wat een goor links onderonsje was datquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:31 schreef ilona-scuderia het volgende:Arnon heeft de Ako-literatuurprijs 2004 gewonnen!
Dat was al enige tijd bekend. Toen Jan Mulder dat gisteren vertelde was allemansvriendje Fritsje Barend er als de kippen bij om te vertellen dat hij het al een dag eerder had gehoord.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:31 schreef ilona-scuderia het volgende:Arnon heeft de Ako-literatuurprijs 2004 gewonnen!
Ja. Daarom.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Scherp gezien!
Ik las het al een tijdje geleden, maar dacht dat ze die grap juist daarom maakte. Maar die post komt al uit 2001... ver voor die reclames ...
Elk boek van hem krijgt wel redelijk wat aandacht en dat is al sinds 1995 aan de gang, dus een hype zou ik het niet willen noemen. Het is wel iemand die op een handige manier met de media omgaat, zodat hij niet uit de picture verdwijnt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:21 schreef Schildpadje het volgende:
Is er een Grunberg-hype gaande?
RTL Boulevard beweerde gisteren dat ie gewoon stiekem een vriendinnetje van zijn eigen leeftijd heeft. Maar dat terzijde. Wat ik in tegenstelling tot 's mans liefdesleven en activiteiten voor de STER nog niet ben tegengekomen heb in dit topic, is dat ie ook columns schrijft voor Wordt Vervolgd. Ik vind ze prettig geschreven en getuigen van inzicht in ook niet-wereldvreemde zakenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:42 schreef kamagurka het volgende:
Is ie nou nog steeds met dat rare duitse mens wat een tumor heeft getrouwd? Of was dat een publiciteitsstunt..?
Zo stiekem is dat niet hoor. Als je Grunberg rond de wereld leest dan krijg je aardige blik in zijn privéleven (wel met een aardige saus fictie, vermoed ik).quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
RTL Boulevard beweerde gisteren dat ie gewoon stiekem een vriendinnetje van zijn eigen leeftijd heeft.
Vreemd. Blauwe maandagen vond ik niet zo geweldig, maar daar schoot ik toch wel vrij goed op, en bij Fantoompijn was ik er echt in no time doorheen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:42 schreef gekke_sandra het volgende:
Fantoompijn én blauwe maandagen vind ik niet doorleesbaar...jammer is dat altijd.
Probeer jij dan eens Carry Slee - Moederkruid of Tom Lanoye - Het goddelijke monster. Ik vraag me af of jij daar dan wel doorheen komt. Blauwe maandagen vond ik echt geen klap aan..quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 03:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vreemd. Blauwe maandagen vond ik niet zo geweldig, maar daar schoot ik toch wel vrij goed op, en bij Fantoompijn was ik er echt in no time doorheen.
En hier kom ik volkomen op terug.quote:Op zondag 19 september 2004 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Vooralsnog heb ik een fantastische indruk van het boek. (...) Je wordt niet hoorndol van de herhalingen, dolkomische symboliek, onwaarschijnlijke obsessies en overheersende motieven. Subtieler, maar toch typisch Grunberg. (...)
getverquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 03:21 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Probeer jij dan eens Carry Slee - Moederkruid of Tom Lanoye - Het goddelijke monster. Ik vraag me af of jij daar dan wel doorheen komt. Blauwe maandagen vond ik echt geen klap aan..misschien wat beter mn best doen op Fantoompijn dan, daar heb ik niet 100% mn best voor gedaan
Je zou natuurlijk ook aan je moeder kunnen vragen of ze uit 'n ander boek wil voorlezen voor het slapen gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:35 schreef brrrrrrt het volgende:
[..]
wat die grunberg betreft ik hoop dat hij acute dyslexie krijgt zodat hij nooit meer enig stuk papier met zijn woorden bezoedelen zal.
Ik heb het boek nog láng niet uit, maar subtiel(er) zou ik het niet noemen nee.quote:Op maandag 1 november 2004 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
En hier kom ik volkomen op terug.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook aan je moeder kunnen vragen of ze uit 'n ander boek wil voorlezen voor het slapen gaan.
vertel claudiaquote:Op maandag 1 november 2004 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hier kom ik volkomen op terug.![]()
Het begon fantastisch. Ik vond het echt veel subtieler. Zelfs om Koning David heb ik kunnen lachen. Maar het werd me al heel gauw te veel. Waarschijnlijk ergens vanaf de homo-erotische scenes. Gaat-ie weer.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:41 schreef komrad het volgende:
vertel claudia
Je verdient wat mij betreft de Roodkoperen Fluit van Verdienste!quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat-ie weer.
die homo scenes kon ik niet waarderen, maar ja hij zel er wel zijn redneen voor hebben. Ik vond de laatste pagina's niet briljant maar zeker niet slechtquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het begon fantastisch. Ik vond het echt veel subtieler. Zelfs om Koning David heb ik kunnen lachen. Maar het werd me al heel gauw te veel. Waarschijnlijk ergens vanaf de homo-erotische scenes. Gaat-ie weer.
Het was een hele lange tijd nog goed te doen. Niet denderend, maar ik kon genieten van zijn schrijfstijl, en de humor hier en daar. Niet veel meer hardop gelachen, helaas. Het einde werd zelfs dramatisch slecht, de laatste 50-100 pagina's.
Misschien uiteindelijk wel een van zijn slechtste boeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |