abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2003 @ 00:46:28 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12593875
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Die 4300 wordt niet overal goed beoordeelt, al heb ik hem nog niet horen spelen. Yamaha is idd ook een goeie optie

Marantz vind ik zelf heerlijk klinken, schijnt alleen een beetje gedempt te moeten worden in het laag in combi met Magnats... Yamaha schijnt ook een ruimtelijker surround te geven en heeft wel een gunstige prijs
quote:
JBL noemen ze ook vaak Just Bloody Loud, dus dat zegt wel al eea
Magoed.. of Magnat nou zulke lieve rustige speakertjes zijn
JBL ken ik alleen van de PC speakers, en die zijn opzich wel ok maar vind hun design echt butt... Of die Magnats lieverdjes zijn? Hangt ervan wat je erin stopt...

Ik ben hiermee begonnen toen ik LOTR onlangs weer eens opzette in DTS, en ik miste de warmte en volheid van het intro muziekje gewoon... En niet alleen bij LOTR, plus dat ik ook graag wat muziek luister, en dat is nagenoeg niet te doen met die Sony....

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_12594811
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Marantz vind ik zelf heerlijk klinken, schijnt alleen een beetje gedempt te moeten worden in het laag in combi met Magnats... Yamaha schijnt ook een ruimtelijker surround te geven en heeft wel een gunstige prijs
[..]

JBL ken ik alleen van de PC speakers, en die zijn opzich wel ok maar vind hun design echt butt... Of die Magnats lieverdjes zijn? Hangt ervan wat je erin stopt...

Ik ben hiermee begonnen toen ik LOTR onlangs weer eens opzette in DTS, en ik miste de warmte en volheid van het intro muziekje gewoon... En niet alleen bij LOTR, plus dat ik ook graag wat muziek luister, en dat is nagenoeg niet te doen met die Sony....

Die warmte en laag in films haal ik er echt uit door een sub erbij te zetten. Ook als je grote fronts heb, een sub rammelt alles nog ff extra lekker aan Ik vind het heerlijk als je echt het gevoel hebt dat er trommels in je versterker zitten

Magnat zijn redelijk ruwe speakers zover ik ze beluisterd heb. Ze zijn er gelukkig in allerlei kleuren en maten. Ik val op de een of andere manier op 'analytische' speakers. Zit met een studio headphone van Sennheiser achter de pc en heb Infinity speakers (die met die piezotweeter die zoveel heldere hoge tonen kan geven). Verder als sub had ik dus geen muziek sub meer nodig, maar een gewone rechtoe-rechtaan film-sub en dat is een Pioneer geworden (groot ding).

Qua versterker ga ik echt voor het strakke diepe HK geluid, al moeten je speakers daar bij passen natuurlijk. JBL vind ik gewoon saai, maar zouden dus ideaal zijn als achtergrond speakertjes voor mij (lekker rustig). Pioneer versterker was uit geldnood, maar laatst heb ik een 2dehands Pioneer met DTS en DD gekocht (had alleen DD) en die bevalt bovenverwachtingen goed Ooit koop ik een mooie HK, tenzij ik tegen die tijd een andere mooie kan vinden die bij m'n smaak past (want eerlijk is eerlijk, design telt ook mee.. Pioneer vind ik mooi, HK ook, maar Marantz vinnik weer net nix ).

Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten

donderdag 21 augustus 2003 @ 09:25:43 #53
12888 Skull-splitter
pi_12597241
Sub is ook een apart aangestuurd kanaal Het vlakste en gebrek aan klankkleur zit hem in de minimale sattelietjes (voor recht-toe-recht aan werk wel genoeg, maar veel meer moet je er niet van verwachten)

Sterker nog, vind bijna dat mijn PC speakers (Logitech Z640, niets meer niets minder) beter gebalanceerd klinken...

pi_12597548
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:25 schreef blablable het volgende:
geen idee....

Zelf heb ik een jvc setje en tijdens het kijken van een dvd valt soms het geluid heel even weg...

Hoe kan dat?

Bij mij was het een verrotte digitale coax. Had al bijna dvd speler bij het grofvuil gezet
pi_12597973
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 09:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Sub is ook een apart aangestuurd kanaal Het vlakste en gebrek aan klankkleur zit hem in de minimale sattelietjes (voor recht-toe-recht aan werk wel genoeg, maar veel meer moet je er niet van verwachten)

Sterker nog, vind bijna dat mijn PC speakers (Logitech Z640, niets meer niets minder) beter gebalanceerd klinken...

Sommige van die pc speakers zijn zelfs THX gecertificeerd. Ik weet dat dat niet alles betekend, maar toch wel een beetje Meestal haal je met een std setje van Sony of JVC direct een leuk resultaat, het geluid 'is overal' en er bonkt wat in de hoek. Ja, in de hoek, want door de (te) kleine surround speakers moet de sub eigenlijk te veel doen waardoor je hem wel kan positioneren (wat niet moet, waardoor je hem dus ook overal zou kunnen moeten plaatsen).

Het eigen sub kanaal is inderdaad relaxed, al kan m'n versterker dat kanaal ook in de stereo front kanaal mixen volgens de handleiding. Dan kom ik weer terug op het feit dat ik 2 x 80watt Infinity speakers als front heb en 1 110watt pioneer sub voor de boemels Met radio/muziek gaat ie over het algemeen uit, tenzij ik de Sensation black CD op zet ofzo, dan kan het nog wel

Infinity Delta 30 (heb ze in beuken, met zwart front):

Center een Infinity Reference MKII en surround ouwe 3-weg Jamo's (oud = 20 jaar en/of ouder ). Die Jamo's moeten er ooit uit, maar wat ik wilde is 2dehands niet/nauwelijks te vinden <300~500euro dus dat wacht wel

quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 09:47 schreef DTM het volgende:

[..]

Bij mij was het een verrotte digitale coax. Had al bijna dvd speler bij het grofvuil gezet

Bij mij is m'n DVD speler idd niet goed, omdat ik het zowel met optisch als coax heb en niet met coax in vanuit m'n pc dus dies naar de fabriek nu
pi_12598026
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke vervangende versterker (in plaats van mijn huidige Sony S-300) en speakers voor aan mijn Xbox (als DVD speler in de toekomst, misschien dat ik er nog een losse speler later aan koppel)

Tot nu toe heb ik op het oog:

De Panasonic HE-90 Home Cinema Set (minus de DVD spelert)

OF

Losse componenten met een 5x100Watt versterker, JBL/magnat/Infinity speakers (2xZuil, 2x kleiner formaat voor rear, 1x centre en 1x Sub (actief natuurlijk)

Je zou ook de Denon 1803 misschien kunnen overwegen. Daar zit alles op en er komt zo rond september weer een nieuw model de 1804.
Dus de 1803 wordt dan weer goedkoper. Vooral in Duitsland kun je dan nogal eens een mooie prijs tegenkomen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 15:55:09 #57
12888 Skull-splitter
pi_12633399
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 10:18 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Je zou ook de Denon 1803 misschien kunnen overwegen. Daar zit alles op en er komt zo rond september weer een nieuw model de 1804.
Dus de 1803 wordt dan weer goedkoper. Vooral in Duitsland kun je dan nogal eens een mooie prijs tegenkomen.

quanta costa?
pi_13312192
Zoals jullie in Welke reciever in prijsklasse 300-500 euro? hebben kunnen lezen ben ik op zoek naar een receiver + speaker. Ik zal het vooral gebruiken bij films en om af en toe een cd te luisteren.

Nu ben ik vandaag eens gaan rondneuzen, en mijn keus wat de A/V Receiver betreft is gevallen op de NAD T-752, klonk erg goed en het design spreekt me erg aan (heb al een DVD-speler van NAD).

Maar nu de speakers, ik tijfel tussen losse speakers en een satellite set. Wat satellites betreft twijfel ik tussen de:

KEF KHT 2005

of de

Infinity Oreus

Klonken allebei erg goed, en vooral het Design van de KEF sprak me erg aan.

Nu heb ik nog niet geluisterd naar losse speakers als Mission, Infinity, enz. Maar ik vond ze allemaal erg groot en lomp.

Wat denken jullie? Verstandige keus of heb je op de lange termijn toch meer profijt van losse speakers?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13335053
Ik zou voor echte speakers gaan, en niet voor van die sattelieten, die zijn zowieso niet full range, en dus ontstaat er een gat in het frequentie bereik.

Ikzelf heb mijn T752 aangesloten op een paar driades, dat klinkt lekker:

Let niet op de zooi

pi_13335107
Koop een Dolby digital/dts reciever en sluit daar je xbox op aan als het kan (koop anders een verloop stekkertje!)
Veel suc6
  zondag 21 september 2003 @ 15:32:42 #61
12888 Skull-splitter
pi_13335515
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:
Zoals jullie in Welke reciever in prijsklasse 300-500 euro? hebben kunnen lezen ben ik op zoek naar een receiver + speaker. Ik zal het vooral gebruiken bij films en om af en toe een cd te luisteren.

Nu ben ik vandaag eens gaan rondneuzen, en mijn keus wat de A/V Receiver betreft is gevallen op de NAD T-752, klonk erg goed en het design spreekt me erg aan (heb al een DVD-speler van NAD).

[afbeelding]

Maar nu de speakers, ik tijfel tussen losse speakers en een satellite set. Wat satellites betreft twijfel ik tussen de:

KEF KHT 2005

[afbeelding]

of de

Infinity Oreus

[afbeelding]

Klonken allebei erg goed, en vooral het Design van de KEF sprak me erg aan.

Nu heb ik nog niet geluisterd naar losse speakers als Mission, Infinity, enz. Maar ik vond ze allemaal erg groot en lomp.

Wat denken jullie? Verstandige keus of heb je op de lange termijn toch meer profijt van losse speakers?

Losse speakers! Er gaat niets boven een 2 of 3 weg PER speaker ipv 2 weg in het totale systeem!

Lomp en groot maakt mij niet uit, ze klinken ook vele malen lekkerder... Laat het idee design even los en haal een wattenstaafje door je oren en ga luisteren bij alle zaken in de buurt (alleen luisteren en je budget bespreken)

zondag 21 september 2003 @ 15:36:07 #62
12888 Skull-splitter
pi_13335618
quote:
Op zondag 21 september 2003 15:13 schreef rankie het volgende:
Koop een Dolby digital/dts reciever en sluit daar je xbox op aan als het kan (koop anders een verloop stekkertje!)
Veel suc6
Thanks voor de nuttige info, ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik dat van plan was

Meneer Strolie heeft alleen nog steeds geen Xbox..

zondag 21 september 2003 @ 15:39:22 #63
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_13335703
Infinity's zijn toch vooral 'herrie' speakers ? (als in: leuk voor stamp-muziek maar daar houdt het ook op)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_13338718
De alpha serie is zeker niet voor stampmuziek.
Het is een speaker die in engeland ontworpen is. De delta serie weet ik niet.
Ik heb ze overigens allebei niet gehoord, maar de alpha serie schijnt goed te zijn.
Engelse speakers klinken meestal donker.
pi_13338882
ik werk zelf bij een bedrijf welke ook een showroom heeft voor de luxere merken HiFi zoals bose en b&o. Voor die merken betaal je gewoon gruwelijk veel geld, maar setjes van Harman Kardon, Marantz en speaker van Mordan Short (ofzo) en Infinity zijn toch best betaalbaar.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken bij het aanschaffen van een set, maar zeker ook naar de geluidskwaliteit.

Een all in one set is leuk, maar is altijd net iets minder goed dan alleen losse componenten. Vooral proberen iets te luisteren (neem je eigen CD's mee) trekt je vaak over de streep. Alleen jammer dat je dan al snel 2000 euro kwijt bent.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
pi_13353212
quote:
Op zondag 21 september 2003 17:47 schreef bassiebas het volgende:
ik werk zelf bij een bedrijf welke ook een showroom heeft voor de luxere merken HiFi zoals bose en b&o. Voor die merken betaal je gewoon gruwelijk veel geld, maar setjes van Harman Kardon, Marantz en speaker van Mordan Short (ofzo) en Infinity zijn toch best betaalbaar.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken bij het aanschaffen van een set, maar zeker ook naar de geluidskwaliteit.

Een all in one set is leuk, maar is altijd net iets minder goed dan alleen losse componenten. Vooral proberen iets te luisteren (neem je eigen CD's mee) trekt je vaak over de streep. Alleen jammer dat je dan al snel 2000 euro kwijt bent.

Mordaunt-Short speakers kan ik idd aanraden. de 900 serie is niet duur en klinkt fantastisch. Zeker met Harman Kardon of Marantz.

De 2550 en 3550 receivers van HK klinken erg goed. Ook de Marantz 4300 en 5300 klinken geweldig met de MS speakers. Als je 4x de 902 boekenplank heb en een 905 center en een sub heb je een hele leuke set voor "relatief" weinig.

Persoonlijk vind ik de HK DVD21 en 25 heel goed voor muziekcd's en DVD's en ze zijn makkelijk regiovrij te maken. Hij is alleen wat traag met inlezen van de disc. Marantz DVD spelers ken ik niet, maar de goedkopere schijnen niet zo goed te zijn als die van HK.

pi_13354700
hmm eindelijk een topic, waar er een beetje over home cinema lawaai geklept kan worden gevonden

heb nu een Yamaha 540 en wil mischien een Mordaunt short set gaan kopen, maar ben dr nog niet helemaal uit..

2825cc Single Turbo Beast
  maandag 22 september 2003 @ 13:56:50 #68
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_13357959
Ik overweeg ook om een nieuwe receiver, dvd speler en boxen aan te schaffen. Ik twijfel tussen de Marantz 4300 en de Denon 1803 qua receiver. Vind sowieso het design van Denon mooier.. Die Denon heb ik in Duitsland gezien (www.areadvd.de) voor slechts 390 euro..
Welke raden jullie aan?
Ik ga er voornamelijk muziek mee luisteren, en hoe minder boxen in de kamer hoe beter.. Doe ik er verstandig aan twee goede zuilen te kopen in plaats van 5 boxen voor een surround ervaring????
Overal verstand van.
  maandag 22 september 2003 @ 14:08:03 #69
12888 Skull-splitter
pi_13358250
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:56 schreef macondo het volgende:
Ik overweeg ook om een nieuwe receiver, dvd speler en boxen aan te schaffen. Ik twijfel tussen de Marantz 4300 en de Denon 1803 qua receiver. Vind sowieso het design van Denon mooier.. Die Denon heb ik in Duitsland gezien (www.areadvd.de) voor slechts 390 euro..
Welke raden jullie aan?
Ik ga er voornamelijk muziek mee luisteren, en hoe minder boxen in de kamer hoe beter.. Doe ik er verstandig aan twee goede zuilen te kopen in plaats van 5 boxen voor een surround ervaring????
2 zuilen EN de rest hoort erbij, sorry. Anders blijf je gewoon steken op 2.0 stereo...
  maandag 22 september 2003 @ 14:09:44 #70
53747 GTD
http://www.deduppies.nl
pi_13358289
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:25 schreef blablable het volgende:
geen idee....

Zelf heb ik een jvc setje en tijdens het kijken van een dvd valt soms het geluid heel even weg...

Hoe kan dat?

Dan is het soldeer losgelaten en maakt hij geen goed conact meer met de printplaat
dit komt door het warm en kou worden van je apparaat
Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen
pi_13364365
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:56 schreef macondo het volgende:
Welke raden jullie aan?
als je alleen muziek luistert en af en toe een filpie kijkt, zal ik echt voor een gewone 2 kanaals versterker gaan. serieus. er is in de hifi wereld een regel, dat je 3x zoveel geld uit moet geven voor een leuke reciever die een net zo`n mooi klankbeeld geeft als een reciever met een net zo goede kwaliteit geluid. verder kan je beter naar gewicht als naar Watts ed kijken, hoe zwaarder hoe beter.
2825cc Single Turbo Beast
pi_13365087
Panasonic SCHT 850

maandag 22 september 2003 @ 18:31:32 #73
12888 Skull-splitter
pi_13365186
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:26 schreef Roellio het volgende:
Panasonic SCHT 850

[afbeelding]

Design van die totaalsetjes is schitterend, maar de prestaties zijn om te janken als je langer dan een jaar ernaar moet luisteren...
pi_13365271
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Design van die totaalsetjes is schitterend, maar de prestaties zijn om te janken als je langer dan een jaar ernaar moet luisteren...

Nou, de geluidskwaliteit van ons setje is perfect en dat ding kan ook nog eens t*ringhard.
  maandag 22 september 2003 @ 19:12:39 #75
12888 Skull-splitter
pi_13366072
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:35 schreef Roellio het volgende:

[..]

Nou, de geluidskwaliteit van ons setje is perfect en dat ding kan ook nog eens t*ringhard.

Dat kan mijn huidige Sony ook, maar perfect is het geluid niet, verre van zelfs... Je standaard ligt alleen niet zo hoog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')