quote:hmmm heeft niet mn voorkeur om mensen goedkope setjes aan te raden, maar goed niet iedereen heeft er 1500,- euro voor over om een degelijk hifi set aan te schaffen, want dat is wat je volgens mij mening echt minimaal moet neertellen om het echte cinema gevoel te krijgen. (en je buren zo nu endan boos.. uit te dagen
Op maandag 10 november 2003 23:15 schreef Hellrazor het volgende:
hallo,ik wil een home cinema systeem kopen met dvd speler die DivX / XviD
afspeeld en cd-rw's kan lezen (voor mp3's) en dvd's natuurlijkik heb 350 euro te besteden.
alvast bedankt
greetz.
maar kijk hier eens;
http://www.xoro.nl/dvdspelers.htm
http://www.pcu.nl/N_frame.html
wellicht is ook philips firmware "up-te-daten" via
https://www.club.philips.com
quote:en ik was vergeten de zin af te maken.....
Op zaterdag 8 november 2003 18:20 schreef bbstreams het volgende:
volgens mij leest ie geen zelf opgenomen dvd schijfjes en kan ie geen mp3tjes random afspelen.verder speelt ie geen VCD (maarja wie koopt dat nou nog) kwaliteit van zulke setjes is vaak matig tot acceptabel. als je 100,- eur meer kan missen staat er op die site ook de ;Philips LX3600D
een leuke starter setje met
- 6 kanaals klasse d versterker
- Dolby prologic 2
- ondersteuning voor Super Audio CD
- volle 320kbps ondersteuning voor mp3
- en meer lees je maar in de PDF Folder :)
.
quote:Dat is waar
Op dinsdag 11 november 2003 08:24 schreef bbstreams het volgende:[..]
hmmm heeft niet mn voorkeur om mensen goedkope setjes aan te raden, maar goed niet iedereen heeft er 1500,- euro voor over om een degelijk hifi set aan te schaffen, want dat is wat je volgens mij mening echt minimaal moet neertellen om het echte cinema gevoel te krijgen. (en je buren zo nu endan boos.. uit te dagen
)
maar kijk hier eens;
http://www.xoro.nl/dvdspelers.htm
http://www.pcu.nl/N_frame.html
wellicht is ook philips firmware "up-te-daten" via
https://www.club.philips.com
quote:Well, thnx voor de reactie(s)! Ik ga nog eens even rondkijken!
Op dinsdag 11 november 2003 12:16 schreef bbstreams het volgende:[..]
en ik was vergeten de zin af te maken.....
- Dolby prologic 2
- en meer lees je maar in de PDF Folder :).
quote:Je zou zo'n creative speakersetje kunnen kopen met 6.1 of 5.1 decoder (maar ja, dan kun je net zoi goed een simpel HT setje kopen. Voor films is dat echt meer dan genoeg als je het geld niet hebt.
Op dinsdag 11 november 2003 14:19 schreef Hellrazor het volgende:[..]
Dat is waar
ja ik heb niet zo ff 1500 euro over ik ben pas 14 jaar weet je.
maar ik dacht dat dit wel een goed idee zou zijn
zo's Kiss DP-450 kopen en dan gewoon zelf boxen erbij kopen.
wat zij dan goede boxen om erbij te kopen?
Ik ken genoeg mensen die zijn blij met een LG home cinema setje van 250 euro! Laat je niet gek maken door "deskundigen" Persoonlijk zou ik ook meer geld uitgeven, maar wat je niet hebt kun je niet uitgeven en als je iets leuk vind klinken dan moet je het kopen en laat je niet door verkopers gek maken die met volumes lopen te spelen en zo.
Gewoon zelf luisteren in de prijsklasse waarin jij wil kopen en niet iets duurders laten horen door die verkopers. Dan koop je echt wel een leuk setje hoor. Iemand zei hier ook een Philips set, die klinken idd best goed, of gewoon een ander minder groot merk als dat goed klinkt.
Het zal idd geen wereldset zijn voor muziek, maar de meesten luisteren toch alleen naar boemboem muziek, of gebruiken het meer als achtergrondmuziek ipv er echt voor te gaan zitten met de ogen dicht en de muziek "op te nemen" in hun hoofd.
Waarschijnlijk doe ik hem weg voor 150 Euri te zijner tijd.....rond januari.
Ik laat nog van me horen.
Ik ben op zoek naar antwoord op de volgende vraag voor iemand;
"Zit er verschil tussen het model uit 1999 en uit 2002 van de Magnat Omega 300 "
FF een picje van het nieuwe model;
Alle info is welkom alsmede pics van het oude model ( mocht dit anders zijn )
Waarom deze vraag; hij kan aan de subw. van het 99 model komen. Maar we kunnen beiden weinig info vinden over het ouwe model meeste links zijn dood..
quote:Kan goed zijn dat ik het 99 model heb, alleen heb ik m,n magnat sub zonder boekje en doos gekocht en op het kreng zelf staat geen type aanduiding.
Op maandag 17 november 2003 20:06 schreef Klaasklapschaats het volgende:
Ok vraagje namens iemand die ik ken over de Magnat Omega 300 12" sub.Ik ben op zoek naar antwoord op de volgende vraag voor iemand;
"Zit er verschil tussen het model uit 1999 en uit 2002 van de Magnat Omega 300 "FF een picje van het nieuwe model;
[afbeelding]Alle info is welkom alsmede pics van het oude model ( mocht dit anders zijn )
Waarom deze vraag; hij kan aan de subw. van het 99 model komen. Maar we kunnen beiden weinig info vinden over het ouwe model meeste links zijn dood..
Mijne is 120 Watt frontfire met crossfade en volumeregeling iig en het is gewoon een vierkante kast met knoppen aan de achterkant.
Ik wil graag een leuk boxensetje en een receiver erbij kopen, maar complete home cinemasetjes (dvd-speler, receiver en boxen) zijn goedkoper dan alleen de receiver en het boxensetje. Ik zat al te denken om een compleet setje te kopen en dan de dvd-speler door te verkopen.
Weet iemand een leuk setje in de categorie tussen de 400 en 500 euro? Alvast bedankt!
quote:Bedankt voor je reactie maar dit moet een downfire zijn dus zal niet dezelfde zijn..
Op maandag 17 november 2003 21:05 schreef SleaZy-E het volgende:[..]
Kan goed zijn dat ik het 99 model heb, alleen heb ik m,n magnat sub zonder boekje en doos gekocht en op het kreng zelf staat geen type aanduiding.
Mijne is 120 Watt frontfire met crossfade en volumeregeling iig en het is gewoon een vierkante kast met knoppen aan de achterkant.
Hij heeft m inmiddels en de voegen gaan bijna uit de muren dus was geen miskoop Ik denk dat ik zelf ook maar zoiets moet hebben..
quote:Hangt er vanaf wat je te besteden hebt.. Je wilt denk ik de beste keus binnen een bepaalde prijs klasse ?
Op zondag 23 november 2003 10:34 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu een losse dvd speler een een los 5.1 setje erop maar dit wil ik nu allemaal (dus samen met consoles/tv/video) op 1 aparaat (receiver toch?) aansluiten. Van de informatie die op veel site's wordt aangeboden snap ik geen reet dus dan vraag ik het hier maar... Wat voo receiver is goed (dus met 5.1 en een boel ingangen)
quote:Ik heb zelf een een nad T 752
Op zondag 23 november 2003 10:34 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu een losse dvd speler een een los 5.1 setje erop maar dit wil ik nu allemaal (dus samen met consoles/tv/video) op 1 aparaat (receiver toch?) aansluiten. Van de informatie die op veel site's wordt aangeboden snap ik geen reet dus dan vraag ik het hier maar... Wat voo receiver is goed (dus met 5.1 en een boel ingangen)
quote:Hangt er helemaal vanaf wat je uit wilt geven. Gewoon een goede 5.1 versterker voor niet al teveel geld zou je voor een pioneer kunnen gaan. Klinken goed en hebben over het algemeen veel aansluitingen. Kwaliteit is ook niks mee.
Op zondag 23 november 2003 11:18 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Ik heb zelf een een nad T 752
kan je een hoop op aansluiten (kost tegenwoordig rond de 900 euri)
en werelds geluid, of je kan voor zn grotere broertje gaan die is 1500 euro en schijnbaar nog beter
De 512 bijvoorbeeld kun je rond de 250 euro vinden en doet zijn werk gewoon goed. Voor puur stereo staat Marantz goed bekent, maar ik ben nu een posje aan het luisteren geslagen en als je versterkers direct naast elkaar hoort is er wel verschil, maar als je ze apart hoort en er zit tijd tussen, dan is dat verschil niet zo heel groot meer. Als je nu een oud minisetje hebt bijvoorbeeld, dan klinkt de pioneer gewoon goed en de marantz en de yamaha en de Onkyo en de panasonic en de........ nou ja, noem maar op.
Een hoop mensen horen nauwelijks verschil tussen de een en de ander. Speakers hebben daar ook nog eens heel veel invloed op. Als je verschillende versterkers beluisterd op verschillende speakers heb je al een slechte referentie en al helemaal als het niet in dezelfde winkel is (Ik weet dan niet eens meer of het nou beter of slechter klinkt)
quote:kijk eens even aan, 250 dat is voor mij betaalbaar het moet namelijk wel kunnen van mijn krantenwijkje
Op zondag 23 november 2003 12:28 schreef basset het volgende:[..]
Hangt er helemaal vanaf wat je uit wilt geven. Gewoon een goede 5.1 versterker voor niet al teveel geld zou je voor een pioneer kunnen gaan. Klinken goed en hebben over het algemeen veel aansluitingen. Kwaliteit is ook niks mee.
De 512 bijvoorbeeld kun je rond de 250 euro vinden en doet zijn werk gewoon goed. Voor puur stereo staat Marantz goed bekent, maar ik ben nu een posje aan het luisteren geslagen en als je versterkers direct naast elkaar hoort is er wel verschil, maar als je ze apart hoort en er zit tijd tussen, dan is dat verschil niet zo heel groot meer. Als je nu een oud minisetje hebt bijvoorbeeld, dan klinkt de pioneer gewoon goed en de marantz en de yamaha en de Onkyo en de panasonic en de........ nou ja, noem maar op.
Een hoop mensen horen nauwelijks verschil tussen de een en de ander. Speakers hebben daar ook nog eens heel veel invloed op. Als je verschillende versterkers beluisterd op verschillende speakers heb je al een slechte referentie en al helemaal als het niet in dezelfde winkel is (Ik weet dan niet eens meer of het nou beter of slechter klinkt)
Het budget gaat tot 500 euro, en daarvoor wil ik een set die minimaal 4 kanaals is en zeer geschikt voor actiefilms (lees: er hoeft niet constant een gigantische bass uit te komen, dat vind ik zelfs lelijk, maar er moet wel ineens BAM uit kunnen komen). Ook moet er muziek goed op te luisteren zijn.
De Z-680 zien eruit als ongeveer wat ik zoek voor een erg nette prijs
quote:Zijn dat niet die speakers van logitech?
Op zondag 23 november 2003 13:37 schreef Willaaam het volgende:
Zijn er hier mensen (bij voorkeur echte audiofielen) die even de nadelen van de Z-680 set kunnen opnoemenHet budget gaat tot 500 euro, en daarvoor wil ik een set die minimaal 4 kanaals is en zeer geschikt voor actiefilms (lees: er hoeft niet constant een gigantische bass uit te komen, dat vind ik zelfs lelijk, maar er moet wel ineens BAM uit kunnen komen). Ook moet er muziek goed op te luisteren zijn.
De Z-680 zien eruit als ongeveer wat ik zoek voor een erg nette prijs
Dan moet je dus niet bij echte audiofielen zijn hoor! Maar wat ik van deze speakertjes begrepen heb is dat ze leuk klinken. Ik denk dat ze minimaal zo goed klinken als zo'n alles in een audio dvd setje en waarschijnlijk beter dan de budget all-in-one setjes..
Het probleem met speakers is dat je zelf moet luisteren. Iedereen ervaard geluid anders
En voor films zou ik toch minimaal voor 5 kanalen plus een subwoofer gaan hoor! (wat dit setje geloof ik ook doet, dus das meegenomen)
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 24-11-2003 09:11]
quote:gaat over Philips LX3600 en die heb ik op mn kamer
Op dinsdag 11 november 2003 12:16 schreef bbstreams het volgende:[..]
en ik was vergeten de zin af te maken.....
- Dolby prologic 2
- en meer lees je maar in de PDF Folder :).
quote:Kan niemand mij helpen?
Op zaterdag 22 november 2003 19:34 schreef BigBear het volgende:
Ik ben op zoek naar een home-cinema setje, maar ik heb een probleempje: ik kan aan een leuke Philips tv komen, maar deze tv heeft al een ingebouwde dvd-speler.Ik wil graag een leuk boxensetje en een receiver erbij kopen, maar complete home cinemasetjes (dvd-speler, receiver en boxen) zijn goedkoper dan alleen de receiver en het boxensetje. Ik zat al te denken om een compleet setje te kopen en dan de dvd-speler door te verkopen.
Weet iemand een leuk setje in de categorie tussen de 400 en 500 euro? Alvast bedankt!
quote:heeft die tv digital-out voor t geluid?
Op maandag 24 november 2003 13:03 schreef BigBear het volgende:[..]
Kan niemand mij helpen?
als ie digital-out heeft zou ik voor een losse receiver gaan omdat mijn ervaring is dat er gewoon een beter geluid uit komt.
Succes ermee...
quote:Oke tnx! De tv heeft idd een digital-out, dus dan kan ik het beste een receiver met boxen kopen. Iemand nog een goede tip tussen de 400 en 500 euro?
Op maandag 24 november 2003 13:05 schreef beschuit het volgende:[..]
heeft die tv digital-out voor t geluid?
zo nee->laat die dvd-speler maar hangen die ingebakken zit en ga voor een all-in-one set als je goedkoop uit wilt zijn.als ie digital-out heeft zou ik voor een losse receiver gaan omdat mijn ervaring is dat er gewoon een beter geluid uit komt.
Succes ermee...
quote:Als dat je budget is; laat de losse componenten liggen en ga alsnog voor een all-in-one set...
Op maandag 24 november 2003 13:11 schreef BigBear het volgende:[..]
Oke tnx! De tv heeft idd een digital-out, dus dan kan ik het beste een receiver met boxen kopen. Iemand nog een goede tip tussen de 400 en 500 euro?
quote:Snap ik, maar ik wou juist wel de mening van de audiofiel, die kan even alles afkraken, en dan kan ik daarop een mening baseren of het loont nog een paar maanden te sparen voor 5 monitors (bijvoorbeeld)
Op zondag 23 november 2003 18:59 schreef basset het volgende:[..]
Zijn dat niet die speakers van logitech?
Dan moet je dus niet bij echte audiofielen zijn hoor! Maar wat ik van deze speakertjes begrepen heb is dat ze leuk klinken. Ik denk dat ze minimaal zo goed klinken als zo'n alles in een audio dvd setje en waarschijnlijk beter dan de budget all-in-one setjes..
Het probleem met speakers is dat je zelf moet luisteren. Iedereen ervaard geluid anders
En voor films zou ik toch minimaal voor 5 kanalen plus een subwoofer gaan hoor! (wat dit setje geloof ik ook doet, dus das meegenomen)
Maar de logitech klinken als vrij volledige speakers, en uit een one-way speaker hoeft geen slecht geluid te komen, heb nu een paar speakertjes van harman/kardon en die klinken ook verdomd goed voor het formaat.
(niks bijzonders natuurlijk in vergelijking met, maar toch)
iig bedankt
quote:Misschien is/zijn de Logitech Z-680 ook wel iets voor jou
Op maandag 24 november 2003 13:11 schreef BigBear het volgende:[..]
Oke tnx! De tv heeft idd een digital-out, dus dan kan ik het beste een receiver met boxen kopen. Iemand nog een goede tip tussen de 400 en 500 euro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |