quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goed Nieuws!
En ik heb hier nog een boekenbon liggen,!
Joepie de Poepie!
Ik kan weer gaan lezen!.
Nog niet, nog niet.quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het al uit, De-oneven-2?
Hij is ingebonden, maar dat is de andere versie geloof ik ook. En ze zijn even duur. Athenaeum Boekhandel had ze allebei, en de verkoper garandeerde me dat ze inhoudelijk identiek zijn. Deel 13 van de Jiddische Bibliotheek verschijnt wel in gelimiteerde oplage.quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:04 schreef komrad het volgende:
@Claudia x dat is toch de speciale versie of niet? Mooi ingebonden of niet? is die al uit of nog niet de speciale editie
Doe dat, en geraak ook overtuigd van de superioriteit van de besneden pik.quote:Op zondag 19 september 2004 11:26 schreef komrad het volgende:
Ga het zo bestellen online denk ik
De titel zegt voldoende, hoor.quote:Op zondag 19 september 2004 13:04 schreef komrad het volgende:
ik ga die opmerking zeker vatten als ik het lees of niet?
Goed Nieuws!quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goed Nieuws!
En ik heb hier nog een boekenbon liggen,!
Joepie de Poepie!
Ik kan weer gaan lezen!.
Haha, ja dat lijkt me echt een gemiste kans voor hém.quote:Op zondag 19 september 2004 19:23 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben niet geinteresseerd in joden dus ik ga het boek niet lezen. Gemiste kans voor Grunberg.
De combinatie slapstick/serieus wringt zich ook wat minder dan in De Asielzoeker. Bij Gstaad 95-98 ging het bizarre probleemloos hand in hand met het serieuze, vooral ook omdat het ' serieus met mate' was, en dat lukte in De Asielzoeker soms niet helemaal. Ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen, maar af en toe botsten die twee werelden in dat boek.quote:Op zondag 19 september 2004 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Vooralsnog heb ik een fantastische indruk van het boek. Het is veel beter geschreven dan bijvoorbeeld De asielzoeker. Je wordt niet hoorndol van de herhalingen, dolkomische symboliek, onwaarschijnlijke obsessies en overheersende motieven. Subtieler, maar toch typisch Grunberg. En het leest weer zo geweldig licht weg.
Ik was ook niet erg onder de indruk van Gstaad. Pas bij Grunberg rond de wereld kon ik weer hardop om hem lachen. Misschien miste ik wat lichtheid in Gstaad. En De asielzoeker was helemaal een eigenaardige leeservaring. De vorm blijft namelijk fenomenaal, de leeservaring een genot, maar het boek vond ik erg matig. Dwz, ik blijf me bewust van het talent van Grunberg, en in zekere zin zijn potentie. Potentie, omdat ik altijd gevoeld heb dat zijn meesterwerk nog geschreven moet worden. Zijn Avonden, zijn Donkere kamer van Damocles, De ontdekking van de hemel!quote:Op maandag 20 september 2004 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:
De combinatie slapstick/serieus wringt zich ook wat minder dan in De Asielzoeker. Bij Gstaad 95-98 ging het bizarre probleemloos hand in hand met het serieuze, vooral ook omdat het ' serieus met mate' was, en dat lukte in De Asielzoeker soms niet helemaal. Ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen, maar af en toe botsten die twee werelden in dat boek.
Het is wel erg opvallend dat bijna elke schrijver een boek heeft dat gezien wordt als de beste exercitie van zijn verhalende en vormelijke kwaliteiten. Ik ken geen enkel oeuvre waarover zo weinig consensus bestaat als dat van Grunberg.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:12 schreef komrad het volgende:
Wat iedereen (bv claudia x) hier als meesterwerken beschouwd zie ik niet zo.
Eh, en?quote:Ik vind de ontdekking van de hemel persoonlijk een goed boek, mss een zeer goed boek maar ook niet meer. Mss komt dat ook door mijn apathie tegen Mulisch wie weet.
Ik zou beginnen met De heilige Antonio. Dat is werkelijk een alleraardigst boekje, misschien wel zijn beste werk tot nog toe, eigenaardig genoeg.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:05 schreef zodiakk het volgende:
Ik wil toch beginnen met wat 'Grunbergjes'.
Wat naargeestig Claudia_x. Ik had gedacht dat jij toch wat zonnigere voorkeuren had dan een zonderlinge cynist die wat akeligs uitspuwt (bijvoorbeeld zompige seks op een zomermiddag of een besneden pik ). Maar goed, De Heilige Antonio it is. Wellicht een fraai 'pastime' voor het komend weekend waarin ik mezelf opgesloten zie ergens op de Limburgse wei. Is Grunberg leuk als het buiten regent?quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met De heilige Antonio. Dat is werkelijk een alleraardigst boekje, misschien wel zijn beste werk tot nog toe, eigenaardig genoeg.
Hij wurmde zijn hand in zijn broekzak en haalde er zijn creditcards uit. 'Weten jullie wat dit zijn?' zei hij hees. 'Machinegeweren. En daarmee schiet ik de eenzaamheid aan flarden. Rakketakketakketak. Ik kan het iedereen aanbevelen.' Toen liep hij weg.
Ik kan mijn liefde voor Grunberg dan ook niet rationaliseren. Het is een beleving. Het is gevoel. Het is pure emotie. Het past niet bij mijn karakter, het past niet bij mijn mensbeeld, het past niet bij mijn amoureuze voorkeuren. Maar ik vind het geweldig.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:45 schreef zodiakk het volgende:
Wat naargeestig Claudia_x. Ik had gedacht dat jij toch wat zonnigere voorkeuren had dan een zonderlinge cynist die wat akeligs uitspuwt (bijvoorbeeld zompige seks op een zomermiddag of een besneden pik ).
De heilige Antonio is een veel te dun boekje om een weekeinde mee te spenderen. Ik heb het gelezen achter de kassa van een Edese supermarkt, terwijl ik smachtend de komst van mijn Russische minnaar afwachtte. Middelen heiligen soms het doel.quote:Maar goed, De Heilige Antonio it is. Wellicht een fraai 'pastime' voor het komend weekend waarin ik mezelf opgesloten zie ergens op de Limburgse wei. Is Grunberg leuk als het buiten regent?
Antipathie bedoel je denk ik, maar ik begrijp wat je bedoelt en onderschrijf dat gevoel volledig. Irritant mannetje.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:12 schreef komrad het volgende:
Wat iedereen (bv claudia x) hier als meesterwerken beschouwd zie ik niet zo. Ik vind de ontdekking van de hemel persoonlijk een goed boek, mss een zeer goed boek maar ook niet meer. Mss komt dat ook door mijn apathie tegen Mulisch wie weet.
Ik heb hem nu staan bij alle andere Grunbergjesquote:Op maandag 30 augustus 2004 01:22 schreef ELPablo het volgende:
Liefhebbers opgelet! 16 september verschijnt Grunbergs nieuwe, 500 pagina's tellende roman De Joodse Messias.
Het belooft weer een kolderieke klucht te worden. Lees er hier over.
Misschien kun je bij De Slegte slagen? Het is immers een boekenweekgeschenkje, en daar heeft mijn filiaal altijd een apart rijtje van staan.quote:Op woensdag 22 september 2004 09:04 schreef komrad het volgende:
zou ik zeker doen, zeg net bij proxis dat ze de heilige antonio niet hebben, scoren ze weer minpunten bij mij
Bij De Slegte moeten ze hem zeker wel hebben inderdaad. Sterker nog, daar heb ik hem ook vandaan.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun je bij De Slegte slagen? Het is immers een boekenweekgeschenkje, en daar heeft mijn filiaal altijd een apart rijtje van staan.
Ik vond sommige verhalen in Grunberg Rond De Wereld wel een wat vreemd einde hebben, maar waarschijnlijk ben ik geestelijk niet capabel genoeg om een 100% score te halen wat betreft het doorgronden van het brein van Grunberg.quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was ook niet erg onder de indruk van Gstaad. Pas bij Grunberg rond de wereld kon ik weer hardop om hem lachen.
Figuranten zou ik sowieso niet kiezen. Die is behoorlijk langdradig. Als het je totaal niet aanspreekt dan moet je het misschien verder ook maar niet proberen.quote:Op maandag 27 september 2004 00:10 schreef zodiakk het volgende:
Ik wil echt begrijpen wat er zo geweldig aan Grunberg is. Kan ik misschien beter 'Figuranten' lezen of iets dergelijks? Ik wilde 'Figuranten' dus eigenlijk lenen, maar opmerkelijk genoeg was het oeuvre van Grunberg uitgeleend. Vreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |