abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2003 @ 10:29:51 #126
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_14722833
nou guess what; ik heb net mijn training gehad van husk studentenreizen en ik vertrek 12 december voor 3 en een halve maand naar tignes in espace killy! 300 km aan piste en ook nog eens apres ski en omdat het op 2300 meter hoogte ligt, is het erg sneeuwzeker!!
heb er super veel zin in. iemand hier wel eens in tignes geweest?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 18 november 2003 @ 10:34:08 #127
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14722944
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:29 schreef popje het volgende:
nou guess what; ik heb net mijn training gehad van husk studentenreizen en ik vertrek 12 december voor 3 en een halve maand naar tignes in espace killy! 300 km aan piste en ook nog eens apres ski en omdat het op 2300 meter hoogte ligt, is het erg sneeuwzeker!!
Nee, maar het staat wel op mijn verlanglijstje. Wat ga je doen voor Husk..?? Ben je hostess oid..??
pi_14722983
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:42 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is natuurlijk niet te voorspellen.
Het jaar daarvoor zat ik namelijk in Les Trois Vallees en toen regende het tot 2500m
Leuk maar niet heus. Ik heb dat jaar in drie dagen Oostenrijk(Zillertal) beter geskied dan in 8 dagen les Trois vallees.

Heb wel eens 2 weken elke dag 120 km gereden voor sneeuw. Van Filzmoos naar de Obertauern. Zelfs Flachau en Altenmarkt waren groen.
too much is not enough....
  dinsdag 18 november 2003 @ 10:38:25 #129
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14723058
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:35 schreef WaStEd het volgende:
Heb wel eens 2 weken elke dag 120 km gereden voor sneeuw. Van Filzmoos naar de Obertauern. Zelfs Flachau en Altenmarkt waren groen.
Ik gok dat dat hetzelfde jaar was
Toen was het echt slecht overal. Maar goed zoiets is niet te voorspellen.
pi_14723142
quote:
Gaaf!! Wat ga je daar nu doen?? De hele dag skien??
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:35 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Zelfs? Ik ben er 4-5 jaar geleden geweest, toen er overal veel sneeuw lag en er steeds lawines waren. Die skigebieden liggen tussen de 900 en 2100 m., dus niet erg hoog.

Helaas wordt het de laatste jaren, zeker met kerst, gewoon een must om naar een gebied te gaan waar je minstens tot 2600 m. kunt skien.

dinsdag 18 november 2003 @ 10:44:41 #131
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14723204
Ow willen die mensen die al eens in Flachau geweest zijn even wat info geven over het dorp en het gebied. Ik ben er namelijk nog nooit geweest

Dus wat zijn leuke afdalingen, welke afdalingen moet je sowieso overslaan. Is het een leuk dorp, hoe is de apres ski... etc etc

dinsdag 18 november 2003 @ 11:05:05 #132
3778 popje
pi_14723644
ik word reisleiding voor husk studentenreizen, dus ik moet studentjes vermaken... ben zelf net (lees, vorige week) klaar, heb net de scriptie ingeleverd, dus heb wel zin om ff te gaan feesten en skieen. Maar ik moet ook wel heel hard werken hoor, veel verantwoordelijkheid voor 60 a 100 man per week.
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:37:28 #133
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14724428
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:05 schreef popje het volgende:
ik word reisleiding voor husk studentenreizen, dus ik moet studentjes vermaken... ben zelf net (lees, vorige week) klaar, heb net de scriptie ingeleverd, dus heb wel zin om ff te gaan feesten en skieen. Maar ik moet ook wel heel hard werken hoor, veel verantwoordelijkheid voor 60 a 100 man per week.
Een reisleider van HUSK is net een babaysitter, kutstudenten

Maar wel leuk!

Wat moet je doen in die cursus en wat verdient het enzo..??

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 18-11-2003 11:51]

pi_14731370
Nog een paar weekjes en dan gaan we eindelijk weer op wintersport naar Oostenrijkj (Innerkrems)!!

Vorig jaar Janica Kostelic nog tegengekomen daar, dat is echt wel gaaf als je die ziet recreatieskien

Heb altijd wel zin om te skien, maar helemaal als het weer dichtbij komt

Gisteren gehoord dat we in februari nog een week naar Mayrhofen gaan dus mijn wintersport seizoen kan niet meer stuk!

pi_14764002
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:44 schreef Frenkie het volgende:
Ow willen die mensen die al eens in Flachau geweest zijn even wat info geven over het dorp en het gebied. Ik ben er namelijk nog nooit geweest

Dus wat zijn leuke afdalingen, welke afdalingen moet je sowieso overslaan. Is het een leuk dorp, hoe is de apres ski... etc etc

Ik ben er in '98 geweest. Niet echt aan de apresski ofzo geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen.
De pistes waren erg leuk, maar het is alweer een hele tijd terug, dus ik weet er niet veel meer van. Sorry, beetje nutteloze post zo. Ik heb me toen iig wel goed vermaakt, omdat dat die winter was waarin zoveel sneeuw viel met al die lawines enzo.
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Een reisleider van HUSK is net een babaysitter, kutstudenten

Pardon???
  woensdag 19 november 2003 @ 18:34:57 #136
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_14765612
Het gaat bij mij Sölden worden, zowel hier als bij het reisbureau kreeg ik die tip. Tis ook vrij sneeuwzeker met de kerst en er schijnt een gletsjer te zijn.

Nog even kiezen uit 2 hotels en dan kan ik voor de 2e keer van m'n leven op de lange latten staan

woensdag 19 november 2003 @ 19:06:08 #137
72282 360sjors
King of the Hill
pi_14766420
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:05 schreef popje het volgende:
Bereid je maar voor op stressvolle weekends Zaterdagochtend komt iedereen aan, zaterdagmiddag vertrekt iedereen die er de week daar voor was. Gekut met bagagedepots, en appartementen, mensen die zeiken omdat ze zo snel mogelijk hun pas willen hebben, yeah baby.

Door de weeks lijkt het me een stuk relaxter, beetje de administratie in orde maken en incidentele gevallen helpen (gebroken benen enzo). En met wat mazzel heb je ook nog een halve dag waarop je zelf de berg op kunt! Ik hoop wel dat je Frans een beetje in orde is

Ik heb overigens alleen maar ervaring met Sportura, maar ik ga er vanuit dat Husk precies hetzelfde werkt.

Enfin, enjoy your stay!

woensdag 19 november 2003 @ 20:12:38 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_14768326
quote:
Tignes!

Prachtig gebied!
Een van de topgebieden waar ik geweest ben. Hoogtepunt van het gebied is de zwarte afdaling naar Val 'd Isere, La Face de Bellevarde... Dit is de olympische afdaling van Albertville '92. Verder is het stuk tussen Tignes en Val 'd Isere ietwat vlak.... Steil genoeg voor snelheidsduivels, maar de rest moet prikken of steppen... Het dorp bestaat uit drie delen, maar deze liggen niet ver uit elkaar. Wat wil je weten over Tignes, dan kan ik daar specifiek op ingaan.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 november 2003 @ 18:15:45 #139
3778 popje
pi_14794398
wil graag meer over tignes weten en dan met name over de te organiseren excursies en de leuke kroegen!!! moet namelijk een excursie programma zelf samenstellen...
  donderdag 20 november 2003 @ 18:18:14 #140
3778 popje
pi_14794446
en 360 sjors, heb jij zelf voor sportura gewerkt en in welke bestemming? ben erg nieuwsgierig op dingen waar je nog speciaal op moet letten! (is mijn eerste keer namelijk)
  donderdag 20 november 2003 @ 18:24:53 #141
72282 360sjors
King of the Hill
pi_14794572
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:15 schreef popje het volgende:
wil graag meer over tignes weten en dan met name over de te organiseren excursies en de leuke kroegen!!! moet namelijk een excursie programma zelf samenstellen...
Over Tignes kan ik je (nog) niets vertellen, maar ik heb wel een leuker ervaring die ik graag met je deel:

Sportura had in '98 in Pra-Loup georganiseerd dat je 's avonds boven op de berg in een restaurantje kon eten (met de gehele crew en iedereen die zich inschreef, dat waren er vrij veel aangezien ze het flink hadden gepromoot). Om een uur of 10-11 was iedereen wel uitgegeten/gedronken en gingen we met fakkels de (onverlichte) piste af met het dorp voor ons in het dal. Dat was wel heel erg cool en wil ik graag nog eens doen.

Husk-reisleiders in Val Tho: *Hint*

• edit:

• Nee, ik heb niet voor Sportura gewerkt, maar heb wel met een aantal van hun reisleiders gesproken tijdens diverse vakanties, ik had namelijk ook wel interesse in zo'n job (toekomstplannen ). Grappig detail daarbij is dat een van hen me herkende, ik had met hem jaren daarvoor in een snowboardklas gezeten ("Hee, jij bent die jongen die 2 jaar gelden 2 dagen met me hebt gelest en toen naar een hogere klas werd verplaatst" ).Ik heb uit hun verhalen begrepen dat het flink aanpoten is, laat slapen en vroeg opstaan, 6 dagen per week werken. Je moet natuurlijk de nodige zelfstandigheid hebben, maar daar is vast op gelet bij je selectie. Ze zullen niet de weekdieren of muurbloempjes in dienst nemen Het liefst moet je beschikken over goede communicatieve vaardigheden en goed met mensen kunnen opschieten, maar dat spreekt eigenlijk voor zich.

Verder kan je ik mededelen dat geen enkele reisleider ook maar enigszins negatief klonk, ze waren allemaal tevreden met wat ze deden. Ik denk dat dat in jouw geval dus ook wel goed komt. Nogmaals, veel plezier in Tignes!

Grtz.

[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 20-11-2003 18:36]

donderdag 20 november 2003 @ 18:30:33 #142
    3778 popje
    pi_14794703
    je bedoelt een fakkeltocht? ik geloof dat dat wel zo'n beetje standaard in het excursiepakket zit als het mogelijk is (als ik alle ervaren reisleiders dit weekend heb begrepen). maar ben jij zelf reisleiding geweest of ben je ooit alleen met sportura meegeweest?
      donderdag 20 november 2003 @ 18:40:07 #143
    72282 360sjors
    King of the Hill
    pi_14794946
    quote:
    je bedoelt een fakkeltocht? ik geloof dat dat wel zo'n beetje standaard in het excursiepakket zit als het mogelijk is (als ik alle ervaren reisleiders dit weekend heb begrepen). maar ben jij zelf reisleiding geweest of ben je ooit alleen met sportura meegeweest?
    Hela, niet zo snel reageren jij, ik was mijn reactie nog aan het editten
      donderdag 20 november 2003 @ 18:51:09 #144
    3778 popje
    pi_14795231
    nou voor zover ik weet ben ik niet op mijn bekkie gevallen en ik heb twee keer een KMT voor eerste jaars georganiseerd (logistiek) en een jaar bar en orde commissie gedaan bij studentenvereniging, dus ik heb wel de nodige dingen meegemaakt, maar het is wel mijn eerste keer als reisleider. de afgelopen week heb ik in ieder geval een gedegen training gehad waarbij echt alles ter sprake kwam, dus dat was een goede basis en ik zit daar natuurlijk niet alleen.
      donderdag 20 november 2003 @ 23:51:18 #145
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_14804381
    quote:
    Op donderdag 20 november 2003 18:15 schreef popje het volgende:
    Het uitgaansleven van Tignes bevind zich in Val Claret en Le Lac (dat zijn 2 wijken). Lavachet kun je links laten liggen, daar is niets (al zitten daar wel alle sportura-klanten)! De bussen rijden de hele nacht, maar je kunt makkelijk zonder. Tja... ik denk niet dat je jezelf nu al echt zorgen hoeft maken over die invulling hoor. Een van je toekomstig collega's in Tignes was afgelopen zomer surfinstructeur van BreakLoose (ook een organisatie van Sportura), hij heeft aan mij surflessen gegeven. Hij zou deze winter weer naar Tignes gaan, hij heeft hier dus ook al eerder voor Sportura gewerkt. Zelf ben ik ook met Sportura in Tignes geweest, 2 jaar geleden geloof ik.

---
    edit

Oh, je bent Husk!
    Nou dan blijft de strekking hetzelfde, alleen werkt die surfer voor de concurrent!

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
      vrijdag 21 november 2003 @ 10:17:35 #146
    3778 popje
    pi_14809379
    joh, heb jij het emailadres van die gast? kan ik evt contact met hem opnemen!!!
      vrijdag 21 november 2003 @ 10:19:22 #147
    3778 popje
    pi_14809429
    maak me ook geen zorgen hoor, ben alleen benieuwd wat andere mensen van tignes vinden omdat ik er nog nooit geweest ben... weet wel dat er een le monde achtige yorinbar aan zit te komen, wordt deze winter geopend...
    pi_14818370
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2003 20:06 schreef floppie86 het volgende:
    ik ben vorige zomer met Vinea (jeugdreizen organisatie) naar Kaprun (O'rijk) geweest, daar kan je in de zomer op een gletscher boarden/skiën, niet al te groot gebied, enkel paar pistes, maar erg hoog (3800 geloof ik) en ECHTE sneeuw
    3200 meter, geen 3800.
    pi_14818586
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 15:39 schreef Retro het volgende:
    Ik ga voor de tweede maal naar Neukirchen (Oostenrijk). Iemand die daar wel eens geweest is? Het is de enige wintersport plaats waar ik ervaring mee heb maar hij is me zeker bevallen. Ik zou graag ook eens naar Val Thorens oid gaan.
    Neukirchen sucks, te klein , te laag, te weinig apres ski.
    Pak dan Saalbach of zo, dat is er vlakbij. Is groter, ook wel laag, maar een ongeevenaarde apres ski.
    pi_14839733
    Ik ga over een maand of 2 naar Canada! Ik ben uitgenodigd om te gaan snowboarden met een leuke meid vlak bij Vancouver. Kost maar $ 26 per dag
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')