quote:Dit bedacht ik me laatst ook. Lurky, je komt een beetje boos over om alles wat je nooit meer mag eten en het klinkt inderdaad alsof je er erg ongelukkig van wordt. Jezelf nooit meer iets gunnen, dat is toch geen heel leven vol te houden? Het lijkt alsof diëten en gezond eten voor jou een lijdensweg is en dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Op donderdag 26 juni 2003 13:18 schreef Jarno het volgende:
Lurky, sorry dat ik het zeg hoor, maar zou jij niet gelukkiger worden door gewoon te eten wat je wil? Met enige terughoudenheid natuurlijk, maar ik schiet altijd enorm in een dip als ik jou hoor over alles wat je niet mag en dat nog een heel leven lang ook.Volgens mij is het geestelijk gezien gezonder om te leven naar je behoefte, dan je hele leven gebukt te gaan onder beperkingen.
Ik weet dat Lurky hier al veel langer komt en dat ik een newbie ben enzo, maar dit moest me toch eens van het hart. En blijkbaar ben ik niet de enige die dit was opgevallen.
quote:Wendy-tje, als je nog iets beter leest, zie je dat Lurky al dat ijs ook niet eet, dat ze dat niet mag van zichzelf. Dus jouw vergelijking klopt niet.
Op donderdag 26 juni 2003 14:14 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Mee eens...
Maar wat ik ook vreemd vind... een paar dagen geleden gaf Lurky aan dat ze er de balen van had dat ze in dit topic las dat mensen allerlei dingen aten die zij niet mag.
Vervolgens doet zij bij deze ijsopsomming precies hetzelfde! Mag ik me nu ook beledigd voelen? Ik ben namelijk gek op ijs!!!!
quote:Nee, maar ze noemt het wel!
Op donderdag 26 juni 2003 14:16 schreef LadyMagica het volgende:[..]
Wendy-tje, als je nog iets beter leest, zie je dat Lurky al dat ijs ook niet eet, dat ze dat niet mag van zichzelf. Dus jouw vergelijking klopt niet.
quote:Laten we elkaar niet proberen te 'pakken' op dit soort dingen. Probeer elkaar een beetje te steunen!
Op donderdag 26 juni 2003 14:17 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Nee, maar ze noemt het wel!
Misschien ligt het aan mij, maar ik wil helemaal niet elke keer voor mijn neus krijgen wat ik moet missen aan soorten ijs! Dat was mijn probleem...
Wat ik wilde aangeven is, dat als ik zo diep ongelukkig zou worden van het lijnen, ik er acuut mee zou stoppen. Echt, direct. Ik voel me op dit moment goed met een gezondere levensstijl, kan goed van de slechte dingen afblijven en als we ze eten, dan met mate. Maar als het zo'n impact zou hebben op wie ik ben en hoe ik me voel, zou ik toch neigen naar 'dan maar een paar kilo meer'. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk.
Allemaal succes weer!
Ikzelf zit nu net onder de 80 kilo met mijn 1.80m en ik verwacht niet dat er nog veel afgaat eerlijk gezegd. Weeg me ook niet zo vaak meer, zolang ik een beetje fatsoenlijk blijf eten en bewegen, zal het wel goed zijn. .
Ik ga gewoon wat bedachter om met wat ik eet, dat is eigenlijk alles. Veel ervoor laten hoef ik niet gelukkig. Een frietje hier, een bakje chips daar etc kan nog best. Ik zit nu op 81 kilo (een week of wat geleden gewogen) en daar voel ik me prima bij. Qua kleding heb ik nu af en toe een maatje L, dat was voor mij een extra bevestiging dat het goed ging...
Nu moet ik nog wat gaan sporten, want dat buikje en die laatste beetjes van m'n zwembandjes gaan er met lijnen niet af...
quote:Hai, ik snap je punt! Verder word ik helemaal niet ongelukkig van lijnen, het is juist tegengesteld, ik voel me er veel beter bij!
Op donderdag 26 juni 2003 14:34 schreef Jarno het volgende:Laten we elkaar niet proberen te 'pakken' op dit soort dingen. Probeer elkaar een beetje te steunen!
Wat ik wilde aangeven is, dat als ik zo diep ongelukkig zou worden van het lijnen, ik er acuut mee zou stoppen. Echt, direct. Ik voel me op dit moment goed met een gezondere levensstijl, kan goed van de slechte dingen afblijven en als we ze eten, dan met mate. Maar als het zo'n impact zou hebben op wie ik ben en hoe ik me voel, zou ik toch neigen naar 'dan maar een paar kilo meer'. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk.
Ff wat anders, iemand een lekker idee hoe ik drumsticks kan klaarmaken? De standaard manier in de oven, pan of grill heb ik even geen zin in, dus als iemand een ideetje heeft...graag!
quote:En na die 4 weken? Vakantie?
Op donderdag 26 juni 2003 17:07 schreef Stroef het volgende:
ik ben vanaf maandag elke avond aant fitnessenga dit ff 4 weken volhouden
(en nee ik doe dit niet spontaan. ik fitness vaker)
Natuurlijk wil ik ook het mooie figuurtje, maar dit is een mooie reminder waarom het goed voor me is. Hoe zit dat met jullie?
Dit is eigenlijk een teken voor mij dat afvallen niet gaat lukken door alleen gezond te eten en niet te sporten. Maar ik heb op dit moment echt geen tijd om te sporten. Ik loop full time stage en ben ook nog eens bezig m'n scriptie te schrijven. Ik fiets 's ochtends en 's avonds een kwartiertje van en naar het station, dat is alles... Maar verder ben ik echt gevloerd elke dag... Ik moet ook zeggen dat ik van het gezonde eten niet meer energie krijg ofzo
Sorry voor het gezeur weer, maar ik moest het ff kwijt.
Over een maand ben ik klaar met m'n studie trouwens
quote:Kan het niet zijn dat je wat extra vocht vasthoudt met het warme weer? Ik kan me niet voorstellen dat je er in 1 avond 1 kilo bij hebt gegeten of gedronken, dan moet je nogal. Je lichaam kan af en toe vreemde sprongen maken, het kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met hormonen... ik ben bijvoorbeeld ook altijd wat zwaarder als mijn week van de maand eraan komt...
Op vrijdag 27 juni 2003 10:51 schreef PiperMaru het volgende:
Ik zit nog steeds in een dipje: gisteren en vanochtend heb ik me gewogen (doe ik normaal alleen op zaterdag) en er is een kilo bij! Terwijl ik me helemaal niet zo misdragen heb. Alleen maandagavond, toen ik een feestje had, heb ik eigenlijk iets meer gehad dan ik me had voorgenomen. Maar van de 1,5 kilo die ik in 3 weken kwijt was, is er dus weer 1 bij![]()
Dit is eigenlijk een teken voor mij dat afvallen niet gaat lukken door alleen gezond te eten en niet te sporten. Maar ik heb op dit moment echt geen tijd om te sporten. Ik loop full time stage en ben ook nog eens bezig m'n scriptie te schrijven. Ik fiets 's ochtends en 's avonds een kwartiertje van en naar het station, dat is alles... Maar verder ben ik echt gevloerd elke dag... Ik moet ook zeggen dat ik van het gezonde eten niet meer energie krijg ofzo
En inderdaad, 1 kilo door die paar chipjes lijkt me sterk. Nou ja ik ga maar gewoon stug door, ik geef het niet zomaar op...
quote:Ik vind het ook fijn om bewust bezig te zijn met eten. Dat begint al met het kookboek. Het is leuk om te kijken wat voor slank gerecht ik nu weer kan maken. En daarna de supermarkt (mits niet verbouwd natuurlijk of dat ze de zooi verplaatst hebben zoals gisteren! Grrr!) ... het is leuk om te kijken wat er nu weer te combineren valt. Koken op zich begin ik ook steeds leuker te vinden (temeer omdat manlief roept dat ik de laatste tijd zoveel lekkere dingen (haha .. lijntechnisch verantwoord maar dat heeft hij niet door) heb klaargemaakt) want wat kan je nou met wat combineren he? En één keer in de zoveel tijd (per twee weken) kan het geen kwaad om een lekkere maaltijd te eten, daar kan je dan echt van genieten (ik wel iig en dan eet ik ook heel langzaam).
Op vrijdag 27 juni 2003 10:39 schreef wendy-tje het volgende:
Ik heb op een andere site een opsomming gemaakt waarom ik doorga met bewust eten... misschien ook wel leuk voor hier:
Mijn motivatie:
- ik voel me niet langer schuldig als ik eens een heerlijke maaltijd eet, want als ik het zelf klaarmaak weet ik dat het verantwoord is
- gezond eten doet zeker wat voor mijn gemoedstoestand, ik ben vrolijker, minder depressieve buien
- mijn eetstoornis is zo goed als weg, als ik me aan fase 1 van montignac houd
- ik heb meer energie
- ik heb minder honger dan vroeger
- de drang naar zoet is, ook door de chroompillen, totaal weg. Je kunt wel stellen dat ik eerder veel snoepte....
- ik heb veel interesse in de werking van voeding, en heb het idee dat ik hiermee op het goede spoor zit
- ik ben beter, uitgebreider en lekkerder gaan koken
- ik kan me helemaal uitleven in bakken en koken
Natuurlijk wil ik ook het mooie figuurtje, maar dit is een mooie reminder waarom het goed voor me is. Hoe zit dat met jullie?
Drang naar zoet heb ik alleen met drop (vooral schepsnoep bij de DA/Etos) en dame blanche ijs . Het is wel even wennen maar nu smul ik net zo heerlijk van een meloen en van een ontbijtkoek. En die lekkere dingen eet ik gewoon met mate of ik zorg dat ik dan ga sporten. De lekkerheden die in de posts hiervoor genoemd werden heb ik eigenlijk nooit zo met grote hoeveelheden gegeten. Magnums zijn mij te vet en aan een halve mars heb ik alweer meer dan genoeg.
Ik merk ook dat ik meer energie heb, maar dat kan ook door het sporten komen. Mijn conditie gaat dan ook vooruit, en dat vind ik ook fijn want dan loop je niet meer zoveel te puffen.
quote:Je moet wel bedenken dat je met je gewicht in een week heel erg kan schommelen. Ik heb deze week eens gekeken hoe ik schommelde... en dat was van 87 kg tot 85 kg (of mijn weegschaal is gek
Op vrijdag 27 juni 2003 10:51 schreef PiperMaru het volgende:
Ik zit nog steeds in een dipje: gisteren en vanochtend heb ik me gewogen (doe ik normaal alleen op zaterdag) en er is een kilo bij! Terwijl ik me helemaal niet zo misdragen heb. Alleen maandagavond, toen ik een feestje had, heb ik eigenlijk iets meer gehad dan ik me had voorgenomen. Maar van de 1,5 kilo die ik in 3 weken kwijt was, is er dus weer 1 bij![]()
Misschien kan je inderdaad in je pauze een blokje gaan lopen. Je kan ook met de trap gaan ipv met de lift op je stage. Je kan het tochtje naar huis uitbreiden met een blokje omfietsen. Je kan ook voordat je gaat slapen wat oefeningen van Lurky doen (ik heb nog ergens een overzichtje van big diet om in 10 minuten fit te zijn... kan ik ook hier posten als iemand het wil) of 200 keer touwtjespringen (of een paar keer de trap op en af rennen als dat mogelijk is). Of een uurtje voordat je gaat slapen een blokje wandelen, fietsen of hardlopen (halfuurtje ofzo). Als je in het weekend een gaatje hebt, zaterdag en zondag een half uurtje hardlopen of hard fietsen.
Aangezien je het best druk hebt en over een maandje klaar bent (succes daarmee ), kan je misschien het beste concentreren op het afstuderen dan op je lichaam (die uiteraard wel in de gaten houden). En dan over een maandje actief verder gaan?
quote:Yes please
Op vrijdag 27 juni 2003 12:37 schreef Pandorah het volgende:[..]
(ik heb nog ergens een overzichtje van big diet om in 10 minuten fit te zijn... kan ik ook hier posten als iemand het wil)
'S avonds frietjes gehad ipv aardappels, verder niks alleen wat sla.. en 's avonds paar oreo's enzo.
Niet echt goed dus.
Vandaag nog helemaal niks gegeten Maar ik voel me dan ook niet lekker, doodmoe, hoofdpijn, ik zit al de hele tijd te zweten ondanks de ven etc..
Ik ga bij de weg volgend jaar de opleiding tot dierenartsassistente volgen!
Fit in 10 minuten (ergens ooit eens bij de Big Diet site opgepikt):
Drie minuten voor de buik:
Situps voor de middelste buikspieren:
Ga op je rug liggen, je benen gebogen, je voeten plat op de grond. Steek je gestrekte armen tussen je knieën door, totdat je schouders loskomen van de grond. Keer terug in de uitgangspositie en herhaal deze oefening tien keer.
Buikspieren aan de zijkanten:
Breng in dezelfde uitgangspositie je beide armen tienmaal zijwaarts naar rechterbeen. Daarna tienmaal naar je linkerbeen. Probeer als ware je hiel aan te raken.
Een minuutje voor je billen:
Ga op je rug liggen met je beide benen gebogen en je voeten plat op de grond. Hef je bekken omhoog, totdat je duidelijk voelt dat je bilspieren aangespannen worden. Je hoofd en je schouders moeten op de grond blijven. Probeer deze positie een paar seconden vast te houden. Laat dan je bekken weer langzaam zakken, zonder de grond te raken. Span opnieuw je bekken en laat weer zakken.
Zes minuten voor je benen:
Voor de buitenkant van je benen:
In zijligging het onderste been naar achteren buiten, terwijl je het bovenliggende been gestrekt houdt en dit been voorzichtig op en neer beweegt. Na tien keer ga je op je andere zij liggen en herhaal je deze oefening.
Voor de binnenkant van je benen:
Ga weer op je zij liggen, maar leg nu het bovenste been voor je lichaam. Je blijft in evenwicht door je knie op de grond te leggen en daar op te steunen. Strek je onderste been en beweeg het (10 keer) op en neer. Ook deze oefening herhaal je op je andere zij.
Succes!
quote:Ben je nu blij dat je niks gegeten hebt? Daarmee leg je je verbranding stil he? Niet zo handig dus...
Op vrijdag 27 juni 2003 13:32 schreef heaven7 het volgende:
Gister ging niet helemaal goed,...Vandaag nog helemaal niks gegeten
Maar ik voel me dan ook niet lekker, doodmoe, hoofdpijn, ik zit al de hele tijd te zweten ondanks de ven etc..
quote:Heaven7: het is inderdaad gezonder als je toch gewoon wat eet, ook al is het een beetje...
Op vrijdag 27 juni 2003 13:34 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Ben je nu blij dat je niks gegeten hebt? Daarmee leg je je verbranding stil he? Niet zo handig dus...
En leuk hoor die dierenverzorgingsopleiding!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |