abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:44:11 #26
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_11483361
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:36 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Hoeveel geld wil je uitgeven?

Ik houd me meer bezig met componenten en stel zelfs altijd mijn eigen set samen, is meestal wel iets duurder dan een kant en klaar setje.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de amps van Yamaha heel goed zijn (heb er al twee gehad) en qua prijs / kwaliteit heel goed uit de bus komen (Denon kwaliteit tegen een aanzienlijk lagere prijs).
Een ander merk dat heel goed is, maar bijna niemand weet dat, is Onkyo.
In de low budget klasse zou ik gaan voor Philips of Sony i.p.v. JVC.

Qua luidsprekers moet je zelf even gaan luisteren, niet iedereen heeft dezelfde smaak wat betreft het geluid.
Ik ben persoonlijk heel positief te spreken over B&W en Tannoy.
Vooral de kleine M10 sub van Tannoy is heel erg goed in zijn prijsklasse.

Let op met het aansluiten van de sub.
De meeste mensen zetten deze te hard waardoor de midden en hoge tonen verdrongen worden en de bass gaat overheersen.
De truuk is om 'em zo stil te zetten dat je 'em zo goed als niet hoort.
Als je de sub dan uitzet dan valt meteen op dat de sub weldegelijk werkte, maar heel discreet.
Wanneer er heel lage bass opnames zijn zal deze natuurlijk wel knallen, onder alle andere omstandigheden moet het een discreet geluid zijn.

sony zou ik ook niet echt aanbevelen. Gaat toch erg vervormen bij 80% van het vermogen.

* Ultrawuft heeft ook uit budgetoverwegingen voor sony gekozen

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:42:22 #27
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_11484547
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:20 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

speakers van pioneer zijn altijd slecht.

Hardware is vaak nog wel goed te doen.

Ben het niet eens met je.. Speakers die erbij zitten zijn zeker niet slecht voor het bedrag wat je ervoor betaalt.. Maar de speakers kan je in sommige gevallen ook ruilen voor andere als je dat wilt.

Ik heb de set zelf draaien in mijn woonkamer van ongeveer 30 m2 en ik heb helemaal nergens problemen mee...

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_11484818
Hier staan heel veel hele mooie HT's:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35

zullen ook wel wat fokkers tussen zitten

Ikzelf heb helaas geen digitale camera maar ik heb een;

Marantz SR4300:

Maar dan in het zwart

2x B&W DM601:

Die Marantz is echt beste wat je kan krijgen voor 300 euro. Is nu overal in nederland in de uitverkoop en zelfs engeland en duitsland hebben de marantz niet voor die prijs.

En de 600 serie van B&W is erg goed voor een mooie 5.1/6.1/7.1 set. Weet alleen je budget enzo niet

pi_11485038
Neem alsjeblieft geen sony ofzo als receiver..

Die marantz is echt 100000% zeker beste wat je kan krijgen

Soortgelijke receivers kostten zo 500 euro
De marantz kost eigenlijk ook 550 euro maar is nu dus overal in de uitverkoop voor 299

Hij heeft 6x80 watt, DTS, DD, DD-EX, Circle Surround, DTS-ES, DPLII etc etc

dan hou je dus nog 700 euro over.
Als je kleine speakers wil kan je voor de KEF 2005 eitjes gaan. Zijn de beste sattelietspeakers

Je kan ook 5xDM601 doen en dan geen sub. Of de LCR60, 2xDM601 en 2x DM600

Kijk maar ff op de B&W site. www.bwspeakers.com

Maar als je een av receiver wil en toch al over de 200 euro gaat dan moet je echt de marantz nemen

Denk trouwens niet dat sony enzo topmerken zijn.. het zijn grote merken maar meer ook niet.

Grote merken voor jouw prijsklasse zijn: Marantz, Onkyo, Denon, Harman kardon, NAD

Je bent slimmer af door iets als dit te vragen op www.htforum.nl

Hier zal je eerder van die slechte computersetjes voor je neus gegooid krijgen

pi_11485141
* Hertog_Martin dacht trouwens eerst dat dit een 'post hier je HT' topic was vandaar mn eerste reaktie
pi_11485158
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:27 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

beoordeling door gebruikers (66 reviews):
totaal 9,4
geluidskwaliteit 9,5
mogelijkheden 9,6
gebruiksgemak 9
vormgeving 9,6
duurzaamheid 9,2

Dat lijkt sterk op de kieskeurig poll. En daar heb ik helemaal geen vertrouwen in... Iedereen beoordeelt zijn eigen apparatuur daar altijd met de punten 8, 9 of 10. Altijd, alles, wil je een product zien dat onder de 8 uitkomt dan moet je echt gaan zoeken...
.::.
pi_11485270
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Als je kleine speakers wil kan je voor de KEF 2005 eitjes gaan. Zijn de beste sattelietspeakers
Ik heb ook naar de KEF eitjes geluisterd (de oude, sinds een paar maanden zijn ze ge-update) en vond een (overigens goedkopere) Canton sattelietspeaker-set mooier klinken. Uiteindelijk heb ik daar dus voor gekozen. Luister dus eerst voordat je iets gaat kopen (liefst met je eigen versterker / reciever in je eigen woonkamer of een ruimte die er op lijkt)!
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:00:59 #33
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11506368
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:17 schreef FAQ het volgende:

[..]

Ik heb ook naar de KEF eitjes geluisterd (de oude, sinds een paar maanden zijn ze ge-update) en vond een (overigens goedkopere) Canton sattelietspeaker-set mooier klinken. Uiteindelijk heb ik daar dus voor gekozen. Luister dus eerst voordat je iets gaat kopen (liefst met je eigen versterker / reciever in je eigen woonkamer of een ruimte die er op lijkt)!

Ik ben ook voor de KEF's naar de winkel gegaan. Uiteindelijk na een uur of twee luisteren was het voor mij duidelijk. De Canton's klinken veeeeeel beter. Maar OK, de KEF's zien er "hipper" uit.

Luisteren is heeeeel belangrijk.

pi_11506621
Een beamer, en je ben al een heel eind opweg.
Lambo of Rekt
pi_11526877
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:00 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Ik ben ook voor de KEF's naar de winkel gegaan. Uiteindelijk na een uur of twee luisteren was het voor mij duidelijk. De Canton's klinken veeeeeel beter. Maar OK, de KEF's zien er "hipper" uit.

Luisteren is heeeeel belangrijk.

Welke Canton's als ik vragen mag?
  donderdag 3 juli 2003 @ 11:25:10 #36
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11531021
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 01:12 schreef FAQ het volgende:

[..]

Welke Canton's als ik vragen mag?

Ik heb (zilveren) PlusXL's:
pi_11733669
"k zou eigenlijk een aankoop adviesje willen:

Ik wil binnenkort ook zo'n thuisbioscoopje aanschaffen.

Nu zat ik zelf te denken aan de Sony STRDB-780 of de RX-V640 van Yamaha.

Ik wil dit combineren met een Bose Acoustimass 10 II.
Is dit een goede koop of zijn er nog betere suggesties?

DVD speler heb ik al in bezit (Thomson DTH211).

pi_11734567
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:25 schreef blablable het volgende:
geen idee....

Zelf heb ik een jvc setje en tijdens het kijken van een dvd valt soms het geluid heel even weg...

Hoe kan dat?

Is dat 1 keer per film en niet bij alle films?
Sommige DVD's zijn namelijk multilayered en bij het overspringen van de ene naar de andere layer wil het beeld wel eens haperen en als een slecht punt is uitgekozen het geluid ook.
pi_12423606
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 21:54 schreef Reda het volgende:
"k zou eigenlijk een aankoop adviesje willen:

Ik wil binnenkort ook zo'n thuisbioscoopje aanschaffen.

Nu zat ik zelf te denken aan de Sony STRDB-780 of de RX-V640 van Yamaha.

Ik wil dit combineren met een Bose Acoustimass 10 II.
Is dit een goede koop of zijn er nog betere suggesties?

DVD speler heb ik al in bezit (Thomson DTH211).

-> Versterker Yamaha. Ik hou zelf absoluut niet van Sony audio, maar anderen zweren erbij
-> Bose moet je laten voor wat het is. Vraag me niet het hele verhaal, gewoon doen Neem gewoon of een kant-en-klaar 5.1 set van Pioneer, Sony ( ) of een ander merk, maar neem die Bose niet

Wat het meest ideaal is: 4 pilaarspeakertjes (hoeft niet gelijk, voor groot en achter kleiner ofzo), een center en een subje.. das meestal het mooiste.. als je zo'n 5.1 set koopt heb je wel voor weinig geld de grootste kans op een succesvolle bios ervaring, alleen is het muziek-geluid meestal een beetje minder. Verder scheelt het ruimte (vrouw-vriendelijk) en kun je ze bijna altijd wel goed positioneren.
Toch gaat er niets boven echte, houten, meestal duure speakers.

donderdag 14 augustus 2003 @ 10:53:54 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12423964
Ik ben op zoek naar een leuke vervangende versterker (in plaats van mijn huidige Sony S-300) en speakers voor aan mijn Xbox (als DVD speler in de toekomst, misschien dat ik er nog een losse speler later aan koppel)

Tot nu toe heb ik op het oog:

De Panasonic HE-90 Home Cinema Set (minus de DVD spelert)

OF

Losse componenten met een 5x100Watt versterker, JBL/magnat/Infinity speakers (2xZuil, 2x kleiner formaat voor rear, 1x centre en 1x Sub (actief natuurlijk)

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_12424448
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke vervangende versterker (in plaats van mijn huidige Sony S-300) en speakers voor aan mijn Xbox (als DVD speler in de toekomst, misschien dat ik er nog een losse speler later aan koppel)

Tot nu toe heb ik op het oog:

De Panasonic HE-90 Home Cinema Set (minus de DVD spelert)

OF

Losse componenten met een 5x100Watt versterker, JBL/magnat/Infinity speakers (2xZuil, 2x kleiner formaat voor rear, 1x centre en 1x Sub (actief natuurlijk)

Je noemt 2 werelden van verschil imho
Eerst een kant-en-klaar setje en daarna een 'hifi-oplossing'.
Ik ben toevallig helemaal Infinity geil maarja, is ws wel duurder dan de Panasonic. Die ik overigens (mijn mening) niet echt geweldig vind, de meeste sets van Pioneer en/of Sony vond ik toch wat beter klinken. JVC is ook een aardige 5.1settenbouwer
  donderdag 14 augustus 2003 @ 11:29:50 #42
12888 Skull-splitter
pi_12424696
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:17 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Je noemt 2 werelden van verschil imho
Eerst een kant-en-klaar setje en daarna een 'hifi-oplossing'.
Ik ben toevallig helemaal Infinity geil maarja, is ws wel duurder dan de Panasonic. Die ik overigens (mijn mening) niet echt geweldig vind, de meeste sets van Pioneer en/of Sony vond ik toch wat beter klinken. JVC is ook een aardige 5.1settenbouwer

Heb een panasonic TV en vind het heerlijk klinken, de HE-90 hebben ze NERGENS in een winkel staan, dus tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen testen.

Met die Panasonic kwam ik inc. DVD speler op de 900 euro ongeveer, met de losse versterker, speakers en sub kwam ik op 1200 als ik me niet vergis... Afhankelijk of ik daar ook mijn CD's beter op kan luisteren lijkt me dat wel een goede investering aangezien ie dan toch een x-aantal jaren meegaat.

De Panasonic leek me echter een goede oplossing, en kwa geluid zat het denk ik ook wel ok (houten speakers, 2weg per satelietje).

pi_12424852
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Heb een panasonic TV en vind het heerlijk klinken, de HE-90 hebben ze NERGENS in een winkel staan, dus tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen testen.

Met die Panasonic kwam ik inc. DVD speler op de 900 euro ongeveer, met de losse versterker, speakers en sub kwam ik op 1200 als ik me niet vergis... Afhankelijk of ik daar ook mijn CD's beter op kan luisteren lijkt me dat wel een goede investering aangezien ie dan toch een x-aantal jaren meegaat.

De Panasonic leek me echter een goede oplossing, en kwa geluid zat het denk ik ook wel ok (houten speakers, 2weg per satelietje).

Ah oke.. maar je kan een tv niet vergelijken met hifi dingkies natuurlijk.
Ik denk idd dat de investering het wel waard is, bovendien heb je als het goed is meer mogelijkheden. Al hebben sommige panasonic sets er gewoon een 5.1 versterker bij weet ik me nog voor de geest te halen.
Het blijft btw een kwestie van smaak, bovendien heb ik jouw set niet gehoord, alleen andere van Panasonic

Welke set voor 1200 had je samengesteld?

donderdag 14 augustus 2003 @ 14:24:45 #44
12888 Skull-splitter
pi_12429021
Weet ik zo 1-2-3 effe niet meer, maar de prijs viel me allerbest mee

Ik zal dit weekend even kijken welke versterker etc.

pi_12436775
Ah oke
Nah, vaak kun je voor knappe prijs wel leuke dingen kopen.

Voor veel mensen is 1200 euro niet wat je zegt een knappe prijs.. bij 500 euro houd het al snel op.

donderdag 14 augustus 2003 @ 20:11:32 #46
12888 Skull-splitter
pi_12437472
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ah oke
Nah, vaak kun je voor knappe prijs wel leuke dingen kopen.

Voor veel mensen is 1200 euro niet wat je zegt een knappe prijs.. bij 500 euro houd het al snel op.

1200-1500 is ook echt DE MAX, mijn ouders zien me al aankomen... :x

Punt is, eenmaal geinvesteerd dan gaat dat ding jaren mee

zondag 17 augustus 2003 @ 14:00:18 #47
12888 Skull-splitter
pi_12498623
Darn

Blijkt dat ik verkeerd heb gekeken, waren Magnat speakers...

Ik zat te denken aan de Magnat Motion-reeks, 2x de 144(299,-), 2x de 11(139,-), center(79,-) en sub(199,-)

Totaal dus zon 716 euro...

(JBL stond voor dezelfde prijs trouwens )

en Kwa versterker weet ik het zo niet, maar zat te denken aan een JVC of een Marantz oid...

pi_12580041
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 14:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Darn

Blijkt dat ik verkeerd heb gekeken, waren Magnat speakers...

Ik zat te denken aan de Magnat Motion-reeks, 2x de 144(299,-), 2x de 11(139,-), center(79,-) en sub(199,-)

Totaal dus zon 716 euro...

(JBL stond voor dezelfde prijs trouwens )

en Kwa versterker weet ik het zo niet, maar zat te denken aan een JVC of een Marantz oid...

Heb je JBL en Magnat al met elkaar vergeleken qua luisteren? Wat vond je beter klinken?

Verder als versterker kan ik Harman Kardon (vrij duur op zich, maar nu wat goedkoper net geworden), Pioneer en misschien Marantz aanraden. Zelf ben ik Pioneer gek, omdat dat een beetje no-nonsense versterkers zijn. Sony, JVC en anderen vind ik persoonlijk nix.

Magoed, dan kun je het beste ff gaan luisteren, er zit een wezenlijk verschil tussen het geluid, de kwaliteit en de prijs van versterkers van deze merken. voor 400~500 euro heb je een aardige Pioneer, maar een instap HK.. dus dan kun je je afvragen wat beter is.. een aardige Pioneer of een instap HK

woensdag 20 augustus 2003 @ 19:42:07 #49
12888 Skull-splitter
pi_12584464
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 16:40 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Heb je JBL en Magnat al met elkaar vergeleken qua luisteren? Wat vond je beter klinken?

Verder als versterker kan ik Harman Kardon (vrij duur op zich, maar nu wat goedkoper net geworden), Pioneer en misschien Marantz aanraden. Zelf ben ik Pioneer gek, omdat dat een beetje no-nonsense versterkers zijn. Sony, JVC en anderen vind ik persoonlijk nix.

Magoed, dan kun je het beste ff gaan luisteren, er zit een wezenlijk verschil tussen het geluid, de kwaliteit en de prijs van versterkers van deze merken. voor 400~500 euro heb je een aardige Pioneer, maar een instap HK.. dus dan kun je je afvragen wat beter is.. een aardige Pioneer of een instap HK

JBL schijnt minder te klinken dan Magnat, maar ik heb zelf nog niet geluisterd...

Zat zelf aan de Marantz SR4300 te denken, of een Yamaha RX-V540RDS...

Voor de aanschaf zowieso even luisteren natuurlijk, kan immers altijd nog ergens anders aanschaffen...

pi_12592222
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

JBL schijnt minder te klinken dan Magnat, maar ik heb zelf nog niet geluisterd...

Zat zelf aan de Marantz SR4300 te denken, of een Yamaha RX-V540RDS...

Voor de aanschaf zowieso even luisteren natuurlijk, kan immers altijd nog ergens anders aanschaffen...

Die 4300 wordt niet overal goed beoordeelt, al heb ik hem nog niet horen spelen. Yamaha is idd ook een goeie optie

JBL noemen ze ook vaak Just Bloody Loud, dus dat zegt wel al eea
Magoed.. of Magnat nou zulke lieve rustige speakertjes zijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')