abonnement Unibet Coolblue
pi_768003
Is er misschien iemand die een beetje verstand heeft van kunst en een schilderij weet dat bij het boek Hannibal past, qua sfeer? Het is voor een boek verwerkings opdracht voor engels maar ik weet echt niks van schilderkunst...
Een mooi maar macaber schilderij leek me er wel bij passen.
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you..
  zaterdag 24 februari 2001 @ 17:31:04 #2
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_769252
misschien wel wat van Francis Bacon

"Zijn werk heeft een prachtige rauwheid en toont vooral de kwetsbaarheid van het menselijk lichaam. Zijn inspiratie haalde hij uit films en fotografie. De zeer confronterende schilderijen bevinden zich op de grens van abstracte en figuratieve kunst. Bacon wilde de mens binnenste buiten keren en letterlijk onder iemands huid kruipen om hem te doorgronden en zijn vergankelijkheid tastbaar te maken. "

[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 24-02-2001 17:44]

fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
  zaterdag 24 februari 2001 @ 19:09:35 #3
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_769525
In duitsland schijnt er een tentoonstelling te zijn waarin menselijke lijken een rol spelen. Was erg intrigerend. Iemand foto's??
pi_769653
quote:
Op 24 februari 2001 17:31 schreef killar_fairy het volgende:
misschien wel wat van Francis Bacon

"Zijn werk heeft een prachtige rauwheid en toont vooral de kwetsbaarheid van het menselijk lichaam. Zijn inspiratie haalde hij uit films en fotografie. De zeer confronterende schilderijen bevinden zich op de grens van abstracte en figuratieve kunst. Bacon wilde de mens binnenste buiten keren en letterlijk onder iemands huid kruipen om hem te doorgronden en zijn vergankelijkheid tastbaar te maken. "


Dankje! Ik had al iets over hem gelezen, want er in nu een expositie van in Den Haag, maar ik had er zelf niet aangedacht. Ik heb ff op www.bacon.nl gekeken en het past er inderdaad wel bij.
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you..
pi_769657
quote:
Op 24 februari 2001 19:09 schreef Zusje het volgende:
In duitsland schijnt er een tentoonstelling te zijn waarin menselijke lijken een rol spelen. Was erg intrigerend. Iemand foto's??
Had ik ook iets over gehoord, opgezetten lijken ofzo.
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you..
pi_769674
quote:
Op 24 februari 2001 20:14 schreef Apoc het volgende:
Had ik ook iets over gehoord, opgezetten lijken ofzo.
Nee, het betrof een tentoonstelling van geprepareerde en in plakjes gesneden lijken die op een of andere manier drie-dimensionaal werden tentoongesteld.

De diversiteit daarbij was enorm, zo hadden ze een zwangere vrouw dusdanig geprepareerd en opgesteld in een soort waaiervorm, dat je echt alle partjes van haar lijf als een doorsnee zag. Dus ook het kind.

Er was zelfs een ruiter te paard. Ook volledig geprepareerd. Luguber? Best wel, maar de maker vindt het kunst.

Het is eigenlijk te vergelijken met een MRI scan. Daarbij zie je ook een doorsnee van bijvoorbeeld hersenen.

-edit- En ik heb geen foto's. -edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Peek_A_Booh op 24-02-2001 20:22]

tja, verzin er maar eens een.....
pi_769761
'Nachtmerrie' van Henry Fuseli. Romantiek, 1781.

It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 24 februari 2001 @ 21:05:27 #8
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_769776
heej, die nachtmerrie....... dat schilderij is gebaseerd op een veel voorkomende droom, dat heb ik ooit eens in zo'n psychologisch tijdschrift gelezen.....maar ik weet het fijne er ook niet meer van........
van die tentoonstelling heb ik veel reklame gezien...mijn tante is er heen geweest vond het wel mooi
even offtopic :
....wat is een cookie?????
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_769980
quote:
Op 24 februari 2001 20:20 schreef Peek_A_Booh het volgende:
Nee, het betrof een tentoonstelling van geprepareerde en in plakjes gesneden lijken die op een of andere manier drie-dimensionaal werden tentoongesteld.

De diversiteit daarbij was enorm, zo hadden ze een zwangere vrouw dusdanig geprepareerd en opgesteld in een soort waaiervorm, dat je echt alle partjes van haar lijf als een doorsnee zag. Dus ook het kind.

Er was zelfs een ruiter te paard. Ook volledig geprepareerd. Luguber? Best wel, maar de maker vindt het kunst.

Het is eigenlijk te vergelijken met een MRI scan. Daarbij zie je ook een doorsnee van bijvoorbeeld hersenen.

-edit- En ik heb geen foto's. -edit-


Nu weet ik het weer, je hebt gelijk, maar die tentoonstelling staat daar dan best wel lang want ik heb hier een hele tijd geleden wat over op tv gezien.
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you..
pi_769995
Thanks Aart, ik ga hem ff in het groot zoeken.

..een cookie is een soort bestandje dat een website naar je pc stuurt zodat ze kunnen bijhouden hoevaak je de site bezoekt... tenminste ik dacht dat het iets in die richting was, ik weet het ook niet precies

[Dit bericht is gewijzigd door Apoc op 24-02-2001 22:46]

Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you..
pi_770002
quote:
Op 24 februari 2001 22:41 schreef Apoc het volgende:
Nu weet ik het weer, je hebt gelijk, maar die tentoonstelling staat daar dan best wel lang want ik heb hier een hele tijd geleden wat over op tv gezien.
Ja, klopt, maar ik vraag me al heel lang af, wie toestemming heeft gegeven om die overledenen hiervoor te gebruiken.

Zou iig prima bij meneer Lecter passen, om nog maar es even on-topic te reageren

[Dit bericht is gewijzigd door Peek_A_Booh op 24-02-2001 22:52]

tja, verzin er maar eens een.....
pi_770009
quote:
Op 24 februari 2001 21:05 schreef killar_fairy het volgende:
even offtopic :
....wat is een cookie?????
Met een cookie hoef je niet meer je password in te tikken maar kan je gelijk posten. Bovendien kan je je post dan previewen en scannen op fouten, voordat je 'm post.
It is much easier to be critical than to be correct.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')