abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2004 @ 16:12:18 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21786866
Ik vond dat er, voor een boek van Grunberg, erg veel in gebeurde, maar verder was het bijzonder aangenaam en heel erg Grunberg.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 16 september 2004 @ 15:35:58 #54
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21994947
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goed Nieuws!
En ik heb hier nog een boekenbon liggen, !

Joepie de Poepie!
Ik kan weer gaan lezen!

.
.
...dass wir fliegen.
pi_22024156
Ik heb vanmiddag De Joodse Messias gekocht, ben errug benieuwd. Klinkt weer bizar.

Kijk ook: www.dejoodsemessias.nl
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:28:09 #56
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_22027307
Heb Grunberg vandaag nog gezien bij de promotie van zijn nieuwe boek. Ga het zeker lezen, wat ik er van gehoord heb maakte me erg nieuwsgierig.
Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:56:36 #57
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22027981
Het is Grunberg op z'n best...Pijnlijk amusant, en verwoestend als nooit tevoren.
Alles en iedereen moet er in dit boek aan geloven.
...dass wir fliegen.
pi_22034094
Ah, het is alweer 16 september geweest! Ik moet eigenlijk een boek lezen over de syntaxis van negatie, maar ik duik vanmiddag tóch de boekhandel in.

Heb je het al uit, De-oneven-2?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 18 september 2004 @ 12:34:10 #59
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22034742
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het al uit, De-oneven-2?
Nog niet, nog niet.
...dass wir fliegen.
pi_22038217
Ik heb toch maar de Grote Jiddische Roman genomen.
pi_22038264
@Claudia x dat is toch de speciale versie of niet? Mooi ingebonden of niet? is die al uit of nog niet de speciale editie
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_22038371
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 16:04 schreef komrad het volgende:
@Claudia x dat is toch de speciale versie of niet? Mooi ingebonden of niet? is die al uit of nog niet de speciale editie
Hij is ingebonden, maar dat is de andere versie geloof ik ook. En ze zijn even duur. Athenaeum Boekhandel had ze allebei, en de verkoper garandeerde me dat ze inhoudelijk identiek zijn. Deel 13 van de Jiddische Bibliotheek verschijnt wel in gelimiteerde oplage.

En ik heb meer goed nieuws voor fans van Grunberg: hij gaat vanaf 3 oktober R.A.M presenteren! Houzee!
pi_22038460
Dat wist ik al, maar is die Jiddische bibliotheek een collectors item??
pi_22040232
Arnon Grunberg heeft vandaag boeken gesigneerd bij Kooyker in Leiden, en NOVA heeft daar opnames gemaakt. Je kreeg de gelegenheid om één minuut met Grunberg in een klein hokje met twee stoelen en een tafeltje met bloemen te zitten. En je mocht hem alles vragen: hij signeerde boeken, maar je kon ook foto's van hem maken, of je voicemail in laten spreken door hem. Met een beetje mazzel is hij vanavond dus bij NOVA te zien.
I intend to live forever, or die trying.
pi_22040337
je mag hem alles vragen, mmmmmmmmmmmmmmmmmmhm mijn vraag: geef me dat boek eens gratis
pi_22045505
Hij is vanavond dus niet bij NOVA te zien.
Ben wel benieuwd waar die cameraploeg dan van was. Misschien komt het maandag op tv. Of het komt op een zender die ik niet kan ontvangen.
pi_22053889
Vooralsnog heb ik een fantastische indruk van het boek. Het is veel beter geschreven dan bijvoorbeeld De asielzoeker. Je wordt niet hoorndol van de herhalingen, dolkomische symboliek, onwaarschijnlijke obsessies en overheersende motieven. Subtieler, maar toch typisch Grunberg. En het leest weer zo geweldig licht weg.
pi_22053972
IK vind de asielzoeker ook al een erg goed boek hoor, dus dit moet echt super zijn. Ga het zo bestellen online denk ik
pi_22054237
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:26 schreef komrad het volgende:
Ga het zo bestellen online denk ik
Doe dat, en geraak ook overtuigd van de superioriteit van de besneden pik.
pi_22055512
ik ga die opmerking zeker vatten als ik het lees of niet?
  zondag 19 september 2004 @ 14:11:30 #71
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22057037
quote:
Op zondag 19 september 2004 13:04 schreef komrad het volgende:
ik ga die opmerking zeker vatten als ik het lees of niet?
De titel zegt voldoende, hoor.
...dass wir fliegen.
pi_22057136
jaja duh
pi_22061382
ik vind de joodse messias een beetje duur
maar dat lijkt me logisch
met zo'n titel.
"Tenzij gij wordt als de kinderen, kunt ge het koninkrijk der hemelen niet binnengaan."
[Mattheus 18:3]
pi_22063937
Ik ben niet geinteresseerd in joden dus ik ga het boek niet lezen. Gemiste kans voor Grunberg.
pi_22067118
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goed Nieuws!
En ik heb hier nog een boekenbon liggen, !

Joepie de Poepie!
Ik kan weer gaan lezen!

.
Goed Nieuws!
Mij werd vandaag gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wil hebben, !

Joepie de Poepie!
De Joodse messias ligt net in de winkels!

.
pi_22071509
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:23 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben niet geinteresseerd in joden dus ik ga het boek niet lezen. Gemiste kans voor Grunberg.
Haha, ja dat lijkt me echt een gemiste kans voor hém.
Het leven is wat je er van maakt, soms gekleed, soms naakt.
pi_22087046
Vanavond om 22.20 in NOVA.

Nieuwe roman Arnon Grunberg
Meerdaags publiciteitsoffensief begon in shoarmazaak Jeruzalem.
pi_22094177
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Vooralsnog heb ik een fantastische indruk van het boek. Het is veel beter geschreven dan bijvoorbeeld De asielzoeker. Je wordt niet hoorndol van de herhalingen, dolkomische symboliek, onwaarschijnlijke obsessies en overheersende motieven. Subtieler, maar toch typisch Grunberg. En het leest weer zo geweldig licht weg.
De combinatie slapstick/serieus wringt zich ook wat minder dan in De Asielzoeker. Bij Gstaad 95-98 ging het bizarre probleemloos hand in hand met het serieuze, vooral ook omdat het ' serieus met mate' was, en dat lukte in De Asielzoeker soms niet helemaal. Ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen, maar af en toe botsten die twee werelden in dat boek.
Tot nu toe vind ik De Joodse Messias echt geweldig. Misschien gaat dit wel Gstaad 95-98 verdrijven als mijn favoriete Grunberg (ja ik gooi gewoon al zijn boeken op één hoop, fuck die synoniemen). Maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 20 september 2004 @ 23:32:24 #79
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22095079
Ik heb er een hekel aan om te weten dat ik van een geliefd artiest al zijn werk al gehoord heb (ik noem een Drs P en een Boudewijn de Groot) dus daarom is het heerlijk om te weten dat er nog een aantal grunbergs op mij te wachten liggen. Ik denk daarom dat ik ze met rustige tussenpozen tot me ga nemen, te beginnen met figuranten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_22099300
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:

De combinatie slapstick/serieus wringt zich ook wat minder dan in De Asielzoeker. Bij Gstaad 95-98 ging het bizarre probleemloos hand in hand met het serieuze, vooral ook omdat het ' serieus met mate' was, en dat lukte in De Asielzoeker soms niet helemaal. Ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen, maar af en toe botsten die twee werelden in dat boek.
Ik was ook niet erg onder de indruk van Gstaad. Pas bij Grunberg rond de wereld kon ik weer hardop om hem lachen. Misschien miste ik wat lichtheid in Gstaad. En De asielzoeker was helemaal een eigenaardige leeservaring. De vorm blijft namelijk fenomenaal, de leeservaring een genot, maar het boek vond ik erg matig. Dwz, ik blijf me bewust van het talent van Grunberg, en in zekere zin zijn potentie. Potentie, omdat ik altijd gevoeld heb dat zijn meesterwerk nog geschreven moet worden. Zijn Avonden, zijn Donkere kamer van Damocles, De ontdekking van de hemel!
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:30:44 #81
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22100201
Heb 'm uit.
Het is niet Zijn Avonden, maar wel Zijn Ontdekking van de Hel.
...dass wir fliegen.
pi_22100801
Kan De Joodse Messias zich meten met het hilarische 'A Heartbreaking Work Of Staggering Genius' van Dave Eggers? Of legt Grunberg het af met zijn, naar horen zeggen, droogkomisch loser-toon?

Ik wil toch beginnen met wat 'Grunbergjes'. Zijn 's mans boeken te leen bij de plaatselijke bibliotheek? Voordat hij geld aan mij gaat verdienen moet hij zich eerst kosteloos bewijzen.
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:09:17 #83
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22100853
Waarom zouden z'n boeken niet te leen zijn bij de plaatselijke bibliotheek?
Uiteraard zijn ze daar te leen.

Niet van die onnozele vragen stellen hoor zodiakk.
...dass wir fliegen.
pi_22100905
Wat iedereen (bv claudia x) hier als meesterwerken beschouwd zie ik niet zo. Ik vind de ontdekking van de hemel persoonlijk een goed boek, mss een zeer goed boek maar ook niet meer. Mss komt dat ook door mijn apathie tegen Mulisch wie weet. Ik ben wel met je eens dat Grunberg nog veel beter kan. Ik heb bijna al zijn boeken gelezen (zijn laatste nog niet) en de potentie is enorm. Ik vind de asielzoeker trouwens wel erg geslaagd, maar meningen verschillen
pi_22103044
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:12 schreef komrad het volgende:
Wat iedereen (bv claudia x) hier als meesterwerken beschouwd zie ik niet zo.
Het is wel erg opvallend dat bijna elke schrijver een boek heeft dat gezien wordt als de beste exercitie van zijn verhalende en vormelijke kwaliteiten. Ik ken geen enkel oeuvre waarover zo weinig consensus bestaat als dat van Grunberg.
quote:
Ik vind de ontdekking van de hemel persoonlijk een goed boek, mss een zeer goed boek maar ook niet meer. Mss komt dat ook door mijn apathie tegen Mulisch wie weet.
Eh, en?
pi_22103289
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:05 schreef zodiakk het volgende:
Ik wil toch beginnen met wat 'Grunbergjes'.
Ik zou beginnen met De heilige Antonio. Dat is werkelijk een alleraardigst boekje, misschien wel zijn beste werk tot nog toe, eigenaardig genoeg.

Hij wurmde zijn hand in zijn broekzak en haalde er zijn creditcards uit. 'Weten jullie wat dit zijn?' zei hij hees. 'Machinegeweren. En daarmee schiet ik de eenzaamheid aan flarden. Rakketakketakketak. Ik kan het iedereen aanbevelen.' Toen liep hij weg.
pi_22103807
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met De heilige Antonio. Dat is werkelijk een alleraardigst boekje, misschien wel zijn beste werk tot nog toe, eigenaardig genoeg.

Hij wurmde zijn hand in zijn broekzak en haalde er zijn creditcards uit. 'Weten jullie wat dit zijn?' zei hij hees. 'Machinegeweren. En daarmee schiet ik de eenzaamheid aan flarden. Rakketakketakketak. Ik kan het iedereen aanbevelen.' Toen liep hij weg.
Wat naargeestig Claudia_x. Ik had gedacht dat jij toch wat zonnigere voorkeuren had dan een zonderlinge cynist die wat akeligs uitspuwt (bijvoorbeeld zompige seks op een zomermiddag of een besneden pik ). Maar goed, De Heilige Antonio it is. Wellicht een fraai 'pastime' voor het komend weekend waarin ik mezelf opgesloten zie ergens op de Limburgse wei. Is Grunberg leuk als het buiten regent?
pi_22104104
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:45 schreef zodiakk het volgende:

Wat naargeestig Claudia_x. Ik had gedacht dat jij toch wat zonnigere voorkeuren had dan een zonderlinge cynist die wat akeligs uitspuwt (bijvoorbeeld zompige seks op een zomermiddag of een besneden pik ).
Ik kan mijn liefde voor Grunberg dan ook niet rationaliseren. Het is een beleving. Het is gevoel. Het is pure emotie. Het past niet bij mijn karakter, het past niet bij mijn mensbeeld, het past niet bij mijn amoureuze voorkeuren. Maar ik vind het geweldig.
quote:
Maar goed, De Heilige Antonio it is. Wellicht een fraai 'pastime' voor het komend weekend waarin ik mezelf opgesloten zie ergens op de Limburgse wei. Is Grunberg leuk als het buiten regent?
De heilige Antonio is een veel te dun boekje om een weekeinde mee te spenderen. Ik heb het gelezen achter de kassa van een Edese supermarkt, terwijl ik smachtend de komst van mijn Russische minnaar afwachtte. Middelen heiligen soms het doel.

Grunberg is leuk als het regent. Zompige seks is leuker.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:01:11 #89
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22104128
Juist als het buiten regent is Grunberg leuk.
...dass wir fliegen.
pi_22104192
precies anders ga ik liever naar buiten mar met dit weer, jammer dat ik geen boek meer heb liggen van hem
pi_22104236
Ik prefereer Anarchy, State and Utopia op een regenachtige, collegeloze middag.
pi_22105132
ik heb nog wel nachtschade liggen, weet iemand of dat iets is?
pi_22109021
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:12 schreef komrad het volgende:
Wat iedereen (bv claudia x) hier als meesterwerken beschouwd zie ik niet zo. Ik vind de ontdekking van de hemel persoonlijk een goed boek, mss een zeer goed boek maar ook niet meer. Mss komt dat ook door mijn apathie tegen Mulisch wie weet.
Antipathie bedoel je denk ik, maar ik begrijp wat je bedoelt en onderschrijf dat gevoel volledig. Irritant mannetje.
Het leven is wat je er van maakt, soms gekleed, soms naakt.
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:01:59 #94
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_22109489
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 01:22 schreef ELPablo het volgende:
Liefhebbers opgelet! 16 september verschijnt Grunbergs nieuwe, 500 pagina's tellende roman De Joodse Messias.

Het belooft weer een kolderieke klucht te worden. Lees er hier over.
Ik heb hem nu staan bij alle andere Grunbergjes
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_22109833
ik heb ze ook bijna allemaal, alleen de heilige antonio en de joodse messias nog aanschaffen en lezen.
@de idioot, idd ik was te snel met typen denk ik
pi_22122307
Ik ga het maar eens proberen met Arnon, op een herfstmiddag. Dat nieuwe boek lijkt me wel wat.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_22122834
zou ik zeker doen, zeg net bij proxis dat ze de heilige antonio niet hebben, scoren ze weer minpunten bij mij
pi_22128758
quote:
Op woensdag 22 september 2004 09:04 schreef komrad het volgende:
zou ik zeker doen, zeg net bij proxis dat ze de heilige antonio niet hebben, scoren ze weer minpunten bij mij
Misschien kun je bij De Slegte slagen? Het is immers een boekenweekgeschenkje, en daar heeft mijn filiaal altijd een apart rijtje van staan.
pi_22128884
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien kun je bij De Slegte slagen? Het is immers een boekenweekgeschenkje, en daar heeft mijn filiaal altijd een apart rijtje van staan.
Bij De Slegte moeten ze hem zeker wel hebben inderdaad. Sterker nog, daar heb ik hem ook vandaan.
pi_22128983
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was ook niet erg onder de indruk van Gstaad. Pas bij Grunberg rond de wereld kon ik weer hardop om hem lachen.
Ik vond sommige verhalen in Grunberg Rond De Wereld wel een wat vreemd einde hebben, maar waarschijnlijk ben ik geestelijk niet capabel genoeg om een 100% score te halen wat betreft het doorgronden van het brein van Grunberg.
pi_22130778
Ik ga bij ons binnen eerst een rondkijken. Het kan best wel dat het hier ergens bij iemand staat, dan lees ik het daar wel van. De jiddische roman ga ik wel aanschaffen. Welke versie raden jullie mij aaan?
pi_22227600
De Heilige Antonio kon me niet echt boeien. Ik heb het deels uit piëteit voor 'De Fans' uitgelezen en deels om andere redenen die straks aan bod komen. Wat was het ook alweer dat deze schrijver zo geweldig maakte? Ten eerste stond de verteltrant me tegen, die bittere combinatie van bijtende humor en tragiek. En ten tweede: waar is de innerlijke noodzaak van dit boekje? Ik had geen moment het idee dat de wereld iets zou missen als dit niet geschreven zou zijn, een gevoel dat Grunberg iedere pagina bij mij versterkte. Wat wordt aan mij geopenbaard in dit 96 pagina's tellende boekje? En toch las ik door, naar voren getrokken door een na elke zin verpulverde hoop op verbetering. Ik las door, dwars door de stupiditeit van de hoofdkarakters heen, dwars door de hoer-neuroses van de schrijver heen, dwars door de bullshit van Ewald Krieg heen. En aan het einde was er alleen maar leegte. Bah. Heb ik dan echt iets gemist?

Ik wil echt begrijpen wat er zo geweldig aan Grunberg is. Kan ik misschien beter 'Figuranten' lezen of iets dergelijks? Ik wilde 'Figuranten' dus eigenlijk lenen, maar opmerkelijk genoeg was het oeuvre van Grunberg uitgeleend. Vreemd.
pi_22231292
De Joodse Messias gaat aardig tot nu toe - ik ben al over de helft en zover ben ik in alle andere Grunbergjes niet gekomen
  maandag 27 september 2004 @ 19:01:02 #104
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_22242082
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:10 schreef zodiakk het volgende:

Ik wil echt begrijpen wat er zo geweldig aan Grunberg is. Kan ik misschien beter 'Figuranten' lezen of iets dergelijks? Ik wilde 'Figuranten' dus eigenlijk lenen, maar opmerkelijk genoeg was het oeuvre van Grunberg uitgeleend. Vreemd.
Figuranten zou ik sowieso niet kiezen. Die is behoorlijk langdradig. Als het je totaal niet aanspreekt dan moet je het misschien verder ook maar niet proberen.
Verder weet ik niet of er een innerlijke noodzaak in de heilige antonio zit. Eerlijk gezegd kan me dat ook niet zo schelen. Het is een humoristisch boek en meer niet. Misschien is het kwijt kunnen en het willen delen van de waanzin wel de enige innerlijke drijfveer van de heer Grunberg
Over het algemeen is de verbindende factor tussen de boeken van Grunberg iets willen zijn wat je niet bent, of in in ieder geval het streven om iets te bereiken. En daar tussen in uiteraard het lijden. Maar Claudia_X heeft vast weer een hele andere opvatting over de boeken.

Als je nog een boek wilt lezen dan zou ik voor Gstaad 95-98 gaan. Dat boek vond ik zelf zowel grotesk als mooi om te lezen, denk een beetje aan de stijl van Houellebecq of Das Parfum van Suskind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')