quote:Les Menuires is echt leuk. Is in mijn ogen het leukste gebied van de trois vallees. Uitgaan kan je er ook, maar dat vond ik duur en niet zo boeiend. wel veel studenten daar.
Op donderdag 9 oktober 2003 00:12 schreef Qarinx het volgende:
Ik ga in week 6 naar Les Ménuires.. samen met (hopelijk) nog 50 andere mensen van de studie. Voor 299 euro een reis kunnen regelen, inclusief skipas, busreis, verblijf en een maaldtijdpakket voor een week. Niet slecht dus voor 10 dagen!
Als je het geld er voor hebt, dan zou ik mijn pas uitbreiden naar Les Trois Vallees, kost wat, maar dan krijg je er nog meer mooie afdalingen bij. Meribel bijvoorbeeld, en Valtho (al vind ik Val Thorens echt niks)
quote:Als ik ga skieën, dan denk ik wel dat ik een uitgebreide pas neem. Maar heel waarschijnlijk ga ik gewoon snowboard les nemen, dus dan heeft die pas niet zoveel zin.. aangezien ik niet kan snowboarden.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:02 schreef Frenkie het volgende:
Als je het geld er voor hebt, dan zou ik mijn pas uitbreiden naar Les Trois Vallees, kost wat, maar dan krijg je er nog meer mooie afdalingen bij. Meribel bijvoorbeeld, en Valtho (al vind ik Val Thorens echt niks)
quote:Zeker voor de Les Trois Valleés pas gaan ja, maar wat is er mis aan Val Thorens ? Ik heb daar mooie sneeuwplaten gezien, niet nodig om te zien, maar wel erg lekker (en meest sneeuwzeker).
Op donderdag 9 oktober 2003 11:02 schreef Frenkie het volgende:
Les Menuires is echt leuk. Is in mijn ogen het leukste gebied van de trois vallees. Uitgaan kan je er ook, maar dat vond ik duur en niet zo boeiend. wel veel studenten daar.Als je het geld er voor hebt, dan zou ik mijn pas uitbreiden naar Les Trois Vallees, kost wat, maar dan krijg je er nog meer mooie afdalingen bij. Meribel bijvoorbeeld, en Valtho (al vind ik Val Thorens echt niks)
Helaas niet van top kwaliteit (APS). Veel plezier in dit schitterende skigebied (ook voor snowboarders
).
quote:In Val Thorens heb je twee hele grote liften die je erg hoog de berg op brengen. Mooie afdalingen vanaf daar. Het zijn, als ik het goed heb, de "Caron" en de "Grande Fonde".
Op donderdag 9 oktober 2003 11:02 schreef Frenkie het volgende:[..]
Les Menuires is echt leuk. Is in mijn ogen het leukste gebied van de trois vallees. Uitgaan kan je er ook, maar dat vond ik duur en niet zo boeiend. wel veel studenten daar.
quote:Courchevel heeft ook zo'n hangende lijnbus.
Op zaterdag 11 oktober 2003 12:58 schreef Oldbie het volgende:
In Val Thorens heb je twee hele grote liften die je erg hoog de berg op brengen. Mooie afdalingen vanaf daar. Het zijn, als ik het goed heb, de "Caron" en de "Grande Fonde".
Aanraders
quote:Weet je al welke plaats het wordt ?
Op maandag 13 oktober 2003 13:22 schreef popje het volgende:
Ik heb net afgelopen zaterdag gesolliciteerd bij HUSK studentenreizen als reisleider voor aankomende winter, en ik ben aangenomen!! Dus deze winter zit ik lekker drie maandjes in een plaats in Frankrijk met een gratis skipas voor het hele seizoen!! Heb er nu al zin in! Helaas moet ik eerst nog heel hard werken, afstuderen enzo...scriptie BWEEUH
quote:Hey...Ik ben vorig jaar in Mayrhofen geweest..was erg leuk, hadden ook een goed hotel enzo (Hotel Strass), Apres Ski was ook erg leuk..vooral de Schlussel (elke dag druk)..
Op donderdag 9 oktober 2003 00:54 schreef MissHobje het volgende:
Solden is ook verschrikkelijk leukook leuke apres ski enzo..
Maare ben er nu al zoooooo vaak geweest.. dat wij nu een keer naar Mayrhofen gaan... gewoon is wat anders enzoben zeer benieuwd
Ik mag 31 Januari naar Solden, ben benieuwd , maar aan de reacties hier te zien, is het daar erg leuk.
quote:Jij gaat genieten, als je wat ins en outs wil, kun je altijd mailen, weet je al waar je verblijft ? Verder tip van de dag : Even info aanvragen via de website je krijgt dan een keurig pakket in het Nederlands zelfs. Verder aan mij denken als je over de rode 18a/11 gaat, mijn favoriet !! Ik ga zelf ook rond die tijd.
Op woensdag 15 oktober 2003 17:30 schreef RicXDesign het volgende:
Ik mag 31 Januari naar Solden, ben benieuwd , maar aan de reacties hier te zien, is het daar erg leuk.
quote:Ik heb niet eens reacties terug gehad op mailtjes of ze nog skileraren nodig hadden
Op woensdag 22 oktober 2003 20:12 schreef elcastel het volgende:
Waar ga je nou les geven dit jaar Frenkie ?
Ik ben jaloers en kan niet wachten
quote:Ik wel, maandag 24 verstuurd, nu al 9 antwoorden. Bij 6 mag ik zo komen, bij een willen ze meer info
Op woensdag 22 oktober 2003 23:22 schreef Dezz het volgende:[..]
Ik heb niet eens reacties terug gehad op mailtjes of ze nog skileraren nodig hadden
quote:damn, ik heb maar 5 mailtjes ofzo verstuurd
Op woensdag 22 oktober 2003 23:27 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik wel, maandag 24 verstuurd, nu al 9 antwoorden. Bij 6 mag ik zo komen, bij een willen ze meer info
Ik laat als alles in kannen en kruiken is wel weten hoe en wat!
quote:heb je voorkeur..??
Op woensdag 22 oktober 2003 23:35 schreef Dezz het volgende:[..]
damn, ik heb maar 5 mailtjes ofzo verstuurd
morgen maar weer eens verder gaan dan!
quote:Wat is nu s'werelds meest fameuze ski - oord
Op woensdag 22 oktober 2003 23:42 schreef [Efink] het volgende:
ik heb iets gehoord over skieen in Turkije.... iemand hier bekend mee? Scheen vandaag iets over in de Metro te hebben gestaan...
Iemand daar geweest of verhalen over gehoord? Links?
quote:zelf al een informatief verhaal gevonden.... http://www.loesschrijver.nl/turkije.html
Op woensdag 22 oktober 2003 23:42 schreef [Efink] het volgende:
ik heb iets gehoord over skieen in Turkije.... iemand hier bekend mee? Scheen vandaag iets over in de Metro te hebben gestaan...
Iemand daar geweest of verhalen over gehoord? Links?
quote:Euh dat hangt er van af wat je wilt. Ik heb vorige week op de skier cross van Atomic geskied (8.2 dacht ik) en dat is me erg goed bevallen. Het is geen ski voor beginners, maar voor gevorderde skier een heerlijke ski waar je zowel hele korte als lange carve bochten mee kan maken. Ook de buckelpiste was best te doen. Tiefschnee kon ik helaas niet proberen, maar met springen voldoet ie ook
Op donderdag 23 oktober 2003 03:40 schreef popje het volgende:
In ieder geval, wat voor ski's raad je me aan om te kopen? Kan redelijk skien, maar wil gewoon Allround ski's kopen. Welk merk moet ik hebben? Of is tweedehands beter?
Als je ski's gaat kopen let dan op de radius 13-15 is goed voor lesgeven. En zorg dat de torsiestijfheid een beetje goed is.
Ik zou gewoon nieuwe kopen, maar als je weinig budget hebt, dan kan je altijd op zoek naar tweedehands. let dan wel op het belag en wees een beetje kritisch!

ligging 1850 meter hoogte
gebied La Foret Blanche
aantal liften 56 skiliften van 1650 tot 2750m hoogte
aantal pistes 107
pistes zwart 11
pistes rood 37
pistes blauw 40
pistes groen 19
aantal km skipistes 180
bijzonderheden Skiland, Surfland, half-pipe en Boardcross
kunstmatige besneeuwing
30 km onderhouden bewegwijzerde wandelpaden
En info over de ligging van het appartement:
Ligging: Afstand tot lift: 150m. Afstand tot kroeg: 100m.
Afstand tot restaurant:100m. Afstand tot winkels: 500m.
Btw me eerste wintersport vakantie, heb weleens bij Snowworld een 3 weekse cursus gedaan, erg cool!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |