abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2003 @ 18:12:23 #101
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14302215
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:14 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
reisbureau heeft een fout gemaakt dus nu hebben we de keus; Val Thorens, Salzburg of nog iets...
Ik zou naar Flachau gaan, daar zit ik namelijk ook vanaf 20 december. (Ik ga trouwens 13 december al weg. Weekje oefenen in Kaprun )
Tot ergens in maart
pi_14302304
Wij gaan begin februari weg! Les Monuire !! Bij val thorens
Boarden en partyen wiehooo!
  zaterdag 1 november 2003 @ 18:22:47 #103
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_14302473
Kent iemand hier Serre Chevalier?

Daar ga ik half Januari heen, is het wat? (voor iemand die voor t eerst op wintersport gaat )

Baaaaaaaaaaaaayyyz
pi_14369256
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:15 schreef frankthetank het volgende:
Wij gaan begin februari weg! Les Monuire !! Bij val thorens
Boarden en partyen wiehooo!
Jij bedoelt Les Menuires den ik?
De Trois Vallees is 1 van de beste gebieden in Europa.
  dinsdag 4 november 2003 @ 22:54:19 #105
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14389362
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:12 schreef Qarinx het volgende:
Ik ga in week 6 naar Les Ménuires.. samen met (hopelijk) nog 50 andere mensen van de studie. Voor 299 euro een reis kunnen regelen, inclusief skipas, busreis, verblijf en een maaldtijdpakket voor een week. Niet slecht dus voor 10 dagen!
Woei, we hebben al 46 inschrijvingen!! en een optie van 50.. dus hopelijk kunnen we uitbreiden.

* Qarinx heeft erg veel zin in de reis!

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_14432880
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:08 schreef WorstKaas het volgende:
Jij bedoelt Les Menuires den ik?
De Trois Vallees is 1 van de beste gebieden in Europa.
In mijn ogen het beste gebied. Is het nou ook het grootste van Europa ??
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 6 november 2003 @ 18:46:34 #107
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_14437446
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:51 schreef elcastel het volgende:

[..]

Amadé in Oostenrijk is ook erg groot. Ik ben in beide geweest, maar ik weet niet meer wat groter was.
Hoe dan ook, een week is te weinig tijd om alle pistes te doen.
pi_14443009
quote:

[..]

Bij mijn weten het grootste aaneengesloten gebied.
Maar de amade in salzburg heeft meer kilometers.
En bij de 4vallees in Frankrijk/Zwitserland hebben ze ook meer kilometers, maar zijn de aansluitingen ook minder.

Die 600km die maak je trouwens wel vol in 8 dagen hoor

pi_14443431
quote:

[..]

Yep, de Trois Vallees is de grootste aaneengesloten gebied van Europa.
Je kunt elke dag mooie tochten maken waarin je telkens naar andere dorpen skiet: Courchevel-Les Menuires-Val Thorens-Meribel-La Tania-Enz....

De Port Du Soleil is ook een groot gebied, maar iets minder toegankelijk en wat lager gelegen, minder sneeuwzeker.

vrijdag 7 november 2003 @ 05:36:49 #110
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_14450144
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:11 schreef WorstKaas het volgende:
Yep, de Trois Vallees is de grootste aaneengesloten gebied van Europa.
Je kunt elke dag mooie tochten maken waarin je telkens naar andere dorpen skiet: Courchevel-Les Menuires-Val Thorens-Meribel-La Tania-Enz....
La Tania. Leuk dat je die noemt, laatste wintersport ben ik daarvandaan naar Méribel gelopen, omdat de liften over de heuvel waren gesloten door zware sneeuwval en er maar 1 taxi was (bij wijze van). Ik ben er een keer in Les Menuires geweest en Méribel dus. Uiteraard ben ik alle kanten op geskied (Courchevel - Val Thorens).
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_14463934
Ik ga dit jaar 2x. Ik ga eerst 1 of 2 weken logeren bij een goede vriend van me pa, die nu in zwitserland woont. Naast een piste dus dat is perfect en goedkoop

Maar ik ga nu ook nog met een stel vrienden (groepje van 6) De meeste kunnen redelijk tot goed skīeën/snowboarden.

Leeftijd is 16/17 we nemen gewoon de bus (lekker goedkoop) Heeft 1 van jullie nog goede ideeen waar we naar toe kunnen gaan? We hebben zelf al heel wat folders, gehaald maar blijft moeilijk kiezen he .
We zaten zelf te denken aan Frankrijk maar Oostenrijk of Zwitserland is natuurlijk ook goed.

Wat zijn de leuke gebieden in Frankrijk voor jongeren

bedankt

pi_14481966
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:14 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
reisbureau heeft een fout gemaakt dus nu hebben we de keus; Val Thorens, Salzburg of nog iets...
Het reisbureau heeft vergelijkbaar appartement aangeboden als wat we eerder geboekt hadden (die zij dus fout hadden geboekt...)
Alleen is deze 600 euro duurder
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_14508048
Hallo allemaal!

Wij zijn nu zo'n 6 keer naar Zell am See geweest (O'rijk), en 1 keer naar stJohann in Tirol. Dat laatste vond ik trouwens tegenvallen.
Anyway; we zoeken nu eens een andere bestemming (in O'rijk...) maar dan wel met liefst een autovrij centrum, winkeltjes, apres-ski, leuk, maar ach, zijn we toch te moe voor...Gewoon een leuk , gezellig dorp, met uiteraard goede, uitgebreide ski-mogelijkheden...Wie heeft DE tip??

zondag 9 november 2003 @ 19:47:38 #114
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14508073
De tip: ski les nemen bij mij
pi_14508418
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:46 schreef muish002 het volgende:
Hallo allemaal!

Wij zijn nu zo'n 6 keer naar Zell am See geweest (O'rijk), en 1 keer naar stJohann in Tirol. Dat laatste vond ik trouwens tegenvallen.
Anyway; we zoeken nu eens een andere bestemming (in O'rijk...) maar dan wel met liefst een autovrij centrum, winkeltjes, apres-ski, leuk, maar ach, zijn we toch te moe voor...Gewoon een leuk , gezellig dorp, met uiteraard goede, uitgebreide ski-mogelijkheden...Wie heeft DE tip??

Ischgl of St Anton.
  maandag 10 november 2003 @ 19:19:28 #116
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_14532984
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:08 schreef elcastel het volgende:

[..]

Jij gaat genieten, als je wat ins en outs wil, kun je altijd mailen, weet je al waar je verblijft ? Verder tip van de dag : Even info aanvragen via de website je krijgt dan een keurig pakket in het Nederlands zelfs. Verder aan mij denken als je over de rode 18a/11 gaat, mijn favoriet !! Ik ga zelf ook rond die tijd.
Psst, in mijn profiel staat mijn website, met veel wintersport (Sölden) foto's

We hebben Hotel Tyrol geboekt..We gaan 31 Januari met zeven gasten (elk jaar een andere wintersport plaats). Heb vorig jaar idd ook een info pakket gehad met lifesize skiplan (?!?), toen gingen we naar Mayrhofen.

* RicXDesign verheugt zich

maandag 10 november 2003 @ 19:20:31 #117
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_14533012
quote:

[..]

Ja T.V. is geloof ik het grootste gebied met 600km aan een gesloten piste
pi_14533054
Eind januari een weekje naar Frankrijk
Eind Februari naar Oostenrijk

Ik heb er zin innnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!

pi_14610484
DEN HAAG (ANP) - De ANWB rekent op 5 procent minder wintersporters dit wintervakantieseizoen (2003 - 2004). Vorig jaar gingen er nog circa 1,2 miljoen Nederlanders op vakantie naar de sneeuw. Reisorganisaties klagen al enkele jaren over een afnemende belangstelling voor wintersportbestemmingen.
"Dit jaar zal de economisch mindere periode van enige invloed zijn", aldus een woordvoerder van de ANWB donderdag. "Wintersporten is toch een relatief dure vakantie, zeker omdat de winterzonvakanties elk jaar prijstechnisch aantrekkelijker worden."
Desondanks gelooft de ANWB dat de wintersportvakantie niet uit de gratie raakt. "Het is namelijk een hele trouwe groep vakantiegangers van 1,1 tot 1,2 miljoen, die elk jaar weer naar dezelfde plaats terugkeren om te gaan skieën", meent de zegsman.
Volgens de woordvoerder van de ANWB bestaat de kans dat er later in het seizoen toch meer mensen naar de sneeuw afreizen. Hij wijst erop dat een jaar geleden hele slechte sneeuw op de Europese pistes lag tijdens de kerst. "Misschien dat dit jaar mensen hebben besloten eerst af te wachten hoeveel sneeuw er valt voordat ze gaan boeken."

Bron: ANWB

Lekker rustig op de pistes
En goed voor de prijzen uiteraard....

pi_14692448
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:46 schreef muish002 het volgende:
Hallo allemaal!

Serfaus, Hochsölden, Obergürgl en een gedeelte van Lech zijn ook autovrij...
quote:
Op donderdag 13 november 2003 17:51 schreef WorstKaas het volgende:

Lekker rustig op de pistes
En goed voor de prijzen uiteraard....

Dat was precies wat ik ook dacht toen ik het las
  maandag 17 november 2003 @ 20:07:23 #121
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_14710115
Ik kreeg een weekje geleden van m'n vader te horen dat hij niet zo'n zin heeft om met kerst in Nederland te zijn (altijd dat zelfde ge-eet, familiebezoek, etc) en of we net als vorig jaar maar op vakantie moesten gaan. Leuk, zeker, maar ik mag het 'even' regelen.

Het wordt dus wintersport, heel vroeger wel eens op de lange latten gestaan... vond het toen (jaar of 6) geloof ik wel leuk, dus we zullen wel zien.

Maar mijn vraagje: we boeken de laatste jaren eigenlijk alles via het net, maar op wat voor sites moet ik kijken om iets leuks te vinden? Weet ook niet precies waarheen, niet eens in welk land eigenlijk... tips voor sites?
Of toch morgen maar even naar het reisbureau?

pi_14713399
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:07 schreef Eyeopener het volgende:
Ik kreeg een weekje geleden van m'n vader te horen dat hij niet zo'n zin heeft om met kerst in Nederland te zijn (altijd dat zelfde ge-eet, familiebezoek, etc) en of we net als vorig jaar maar op vakantie moesten gaan. Leuk, zeker, maar ik mag het 'even' regelen.

Het wordt dus wintersport, heel vroeger wel eens op de lange latten gestaan... vond het toen (jaar of 6) geloof ik wel leuk, dus we zullen wel zien.

Maar mijn vraagje: we boeken de laatste jaren eigenlijk alles via het net, maar op wat voor sites moet ik kijken om iets leuks te vinden? Weet ook niet precies waarheen, niet eens in welk land eigenlijk... tips voor sites?

Vorig jaar lag er met de kerst geen sneeuw in Oostenrijk/Zwitserland.
In Frankrijk was het toen beter toeven!
  maandag 17 november 2003 @ 22:39:51 #123
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_14716052
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:07 schreef Eyeopener het volgende:
Weet ook niet precies waarheen, niet eens in welk land eigenlijk... tips voor sites?
Ik zou eens op de site van de anwb kijken ,daar vindt je aardig wat linkjes en info. Frankrijk is misschien iets sneeuwzekerder dan Oostenrijk. Oostenrijk is daarentegen weer wat gezeligger over het algemeen, ik denk met name rond de kerst. In Oostenrijk ben ik nog altijd gek op Sölden, eigenlijk altijd wel sneeuw ook met de kerst en zijn gletsjers, daar kun je sowieso terecht.
Sölden is een iets duurder skigebied, maar dat komt omdat de accomodaties erg top zijn, snelle liften (met kap, heeel erg lekker rond de kerst, mocht het sneeuwen enzo). Er is goede gelegenheid tot aprčs ski, en blablabla, kijk gewoon lekker rond eigenlijk.
  maandag 17 november 2003 @ 22:42:08 #124
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14716108
quote:
Op maandag 17 november 2003 21:33 schreef WorstKaas het volgende:
Vorig jaar lag er met de kerst geen sneeuw in Oostenrijk/Zwitserland.
In Frankrijk was het toen beter toeven!
Dat klopt, maar dat is natuurlijk niet te voorspellen.
Het jaar daarvoor zat ik namelijk in Les Trois Vallees en toen regende het tot 2500m
Leuk maar niet heus. Ik heb dat jaar in drie dagen Oostenrijk(Zillertal) beter geskied dan in 8 dagen les Trois vallees.
  maandag 17 november 2003 @ 23:32:18 #125
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_14717830
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zou eens op de site van de anwb kijken ,daar vindt je aardig wat linkjes en info. Frankrijk is misschien iets sneeuwzekerder dan Oostenrijk. Oostenrijk is daarentegen weer wat gezeligger over het algemeen, ik denk met name rond de kerst. In Oostenrijk ben ik nog altijd gek op Sölden, eigenlijk altijd wel sneeuw ook met de kerst en zijn gletsjers, daar kun je sowieso terecht.
Sölden is een iets duurder skigebied, maar dat komt omdat de accomodaties erg top zijn, snelle liften (met kap, heeel erg lekker rond de kerst, mocht het sneeuwen enzo). Er is goede gelegenheid tot aprčs ski, en blablabla, kijk gewoon lekker rond eigenlijk.

Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken ..
Tis wel de bedoeling dat er sneeuw ligt eigenlijk, dat je daar in deze moderne tijd nog rekening mee moet houden :|. Dat het wat duurder is maakt niet uit, zolang we maar niet in 'het Benidorm van Oostenrijk'/etc zitten...

Ga morgen zoiezo nog maar even langs het reisbureau, kijken of hun wat leuks weten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')