abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15493838
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:54 schreef Lexurious het volgende:

[..]

uh? er waren toch 2 seizoenen van BSG?! alhoewel het tweede seizoen wel nogal van het eerste verschilde...

Seizoen 2 tel ik niet mee
Want seizoen 2 was erg kut
pi_15493973
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:50 schreef Lexurious het volgende:
Hahaha...helemaal mee eens! Maar gelukkig kunnen de nieuwe schepen er ook mee door. Waar ik ook wel aan moet wennen is de nieuwe "brug"/commandocentrum van de Galactica.

Zelf kan ik niet wachten totdat ze er een wekelijkse serie van maken...!^O^

Ik vraag me trouwens af of er in die serie nog oude stijl Cylon Centurions voor gaan komen. Die nieuwe zijn wel een beetje matig geanimeerd en te duidelijk met de computer gemaakt.

EDIT: Heheh, ik zie net dat ik dezelfde vraag in het begin van dit topic ook al vroeg

En ik vond die ouwe Cylon moederschepen ook wel erg cool, maarja, fat chance waarschijnlijk.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 18 december 2003 @ 10:47:52 #78
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_15506465
een mogelijk scenario is dat de galactica op z'n reis naar de aarde, een van die oude Base Stars tegenkomt met de oude Cylon Raiders en Centurions, de Base Star was dan op deep star exploration gestuurd ofzo.

En dan moeten ze de Base Star kapen, voor de supply's

BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
pi_15506593
Hai,

Ik ben zelf niet in staat de genoemde aflevering te downloaden.
(enkele inet op m'n werk)

Ik word echter wel heel nieuwsgierig als ik zo ff lees.
Is er echt een niewe Galactica ?
Hoe zijn die Raiders en Vipers er nu dan precies uit ?

Iemand die toevallig wat pics wil/kan posten hier of kan doorverwijzen naar een site.

Burnt to the core but not broken
pi_15507353
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:52 schreef PPL het volgende:
Hai,

Ik ben zelf niet in staat de genoemde aflevering te downloaden.
(enkele inet op m'n werk)

Ik word echter wel heel nieuwsgierig als ik zo ff lees.
Is er echt een niewe Galactica ?
Hoe zijn die Raiders en Vipers er nu dan precies uit ?

Iemand die toevallig wat pics wil/kan posten hier of kan doorverwijzen naar een site.

www.sci-fi.com/battlestar

Nog meer nieuws

Het groen licht is gegeven voor een serie en zal medio zomer 2004 beginnen met uitzenden. Voor degene die dit nog niet wisten....

Kennis is macht, maar alles weten maakt niet gelukkig
  donderdag 18 december 2003 @ 11:29:38 #81
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_15507599
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:19 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

www.sci-fi.com/battlestar

www.scifi.com/battlestar , dus zonder streepje.

Starbuck

[URL]http://www.nummer9.com/[/URL]
pi_15508287
Mijn dank is groot.

Ik ga ff lekker rondkijken.

Burnt to the core but not broken
  donderdag 18 december 2003 @ 17:52:36 #83
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15519232
quote:
Op woensdag 17 december 2003 21:09 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Ik vraag me trouwens af of er in die serie nog oude stijl Cylon Centurions voor gaan komen. Die nieuwe zijn wel een beetje matig geanimeerd en te duidelijk met de computer gemaakt.

EDIT: Heheh, ik zie net dat ik dezelfde vraag in het begin van dit topic ook al vroeg

En ik vond die ouwe Cylon moederschepen ook wel erg cool, maarja, fat chance waarschijnlijk.

Je ziet zo af en toe in de pilot dat er maquette's van base ships in het museum staan en in het begin zie je een officier bij het ruimtestation papieren bekijken en daarin staat ook een schematische tekening van de oude Centurion staan, in die serie dus een 40 jaar oude ontwerp. Dus wie weet.
The Internets, I needs it..
pi_15537513
Heb de nieuwe afleveringen van scifi gezien en heb er wat gemengde gevoelens aan overgehouden..

Ik ben grote van van de oude serie en helaas heeft scifi channel veel van de zaken los gelaten uit de oude serie.

Dus geen centons en centars meer.... waar is muffit the daggit..
Erg weinig echte cylons in beeld. geen binnenkant van een cylon raider.

Lucifer snif... niet gezien....

Sex sales en dat kunnen we zien in deze nieuwe serie..

pi_15537979
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:16 schreef bsgfan het volgende:
Heb de nieuwe afleveringen van scifi gezien en heb er wat gemengde gevoelens aan overgehouden..

Ik ben grote van van de oude serie en helaas heeft scifi channel veel van de zaken los gelaten uit de oude serie.

Ja, dat klopt. Ik zie het ook meer als een op zichzelf staande serie, die ik veel interessanter vind dan Star Trek (terwijl de maker van die nieuwe BSG ook aan Star Trek heeft gewerkt).
quote:
Dus geen centons en centars meer.... waar is muffit the daggit..
Die is bijna net zo gehaat als JarJar, ook onder de meeste fans

De Centurions mis ik dus ook.

quote:
Erg weinig echte cylons in beeld. geen binnenkant van een cylon raider.
Nee, inderdaad. Die binnenkant shots (met gekleurd licht en een sterfilter) voordat ze explodeerden waren altijd wel leuk
quote:
Lucifer snif... niet gezien....
Nee, jammer. Was altijd heel apart, met die knipperlampjes in z'n hoofd en die coole scanoogjes. Misschien komt zoiets later in de serie nog als die Baltar meer macht krijgt.
quote:
Sex sales en dat kunnen we zien in deze nieuwe serie..
Ja, maar niet onder BSG fans (niet in de serie dan in ieder geval ), waren erg veel klachten over, net als bij The Matrix Reloaded.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
  zaterdag 20 december 2003 @ 14:47:25 #86
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_15563975
Is toch de grootste onzin, overal liggen ze te zeiken (vooral Amerikanen) dat er te veel sex in zit. Is de meest natuurlijke zaak ter wereld.

Dat puriteinse gebeuren daar ook, wil je dan dat we weer terug gaan naar een maatschappij met geen sex voor het huwelijk ?! Wake up, it's the 21st century, times change, people too

zondag 21 december 2003 @ 05:29:25 #87
6290 Dr_Crouton
pi_15573799
Even voor de duidelijkheid:

De pilot eindigt met:
spoiler:

Boomer die de munitions chamber binnenwandeld en zegt: "Don't worry, we'll find them."

?

zondag 21 december 2003 @ 05:30:53 #88
6290 Dr_Crouton
pi_15573801
Vond het tweede deel veel beter gemaakt. Er zat maar weinig spacebattles bij, maar dit keer raakte ik meer betrokken in de aflevering.
  zondag 21 december 2003 @ 13:49:34 #89
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_15578538
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:47 schreef DarthNick het volgende:
Is toch de grootste onzin, overal liggen ze te zeiken (vooral Amerikanen) dat er te veel sex in zit. Is de meest natuurlijke zaak ter wereld.

Dat puriteinse gebeuren daar ook, wil je dan dat we weer terug gaan naar een maatschappij met geen sex voor het huwelijk ?! Wake up, it's the 21st century, times change, people too

Heeft niks met puriteins te maken, het is gewoon irritant, ik zit geen sci-fi te kijken om een stel mensen overdreven met elkaar te zien vozen. Zelfde met The Matrix Reloaded, irritante nutteloze scenes, je merkte de irritatie in de hele zaal. Als ik dat wil zien ga ik wel een soap kijken
pi_15579729
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:49 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Heeft niks met puriteins te maken, het is gewoon irritant, ik zit geen sci-fi te kijken om een stel mensen overdreven met elkaar te zien vozen. Zelfde met The Matrix Reloaded, irritante nutteloze scenes, je merkte de irritatie in de hele zaal. Als ik dat wil zien ga ik wel een soap kijken

Idd het is duidelijk dat de nieuwe serie dmv romantische scenes nog wat meer vrouwen moet lokken om te kijken, en dan nog de politiek correcte vrouwelijke hoofdrollen inenen. Yuck.
De pilot was ondanks die dingen erg goed, een paar dingen die mij als oude BSG fan natuurlijk erg irriteren is hoe ze de rollen anders gemaakt hebben. De cylon schepen zien er niet zo goed uit als de oude vind ik zelf. de raiders lijken rechtstreeks uit de batcave vandaan te komen.
De cylons zijn redelijk beroerd gemaakt gelukkig zag ik nog een oude in het museum hangen. En dan de munitie.. waarom???? Wat was er mis met laser wapens?
Maar ondanks deze kritiek vond ik de serie nu al interessanter als bv de nieuwe enterprise..
  zondag 21 december 2003 @ 19:42:50 #91
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_15589106
Ik snap dus echt niet waar al dit gezeik over moet gaan, het is maar een TV serie, als ik vaker star trek forum lees en ze liggen enterprise weer te bashen, dan zijn dat volgens mij van die gasten die no social life hebben die op elk klein detail letten, hoe wil je dan ooit van een tv serie willen genieten ?
  zondag 21 december 2003 @ 21:54:32 #92
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_15593059
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:26 schreef dewd het volgende:
Idd het is duidelijk dat de nieuwe serie dmv romantische scenes nog wat meer vrouwen moet lokken om te kijken,
Ja precies. Hoewel de oude serie dat in veel mindere mate af en toe ook wel had.
quote:
en dan nog de politiek correcte vrouwelijke hoofdrollen inenen. Yuck.
Ja, dat feministische/girl power lag er wel een beetje erg dik bovenop, wordt een beetje ongebalanceerd zo.
quote:
De pilot was ondanks die dingen erg goed,
Vond ik ook, het viel me echt 100% mee. Ik heb geboeid zitten kijken en ik ben benieuwd naar de serie.
quote:
een paar dingen die mij als oude BSG fan natuurlijk erg irriteren is hoe ze de rollen anders gemaakt hebben.
Inderdaad, ze hadden gewoon de oude namen helemaal niet moeten gebruiken, dat komt erg suf over.
quote:
De cylon schepen zien er niet zo goed uit als de oude vind ik zelf. de raiders lijken rechtstreeks uit de batcave vandaan te komen.
Helemaal mee eens, deden mij ook aan Batman symbolen denken. Daarbij die vreemde Cylon hoofden erop, dat maakte het kwa vormgeving niet bepaald geslaagd. De oude Cylon Raiders zaten lekker gedetailleerd inelkaar, met een mooie vormgeving. Leken wel vrij veel op snowspeeders uit Star Wars (die ik ook mooi vind).
quote:
De cylons zijn redelijk beroerd gemaakt
Die koppen zijn nog wel okay, maar die lichamen zijn veel te iel en ik vond de animaties niet echt goed gedaan.
quote:
gelukkig zag ik nog een oude in het museum hangen.
Ja, klopt. Ik hoop toch nog wel dat ze ook bewegend terug komen in de serie. Hoewel die ouwe Centurions aan de onderkant er weer minder goed eruit zagen, met gewoon een soort broek geloof ik.
quote:
En dan de munitie.. waarom???? Wat was er mis met laser wapens?
Ik denk omdat je lasers niet kunt zien vliegen. Dus was het iets in de trend van 'photon torpedoes' geworden, wat dan weer niet origineel is. Ze wilde het ook meer realistisch en herkenbaar maken. Op zich vind ik het niet zo heel erg, hoewel ik die lasers in BSG altijd wel leuk vond
quote:
Maar ondanks deze kritiek vond ik de serie nu al interessanter als bv de nieuwe enterprise..
Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo'n Star Trek fan. Sommige van de films vond ik wel leuk. De enige aflevering die ik echt goed vond bleek ook meteen een award te hebben gewonnen.

Dus ik ben blij dat de nieuwe BSG helemaal niet op Star Trek lijkt. Het realisme en het wat meer duistere maakt het interessant.

zondag 21 december 2003 @ 22:02:45 #93
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_15593268
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:42 schreef DarthNick het volgende:
Ik snap dus echt niet waar al dit gezeik over moet gaan, het is maar een TV serie, als ik vaker star trek forum lees en ze liggen enterprise weer te bashen, dan zijn dat volgens mij van die gasten die no social life hebben die op elk klein detail letten, hoe wil je dan ooit van een tv serie willen genieten ?
Lekker kort door de bocht weer. We discussieren gewoon over de serie, net zoals dat in duizenden andere topics hier gebeurt. Als je dat irritant vindt dan lees je het topic gewoon niet.

Bepaalde elementen van de oude serie werden erg gewaardeerd, zoals bijvoorbeeld de vormgeving van de ruimteschepen en robots. Dan is dat jammer dat die dingen in de nieuwe serie veel minder goed zijn gedaan.

Andere dingen van de nieuwe serie zijn dan weer beter dan in de oude serie.

Als je zelf met vormgeving, animatie etc. bezig bent is het inspirerend om zulke details te bestuderen. Ik kijk dan ook op een andere manier en kritischer naar films dan veel van de mensen die ik ken. Dat wil niet zeggen dat ik er minder van geniet, waarschijnlijk juist meer omdat de details mij meer opvallen.

Veel van m'n vrienden kijken op dezelfde manier naar films en series en de discussies achteraf zijn dan vaak nog leuker dan de film zelf. Ik vind de 'making of' ook vaak nog leuker om te kijken dan de eigenlijke film.

pi_15601001
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 19:16 schreef TK421 het volgende:
In december is ie af. De Miniserie met Edward James Olmos als Adama, en dit keer een vrouwelijke Starbuck en Boomer.
Wat vinden jullie daarvan?
Als fan van de oude serie ....... NEEEEEEEE
De hele nostalgie gaat naar de knoppe.....

Een vrouwelijke Starbuck
Dat kan niet...

Maarja... Niemand is verplicht om naar de nieuwe uitvoering te kijken.......kijk lekker toch als ie hier komt

Maar wel erg orgineel
Number SIX Is ze ook BORG

Seven of Nine

[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 22-12-2003 03:31]

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 22 december 2003 @ 11:25:08 #95
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_15603989
Maar dit bedoel ik nu net, elk forum wat ik zowat gelezen heb, star trek tot star wars en nu BSG allemaal het zelfde zowat. Overal liggen ze te mieren neuken.

Fantastisch als men er over kan discussieren toch? Maar waarom moet het dan constant herhaalt worden, het is geen persoonlijke aanval op jou ofzo maar het is een algemene "trend" zowat in de forums.

Ik vindt het gewoon jammer dat er gewoon overal zowat over het zelfde gezeurd wordt, te veel sex, te veel geweld. Maar ik hoef het nieuws maar op te zetten en voila; zelfmoordaanslag hier, daar weer Black Hawk neergehaald. 200 mensen verdronken in de Filipijnen etc etc.

Net of het dan uitmaakt dat het in een sci-fi serie ook gebeurd. Het leven gaat niet over rozen, en in de toekomst gaan we gewoon nog dood hoor.

pi_15609281
Tja, de echte fans kennen alle details natuurlijk enorm goed, dus die valt het heel snel op als er iets niet klopt. Nu ken ik zelf de details van de oude serie niet eens zo heel goed (zat altijd meer op de ruimteschepen en robots te letten )

En die 'sex' scene was duidelijk puur bedoeld om een breder publiek te trekken, net als bij The Matrix. Net alsof mensen die niet in sci-fi geïnteresseerd zijn dan opeens wel gaan kijken.

Maar voor de rest ben ik zoals ik al eerder heb gezegd erg positief over de nieuwe serie. Ik ga de ouwe pilot binnekort ook weer eens even kijken.

pi_15653669
Battlestar Galactica 2003 "saw it liked it love it" ik vindt de oude serie tof maar deze heeft het ook anders maar hetzelfde gevoel echt de sfeer de acteurs zelfs Starbuck is geweldig het is alleen jammer dat de special effects wat weinig inhoud hebben (maar das het budget denk ik)
En dit komt van een echte BSG fan ik heb alle series gezien en de meeste heb ik ook op DVD maar deze "nieuwe" serie BSG 2003 oke hij is anders maar anders is nog niet slechter laat dit maar een serie worden dan en daarna gaan we oordelen of het werkelijk aan de orginele kan tippen....
pi_15656542
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:39 schreef BuCHu het volgende:
Battlestar Galactica 2003 "saw it liked it love it" ik vindt de oude serie tof maar deze heeft het ook anders maar hetzelfde gevoel echt de sfeer de acteurs zelfs Starbuck is geweldig het is alleen jammer dat de special effects wat weinig inhoud hebben (maar das het budget denk ik)
En dit komt van een echte BSG fan ik heb alle series gezien en de meeste heb ik ook op DVD maar deze "nieuwe" serie BSG 2003 oke hij is anders maar anders is nog niet slechter laat dit maar een serie worden dan en daarna gaan we oordelen of het werkelijk aan de orginele kan tippen....

Wat punten en komma's zouden het verhaal heel wat duidelijker maken.
pi_15656580
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:39 schreef BuCHu het volgende:

Het word een serie en start deze zomer
Kennis is macht, maar alles weten maakt niet gelukkig
pi_15658867
quote:
Op zondag 21 december 2003 05:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
Even voor de duidelijkheid:

De pilot eindigt met:
spoiler:

Boomer die de munitions chamber binnenwandeld en zegt: "Don't worry, we'll find them."

?

Gisteren deze delen gezien, wist niet dat het een pilot was, is dat zeker is het niet gelijk een mini serie was al op zoek naar de andere delen of die al uitgezonden waren of er zijn
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:08 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

Het word een serie en start deze zomer

Hoe weet je dat? Zelf niks er over gevonden, op scifi.com.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')