Ik ben van plan voornamelijk muziek te luisteren, en af en toe een filmpje te kijken. Is dit dan een goede koop? Of moet ik toch voor de Denon gaan en los op zoek naar bijpassende boxen?
Bij voorbaat dank voor advies!
(ps luisteren in de winkel wordt aanbevolen - ik weet het)
Voor muziek zijn ze ook aardig, maar je kan het beste eerst luisteren, want ze zullen niet zo "vol" klinken als boekenplank of zuilenspeakers, maar ze zijn absoluut niet slecht!
Ik heb deze speakerset het goedkoopst voor 599 Eurootjes. De Marantz zie ik voor zo'n 350 euro staan en dat is afgezien van het uiterlijk een toppertje, zeker voor muziek.
Kun je net als ik nog aan 4x de MS 902 (test op hifi.nl) en een MS 905 komen voor zo'n 500/600 euro, zou ik daarvoor gaan en wellicht later ooit eens voor een sub gaan kijken, je vind zelf muziek toch belangrijker dus staar je niet blind op een sub.
O ja,
Ga zelf luisteren, want wat ik mooi vind kun jij als een draak vinden klinken!
quote:Waarom heeft iedereen iets tegen het design van Marantz? Wat is er mis met een strak, zakelijk uiterlijk?
Op dinsdag 23 september 2003 13:33 schreef basset het volgende:
Die mordaunt-short premiere is een leuke set. Volgens testen komt ie goed uit de bus (op homecinemachoice in de UK) Kijk ook maar eens op Mordaunt-short.com daar staan links naar testen.Voor muziek zijn ze ook aardig, maar je kan het beste eerst luisteren, want ze zullen niet zo "vol" klinken als boekenplank of zuilenspeakers, maar ze zijn absoluut niet slecht!
Ik heb deze speakerset het goedkoopst voor 599 Eurootjes. De Marantz zie ik voor zo'n 350 euro staan en dat is afgezien van het uiterlijk een toppertje, zeker voor muziek.
Kun je net als ik nog aan 4x de MS 902 (test op hifi.nl) en een MS 905 komen voor zo'n 500/600 euro, zou ik daarvoor gaan en wellicht later ooit eens voor een sub gaan kijken, je vind zelf muziek toch belangrijker dus staar je niet blind op een sub.O ja,
Ga zelf luisteren, want wat ik mooi vind kun jij als een draak vinden klinken!
quote:Omdat ie gewoon lelijk is!
Op dinsdag 23 september 2003 13:36 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Waarom heeft iedereen iets tegen het design van Marantz? Wat is er mis met een strak, zakelijk uiterlijk?
Maar is 150 euro duurder en dat is het prijsvershil ook weer niet waard!
quote:Ik ken legio lelijkere merken, magoed... Plastic frontje? Naar mijn weten niet, is zo moeilijk in metaalkleur immers...
Op dinsdag 23 september 2003 13:41 schreef basset het volgende:[..]
Omdat ie gewoon lelijk is!
Het geluid maakt gelukkig een hoop goed. O ja, en dat plastiek frontje!
De 5300 is net ff wat mooier heeft een metalen front en heeft frontaansluitingenMaar is 150 euro duurder
en dat is het prijsvershil ook weer niet waard!
quote:Die heb ik ook
Op maandag 22 september 2003 18:26 schreef Roellio het volgende:
Panasonic SCHT 850
Metalen front vanaf de 5300!
quote:Tja, men kan een hoop zeggen van Panasonic, maar een goed CD/DVD loopwerk heb je ieder geval. Maar wat koste deze set dan?
Op dinsdag 23 september 2003 13:46 schreef sop het volgende:[..]
Die heb ik ook
. Ik ben geen audio/video-fiel. Ik vind deze toch wel beter klinken dan een (qua prijs vergelijkbare) sony set.
1000 euro vind ik nl best veel voor zo'n all-in-one set
quote:Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Pioneer 809 ook een plastik frontje heeft en Harman-Kardon (welke ik er wel mooi uit vind zien) hebben geloof ik ook plastik frontjes.
Op dinsdag 23 september 2003 13:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Maakt mij, persoonlijk, weinig uit omdat ik echt niet ga zitten patsen met een metalen frontje.. magoed... leuk om te weten...
Het is alleen jammer dat de 4300 geen front aansluitingen heeft.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de HK-3550/2550 en de Marantz 4300. ALs ik ze allebei voor een gelijke prijs kon vinden zou ik denk ik voor de HK-3550 gaan omdat ik al een HK DVD21 speler heb. (maar ja, deze heeft geloof ik ook geen front (en de Marantz is weer wel 6.1 (maar ook daar moet ik weer bij zeggen dat ik er niet de plek voor heb voor een extra rear) )
Tis gewoon heel lastig om een keus te maken hoor! Maar tot nu toe is de Marantz vanwege de prijs in het voordeel. Of ik moet mn Pio voor 125 euro kwijt kunnen
quote:499 EUR
Op dinsdag 23 september 2003 13:51 schreef basset het volgende:[..]
Tja, men kan een hoop zeggen van Panasonic, maar een goed CD/DVD loopwerk heb je ieder geval. Maar wat koste deze set dan?
1000 euro vind ik nl best veel voor zo'n all-in-one set
quote:Ik wil geen front aansluitingen, gewoon alles 1x goed erin prikken en klaar...
Op dinsdag 23 september 2003 13:58 schreef basset het volgende:[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Pioneer 809 ook een plastik frontje heeft en Harman-Kardon (welke ik er wel mooi uit vind zien) hebben geloof ik ook plastik frontjes.
Het is alleen jammer dat de 4300 geen front aansluitingen heeft.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de HK-3550/2550 en de Marantz 4300. ALs ik ze allebei voor een gelijke prijs kon vinden zou ik denk ik voor de HK-3550 gaan omdat ik al een HK DVD21 speler heb. (maar ja, deze heeft geloof ik ook geen front (en de Marantz is weer wel 6.1 (maar ook daar moet ik weer bij zeggen dat ik er niet de plek voor heb voor een extra rear) )Tis gewoon heel lastig om een keus te maken hoor! Maar tot nu toe is de Marantz vanwege de prijs in het voordeel. Of ik moet mn Pio voor 125 euro kwijt kunnen
quote:Hahaha weet ik niet. Zelf zou ik uiteindelijk toch de Marantz kiezen ben ik bang. Denon ken ik verder niet bijzonder goed kwa klank. In testen (die eigenlijk ook wel subjectief zijn) hoor ik meer mensen in deze prijsklasse over de Marantz en Harman Kardon dan over de Denon, maar ook hier hoor ik goede dingen over.
Op dinsdag 23 september 2003 14:31 schreef macondo het volgende:
Maar Basset.. Wat vind je dan van de Denon 1803 (die heeft trouwens toch wel een metalen frontje??)
Kijk voor reviews maar eens hier: www.ecoustics.com
hoop links naar reviews
Ik hoor wel steeds verhalen van de 4300 over het niet goed kunnen home cinemaen zonder sub, maar dat weet ik niet precies en dat kan ok totale nonsens zijn
En luister zeker even naar de MS-902's ipv de premiere, voor muziek zijn die vind ik mooier.
Luister, luister en luister, maar als ik heel eerlijk ben zul je met alledrie de merken een goed geluid hebben. En met speakers kun je nog een hoop nuances aanbrengen aan het complete geluid.
ik heb hem 2 weken en heb er geen spijt, super helder en scherp geluid + een super goeie bas..
voor 400 euro staat er 1 bij je thuis..
en totaal 505 watt RMS
SUPER SETJE
quote:Idd een leuk setje voor half-life op je PC ja!
Op dinsdag 23 september 2003 15:04 schreef sj0erd666 het volgende:
de logitech Z-680 owns welik heb hem 2 weken en heb er geen spijt, super helder en scherp geluid + een super goeie bas..
voor 400 euro staat er 1 bij je thuis..
en totaal 505 watt RMS
SUPER SETJE
Voor een goede muzikale bevrediging Ik weet het niet hoor, doe mij maar gewone speakers in dat geval
quote:Ik heb voor mijn eerste set (bij Multifoon) 270 euro betaald
Op dinsdag 23 september 2003 15:15 schreef macondo het volgende:
Die Mordaunt 902 vind ik er in ieder geval wel oke uit zien, heb er ook goede verhalen over gelezen.. Die boxen zijn in Duitsland niet bijzonder veel goedkoper dan hier in Nederland, is het niet?
Nu nog 2 elipsons staan die binnenkort stof gaan staan happen
Tja, de een vind een center belangrijk de ander wat minder. Je kunt gewoon beginnen met 4 speakers en later beslissen of je er een center bijneemt, zoals je al zei, ging het jou voornamelijk om muziek. Ik heb ook een tijd zonder center gedaan en dat ging best goed hoor, als je maar goed voor de fronts zit dan kan de versterker het beeld prima mixen.
Koop ze overigens niet blind op wat ik zeg!!!!!
Ik vond de MS een hoge prijs/kwaliteit verhouding hebben, misschien vind jij ze als een dweil klinken.
quote:Kijk even naar zijn budget,
Op dinsdag 23 september 2003 18:05 schreef Fisherman het volgende:
Die 4300 en die 1802 zijn wel heel erg licht voor 6.1 recievertjes. Ze wegen allebei rond de 11 kilo ofzo. Ik zou toch eerder voor een 5.1 versterker gaan die zwaarder is, want die kan meer stroom leveren.
Je kan ook kiezen voor recievers met 5 eindversterkers aan boord en voor de andere kanalen pre-outs, waar je eindversterkers later bij kan kopen, dat is een veel betere optie.
Een 7300 of 2803 zal al een heel stuk beter zijn, hoewel die 2803 ook aan de lichte kant is met 7 eindversterkers aan boord.
Bovendien zijn de 4300 en de Denon naar verluid gewoon goede versterkers. Waarschijnlijk hoort men met de "goedkopere" speakers het verschil niet eens tussen de 4300 van 300 euro en de 7300 die minimaal 2x zoveel kost.
Het gewicht van een versterker bepaald niet per definitie de kwaliteit. Hooguit de kwaliteit van het koelblok. Het is geen buizenversterker waar per kanaal een joekel van een trafo inzit.
Luisteren is het belangrijkste, klinkt ie voor hem goed, dan is ie goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |