quote:Mensen zonder een eetstoornis kunnen zich misschien niet voorstellen wat deze vergelijking met mij doet, maar toch, het doet me veel pijn en ik moet het even kwijt.
Op woensdag 25 juni 2003 19:56 schreef iemand het volgende:
Ik ben zelf ook wat steviger echt niet dik, (vergelijk mij met miepdobbelsteen) en ik baal er ook vaak zat van....
een verdrietige Mien
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 25-06-2003 22:41]
quote:lieverd, ik heb je toch al eens gezegd dat het een risico voor je is hier en dat hier kwetsende dingen door sommigen worden gezegd. Hoewel ik denk dat dit nieteens zo was bedoeld. Ik snap wel wat die vergelijking met je doet, maar je moet ook leren het van je af te kunnen zetten. Uiterlijk is niet alles en je bent toch op de goede weg.
Op woensdag 25 juni 2003 22:35 schreef miendobbelsteen het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 25-06-2003 22:40]
en op de foto zie je er zeker TOP uit
[Dit bericht is gewijzigd door joosd op 25-06-2003 22:43]
Ik wens je veel sterkte!
Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de lol ervan is om zó veel foto's van jezelf te plaatsen...
[Dit bericht is gewijzigd door TimmyAsd op 25-06-2003 22:43]
quote:en dat zegt ChinChan
Op woensdag 25 juni 2003 22:42 schreef TimmyAsd het volgende:
je ziet er op je foto's helemaal niet mollig uit hoor...
quote:Nah, ik denk dat je het wel begrijpt.
Op woensdag 25 juni 2003 22:41 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de lol ervan is om zó veel foto's van jezelf te plaatsen...
Onzekerheid en bevestiging zoeken
quote:hihi
Op woensdag 25 juni 2003 22:43 schreef 2Mini het volgende:[..]
en dat zegt ChinChan
quote:Ik vind het verdrietig voor je dat je het je zo aantrekt, maar verder ben ik het wel met Moonah eens. Als je (zoveel) foto's plaatst kán het gebeuren dat mensen ook een keer niet zo op je reageren als jij graag zou willen.
Tja, lullig voor je.
Maar dit is wél de keerzijde van het overmatig plaatsen van foto's.
Vaak wordt er erg positief op je gereageerd, nu een keertje wat minder positief. Objectief gezien is het nog niet eens een negatieve opmerking, maar ik kan je wel goed begrijpen dat je het moeilijk vindt om te relativeren.
Tóch zul je dat hoe dan ook moeten leren. Succes ermee!Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de lol ervan is om zó veel foto's van jezelf te plaatsen...
Kop op hé meissie, je weet zelf toch wel beter hé?
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 25-06-2003 22:46]
quote:Nee, niet dus. Want het heeft geen invloed op haar zelfbeeld zegt ze in de openingspost.
Op woensdag 25 juni 2003 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Nah, ik denk dat je het wel begrijpt.
quote:Ja, maar helaas blijf ik hardleers blijkt steeds
Op woensdag 25 juni 2003 22:39 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
lieverd, ik heb je toch al eens gezegd dat het een risico voor je is hier en dat hier kwetsende dingen door sommigen worden gezegd. Hoewel ik denk dat dit nieteens zo was bedoeld. Ik snap wel wat die vergelijking met je doet, maar je moet ook leren het van je af te kunnen zetten. Uiterlijk is niet alles en je bent toch op de goede weg.
quote:Ik val altijd af (als ik weer in een anorexia fase zit)
Op woensdag 25 juni 2003 22:40 schreef joosd het volgende:
ben je zelf en trek er niets van aan,
mensen weten niet hoe het is om beledigd te worden
en las je al zelf zegt dat je nu weer lekker aan het afvallen bent, ga mooi verder en probeer het zo te houden, ik heb een vriendin die inmiddels van 140 naar 110 kg is gegaan door normaal eten en geen extra's (in 2 maandjes tijd) dus het gaat jou zeker lukkenen op de foto zie je er zeker TOP uit
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 25-06-2003 22:48]
quote:moest ik ook aan denken idd..
