gitaren d'r weer harder inkomen en waneer de zang 4 maten later begint. 2) The grudge - het rustige gitaar loopje na die super opbouw (ong. op 1m 40 sec) 3) Schism - na het tussenstuk als de zang weer inkomt (Between supposed lovers gedeelte) | |
Public Enemy | zondag 23 september 2001 @ 15:46 |
quote:en zo kan je nog tig nummer van Tool noemen ![]() | |
Los_Bastardos | zondag 23 september 2001 @ 15:53 |
quote:Inderdaad ![]() | |
MadScientist | zondag 23 september 2001 @ 16:54 |
quote:Yo! ik ken em ook... meesterlijk nummer Toch verbaasd dat nog maar 1 iemand Child in time van Deep purple heeft genoemd. Begin van bombtrack van RATM is ook erg goed BTW Nog wat verder onbekende nummers: | |
Baldie | zondag 23 september 2001 @ 17:20 |
Dire Staits Private Investigations en Calling Elvis: de instrumentale gedeeltes op het einde. En het nummer You and your friend is 1 groot hoogtepunt. | |
Tranceptor | zondag 23 september 2001 @ 17:26 |
Hallucinogen- LSD Shpongle- My Head feels like a frisbee Live- ( heel throwing copper zo'n beetje)... Een hoop andere muziek waar ik zo 1,2,3 niet op kan komen n... | |
Flat© | zondag 23 september 2001 @ 17:29 |
gisteren hoorde ik op BFBS een (volgens mij relatief nieuw) nummer, met de naam click, click, boom! klonk een beetje limp bizkit-achtig, maar ik ben dus vergeten van wie 'ie is. als ik 'm nog een keer hoor, schrijf ik 't wel even op [edit] | |
wc-eend | maandag 24 september 2001 @ 19:38 |
quote:Bij mij heeft elk nummer wel wat, dat het luek maakt om te horen, ken van django rheinhardt tot System of a down zijn. | |
Arcee | vrijdag 5 oktober 2001 @ 01:04 |
Het instrumentale einde van Temporarily Expendable - Urban Dance Squad. Zwaar goed. Die lui kunnen echt fantastisch muziekspelen. Routine is ook al zo'n instrumentale topper. | |
Theeboon | vrijdag 5 oktober 2001 @ 01:33 |
Hoewel het hele Aja album van Steely Dan één hoogtepunt is moet ik zeggen dat de drumpartij op het eind van het nummer 'Aja' echt ongelovelijk orgastisch is ![]() Nog eentje: die gigantische Jimmy Page gitaarscheur tussen Parabol en Parabola en dan lekker goed raggen (op Tool / Lateralus). [Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 05-10-2001 01:42] | |
Fullgrymm | vrijdag 5 oktober 2001 @ 13:56 |
De laatste 30 seconden van Machine Head's 'None But My Own'... briljant ! Hebben ze niet voor nix gebruikt voor de tune van Wet&Wild op TMF... ![]() Enne natuurlijk 1 van de beste nummers uit de geschiedenis... 'One' van Metallica... Ow en als ik 't dan toch over ouwe Metallica heb... what about de moddervette gitaar waarmee 'Anesthesia (Pulling Teeth)' begint... En nog 1 ! Maar goed over Slipknot zou ik nog dagen door kunnen gaan...
| |
banni | vrijdag 5 oktober 2001 @ 14:49 |
Genesis - Firth Of Fifth Nog steeds kippevel van die gitaarsolo, ook de tempo en melodiewisselingen in dit nummer zijn om stil van te worden... Spock's Beard - The Light eigenlijk het hele nummer, maar vooral het einde: Uiteraard nog een heleboel meer van the Beard! Kiss - Firehouse (live) van Alive! De herrie tijdens de sirene op het einde... Vitesse - The Bop, bassolo van Peter van Straaten, maar die zullen veel mensen hier niet kennen, enkelt op vinyl te verkrijgen... En zo zijn er nog wel een aantal momenten meer die me nu niet te binnen schieten... later meer dus. Oh wacht, ik heb er nog wat: Amanda Marshall - Beautiful Goodbye, als het volume wat omhoog gaat. IQ - Human Nature.. every dog must have it's day IQ - Nothing At All... geweldig nummer, met name het intro voordat alle instrumenten meedoen. Alanis Morissette - You Ougta Know, when she says the f... word Neal Morse - Landslide: all of your live you've been waiting, for someone to touch you inside.. Pink Floyd - Wish You Where Here, tja die akoustische gitaar en die solo en een persoonlijke herinnering aan dit nummer RHCP - tearjerker, omdat ie dat zo erg is.... (hier stond eerst my friends, maar die bedoelde ik niet) en uiteraard: The Who - Won't Get Fooled Again, het intro met het orgeltje Oké, dat was het wel even. [Dit bericht is gewijzigd door banni op 05-10-2001 19:55] | |
Thorne | vrijdag 5 oktober 2001 @ 14:49 |
quote:* Thorne is het hier hélemaal mee eens... grappig want ik wou dit ook posten.. | |
Ener-G | vrijdag 5 oktober 2001 @ 16:04 |
Josh Wink - Higher state of consciousness (need I say more?) Size 9 - I am Ready (moddervette hiphopbreak met een dijk van een fill daarna, Size 9 = ook Josh Wink btw) The Ganja Kru - Super Sharp Shooter (drum 'n bass plaat die begint met hiphopbeats, op een gegeven moment een break van een geloopt pistoolschot, en dan beginnen de d&b beats en breekt de hel los | |
Tijn | vrijdag 5 oktober 2001 @ 16:08 |
Weezer - Buddy Holly natuurlijk! ![]() ![]() | |
OZz | zaterdag 6 oktober 2001 @ 10:50 |
quote:Laatst weer eens geluisterd die cd.. blijft goed... volgende week ff siamese dream in de auto en dan heb ik mijn good old favorites weer gehad. Ik krijg natuurlijk kippevel bij Let's get lost van dEUS na: "it's kinda early but the story's told" Hierna begint een minuten durende violen sessie waarbij het tempo sterk afneemt... Geweldig... Ik heb nooit bij andere bands zulke (goede) aparte dingen gehoord. | |
Kid_RisK | zaterdag 6 oktober 2001 @ 21:22 |
Aphex Twin + Squarepusher - Freeman, Hardy & Willis Acid (We Are Reasonable People) Dat stukje als die hardere beat er in kickt DAMN! echt supervet, ik word elke keer weer hype als ik dat nummer hoor! | |
ullie | donderdag 11 oktober 2001 @ 11:47 |
Circus Bells van Robert Armani en Access van DJ Misjah & DJ Tim hebben beiden een vet hoogtepunt op het moment dat de beat weg is en er alleen een acid riedeltje te horen is en dat de beat dan opeens terugkomt. Verder vindt ik de gitaarsolo's uit Black van Pearl Jam, Believe van Lenny Kravitz en Why does loves got to be so sad van Derek & the Dominoes ook echt hoogtepunten. | |
Wisp | zaterdag 13 oktober 2001 @ 22:20 |
dat laatste stuk van Moonspell - Full Moon Madness dat je dat hele orkest met violen hoort met gitaar erdoorheen | |
Stonehead | zondag 14 oktober 2001 @ 03:07 |
quote:jazeker.. de single edits van "the boy with the x-ray eyes" uit 1997 waren ook erg fijntjes. (De albumversie is kut, en de single-edits zijn ook op kazaa oid nauwelijks te vinden.) Je moet dan ook nog eerst door een Backstreet Boys-achtig intro van een minuut heen, maar dan krijg je ook een anthem waar Nirvana of Everclear trots op geweest zou zijn. Maarja, het was de derde single, Animal Army als tweede was gewoon oerslecht en niemand zat daarna nog op een hit van Babylon Zoo te wagden. Vervolgens heeft-ie nog twee albums in elkaar geprutst (waarvan 1 terecht getiteld "All the money's gone"), maar dat is ook nooit meer wat geworden.
de solo in Yes - Owner of a lonely heart
Nog 2 kerstplaten die aparte vermelding verdienen: | |
KapiteinKoek | dinsdag 16 oktober 2001 @ 23:12 |
- De bass solo in de laatste 30-40 seconden van 'Ideal World' van The Christians (niet de single versie!) - De gitaarsolo's in 'When in Rome' van Mudhoney - De break vlak voor het tweede refrein in 'Levitate me' van The Pixies - De overgang van 'The fairy Feller's Master-Stroke' naar 'Nevermore' op het album Queen II | |
ibo | woensdag 17 oktober 2001 @ 15:18 |
Gaaf topic! Everybody wants to rule the world van Tears for Fears. Het eind van Walk on the wild side van Lou Reed als het koortje wat dichter bij de microfoon gaat staan. De saxsolo in Reasons to be cheerful van Ian Dury. El Dorado van Neil Young aan het eind bij His hair is red as blood als je boxen bijna worden opgeblazen. The french inhaler van Warren Zevon:helemaal mooi. En zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan! | |
OVERCOME | donderdag 18 oktober 2001 @ 00:09 |
vijf van die hoogtepuntjes, The Dandy Warhols - begin van Bohemian Like You John Hiatt-begin van Perfectlij Good Guitar Live - begin van Lightning Crashes Bush - begin van Glyserine Creed - het begin van Higher | |
Beatrice | vrijdag 28 december 2001 @ 15:24 |
Leuk topic! Even denken... Zack delaRocha in "Freedom": "anger is a gift" Ook leuk vind ik het moment van "ce que j'ai fait ce soir-la" in Psycho Killer (Talking Heads) De "yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!" in "I put a spell on you" (CCR) en in dat liedje van Vader Abraham en de Smurfen, als er eentje uit de maat gaat zingen | |
Arcee | zondag 6 januari 2002 @ 22:37 |
De videoclipversie van Raspberry Beret van Prince. Dat ontzèèèètend gave extra lange intro dat er in zit! Mijn gód wat maakte die man briljante muziek in die tijd! | |
Arcee | vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:20 |
Supergrass - Moving Dat refrein... dat kick ass megagave refrein... waanzinnig! | |
Djeez | zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:23 |
Het prachtige intro van Stings 'Fragile'. Wederom, kippenvel... | |
furanku | zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:56 |
Ozzy Osbourne's Crazy Train wanneer het loopje begint na 17 seconden. Vind ik persoonlijk prachtig. Gun's & Roses - Sweet Child o Mine het intro is genoeg om kippevel te bezorgen. Queen - Princess of the Universe zitten 2 mooie stukjes in. Als eerste wanneer Freddie " We've got to be the rulers of you all" zingt en er alleen een basdreun klinkt en het gitaar stukje na 2 minuut 35 sec. Bomfunk MC"s - Freestyler Persoonlijk vind ik het een hele gave intro Fatboy Slim - Rockafella Skank Wanneer Right About Now, The Funk Sooo Brooooo langzaam gaat en er een hele vage irritante, maar oh zo geweldige toon begint ![]() | |
dolle_hond | zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:27 |
in born slippy van underworld wordt zo lekker LAGER LAGER LAGER gezongen ![]() | |
Shedfire | zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:20 |
Filter - Cancer Vanaf 3:43 begint eigenlijk het coolste stukje van dit nummer. Het begint extreem rustig, enkel een soort van wazig gitaar geluid en de zanger die telkens "I'm the scum of the earth" zingt, daarna komt er bas en een zachte drums bij en wordt de tekst aangevuld met "I am a cancer". Daarna wordt het drumritme al versneld. Dan wordt de zin "I am humanity" er bij gevoegd. En dan knalt het helemaal uit elkaar, die gitaar doet een paar "langzame" halen, maar de drums en de bas flipt helemaal, en het gaat steeds sneller (voor bijna 2 minuten). Uit eindelijk nog een mini solo en dan is het over. "Kreun". | |
MuseMuse | zaterdag 30 oktober 2004 @ 17:23 |
Muse met "Citizen Erased" zowieso al een van de beste nummers ooit imho ![]() ![]() | |
Cee | zaterdag 30 oktober 2004 @ 17:28 |
Dat stukje na het intro van 'Take me out' (Franz Ferdinand) voordat de rest van de gang van het nummer begint. 't Tempo verandert. Vind ik cool. ![]() | |
RealZeus | zaterdag 30 oktober 2004 @ 21:30 |
Livin' on a prayer van Bon Jovi; als die basloop er bij komt ![]() Where the streets have no name van U2; dat is één groot hoogtepunt With or without you van U2; als Bono een octaafje hoger gaat. In the air tonight van Phil Collins; als de drums er bij komen. En een heel specifiek stukje;van het Toto concert in Amsterdam in 2003;de overgang van Goodbye girl naar Goodbye Elenore,en dan met name de drums. Over drums en dat concert gesproken; de drumsolo van Toto-drummer Simon Philips ![]() It's my life van No Doubt/Talk Talk; heerlijke basloop Old and wise van Alan Parsons; die saxofoon If you could only see van Tonic; begint rustig,maar dan.... ![]() En zo kan ik nog veel meer opnoemen,maar ik kan niet kiezen,er is te veel moois gemaakt ![]() | |
Impreza_driving_Nutcase | zondag 31 oktober 2004 @ 02:54 |
"Caravan of love" van the Housemartins En dan het stukje van "Are you ready, are you ready for the time of your life" Vooral omdat dat voor mij persoonlijk een bepaalde emotionel waarde heeft. | |
DumDaDum | zondag 31 oktober 2004 @ 08:15 |
U2 heeft als b-kant op een single van 'The Fly' het nummer 'Alex Descends Into Hell For A Bottle Of Milk/Korova 1' gezet. Een hele lange intro van gitaar, een paar blazers en een hoge jongensstem dat uitmondt in een hoogtepunt en daarna langzaam wegebt, ff terugkomt en verdwijnt. Een Heel apart maar geweldig nummer. Ook een b-kant van 'Last Night On Earth' werkt naar een soort van hoogtepunt toe, nl. 'Pop Muzik (Pop Mart Mix)'. Niet voor niets werd dit gebruikt als intro (opwarmer) bij de Pop Mart Tour. | |
Grobbel | zondag 31 oktober 2004 @ 08:39 |
De laatste minuut van Giddy Motors' Hit cap.... De meest catchy en onweerstaanbare overstuurde blazers die ik ooit gehoord heb. | |
LennyKravitz | zondag 31 oktober 2004 @ 09:07 |
quote:Live versie van The Verve - The Drugs Don't Work... wanneer de violen erbij komen... ![]() |