abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2003 @ 21:46:23 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_11353862
Ook ik ben dus van plan om mijn motorrijbewijs te gaan halen zoals velen hier.
Theorie heb ik 9 juli aanstaande en heb ik wel aardig vertrouwen in dat ik het ga halen.

Maar nu de praktijk dus.....
Had voor mezelf besloten dat ik mezelf een verkorte cursus kado wilde doen van 1~3 dagen met meteen praktijkexamen.
Maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk om dit zo te doen? (wel met een aantal lessen ervoor, dacht aan 5 lessen van 2 uur voordat ik die cursus ga doen.)
Mij lijkt het ideaal aangezien ik het kan betalen en het een snelle manier is om het toch te halen. Ook zou het geen ramp zijn als ik de eerste keer zak en het daarna met aantal lessen nog eens ga proberen.

Wat zijn de voors en tegens van deze manier? Maak mij eens wijzer dan ik zelf denk dat ik ben.......

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 21:58:09 #2
37887 Dauthi
Progressive
pi_11354227
ik denk het hetzelfde is als met autorijexamen je beste is dat je zo veel mogelijk kilometers maakt ervaring opdoen en verkortte cursus doet dat niet.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_11354355
Waarom doe je niet een gewone cursus als je toch al van plan ben om eerst 5 lessen van 2 uur te nemen. En bovendien vindt je het niet erg om na een keer zakken nog een paar lessen te nemen. Dan zou ik zeggen... doe het lekker op je gemak, want dan maakt het toch geen fluit uit (in het geval dat je een keer zakt).

Ik ben nu ruim een maand bezig (heb nu 6 lessen gehad). En het gaat gewoon lekker in dit tempo (in de even weken 1 les van 1,5 uur en 1 les van 1 uur, en in de oneven weken 1 les van 1 uur). Heb lekker tussendoor mijn theorie gehaald, dus hoef daar ook niet meer om te zweten

Ik zou zeggen... seriously easy going is het meest relaxed (vind ik dan )

pi_11354448
5 lessen van 2 uur, dan kan je net zo goed die snel-cursus achterwege laten. Ik heb gewoon les genomen en heb 13,5 lessen van een uur gehad. Daarna examen gedaan en geslaagd.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 22:04:47 #5
17709 hollander172
pi_11354464
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 21:58 schreef Dauthi het volgende:
ik denk het hetzelfde is als met autorijexamen je beste is dat je zo veel mogelijk kilometers maakt ervaring opdoen en verkortte cursus doet dat niet.
Misschien stom gezegd en ik weet dat het niet vergelijkbaar is maar toch, ik heb al een autorijbewijs en rij behoorlijk veel. Kijken e.d. "oefen" ik dus regelmatig. Ondanks dat ik weet dat het anders is op een motor kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het een ideale manier is om het rijbewijs A te behalen. Wennen aan een motor moet je natuurlijk ook, vandaar de lessen voordat ik aan zo'n cursus begin. Misschien schaf ik zelfs wel een motor aan voordat ik examen kan doen zodat ik op priveterreinen de basics onder de knie kan krijgen.

Ik vraag me echt af of het nu wel of niet verstandig is, iedere keer dat je zakt daalt de motivatie natuurlijk ook even een stukje en wordt je onzekerder.

De reden dat ik het zo wil gaan doen is gewoon haast. Ik zit nu al 5 jaar met het idee in mijn hoofd en het is er gewoon nooit van gekomen. Nu wil ik het natuurlijk wel zo snel mogelijk hebben, niet eens om het hebben zelf maar meer omdat ik me nu ook weer goed herinner hoe het was toen ik mijn rijbewijs B moest halen en het pas de 4de keer (net voor het aflopen van mijn theorie) haalde.

pi_11354480
Ik het in 2 dagen gedaan. Daarvoor had ik wel 4 lessen genomen van één uur voor de speciale oefeningen. Maar ik had wel al 3 jaar een autorijbewijs en 4 jaar lang op een schakelbrommer gereden.

Onderschat het niet, je stapt 8:30 op dat ding en 16:30 stap je er weer af. Maar als je eenmaal rijdt, dan merk je dat niet, er staat dan namelijk een big smile achter dat vizier

Neem zo'n introductieles, dan kunnen hun bepalen of het haalbaar is in een paar dagen.

Succes i.i.g.

pi_11354827
'k Heb laatst ook mn eerste motorrijles gehad. Het viel niet tegen, maar het viel ook zeker niet mee. Mocht iig wel in die les al de weg op, maar simpel was het zeker niet. Is totaal niet te vergelijken met autorijden. Oké, ik ken de regels en ben niet bang in het verkeer, maar op een motor is het toch echt anders.

Heb zelf nooit brommer gereden (iig niet structureel) dus die ervaring heb ik niet. En het is nog effe uitvogelen hoe alles precies werkt op zo'n motor (richtingaanwijzer zelf uitzetten na een bocht bijvoorbeeld).

Was wel leuk, maar ook nog een beetje eng. Mijn snelheidsrecord op een motor is wel gestegen naar 70km/h (was 0)

............................................................
  dinsdag 24 juni 2003 @ 22:16:13 #8
17709 hollander172
pi_11354850
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:05 schreef Sinat het volgende:
Ik het in 2 dagen gedaan. Daarvoor had ik wel 4 lessen genomen van één uur voor de speciale oefeningen. Maar ik had wel al 3 jaar een autorijbewijs en 4 jaar lang op een schakelbrommer gereden.

Onderschat het niet, je stapt 8:30 op dat ding en 16:30 stap je er weer af. Maar als je eenmaal rijdt, dan merk je dat niet, er staat dan namelijk een big smile achter dat vizier

Neem zo'n introductieles, dan kunnen hun bepalen of het haalbaar is in een paar dagen.

Succes i.i.g.

Excuus, de introductieles wilde ik nemen na de eerste 5 lessen van 2 uur. Ik weet dat dit niet geheel niet conform de methode is maar ik moet toch eerst aan een motor en het motorrijden wennen denk ik zo?

Ik heb geen ervaring met schakelbrommers, wel met motoren maar enkel slechte. (1 keer met 80km/h onderuit gegaan op een Fireblade dankzij het feit dat ik niet wist dat je met regen beter niet over witte markeringsstrepen kan rijden in een flauwe bocht.)

De "easy going" manier zoals iemand hier boven beschreef kan ik ook goed inkomen. Normaal gesproken zou ik het zelf ook zo doen maar ik heb er eigenlijk al genoeg geld voor om dit in dure spoedcursus te stoppen aangezien ik al 5 jaar min of meer ervoor spaar zonder de beslissing te nemen of ik het nou wel niet ga proberen. Vanwege het feit dat ik dit dus kan betalen met eventuele lessen en examens erna mocht ik zakken en ook meteen een motor kan kopen zodra ik het heb gehaald wil ik het nu dus zo snel mogelijk halen.

Dit bedoel ik niet om te pochen maar ik heb nu eenmaal de mogelijkheid en wil dus echt kijken of het misschien op deze manier ook voor mij is weggelegd. (zoals het ging met rijbewijs B dat was gewoon niet leuk meer. Moeten slagen omdat anders je theorie verlopen is ik kan best goed tegen stress maar dit kon ik ook niet echt de baas toen.)

pi_11357670
quote:
Ik heb geen ervaring met schakelbrommers, wel met motoren maar enkel slechte. (1 keer met 80km/h onderuit gegaan op een Fireblade dankzij het feit dat ik niet wist dat je met regen beter niet over witte markeringsstrepen kan rijden in een flauwe bocht.)
Ik kan hier zo kwaad om worden hé. Even de stoere jongen uithangen op een fireblade. ZONDER ervaring, ZONDER verzekering op een motor stappen. Kan je nou echt niet wachten tot je rijlessen. Je zit al vijf jaar te twijfelen, neem dan gewoon die stap naar rijschool.

Je moet er niet aan denken dat er wat kan gebeuren, met jezelf, maar ook met je andere weggebruikers.

pi_11357713
* jpschadde wil ook motorrijbwijs halen.
hoeveel lessen doe je daar eigelijk over ?

haalde auto in 1 x, 30 lessen.. theorie hoeft toch niet voor motor apart?

Grtz JP | visit http://www.jpschadde.nl
pi_11362827
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 23:52 schreef jpschadde het volgende:
* jpschadde wil ook motorrijbwijs halen.
hoeveel lessen doe je daar eigelijk over ?

haalde auto in 1 x, 30 lessen.. theorie hoeft toch niet voor motor apart?

Ja, theorie moet wel apart voor motor. Je mag al wel lessen als je rijbewijs B hebt, maar voor je gaat afrijden moet je je theorie hebben.

Wbt het aantal lessen, ik denk dat dat van jezelf afhangt en hoe snel je het motorrijden onder de knie krijgt.

............................................................
  woensdag 25 juni 2003 @ 11:37:35 #12
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_11364039
Ik ben sinds kort ook aan het lessen, maar heb er voor gekozen om juist niet een verkorte opleiding te doen (3-daagse bij mijn rijschool). Je krijgt dan zoveel informatie in korte tijd, en als je daarna niet meteen blijft rijden zakt het ook zo weer weg (en ik ben voorlopig nog niet van plan om een motor te kopen).
Ik heb trouwens eerst een les van 4 uur gehad op een verkeersoefenterrein, afgesloten terrein waar je rustig de basisdingen en wat bijzondere verrichtingen leert. De eerste keer ging het remmen nog niet goed genoeg, dus ik ben nog een keertje teruggeweest, en toen ging het stukken beter. 4 uur vond ik al behoorlijk lang, zeker in de volle zon. Gisteren trouwens eerste wegles gehad, en dat ging erg lekker . Eigenlijk gewoon lekker een stuk gereden, vooral rustige 80km weggetjes met lekker veel bochten .
Theorie moet trouwens wel apart, bij grotere rijscholen kun je vaak ook theorieboeken (en lessen) kopen/huren.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_11371244
Waarom die theorie nou weer apart meot :S vroeger was dat gezeik nog niet :s
Grtz JP | visit http://www.jpschadde.nl
  woensdag 25 juni 2003 @ 16:59:55 #14
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11371474
Vertel es waar je op moet letten in de een bocht? Wat doe je als er ineens een band in de bocht ligt

Kortom, leren die theorie!

woensdag 25 juni 2003 @ 17:06:53 #15
17709 hollander172
pi_11371604
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Vertel es waar je op moet letten in de een bocht? Wat doe je als er ineens een band in de bocht ligt

Kortom, leren die theorie!

Heb jij ook een snelcursus gedaan of niet?

De theorie leer ik wel hoor. Dit topic is meer bedoeld om ervaringen van degenen die een stoomcursus hebben gedaan te delen en lezen.

woensdag 25 juni 2003 @ 17:07:42 #16
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11371619
Ik niet hoor. Wijs hem er alleen op dat de theorie wel belangrijk is..
  donderdag 26 juni 2003 @ 17:33:47 #17
17709 hollander172
pi_11394866
Subtiel schopje....
pi_11398776
Ook ik ben recent begonnen met normale lessen, geen snelcursus dus.
Ik ben blij dat ik dat zo gedaan heb. Ik heb nu ong.8 lessen gehad en heb gemerkt dat het toch wel effe duurt voordat je je zeker voelt op een motor. Ondanks heel veel autorijervaring! Dit laatste had ik niet helemaal verwacht.

Verder komende 8 juli theorieexamen, dus...... (lukt wel hoor )

p.s. ik had wel een klein vermoeden, maar wist niet dat motorrijden zo leuk kon zijn!

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 26 juni 2003 @ 21:53:34 #19
17709 hollander172
pi_11400511
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:42 schreef Essebes het volgende:
Verder komende 8 juli theorieexamen, dus...... (lukt wel hoor )
Leuk, hou me/ons op de hoogte!

Ik moet dus een dagje na jou.......

Lessen begin ik pas mee als ik mijn theorie heb.

pi_11416094
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:53 schreef hollander172 het volgende:

[..]
Leuk, hou me/ons op de hoogte!
Ik moet dus een dagje na jou.......
Lessen begin ik pas mee als ik mijn theorie heb.

Aangezien het theoriecertificaat maar 1 jaar geldig is, leek het me slimmer om eerst wat lessen te volgen. Mede ook om zeker te weten of ik het wel leuk vindt! Dat gaat dus nu wel goed.

De lessen worden ook steeds leuker en aangezien we volop met de bijzondere verrichtingen bezig zijn, vond ik het nu wel tijd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Essebes op 27-06-2003 20:09]

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 27 juni 2003 @ 17:15:46 #22
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_11416313
* eMAeRCe gaat ook motorrijlessen nemen Ongeveer Januari 2004, eerst autotje
Baaaaaaaaaaaaayyyz
  vrijdag 27 juni 2003 @ 19:12:01 #23
17709 hollander172
pi_11417888
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:56 schreef Rietvaerder het volgende:
www.silverline.nl
Grappig, je woont dus vrij dichtbij ons....
quote:
Aangezien het theoriecertificaat maar 1 jaar geldig is, leek het me slimmer om eerst wat lessen te volgen. Mede ook om zeker te weten of ik het wel leuk vindt! Dat gaat dus nu wel goed.
De lessen worden ook steeds leuker en aangezien we volop met de bijzondere verrichtingen bezig zijn, vondt ik het nu wel tijd worden.
Dat ik motorrijden leuk weet ik al, stiekum toch al aardig wat kilometers gemaakt....

Theorie moet ik eerst hebben wil ik zo'n stoomcursus doen.
Dat ie maar 1 jaar geldig is is wel een nadeel maar mocht ik zakken dan blijf ik gewoon examens inplannen tot ik het wel heb.

zaterdag 28 juni 2003 @ 00:10:49 #24
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_11423360
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 19:12 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Grappig, je woont dus vrij dichtbij ons....
[..]

Dat ik motorrijden leuk weet ik al, stiekum toch al aardig wat kilometers gemaakt....

Theorie moet ik eerst hebben wil ik zo'n stoomcursus doen.
Dat ie maar 1 jaar geldig is is wel een nadeel maar mocht ik zakken dan blijf ik gewoon examens inplannen tot ik het wel heb.

Uh.... Rietvearder woont in Zuid-Holland (plaats zeg ik maar niet, vraag dat hem zelf maar) en hij had van mij gehoord van Silverline

* eMAeRCe woont dus wel in IJsselstein

Baaaaaaaaaaaaayyyz
  maandag 30 juni 2003 @ 17:40:59 #25
17709 hollander172
pi_11467273
Bescheiden kickje.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')