Op woensdag 25 juni 2003 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Mien, maak je niet druk joh
quote:Dit soort reacties maken juist droef, dat is het vreemde. Het ziet er niet zo uit, maar iemand die onzeker is leest in zulke posts alleen: "je bent te dik, mijn vriendin was ook te dik, je moet lijnen".
Op woensdag 25 juni 2003 22:40 schreef joosd het volgende:
ben je zelf en trek er niets van aan,
mensen weten niet hoe het is om beledigd te worden
en las je al zelf zegt dat je nu weer lekker aan het afvallen bent, ga mooi verder en probeer het zo te houden, ik heb een vriendin die inmiddels van 140 naar 110 kg is gegaan door normaal eten en geen extra's (in 2 maandjes tijd) dus het gaat jou zeker lukkenen op de foto zie je er zeker TOP uit
(terwijl Mien natuurlijk een prachtige vrouw is)
quote:Wéten is in deze echt iets anders dan vóelen.
Op woensdag 25 juni 2003 22:44 schreef DuchessX het volgende:
quote:Dat laatste weet ik ook niet, maar daar ben ik toch geen uitzondering in? Er zijn er meer die veel foto's plaatsen toch? schaamt zich nu omdat ze steeds foto's plaatst
Tja, lullig voor je.
Maar dit is wél de keerzijde van het overmatig plaatsen van foto's.
Vaak wordt er erg positief op je gereageerd, nu een keertje wat minder positief. Objectief gezien is het nog niet eens een negatieve opmerking, maar ik kan je wel goed begrijpen dat je het moeilijk vindt om te relativeren.
Tóch zul je dat hoe dan ook moeten leren. Succes ermee!Ik begrijp eigenlijk ook niet wat de lol ervan is om zó veel foto's van jezelf te plaatsen...
quote:Tja, er zit ook wel wat in, maar toch, het is zo ontzettend moeilijk voor me om om te gaan met kritiek (omdat dit mijn toch al zo lage zelfbeeld dan helemaal om zeep helpt)
Op woensdag 25 juni 2003 22:44 schreef DuchessX het volgende:[..]
Ik vind het verdrietig voor je dat je het je zo aantrekt, maar verder ben ik het wel met Moonah eens. Als je (zoveel) foto's plaatst kán het gebeuren dat mensen ook een keer niet zo op je reageren als jij graag zou willen.
quote:Joh, je hoeft je toch niet te schamen nou, muts!
Op woensdag 25 juni 2003 22:50 schreef miendobbelsteen het volgende:
schaamt zich nu omdat ze steeds foto's plaatst
Maar meerdere mensen posten toch foto's?
Ik hoop onbewust denk ik dat ik op die manier van mijn minderwaardigheidscomplex afkom en erkenning vind. Alleen werkt dat niet, maar ja
Maar een laag zelfbeeld los je (zoals je hebt ervaren) echt niet op met het plaatsen van foto's. Da's puur buitenkant. Bovendien zou je dan je zelfbeeld ontlenen aan wat ánderen van je (buitenkant) vinden. En dat maakt je dus heel kwetsbaar. Zie je openingspost.
Een goed zelfbeeld bouw je van binnenuit op. En dat moet je zélf doen. Dat moet je niet laten afhangen van wat anderen van jou vinden. Dan blijf je nl. altijd van hen afhankelijk.
En het kán hoor Mientje, kost veel tijd en energie, maar het kan!
quote:Klopt, ik pak inderdaad deze boodschap op
Op woensdag 25 juni 2003 22:46 schreef Mijnheer_Willem het volgende:[..]
Dit soort reacties maken juist droef, dat is het vreemde. Het ziet er niet zo uit, maar iemand die onzeker is leest in zulke posts alleen: "je bent te dik, mijn vriendin was ook te dik, je moet lijnen".
(terwijl Mien natuurlijk een prachtige vrouw is)
Een negatieve reactie kan je daar namelijk ALTIJD verwachten.
quote:Je hebt gelijk.
Op woensdag 25 juni 2003 22:55 schreef Moonah het volgende:[..]
Joh, je hoeft je toch niet te schamen nou, muts!
Maar een laag zelfbeeld los je (zoals je hebt ervaren) echt niet op met het plaatsen van foto's. Da's puur buitenkant. Bovendien zou je dan je zelfbeeld ontlenen aan wat ánderen van je (buitenkant) vinden. En dat maakt je dus heel kwetsbaar. Zie je openingspost.
Een goed zelfbeeld bouw je van binnenuit op. En dat moet je zélf doen. Dat moet je niet laten afhangen van wat anderen van jou vinden. Dan blijf je nl. altijd van hen afhankelijk.
En het kán hoor Mientje, kost veel tijd en energie, maar het kan!
quote:Tja, maar toch kan ik het niet laten
Op woensdag 25 juni 2003 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Met alle respect, maar als de mening van anderen je ZO van streek maken, is het zeer onverstandig foto's van jezelf op internet te plaatsen.Een negatieve reactie kan je daar namelijk ALTIJD verwachten.
quote:Maar vaak zijn de meningen die hier gegeven worden vaak positief, zij kan daar heel veel waardering van andere mensen in zien. Je moet het zien als 10 stapjes vooruit en nu gaat ze in 1 stap die 10 weer terug. (klinkt ff lastig). Ik kan heel makkelijk zeggen naast je neerleggen, maar dat is vanuit mij gezien heel makkelijk. Maar ik zou zeggen, kijk een naar de mensen hier die je wel waarderen, lees die post nog een keer door
Op woensdag 25 juni 2003 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Met alle respect, maar als de mening van anderen je ZO van streek maken, is het zeer onverstandig foto's van jezelf op internet te plaatsen.Een negatieve reactie kan je daar namelijk ALTIJD verwachten.
quote:Hopen lost zo weinig op.
Op woensdag 25 juni 2003 22:57 schreef miendobbelsteen het volgende:
Toch blijf ik hopen dat me dat gaat lukken
Heb je al professionele hulp? Die kunnen misschien wel tot een degelijke aanpak van het probleem komen. Ik snap best dat zoiets je raakt (ook al is de bedoeling van de schrijver van je gebruikte quote niet opzettelijk) maar toch.... zo laat je je wel weer kennen en geef je toe aan de problemen waar je mee zit. Natuurlijk zitten er risico's aan om foto's te posten. Dan is er ook het risico dat na de talloze positieve commentaren er ook enkele minder positieve commentaren komen.... smaken verschillen namelijk, zo is het gewoon met iedereen. Maar dan nog.. kijk naar de "zwaarte" van de positieve commentaren en dan naar de negatieve.. dan zul je zien dat de positieve de negatieve veel meer zullen ontstijgen. Succes iig.!
Mzzl.
quote:Toch heb je genoeg kracht in jezelf, dat is het bemoedigende. Je gaat niet zitten kniezen, maar ziet uiteindelijk wel de werkelijke waarde. En je hebt de kracht en moed om te vechten.
Op woensdag 25 juni 2003 22:57 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Je hebt gelijk.
Het is alleen zo frustrerend dat het zoveel werk is en dat het zo traag gaat. Bij het minste geringste ben ik toch steeds weer van de kaart
Ik verwelkom de dag dat ik er geen moeite meer mee zal hebben, maar dat lijkt haast een utopie. Toch blijf ik hopen dat me dat gaat lukken
Plus dat je naast al deze shit ook nog een goede moeder bent. Wat ik enorm bewonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |