quote:Ik zou naar Flachau gaan, daar zit ik namelijk ook vanaf 20 december. (Ik ga trouwens 13 december al weg. Weekje oefenen in Kaprun
Op donderdag 30 oktober 2003 19:14 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
reisbureau heeft een fout gemaakt dus nu hebben we de keus; Val Thorens, Salzburg of nog iets...
Daar ga ik half Januari heen, is het wat? (voor iemand die voor t eerst op wintersport gaat
)
quote:Jij bedoelt Les Menuires den ik?
Op zaterdag 1 november 2003 18:15 schreef frankthetank het volgende:
Wij gaan begin februari weg! Les Monuire !! Bij val thorens
Boarden en partyen wiehooo!
quote:Woei, we hebben al 46 inschrijvingen!! en een optie van 50.. dus hopelijk kunnen we uitbreiden.
Op donderdag 9 oktober 2003 00:12 schreef Qarinx het volgende:
Ik ga in week 6 naar Les Ménuires.. samen met (hopelijk) nog 50 andere mensen van de studie. Voor 299 euro een reis kunnen regelen, inclusief skipas, busreis, verblijf en een maaldtijdpakket voor een week. Niet slecht dus voor 10 dagen!
* Qarinx heeft erg veel zin in de reis!
quote:In mijn ogen het beste gebied. Is het nou ook het grootste van Europa ??
Op dinsdag 4 november 2003 11:08 schreef WorstKaas het volgende:
Jij bedoelt Les Menuires den ik?
De Trois Vallees is 1 van de beste gebieden in Europa.
quote:Amadé in Oostenrijk is ook erg groot. Ik ben in beide geweest, maar ik weet niet meer wat groter was.
Op donderdag 6 november 2003 15:51 schreef elcastel het volgende:[..]
In mijn ogen het beste gebied. Is het nou ook het grootste van Europa ??
quote:Bij mijn weten het grootste aaneengesloten gebied.
Die 600km die maak je trouwens wel vol in 8 dagen hoor
quote:Yep, de Trois Vallees is de grootste aaneengesloten gebied van Europa.
De Port Du Soleil is ook een groot gebied, maar iets minder toegankelijk en wat lager gelegen, minder sneeuwzeker.
quote:La Tania.
Op donderdag 6 november 2003 22:11 schreef WorstKaas het volgende:
Yep, de Trois Vallees is de grootste aaneengesloten gebied van Europa.
Je kunt elke dag mooie tochten maken waarin je telkens naar andere dorpen skiet: Courchevel-Les Menuires-Val Thorens-Meribel-La Tania-Enz....
Maar ik ga nu ook nog met een stel vrienden (groepje van 6) De meeste kunnen redelijk tot goed skīeën/snowboarden.
Leeftijd is 16/17 we nemen gewoon de bus (lekker goedkoop) Heeft 1 van jullie nog goede ideeen waar we naar toe kunnen gaan? We hebben zelf al heel wat folders, gehaald maar blijft moeilijk kiezen he
.
We zaten zelf te denken aan Frankrijk maar Oostenrijk of Zwitserland is natuurlijk ook goed.
Wat zijn de leuke gebieden in Frankrijk voor jongeren ![]()
bedankt
quote:Het reisbureau heeft vergelijkbaar appartement aangeboden als wat we eerder geboekt hadden (die zij dus fout hadden geboekt...)
Op donderdag 30 oktober 2003 19:14 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
reisbureau heeft een fout gemaakt dus nu hebben we de keus; Val Thorens, Salzburg of nog iets...
Wij zijn nu zo'n 6 keer naar Zell am See geweest (O'rijk), en 1 keer naar stJohann in Tirol. Dat laatste vond ik trouwens tegenvallen.
Anyway; we zoeken nu eens een andere bestemming (in O'rijk...) maar dan wel met liefst een autovrij centrum, winkeltjes, apres-ski, leuk, maar ach, zijn we toch te moe voor...Gewoon een leuk , gezellig dorp, met uiteraard goede, uitgebreide ski-mogelijkheden...Wie heeft DE tip??
quote:Ischgl of St Anton.
Op zondag 9 november 2003 19:46 schreef muish002 het volgende:
Hallo allemaal!Wij zijn nu zo'n 6 keer naar Zell am See geweest (O'rijk), en 1 keer naar stJohann in Tirol. Dat laatste vond ik trouwens tegenvallen.
Anyway; we zoeken nu eens een andere bestemming (in O'rijk...) maar dan wel met liefst een autovrij centrum, winkeltjes, apres-ski, leuk, maar ach, zijn we toch te moe voor...Gewoon een leuk , gezellig dorp, met uiteraard goede, uitgebreide ski-mogelijkheden...Wie heeft DE tip??
quote:We hebben Hotel Tyrol geboekt..We gaan 31 Januari met zeven gasten (elk jaar een andere wintersport plaats). Heb vorig jaar idd ook een info pakket gehad met lifesize skiplan (?!?), toen gingen we naar Mayrhofen.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:08 schreef elcastel het volgende:[..]
Jij gaat genieten, als je wat ins en outs wil, kun je altijd mailen, weet je al waar je verblijft ? Verder tip van de dag : Even info aanvragen via de website je krijgt dan een keurig pakket in het Nederlands zelfs. Verder aan mij denken als je over de rode 18a/11 gaat, mijn favoriet !! Ik ga zelf ook rond die tijd.
Psst, in mijn profiel staat mijn website, met veel wintersport (Sölden) foto's
* RicXDesign verheugt zich
quote:Ja T.V. is geloof ik het grootste gebied met 600km aan een gesloten piste
Ik heb er zin innnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!
Lekker rustig op de pistes ![]()
En goed voor de prijzen uiteraard....
quote:Serfaus, Hochsölden, Obergürgl en een gedeelte van Lech zijn ook autovrij...
Op zondag 9 november 2003 19:46 schreef muish002 het volgende:
Hallo allemaal!Wij zijn nu zo'n 6 keer naar Zell am See geweest (O'rijk), en 1 keer naar stJohann in Tirol. Dat laatste vond ik trouwens tegenvallen.
quote:Dat was precies wat ik ook dacht toen ik het las
Op donderdag 13 november 2003 17:51 schreef WorstKaas het volgende:Lekker rustig op de pistes
En goed voor de prijzen uiteraard....
Het wordt dus wintersport, heel vroeger wel eens op de lange latten gestaan... vond het toen (jaar of 6) geloof ik wel leuk, dus we zullen wel zien.
Maar mijn vraagje: we boeken de laatste jaren eigenlijk alles via het net, maar op wat voor sites moet ik kijken om iets leuks te vinden? Weet ook niet precies waarheen, niet eens in welk land eigenlijk... tips voor sites?
Of toch morgen maar even naar het reisbureau?
quote:Vorig jaar lag er met de kerst geen sneeuw in Oostenrijk/Zwitserland.
Op maandag 17 november 2003 20:07 schreef Eyeopener het volgende:
Ik kreeg een weekje geleden van m'n vader te horen dat hij niet zo'n zin heeft om met kerst in Nederland te zijn (altijd dat zelfde ge-eet, familiebezoek, etc) en of we net als vorig jaar maar op vakantie moesten gaan. Leuk, zeker, maar ik mag het 'even' regelen.Het wordt dus wintersport, heel vroeger wel eens op de lange latten gestaan... vond het toen (jaar of 6) geloof ik wel leuk, dus we zullen wel zien.
Maar mijn vraagje: we boeken de laatste jaren eigenlijk alles via het net, maar op wat voor sites moet ik kijken om iets leuks te vinden? Weet ook niet precies waarheen, niet eens in welk land eigenlijk... tips voor sites?
quote:Ik zou eens op de site van de anwb kijken ,daar vindt je aardig wat linkjes en info. Frankrijk is misschien iets sneeuwzekerder dan Oostenrijk. Oostenrijk is daarentegen weer wat gezeligger over het algemeen, ik denk met name rond de kerst. In Oostenrijk ben ik nog altijd gek op Sölden, eigenlijk altijd wel sneeuw ook met de kerst en zijn gletsjers, daar kun je sowieso terecht.
Op maandag 17 november 2003 20:07 schreef Eyeopener het volgende:
Weet ook niet precies waarheen, niet eens in welk land eigenlijk... tips voor sites?
quote:Dat klopt, maar dat is natuurlijk niet te voorspellen.
Op maandag 17 november 2003 21:33 schreef WorstKaas het volgende:
Vorig jaar lag er met de kerst geen sneeuw in Oostenrijk/Zwitserland.
In Frankrijk was het toen beter toeven!
quote:Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken
Op maandag 17 november 2003 22:39 schreef elcastel het volgende:[..]
Ik zou eens op de site van de anwb kijken ,daar vindt je aardig wat linkjes en info. Frankrijk is misschien iets sneeuwzekerder dan Oostenrijk. Oostenrijk is daarentegen weer wat gezeligger over het algemeen, ik denk met name rond de kerst. In Oostenrijk ben ik nog altijd gek op Sölden, eigenlijk altijd wel sneeuw ook met de kerst en zijn gletsjers, daar kun je sowieso terecht.
Sölden is een iets duurder skigebied, maar dat komt omdat de accomodaties erg top zijn, snelle liften (met kap, heeel erg lekker rond de kerst, mocht het sneeuwen enzo). Er is goede gelegenheid tot aprčs ski, en blablabla, kijk gewoon lekker rond eigenlijk.
Ga morgen zoiezo nog maar even langs het reisbureau, kijken of hun wat leuks weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |