abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11379168
In de ogen van anderen zal het wellicht weinig voorstellen, maar voor mij is dit nu net iets wat ik niet kan hebben
Ik heb al ruim 8 jaar een eetstoornis waardoor ik afwisselend mager, slank of mollig ben.
Nu zweef ik tussen de maat 38/40, normaal meestal 42 en probeer mezelf te accepteren (ondanks dat ik me wel probeer uit te hongeren weer omdat ik mijn lijf blijf haten, ook al zeggen anderen dat dit niet nodig is)
En nu word ik in een topic aangehaald als voorbeeld van mollig , terwijl ik 2 weken geleden in een week 5 kg ben afgevallen en dit aan het doorzetten ben.
Hier draait het om:
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 19:56 schreef iemand het volgende:
Ik ben zelf ook wat steviger echt niet dik, (vergelijk mij met miepdobbelsteen) en ik baal er ook vaak zat van....
Mensen zonder een eetstoornis kunnen zich misschien niet voorstellen wat deze vergelijking met mij doet, maar toch, het doet me veel pijn en ik moet het even kwijt.
Ook al zeggen mensen vaak dat ik niet onzeker hoef te zijn over mijn uiterlijk, mijn zelfbeeld is en blijft laag en het lukt me niet deze op te krikken

een verdrietige Mien

[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 25-06-2003 22:41]

pi_11379274
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:35 schreef miendobbelsteen het volgende:

lieverd, ik heb je toch al eens gezegd dat het een risico voor je is hier en dat hier kwetsende dingen door sommigen worden gezegd. Hoewel ik denk dat dit nieteens zo was bedoeld. Ik snap wel wat die vergelijking met je doet, maar je moet ook leren het van je af te kunnen zetten. Uiterlijk is niet alles en je bent toch op de goede weg.

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 25-06-2003 22:40]

woensdag 25 juni 2003 @ 22:40:44 #3
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_11379299
ben je zelf en trek er niets van aan,
mensen weten niet hoe het is om beledigd te worden
en las je al zelf zegt dat je nu weer lekker aan het afvallen bent, ga mooi verder en probeer het zo te houden, ik heb een vriendin die inmiddels van 140 naar 110 kg is gegaan door normaal eten en geen extra's (in 2 maandjes tijd) dus het gaat jou zeker lukken

en op de foto zie je er zeker TOP uit

[Dit bericht is gewijzigd door joosd op 25-06-2003 22:43]

woensdag 25 juni 2003 @ 22:41:41 #4
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11379320
Zoals je op die foto's staat is er niks mis met je figuur, neem dat van mij aan. Mollig is niet het goede woord lijkt mij.

Ik wens je veel sterkte!

woensdag 25 juni 2003 @ 22:41:46 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11379321
Tja, lullig voor je.
Maar dit is wél de keerzijde van het overmatig plaatsen van foto's.
Vaak wordt er erg positief op je gereageerd, nu een keertje wat minder positief. Objectief gezien is het nog niet eens een negatieve opmerking, maar ik kan je wel goed begrijpen dat je het moeilijk vindt om te relativeren.
Tóch zul je dat hoe dan ook moeten leren. Succes ermee!

Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de lol ervan is om zó veel foto's van jezelf te plaatsen...

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:42:30 #6
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_11379339
je ziet er op je foto's helemaal niet mollig uit hoor...
en verder is het maar fok!, waar veel sukkeltjes zitten die niet eens aan jou mogen tippen, zie het zo

[Dit bericht is gewijzigd door TimmyAsd op 25-06-2003 22:43]

woensdag 25 juni 2003 @ 22:43:09 #7
30560 2Mini
Official Logo
pi_11379354
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:42 schreef TimmyAsd het volgende:
je ziet er op je foto's helemaal niet mollig uit hoor...
en dat zegt ChinChan
Camera 1... 1!
pi_11379376
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:41 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de lol ervan is om zó veel foto's van jezelf te plaatsen...
Nah, ik denk dat je het wel begrijpt.

Onzekerheid en bevestiging zoeken

woensdag 25 juni 2003 @ 22:44:11 #9
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_11379384
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:43 schreef 2Mini het volgende:

[..]

en dat zegt ChinChan

hihi (maar ChinChan kan ook errug lief doen tegen mamalief)
pi_11379400
quote:
Tja, lullig voor je.
Vaak wordt er erg positief op je gereageerd, nu een keertje wat minder positief. Objectief gezien is het nog niet eens een negatieve opmerking, maar ik kan je wel goed begrijpen dat je het moeilijk vindt om te relativeren.

Ik vind het verdrietig voor je dat je het je zo aantrekt, maar verder ben ik het wel met Moonah eens. Als je (zoveel) foto's plaatst kán het gebeuren dat mensen ook een keer niet zo op je reageren als jij graag zou willen.

Kop op hé meissie, je weet zelf toch wel beter hé?

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 25-06-2003 22:46]

#geen
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:45:20 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11379416
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Nah, ik denk dat je het wel begrijpt.

Nee, niet dus. Want het heeft geen invloed op haar zelfbeeld zegt ze in de openingspost.
En dan nog, ík begrijp het niet. Dat is wat anders dan me kunnen voorstellen waarom iemand het evt zou doen.
pi_11379427
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:39 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

lieverd, ik heb je toch al eens gezegd dat het een risico voor je is hier en dat hier kwetsende dingen door sommigen worden gezegd. Hoewel ik denk dat dit nieteens zo was bedoeld. Ik snap wel wat die vergelijking met je doet, maar je moet ook leren het van je af te kunnen zetten. Uiterlijk is niet alles en je bent toch op de goede weg.

Ja, maar helaas blijf ik hardleers blijkt steeds
En inderdaad, misschien pik ik het wel anders op. Maar ik kan er niks aan doen dat het me zo enorm raakt.
ik wil ook doorgaan hoe ik nu bezig ben, eten en het binnenhouden, me niet extreem meer uithongeren etc en proberen en pantser te ontwikkelen waardoor ik minder gauw gekwetst word. Maar dat laatste is erg moeilijk, merk ik.
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:40 schreef joosd het volgende:
en las je al zelf zegt dat je nu weer lekker aan het afvallen bent, ga mooi verder en probeer het zo te houden, ik heb een vriendin die inmiddels van 140 naar 110 kg is gegaan door normaal eten en geen extra's (in 2 maandjes tijd) dus het gaat jou zeker lukken

Ik val altijd af (als ik weer in een anorexia fase zit)
Afvallen is ook niet het punt (dat kan ik heel goed.....), het punt is dat eten voor mij een obsessie is, evenals mijn figuuur.
Al weeg ik 40 kg, dan nog haat ik mezelf en vind ik mezelf niet mooi

[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 25-06-2003 22:48]

woensdag 25 juni 2003 @ 22:46:10 #13
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_11379440
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

moest ik ook aan denken idd..

Mien, maak je niet druk joh

... hier geweest te zijn!!!!
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:46:29 #14
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_11379451
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:40 schreef joosd het volgende:

Dit soort reacties maken juist droef, dat is het vreemde. Het ziet er niet zo uit, maar iemand die onzeker is leest in zulke posts alleen: "je bent te dik, mijn vriendin was ook te dik, je moet lijnen".

(terwijl Mien natuurlijk een prachtige vrouw is)

I wish I could remember, but my selective memory won't let me
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:46:52 #15
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11379467
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:44 schreef DuchessX het volgende:
Wéten is in deze echt iets anders dan vóelen.
pi_11379574
quote:
Tja, lullig voor je.

Dat laatste weet ik ook niet, maar daar ben ik toch geen uitzondering in? Er zijn er meer die veel foto's plaatsen toch? schaamt zich nu omdat ze steeds foto's plaatst
Maar meerdere mensen posten toch foto's?
Ik hoop onbewust denk ik dat ik op die manier van mijn minderwaardigheidscomplex afkom en erkenning vind. Alleen werkt dat niet, maar ja
pi_11379664
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:44 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik vind het verdrietig voor je dat je het je zo aantrekt, maar verder ben ik het wel met Moonah eens. Als je (zoveel) foto's plaatst kán het gebeuren dat mensen ook een keer niet zo op je reageren als jij graag zou willen.

Tja, er zit ook wel wat in, maar toch, het is zo ontzettend moeilijk voor me om om te gaan met kritiek (omdat dit mijn toch al zo lage zelfbeeld dan helemaal om zeep helpt)
Mijn stemming is gewoon afhankelijk van hoe mensen over me denken, triest maar waar. Daarom hakt dit er zo in.
ik hoop echt dat ik de draad weer kan oppakken, maar het wordt er niet makkelijker op
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:55:40 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11379704
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:50 schreef miendobbelsteen het volgende:
schaamt zich nu omdat ze steeds foto's plaatst
Maar meerdere mensen posten toch foto's?
Ik hoop onbewust denk ik dat ik op die manier van mijn minderwaardigheidscomplex afkom en erkenning vind. Alleen werkt dat niet, maar ja
Joh, je hoeft je toch niet te schamen nou, muts!

Maar een laag zelfbeeld los je (zoals je hebt ervaren) echt niet op met het plaatsen van foto's. Da's puur buitenkant. Bovendien zou je dan je zelfbeeld ontlenen aan wat ánderen van je (buitenkant) vinden. En dat maakt je dus heel kwetsbaar. Zie je openingspost.

Een goed zelfbeeld bouw je van binnenuit op. En dat moet je zélf doen. Dat moet je niet laten afhangen van wat anderen van jou vinden. Dan blijf je nl. altijd van hen afhankelijk.
En het kán hoor Mientje, kost veel tijd en energie, maar het kan!

pi_11379711
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:46 schreef Mijnheer_Willem het volgende:

[..]

Dit soort reacties maken juist droef, dat is het vreemde. Het ziet er niet zo uit, maar iemand die onzeker is leest in zulke posts alleen: "je bent te dik, mijn vriendin was ook te dik, je moet lijnen".

(terwijl Mien natuurlijk een prachtige vrouw is)

Klopt, ik pak inderdaad deze boodschap op
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2003 @ 22:55:58 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_11379712
Met alle respect, maar als de mening van anderen je ZO van streek maken, is het zeer onverstandig foto's van jezelf op internet te plaatsen.

Een negatieve reactie kan je daar namelijk ALTIJD verwachten.

pi_11379754
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Joh, je hoeft je toch niet te schamen nou, muts!

Maar een laag zelfbeeld los je (zoals je hebt ervaren) echt niet op met het plaatsen van foto's. Da's puur buitenkant. Bovendien zou je dan je zelfbeeld ontlenen aan wat ánderen van je (buitenkant) vinden. En dat maakt je dus heel kwetsbaar. Zie je openingspost.

Een goed zelfbeeld bouw je van binnenuit op. En dat moet je zélf doen. Dat moet je niet laten afhangen van wat anderen van jou vinden. Dan blijf je nl. altijd van hen afhankelijk.
En het kán hoor Mientje, kost veel tijd en energie, maar het kan!

Je hebt gelijk.
Het is alleen zo frustrerend dat het zoveel werk is en dat het zo traag gaat. Bij het minste geringste ben ik toch steeds weer van de kaart
Ik verwelkom de dag dat ik er geen moeite meer mee zal hebben, maar dat lijkt haast een utopie. Toch blijf ik hopen dat me dat gaat lukken
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Met alle respect, maar als de mening van anderen je ZO van streek maken, is het zeer onverstandig foto's van jezelf op internet te plaatsen.

Tja, maar toch kan ik het niet laten
Om de 1 of andere vage reden heb ik dat gewoon nodig, is moeilijk uit te leggen
pi_11379805
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:

Maar vaak zijn de meningen die hier gegeven worden vaak positief, zij kan daar heel veel waardering van andere mensen in zien. Je moet het zien als 10 stapjes vooruit en nu gaat ze in 1 stap die 10 weer terug. (klinkt ff lastig). Ik kan heel makkelijk zeggen naast je neerleggen, maar dat is vanuit mij gezien heel makkelijk. Maar ik zou zeggen, kijk een naar de mensen hier die je wel waarderen, lees die post nog een keer door
1 dag niet gefeest = 1 dag niet geleefd
  woensdag 25 juni 2003 @ 23:00:45 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11379827
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:57 schreef miendobbelsteen het volgende:
Toch blijf ik hopen dat me dat gaat lukken
Hopen lost zo weinig op.
Je moet er echt zelf actief mee aan de slag, anders verandert er niets.
En ben tevreden met kleine stapjes. Mensen vergeten dat vaak. Zien alleen het zgn einddoel. Terwijl de weg ernaar toe zoveel goede momenten kan opleveren.
  woensdag 25 juni 2003 @ 23:01:08 #24
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_11379835
Mien,

Heb je al professionele hulp? Die kunnen misschien wel tot een degelijke aanpak van het probleem komen. Ik snap best dat zoiets je raakt (ook al is de bedoeling van de schrijver van je gebruikte quote niet opzettelijk) maar toch.... zo laat je je wel weer kennen en geef je toe aan de problemen waar je mee zit. Natuurlijk zitten er risico's aan om foto's te posten. Dan is er ook het risico dat na de talloze positieve commentaren er ook enkele minder positieve commentaren komen.... smaken verschillen namelijk, zo is het gewoon met iedereen. Maar dan nog.. kijk naar de "zwaarte" van de positieve commentaren en dan naar de negatieve.. dan zul je zien dat de positieve de negatieve veel meer zullen ontstijgen. Succes iig.!

Mzzl.

Koude tosti's.... Brrrr....
  woensdag 25 juni 2003 @ 23:01:25 #25
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_11379846
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:57 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Het is alleen zo frustrerend dat het zoveel werk is en dat het zo traag gaat. Bij het minste geringste ben ik toch steeds weer van de kaart
Ik verwelkom de dag dat ik er geen moeite meer mee zal hebben, maar dat lijkt haast een utopie. Toch blijf ik hopen dat me dat gaat lukken

Toch heb je genoeg kracht in jezelf, dat is het bemoedigende. Je gaat niet zitten kniezen, maar ziet uiteindelijk wel de werkelijke waarde. En je hebt de kracht en moed om te vechten.

Plus dat je naast al deze shit ook nog een goede moeder bent. Wat ik enorm bewonder.

I wish I could remember, but my selective memory won't let me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')