Als iemand een topic start met de vraag wat ze moet doen nu haar vriend vreemging krijg je superveel reacties in de aard van dumpen die handel etc. Maar wil de topicstarter dat wel? In relatiekwesties kunnen onbekenden toch niet helpen, omdat het over gevoelens gaat. Als het er echt op aan komt, doe je dan wat op basis van wat hier aangeraden werd, en zo ja, bleek dat de juiste keuze? Het laatste is iets dat ik mij maar moeilijk kan voorstellen.
Ik kan mij goed inbeelden dat veel mensen hier hun hart kunnen komen storten en raad vragen enz. Praten met lotgenoten enzo...
Als ik een topic zie met reacties in de aard van Sterkte! denk ik toch geregeld van... zou het die mensen nu écht kunnen schelen? Met zo'n reacties zou ik mij juist nog vreemder voelen... van 'Wat kan het hem/haar ook schelen...
Wat denken jullie?
Sterkte zeggen enzo. Soms is het gemeend. Vaak is het zo dat dat nu eenmaal wordt verwacht.
Als je zegt dat ze/hij zich niet moet aanstellen. krijg je de wind van voren.
quote:Bis bis en zo
Op zaterdag 28 juni 2003 00:22 schreef tong80 het volgende:
Ik moet altijd lachen om die reacties.Sterkte zeggen enzo. Soms is het gemeend. Vaak is het zo dat dat nu eenmaal wordt verwacht.
Als je zegt dat ze/hij zich niet moet aanstellen. krijg je de wind van voren.
quote:Sterkte wensen: oke dat begrijp ik.
Op zaterdag 28 juni 2003 00:20 schreef D.Rose het volgende:
Wanneer je iemand niet direct kunt helpen is sterkte wensen toch netjes? En wanneer iemand vreemd gaat is het toch logisch dat het advies dumpen is?
Dumpen: ik ga daar niet mee akkoord. Ik vind het nogal puberaal (en ik ben zelf nog 16 nota bene) om direct te dumpen. Dat betekent dus niet dat ik het leuk zou vinden ofzo... Als je beide nog van elkaar houd... hangt van situatie tot situatie af. Heb dit ook ooit gepost in een topic van iemand die al tientallen jaren getrouwd was... En iedereen maar roepen "dumpen die handel"... zoiets gooi je vind ik gewoon niet weg.
Plus: Iedereen mag de relatie dan wel direct laten vallen bij overspel, de helft is wel voor als het voor henzelf is.
Nuja daar gaat het topic niet over...
Niet altijd heeft het zin om er een topic over te openen omdat je de reacties hier eigenlijk voorspelbaar zijn. Maar er zijn ook mensen die blij zijn dat ze het van hun afgeschreven hebben.
quote:Creatief met kurk R&P.
Op zaterdag 28 juni 2003 00:43 schreef Pompiedom het volgende:
het is ook meestal het van je af schrijven
quote:ik denk dat dat een logische reactie is op iets waar degene niks aan kan doen wat vreemdgaan meestal is.
Op zaterdag 28 juni 2003 00:28 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Dumpen: ik ga daar niet mee akkoord. Ik vind het nogal puberaal (en ik ben zelf nog 16 nota bene) om direct te dumpen.
Het maakt vaak voor TS het gevoel dat hij/zij er niks aan kan doen dat degene vreemd gegaan is.. en dat diegene met hele goeie redenen moet komen.. maar zeg nou zelf , de mensen die zón topic starten moeten hun verhaal gewoon kwijt.. gaat niet een om advies..
quote:Ik vind het juist heel erg storend als posters gaan lopen mieren dat hun advies niet wordt opgevolgd, of dat blijkt dat de topicstarter übehaupt niks met welk advies dan ook doet. Iedereen z'n eigen motief om hier een verhaal te posten denk ik dan.
Op zaterdag 28 juni 2003 00:25 schreef DuchessX het volgende:
Vaak willen mensen die een bepaald topic openen alleen het antwoord horen dat hun het best uitkomt, de rest van de meestal goedbedoelde adviezen worden volledig in de wind geslagen. Dan vraag je je toch af waarom ze een topic openen
Aan de andere kant is het natuurlijk wel irritant als er een bepaalde poster over werkelijk ieder pijntje een topic opent en op ieder antwoord een "ja maar...." reply op weet te geven.
De een wil advies over z'n relatieprobleem, de ander over medicatie en de derde over een denkpatroon. Andere inzichten kunnen weldegelijk helpen, dat heb ik zelf gemerkt. Niet alles hoeft kut te zijn, er zijn ook leuke dingen te doen.
Nogmaals dit zijn puur mijn eigen wervaringen en ik kan voor niemand anders spreken, maar zo af en toe een beetje tegengas hoor ik liever dan alleen maar sterkte, zonder advies.
Maar als anderen er baat bij hebben om alleen maar positieve reacties als sterkte, knuf en te krijgen vind ik dat ook best. Je hebt hier de mogelijkheid om betrekkelijk anoniem je probleem te plaatsen en dat is het belangrijkste. Het is dan aan jou om al dan niet wat met de adviezen te doen
quote:Hmm, logisch dat je dat wil horen wat je het best uitkomt. Soms kunnen reacties je wel een heel andere denkwijze erop nageven, dat is het goeie eraan.
Op zaterdag 28 juni 2003 00:25 schreef DuchessX het volgende:
Vaak willen mensen die een bepaald topic openen alleen het antwoord horen dat hun het best uitkomt, de rest van de meestal goedbedoelde adviezen worden volledig in de wind geslagen. Dan vraag je je toch af waarom ze een topic openen
Heb je er nou geen ervaring mee, is het gepast om gewoon sterkte te wensen... dat kan voor heel veel mensen al heel wat betekenen, dat sommige mensen jou stukje gelezen hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |