maarja om het af te sluiten: ik heb geen vrienden en daar schaam ik me voor. Mensen die dit herkennen of wijze raad hebben. Barst los!
Mensen vinden 'elkaar' op den duur toch altijd wel. Alleen is eerlijkheid (zeker voor mij) wel een pré voor vrienden onder elkaar.
En mensen zeggen altijd dat het goed gaat. Is normaal. Je zegt niet 'het gaat echt vet klote' omdat je gewoon geen andere mensen ermee lastig wil vallen. En wat gaat het hun aan eigenlijk?
Ik heb wel een redelijk aantal vrienden en kennissen, maar ik heb er zelf juist helemaal niet zoveel behoefte aan.
Ik vermaak me zonder vrienden eigenlijk ook prima, hoewel sommige dingen natuurlijk wel gezelliger zijn met vrienden erbij.
quote:Mee eens!
Op zaterdag 28 juni 2003 04:24 schreef _Vampierheks_ het volgende:
Beter 1 goede vriend, dan een bak vage kennissen.
quote:Waarom?
Op zaterdag 28 juni 2003 04:23 schreef StrayDog het volgende:
Maar waarom schaam je je daar dan voor?Ik heb wel een redelijk aantal vrienden en kennissen, maar ik heb er zelf juist helemaal niet zoveel behoefte aan.
Ik vermaak me zonder vrienden eigenlijk ook prima, hoewel sommige dingen natuurlijk wel gezelliger zijn met vrienden erbij.
Vrienden kom je op de gekste momenten, plaatsen, e.d. tegen.
Is het niet ook gewoon een gevalletje verlegenheid? Dat je gewoon mensen niet of moeilijk aan durft te spreken? Dit kan natuurlijk ook een barriere vormen....
Ik ga nu echt plat.
Ik zit in het weekend ook thuis en denk ik weleens 'damn..zou nu best wel uit willen gaan en lol maken..' Maar ik ga volgend weekend dus voor het eerst sinds een paar jaar weer uit. 'k raak nu al benauwd en heb de neiging om het af te zeggen.
Het is ook niet dat ik me niet vermaak zonder vrienden, ik doe gewoon mijn eigen dingetje en dat vind ik ook heel fijn vaak.
Ik zeg ook eerlijk dat ik niet uitga, maar mensen vragen nooit of ik veel vrienden heb of niet.
Als je vrienden wil, zul je daar je best voor moeten doen, je open stellen, je nek uitsteken, zo simpel is dat..
Persoonlijk zou ik me ontzettend eenzaam voelen zonder vrienden..
quote:Vrienden krijg je op een vrij natuurlijke wijze; het overkomt je.
Op zaterdag 28 juni 2003 15:49 schreef nozem het volgende:
Je hebt vast wel iemand waarmee je je contacten kunt intensiveren lijkt me?Als je vrienden wil, zul je daar je best voor moeten doen, je open stellen, je nek uitsteken, zo simpel is dat..
Persoonlijk zou ik me ontzettend eenzaam voelen zonder vrienden..
Je open stellen en je nek uitsteken doe je pas als het klikt (stom woord) met iemand.
[Dit bericht is gewijzigd door Navelpluisje op 28-06-2003 15:54]
quote:Om leuke mensen te ontmoeten zul je jezelf toch echt open moeten stellen en je nek uit moeten steken. Als je heel afstandelijk en gesloten op nieuwe mensen reageert wordt het namelijk nooit wat, dan krijg je niet eens de kans om nieuwe mensen te leren kennen..
Op zaterdag 28 juni 2003 15:53 schreef Navelpluisje het volgende:[..]
Vrienden krijg je op een vrij natuurlijke wijze; het overkomt je.
Je open stellen en je nek uitsteken doe je pas als het klikt (stom woord) met iemand.
A friend is someone who let's you help
Onderschat je familie niet, die mensen lijken soms meer op jou dan je denkt!
*bellafonte gaat vanavond lekker alleen uit en probeert er gewoon een gezellige avond van te maken*
Of je tevreden bent met je leven zonder vrienden is iets anders. Als je je eenzaam gaat voelen dan kun je daar zelf wat aan doen.
Vrienden maken is dus iets dat best mogelijk is. En je hoeft niet persee je vrienden vanaf je 7e levensjaar te kennen. Dat kan ook op een latere leeftijd gebeuren.
Moet je je wel gaan begeven onder de mensen
Ik heb zat vrienden, maar geen vriendgroep, zal ik maar zeggen.
Dus zit ik ook vaak thuis zaterdaag avond.
Nou ja, schoolfeesten o.i.d. zijn ook okay. .
Maar ja idd, wat al eerder gezegd werd, je moet er wat voor doen om ze te krijgen!!
Eerst moest ik ze altijd bellen wat ze gingen doen etc, maar na een half jaartje bellen (wat ik niet altijd even leuk vond, want je hebt het gevoel dat je jezelf uitnodigd) gingen ze mij bellen!! daar was ik toen wel ff vet blij om!!
Nu ben ik gewoon een onderdeel uit de groep
Nog 17 nachten slapen en dan gaan we met zijn 6en naar Turkije!! whoeiii dat wordt feest!!!
Succes!!
ThaBanco
quote:Damn, je kunt toch ook samen met een vriend uitgaan, desnoods in je eentje. Ik zweer het je, ik heb genoeg vrienden en toch ga ik wel eens in mijn eentje uit, dan leer je 10 keer zo snel mensen kennen, ook leuke vrouwen dus
Op zaterdag 28 juni 2003 16:47 schreef FlyingFox het volgende:
Ik herken dit gedeeltelijk...Ik heb zat vrienden, maar geen vriendgroep, zal ik maar zeggen.
Dus zit ik ook vaak thuis zaterdaag avond.Nou ja, schoolfeesten o.i.d. zijn ook okay.
.
quote:Ik heb een bepaalde definitie voor vrienden. Vrienden zijn mensen met dezelfde interesses. Mensen waar je slap mee kunt praten. Mensen met dezelfde humor.
Op zaterdag 28 juni 2003 16:46 schreef ArmaniMania het volgende:
En wat is een goede vriend tegenwoordig ? Iemand die met je omgaat omdat je um steeds trakteert op drank, voedsel, bioscoop, of concert ?
Is ook een soort van vrijetijds besteding. Alleen dingen ondernemen daar vind ik zelf geen bal aan. Dat doe ik liever met meerdere mensen.
Komt het aan op steun bieden in slechte tijden dan heb ik gemerkt dat vrienden daar niet zo goed toe in staat zijn. Ligt dan ook aan de grote van het probleem.
Het idee dat ik vrienden heb dat is voor mij best een geruststelling.
Vandaag weer een vriend gebeld en meteen weer wat afgesproken. En steeds is het dan wel tof ook.
quote:Ag ja, ik word ook wel eens mee uitgevraagd, maar ik zit nog in de beginfase zeg maar...
Op zaterdag 28 juni 2003 16:56 schreef nozem het volgende:[..]
Damn, je kunt toch ook samen met een vriend uitgaan, desnoods in je eentje. Ik zweer het je, ik heb genoeg vrienden en toch ga ik wel eens in mijn eentje uit, dan leer je 10 keer zo snel mensen kennen, ook leuke vrouwen dus
quote:Het ontmoeten gaat vanzelf
Op zaterdag 28 juni 2003 15:58 schreef nozem het volgende:[..]
Om leuke mensen te ontmoeten zul je jezelf toch echt open moeten stellen en je nek uit moeten steken. Als je heel afstandelijk en gesloten op nieuwe mensen reageert wordt het namelijk nooit wat, dan krijg je niet eens de kans om nieuwe mensen te leren kennen..
Je moet je idd wel gewoon toegankelijk opstellen, maar ik denk niet dat je veel moeite moet doen om vrienden te zoeken. Zo werkt dat niet.
quote:Klopt
Op zaterdag 28 juni 2003 17:00 schreef Navelpluisje het volgende:[..]
Het ontmoeten gaat vanzelf
.Studie, werk, winkel, etc.
Je moet je idd wel gewoon toegankelijk opstellen, maar ik denk niet dat je veel moeite moet doen om vrienden te zoeken. Zo werkt dat niet.
Vrienden maken moet vanzelf gaan. Jezelf inderdaad toegankelijk/uitnodigend opstellen. En dan moet het geen probleem zijn.
quote:idd dat heb ik ook
Op zaterdag 28 juni 2003 04:24 schreef _Vampierheks_ het volgende:
Beter 1 goede vriend, dan een bak vage kennissen.
quote:Dit zou ik zelf getypt kunnen hebben. M.a.w.: zeer herkenbaar. Ik zit in dezelfde situatie.
Op zaterdag 28 juni 2003 04:16 schreef Zed het volgende:
Ik word me er steeds meer en meer van bewust, dat ik geen vrienden heb. Op de een of andere manier durfde ik dat nooit aan mezelf toe te geven, waarschijnlijk omdat ik me er te erg voor schaamde.
Maar de laatste tijd zijn er toch wat dingen voorgevallen, waardoor ik het niet langer kan ontkennen tegenover mezelf. Hierdoor is het me ook gaan opvallen dat ik best wel veel lieg tegen andere mensen hierover.
Vragen ze me wat ik in het weekend ga doen, antwoord ik bijna altijd met iets als:"Feesten natuurlijk" of iets wat er op lijkt terwijl ik 9 van de 10 keer thuis zit op zaterdagavond.maarja om het af te sluiten: ik heb geen vrienden en daar schaam ik me voor. Mensen die dit herkennen of wijze raad hebben. Barst los!
quote:Volkomen waar. En die mensen kunnen je mogelijk helpen om naar een oplossing te werken. Niet dat ze je concreet kunnen zeggen wat je moet doen, zie het meer als een soort "bewustwordingsproces" naar wat precies de oorzaken zijn en wat je kunt doen. Hoe kom je bijvoorbeeld over op andere mensen? Dat kan totaal anders zijn dan je zelf denkt. Misschien denk je dat zelf heel goed te weten, maar dat kan vies tegenvallen.
Vrienden kom je op de gekste momenten, plaatsen, e.d. tegen.
quote:Jezelf openstellen is misschien wel het moeilijkste als je een gesloten type bent. De oorzaken voor een eventuele geslotenheid die kun je zelf het beste achterhalen, dat kunnen wij niet voor je bedenken.
Om leuke mensen te ontmoeten zul je jezelf toch echt open moeten stellen en je nek uit moeten steken. Als je heel afstandelijk en gesloten op nieuwe mensen reageert wordt het namelijk nooit wat, dan krijg je niet eens de kans om nieuwe mensen te leren kennen
[Dit bericht is gewijzigd door Spohr op 28-06-2003 17:19]
quote:Ik ga met mijn tante uit, en ze had me ondergekotst toen ze harstikke dronken was.
Op zaterdag 28 juni 2003 16:03 schreef nozem het volgende:
Een neef, nicht, oom of tante kan net zo goed fungeren als goede vriend trouwensOnderschat je familie niet, die mensen lijken soms meer op jou dan je denkt!
quote:Cool, zo'n tante wil ik ook
Op zaterdag 28 juni 2003 17:17 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik ga met mijn tante uit, en ze had me ondergekotst toen ze harstikke dronken was.
Je zou maar lekker aan het Fokken zijn!
Komt er weer bezoek.... Nou uh...Wiebereuh..
quote:Ik heb wel vrienden het punt is alleen... Ik vind er geen moer aan om naar de disco te gaan. In ieder geval niet aan die disco's waar zij heen willen. Altijd van die keiharde top 40 muziek en dan heb je ook nog zo'n tent waar ze van die Hollandse ouwe gouwe draaien
Op zaterdag 28 juni 2003 18:13 schreef Tally het volgende:
Ik heb ook geen echte vrienden.. Maar schaam me er niet om..
Stappen dat doe ik al een tijdje niet meer.. Mis het niet ook..
Soms ga ik nog wel eens kijken maar ben ik zo weer thuis..
Ik vind het niet iets om je voor te schamen hoor..
Mijn definitie van leuk uitgaan is eerder een kroegie pakken ofzo, waar je tenminste nog een beetje kan lullen met elkaar.
Ik ga vanavond eens een leuk filmpie kijken... Blair Witch 2.
Heb zelf gewoon behoefte aan andere impulsen. Op jezelf aangewezen zijn heeft iets statisch, als ik merk dat ik verzandt in mijn eigen gedachten heb ik gewoon sterk de behoefte om nieuwe impulsen te krijgen, nieuwe ideeen opdoen en dat kan ik bewerkstelligen door met anderen op te trekken en te praten. Hoeven niet altijd serieuse gesprekken te zijn.
Zoals eerder gezegd: het moet met bepaalde mensen gewoon klikken, en dan gaat het eigenlijk vanzelf. Ga naar plaatsen waar mensen met dezelfde interesses zich ophouden (sport, hobby etc) Grote kans dat je gelijkgestemden tegenkomt.
maar de andere groep, ja die zie ik eigenlijk alleen op vrijdagavond, als we bij elkaar zitten om wat te drinken, jointje te roken, slap ouwhoeren etc. Af en toe zie ik ze ook weleens doordeweeks, maar minder als vroeger. Die groep wordt zo langzamerhand ook afgebroken, de één na de ander krijgt een vriendin, en die zien we dan ineens weken niet meer.
Dat heeft mij de "hinderlijke" eigenschap opgeleverd dat ik mensen eerst van boven tot onder ga scannen, voordat ik ze als vriend toelaat.
Maar op zich vermaak ik me prima, maar als ik zo eens in de stad wandel en ik zie al die gezellige terrassen, ja dan doet dat best wel even pijn natuurlijk.
quote:Hey, ik woon ook in Hilversum en ik ging vroeger ook niet uit en had ook geen vrienden... is inmiddels allemaal goedgekomen ( ben 20 ) toen ik weer naar school ging na jaren gewerkt te hebben.
[b]verhaal
( als je een beetje van rockmuziek oid houdt.. zal cafe "Karroesel" in H`sum je ook wel aanspreken )
( je hebt toch wel 1 vriend ofzo lijkt me of echt helemaal geen ? )
En als iemand vraagt wat ga je dit weekend doen. Dan zeg je toch gewoon dat weet ik nog niet. En als iemand zegt ja ik ga uit en blah blah blah en jij kunt goed met die opschieten vraag dan gewoon of het okay is als je een keer meegaat met diegene. En misschien maak je zo wel nieuwe vrienden.
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 28-06-2003 23:32]
quote:Waarvoor heb je vrienden nodig dan? Om te laten zien aan de buitenwereld dat je polulair bent? Ik heb niet veel vrienden, wel veel vage kennissen... geloof me: dat wil je ook niet!
Ik word me er steeds meer en meer van bewust, dat ik geen vrienden heb. Op de een of andere manier durfde ik dat nooit aan mezelf toe te geven, waarschijnlijk omdat ik me er te erg voor schaamde.
Maar de laatste tijd zijn er toch wat dingen voorgevallen, waardoor ik het niet langer kan ontkennen tegenover mezelf. Hierdoor is het me ook gaan opvallen dat ik best wel veel lieg tegen andere mensen hierover.
Vragen ze me wat ik in het weekend ga doen, antwoord ik bijna altijd met iets als:"Feesten natuurlijk" of iets wat er op lijkt terwijl ik 9 van de 10 keer thuis zit op zaterdagavond.maarja om het af te sluiten: ik heb geen vrienden en daar schaam ik me voor. Mensen die dit herkennen of wijze raad hebben. Barst los!
PS: vrienden noem ik mensen die me beter kennen, dus de mensen van mijn sportclub zijn ook in principe geen vrienden van me..
quote:man ik herken me hier zo in. raad heb ik niet voor je. behalve dat je dat waarvoor je je schaamt onder ogen kan zien waardoor je je niet meer zal schamen. en hoe realistisch is je schaamte?
Hoe kun je verwachten dat anderen mensen van je houden als je niet eens van jezelf houd?
quote:Yep...zijn volgens mij maar weinig mensen die beseffen hoe belangrijk dat is. Maar het lastige is dat het een wisselwerking heeft...als je je al niet zo zeker van je zelf voelt, hoeft er maar weinig te gebeuren om in een negatieve spiraal te komen. Gelukkig weet ik dat het ook de andere kant op werkt...voel je je goed over jezelf dan ben je een stuk zelfverzekerder en zal je dat ook bevestigd zien in hoe anderen met jou omgaan, en dat geeft een kick waardoor je nog zekerder gaat voelen.
Op zondag 29 juni 2003 07:45 schreef oheng het volgende:
Werk aan je zelfvertrouwen. Mensen houden meer van mensen met meer zelfvertrouwen.Hoe kun je verwachten dat anderen mensen van je houden als je niet eens van jezelf houd?
Een mooi motto vind ik altijd nog: Start today...wil je graag een wat grotere kennissenkring...wat ga je daar aan doen dan ? Jij wilt het, dan zal je (zoals eerder gezegd) niet thuis moeten gaan zitten. Doe er wat aan.
quote:Maak dan vrienden van je vage kennissen, wat houdt je tegen? Er zal er toch wel eentje tussenzitten die de moeite waard is? Eenzaamheid is een bedreiging voor de volksgezondheid. Doe er wat aan!
Waarvoor heb je vrienden nodig dan? Om te laten zien aan de buitenwereld dat je polulair bent? Ik heb niet veel vrienden, wel veel vage kennissen... geloof me: dat wil je ook niet!
Willie
quote:
Op zondag 29 juni 2003 16:44 schreef williehewes het volgende:
[..]Maak dan vrienden van je vage kennissen, wat houdt je tegen? Er zal er toch wel eentje tussenzitten die de moeite waard is? Eenzaamheid is een bedreiging voor de volksgezondheid. Doe er wat aan!
Willie
De mensen die ik dat laatste doe, dat zijn vrienden. Alle anderen zijn kennissen
Verder heb ik jarenlang de neiging gehad veel vrienden te maken die niet in mijn buurt woonden. Ten eerste gewoon omdat ik in de weekenden vaak ergens anders verbleef maar ook wel onbewust om zo letterlijk en figuurlijk wat afstand van ze te hebben. Angst om gekwetst te worden ofzo misschien.....nu ja, dat heeft niet geholpen dus want door het meerendeel ben ik alsnog de grond ingestampt.
Toen ik vorig jaar 1 van hen tegenkwam zei ze 'dat het zo jammer was dat ik haar nooit eens belde terwijl we altijd zulke goeie vriendinnen waren geweest'.. Waarop ik haar vroeg of zij míj misschien niet eens had moeten bellen toen mijn moeder (vlak daarvoor) stierf.. Haar reactie: "Ja, was ik vergeten..." Als dát vrienden zijn....
Dus ja, aan de ene kant is vriendschap een machtig goedje, als het goed is, is het zalig dat ze bestaan. Maar er is altijd een reden waarom je ze niet hebt en in een sociaal isolement zit. Niet dat er iets fout aan je is ofzo, maar het kan best zijn dat je ze ombewust weghoudt, of ze niet herkent als (toekomstige) vrienden.. Sluit je ergens bij aan, als je het niet irl durft, zoek iets op het internet (je zit al op fok!)..ga eens naar een meeting ofzo...of doe een oproep tot email-contact (zoals je vroeger penvrienden had). Een paar van de liefste mensen die ik ken leerde ik 10 jaar geleden kennen als penvrienden !!
Maar véél vrienden is geen vereiste om gelukkig te zijn hoor, met 1 goeie mag je al in je handen knijpen van geluk.
Succes.
mijn vriendenkring is ook erg aan verandering onderhevig.....ben altijd wel een soort van populaire geweest, maar veel échte vrienden heb ik eigenlijk niet, vind ik dan..
maarja, boeit me ook niet zo....heb er aan 4, 5 of 6 meer dan genoeg
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 07:58 schreef zweep het volgende:
en van vrienden moet je vind ik ook niet te vaak wat van verwachten want als puntje bij paaltje komt laten de meeste je vallen als een baksteen.
tja dat is mijn ervaring dus daarom lekker zonder
quote:
Op maandag 30 juni 2003 04:39 schreef Libris het volgende:
maar op zich heb ik de behoefte ook niet om echte hartsvrienden te hebben. Ik houd ze lekker op afstand.
quote:Hier op het forum is het wel makkelijk om te zeggen, door mij en door anderen, dat die schaamte niet realistisch is. Toch heb ik zeer veel moeite moeite met dat ene zinnetje "ik heb geen vrienden".
Op zondag 29 juni 2003 02:16 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
man ik herken me hier zo in. raad heb ik niet voor je. behalve dat je dat waarvoor je je schaamt onder ogen kan zien waardoor je je niet meer zal schamen. en hoe realistisch is je schaamte?
quote:Geef me je e-mail maar, en wij worden vrienden
Op woensdag 2 juli 2003 04:21 schreef Zed het volgende:[..]
Hier op het forum is het wel makkelijk om te zeggen, door mij en door anderen, dat die schaamte niet realistisch is. Toch heb ik zeer veel moeite moeite met dat ene zinnetje "ik heb geen vrienden".
Ik zou me er eigenlijk gewoon overheen moeten zetten, maar dan ben ik bang dat ik iemand lijk die meelij probeert op te wekken. (zelfs met mijn posts hier heb ik al moeite en dat terwijl niemand me hier kent)
En zou bijna overwegen zelfmoord te plegen wellicht.
Ik heb ook niet echt veel vrienden, wel geteld maar 1 zelfs. Maar dit komt omdat ik kieskeurig ben, niet omdat ik niet 'leuk' ben. Heb jij niet hetzelfde probleem? Dan is het dus niks om je voor te schamen, jij kiest alleen mensen uit die aan bepaalde kwaliteiten voldoen voor je ze in je buurt laat. Hier hoef je echt niet over te liegen. Als je het wel erg vindt: zoek vrienden! Vrienden zijn makkelijk te maken, contact leggen is niet eng.
Mag ik vragen wat je zoal doet op vrijdagavond rond 00:00 uur?quote:ik hou ook iedereen eigenlijk bij me uit de buurt.
en stappen zo doe ik toch niet ( veel te druk)
Er voor te schamen hoef je nietquote:Op zaterdag 28 juni 2003 04:16 schreef Zed het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er voor schaamt. Ik herken dat wel. Ik heb nog nooit een vriendin gehad en ik schaam me daar soms ook wel voor. Het voelt alsof er vet wat aan je mankeert.quote:Op woensdag 2 juli 2003 04:21 schreef Zed het volgende:
Apathie. Niks meer, niks minder.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:28 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nosh, dat ontbreken van die wil herken ik ook zeer sterk. Waar denk je dat dat aan ligt? Dat we misschien te lui zijn? Of dat we het ergens toch wel accepteren?
Ik kom er ook maar niet toe meer sociale dingen te doen.
mokeeee,quote:Op zondag 10 december 2006 02:42 schreef Schapenwol het volgende:
w0w, hoe herkenbaar. Zeker voor een jaar of twe geleden. Toen heb ik een aantal erkeerde keuzes gemaakt en ben ik beste vriendinnnen kwijt gerkaat.
Ik heb gemerkt na een jaar beste vriend(in)loos te zijn dat het t beste is om toch ja te zeggen op afspraken war je in eerst einstantie weinig sin in hebt, zoals ik in uitgaant en verjaardagen. maar op die kleine momenten bouw je wel wat op. Ze merken dingen aan je, verbinden zich met je en gaan je beter leren kennen.
ik ben u een soort van t kauwgommeisje ^^ overal waa rik ga, minstens 5 pakken kauwgom mee, deel t met ze. Alles. maakt niet uit wat. Be friends. ook al wil je niet elke week met ze uit. 1x in de zoveel tijd is ok. Maar je moet er ook zelf in investeren. Ze moeten ook iets aan jou hebben anders werkt het niet....
x
ik denk dat ze bedoeld te veel mensen, lawaai.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je zoal doet op vrijdagavond rond 00:00 uur?
Of zaterdag avond? Druk met Talpa kijken?
Hoe kun je nou geen tijd hebben om te gaan stappen?
Je wil het niet, dat is iets heel anders en omdat je het niet wil ga je op zulks tijdstippen iets anders doen, voor de tv hangen, op internet wat surfen etc, maar kom niet aan met "ik heb het veel te druk, ik heb geen tijd om te stappen!"
Dit was mijn situatie, maar ik heb me de afgelopen jaren erover verbaasd hoe snel zoiets kan afbrokkelen. Het lijkt wel alsof de meesten, als ze eenmaal een relatie krijgen, geen interesse meer hebben in gezamelijk leuke dingen doen.quote:Op maandag 11 december 2006 11:32 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb een vaste hechte vriendengroep van 8 man (+ ik ) = 9. Elk weekend staat er wel wat op de agenda en doordeweeks zie ik de meeste ook. ( fitnissen + voetbal ).
Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe het zou zijn zonder hun.
Maar zo af en toe even tijd voor mezelf vind ik ook compleet niet erg
Dat zie ik uiteindelijk ook wel gebeuren maar dit denk ik er maar van een paar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit was mijn situatie, maar ik heb me de afgelopen jaren erover verbaasd hoe snel zoiets kan afbrokkelen. Het lijkt wel alsof de meesten, als ze eenmaal een relatie krijgen, geen interesse meer hebben in gezamelijk leuke dingen doen.
als mensen vragen hoe en wat, doe ik vaak voor dat ik meer vrienden heb dan ik in werkelijkheid heb. Wil niet zielig doen van heb geen vrienden of elke keer zeggen ik zit weer thuis van 't weekend.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:42 schreef Sargon het volgende:
Hoeveel mensen zitten er hier wel niet zonder echte vrienden??? Dan moet toch een heel groot aandeel mensen liegen over hun sociale leven
Heb eigenlijk ook geen vrienden......wel veeeeeeel goeie kenissen zeg maarquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:42 schreef Sargon het volgende:
Hoeveel mensen zitten er hier wel niet zonder echte vrienden??? Dan moet toch een heel groot aandeel mensen liegen over hun sociale leven
Je moet je er niet voor schamen... je moet er gewoon iets aan doen.quote:Op zaterdag 28 juni 2003 04:16 schreef Zed het volgende:
De eerste maanden als je gaat studeren is het erg gemakkelijk wat te vereenzamen. Je gooit jezelf in het diepe en dan kan het wel eens even duren voordat je de kant vindt. Daar zou ik niet direct een probleem van maken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:41 schreef Memento-Mori het volgende:
Herkenbaar...ik heb ook geen vrienen en vrijwel geen sociale contacten.... Dit is bij mij eigenlijk altijd al zo geweeest, toen ik in friesland woonde al. Ik had gehoopt dat het zou veranderen als ik ging studeren, ik ben in juli op kamers gegaan maar nee er is niks veranderd. Ik had de hoop leuke huisgenootjes te vinden etc maar ik ben in een huis terecht gekomen met 2 stelletjes en 2 mensen die er nooit zijn, terwijl ik toch nog vaak genoeg hoor dat er genoeg huizen zijn die wel dingen samen doen, wij niet....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |