quote:Nee, maar het staat wel op mijn verlanglijstje.
Op dinsdag 18 november 2003 10:29 schreef popje het volgende:
nou guess what; ik heb net mijn training gehad van husk studentenreizen en ik vertrek 12 december voor 3 en een halve maand naar tignes in espace killy! 300 km aan piste en ook nog eens apres ski en omdat het op 2300 meter hoogte ligt, is het erg sneeuwzeker!!
heb er super veel zin in. iemand hier wel eens in tignes geweest?
quote:Heb wel eens 2 weken elke dag 120 km gereden voor sneeuw. Van Filzmoos naar de Obertauern. Zelfs Flachau en Altenmarkt waren groen.
Op maandag 17 november 2003 22:42 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dat klopt, maar dat is natuurlijk niet te voorspellen.
Het jaar daarvoor zat ik namelijk in Les Trois Vallees en toen regende het tot 2500m
Leuk maar niet heus. Ik heb dat jaar in drie dagen Oostenrijk(Zillertal) beter geskied dan in 8 dagen les Trois vallees.
quote:Ik gok dat dat hetzelfde jaar was
Op dinsdag 18 november 2003 10:35 schreef WaStEd het volgende:
Heb wel eens 2 weken elke dag 120 km gereden voor sneeuw. Van Filzmoos naar de Obertauern. Zelfs Flachau en Altenmarkt waren groen.
quote:Gaaf!! Wat ga je daar nu doen?? De hele dag skien??
nou guess what; ik heb net mijn training gehad van husk studentenreizen en ik vertrek 12 december voor 3 en een halve maand naar tignes in espace killy! 300 km aan piste en ook nog eens apres ski en omdat het op 2300 meter hoogte ligt, is het erg sneeuwzeker!!
quote:Zelfs? Ik ben er 4-5 jaar geleden geweest, toen er overal veel sneeuw lag en er steeds lawines waren. Die skigebieden liggen tussen de 900 en 2100 m., dus niet erg hoog.
Op dinsdag 18 november 2003 10:35 schreef WaStEd het volgende:[..]
Heb wel eens 2 weken elke dag 120 km gereden voor sneeuw. Van Filzmoos naar de Obertauern. Zelfs Flachau en Altenmarkt waren groen.
Helaas wordt het de laatste jaren, zeker met kerst, gewoon een must om naar een gebied te gaan waar je minstens tot 2600 m. kunt skien.
Dus wat zijn leuke afdalingen, welke afdalingen moet je sowieso overslaan. Is het een leuk dorp, hoe is de apres ski... etc etc
quote:Een reisleider van HUSK is net een babaysitter, kutstudenten
Op dinsdag 18 november 2003 11:05 schreef popje het volgende:
ik word reisleiding voor husk studentenreizen, dus ik moet studentjes vermaken... ben zelf net (lees, vorige week) klaar, heb net de scriptie ingeleverd, dus heb wel zin om ff te gaan feesten en skieen. Maar ik moet ook wel heel hard werken hoor, veel verantwoordelijkheid voor 60 a 100 man per week.
Maar wel leuk!
Wat moet je doen in die cursus en wat verdient het enzo..??
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 18-11-2003 11:51]
Vorig jaar Janica Kostelic nog tegengekomen daar, dat is echt wel gaaf als je die ziet recreatieskien ![]()
Heb altijd wel zin om te skien, maar helemaal als het weer dichtbij komt ![]()
Gisteren gehoord dat we in februari nog een week naar Mayrhofen gaan dus mijn wintersport seizoen kan niet meer stuk!
quote:Ik ben er in '98 geweest. Niet echt aan de apresski ofzo geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Op dinsdag 18 november 2003 10:44 schreef Frenkie het volgende:
Ow willen die mensen die al eens in Flachau geweest zijn even wat info geven over het dorp en het gebied. Ik ben er namelijk nog nooit geweestDus wat zijn leuke afdalingen, welke afdalingen moet je sowieso overslaan. Is het een leuk dorp, hoe is de apres ski... etc etc
quote:Pardon???
Op dinsdag 18 november 2003 11:37 schreef Frenkie het volgende:[..]
Een reisleider van HUSK is net een babaysitter, kutstudenten
Nog even kiezen uit 2 hotels en dan kan ik voor de 2e keer van m'n leven op de lange latten staan
quote:Bereid je maar voor op stressvolle weekends
Op dinsdag 18 november 2003 11:05 schreef popje het volgende:
ik word reisleiding voor husk studentenreizen, dus ik moet studentjes vermaken... ben zelf net (lees, vorige week) klaar, heb net de scriptie ingeleverd, dus heb wel zin om ff te gaan feesten en skieen. Maar ik moet ook wel heel hard werken hoor, veel verantwoordelijkheid voor 60 a 100 man per week.
Door de weeks lijkt het me een stuk relaxter, beetje de administratie in orde maken en incidentele gevallen helpen (gebroken benen enzo). En met wat mazzel heb je ook nog een halve dag waarop je zelf de berg op kunt! Ik hoop wel dat je Frans een beetje in orde is ![]()
Ik heb overigens alleen maar ervaring met Sportura, maar ik ga er vanuit dat Husk precies hetzelfde werkt.
Enfin, enjoy your stay!
quote:Tignes!
Prachtig gebied!
Een van de topgebieden waar ik geweest ben. Hoogtepunt van het gebied is de zwarte afdaling naar Val 'd Isere, La Face de Bellevarde... Dit is de olympische afdaling van Albertville '92. Verder is het stuk tussen Tignes en Val 'd Isere ietwat vlak.... Steil genoeg voor snelheidsduivels, maar de rest moet prikken of steppen... Het dorp bestaat uit drie delen, maar deze liggen niet ver uit elkaar. Wat wil je weten over Tignes, dan kan ik daar specifiek op ingaan.
quote:Over Tignes kan ik je (nog) niets vertellen, maar ik heb wel een leuker ervaring die ik graag met je deel:
Op donderdag 20 november 2003 18:15 schreef popje het volgende:
wil graag meer over tignes weten en dan met name over de te organiseren excursies en de leuke kroegen!!! moet namelijk een excursie programma zelf samenstellen...
Sportura had in '98 in Pra-Loup georganiseerd dat je 's avonds boven op de berg in een restaurantje kon eten (met de gehele crew en iedereen die zich inschreef, dat waren er vrij veel aangezien ze het flink hadden gepromoot). Om een uur of 10-11 was iedereen wel uitgegeten/gedronken en gingen we met fakkels de (onverlichte) piste af met het dorp voor ons in het dal. Dat was wel heel erg cool en wil ik graag nog eens doen.
Husk-reisleiders in Val Tho: *Hint*
Verder kan je ik mededelen dat geen enkele reisleider ook maar enigszins negatief klonk, ze waren allemaal tevreden met wat ze deden. Ik denk dat dat in jouw geval dus ook wel goed komt. Nogmaals, veel plezier in Tignes! ![]()
Grtz.
[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 20-11-2003 18:36]
quote:Hela, niet zo snel reageren jij, ik was mijn reactie nog aan het editten
je bedoelt een fakkeltocht? ik geloof dat dat wel zo'n beetje standaard in het excursiepakket zit als het mogelijk is (als ik alle ervaren reisleiders dit weekend heb begrepen). maar ben jij zelf reisleiding geweest of ben je ooit alleen met sportura meegeweest?
quote:Het uitgaansleven van Tignes bevind zich in Val Claret en Le Lac (dat zijn 2 wijken). Lavachet kun je links laten liggen, daar is niets (al zitten daar wel alle sportura-klanten)! De bussen rijden de hele nacht, maar je kunt makkelijk zonder. Tja... ik denk niet dat je jezelf nu al echt zorgen hoeft maken over die invulling hoor. Een van je toekomstig collega's in Tignes was afgelopen zomer surfinstructeur van BreakLoose (ook een organisatie van Sportura), hij heeft aan mij surflessen gegeven. Hij zou deze winter weer naar Tignes gaan, hij heeft hier dus ook al eerder voor Sportura gewerkt. Zelf ben ik ook met Sportura in Tignes geweest, 2 jaar geleden geloof ik.
Op donderdag 20 november 2003 18:15 schreef popje het volgende:
wil graag meer over tignes weten en dan met name over de te organiseren excursies en de leuke kroegen!!! moet namelijk een excursie programma zelf samenstellen...
---
edit
Oh, je bent Husk!
Nou dan blijft de strekking hetzelfde, alleen werkt die surfer voor de concurrent!
quote:3200 meter, geen 3800.
Op dinsdag 24 juni 2003 20:06 schreef floppie86 het volgende:
ik ben vorige zomer met Vinea (jeugdreizen organisatie) naar Kaprun (O'rijk) geweest, daar kan je in de zomer op een gletscher boarden/skiën, niet al te groot gebied, enkel paar pistes, maar erg hoog (3800 geloof ik) en ECHTE sneeuw![]()
quote:Neukirchen sucks, te klein , te laag, te weinig apres ski.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:39 schreef Retro het volgende:
Ik ga voor de tweede maal naar Neukirchen (Oostenrijk). Iemand die daar wel eens geweest is? Het is de enige wintersport plaats waar ik ervaring mee heb maar hij is me zeker bevallen. Ik zou graag ook eens naar Val Thorens oid gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |