abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2003 @ 01:08:32 #151
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11456423
quote:
Op maandag 30 juni 2003 00:06 schreef F1Bas het volgende:
Nogmaals, ze behouden liever Chivu dan dat ze dat geld krijgen...
Jij denkt zeker dat Ajax nog steeds die rijke club is van pak em beet 5 jaar geleden..??
quote:
Reken maar uit, met Chivu kunnen we een stuk verder komen in de CL= extra geld en dan kunnen ze Chivu het jaar erop ook nog voor veel geld verkopen.
Zorg je eerst maar eens te plaatsen voordat je je rijk gaat rekenen.
pi_11456516
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:08 schreef Frenkie het volgende:
Jij denkt zeker dat Ajax nog steeds die rijke club is van pak em beet 5 jaar geleden..??
quote:
In De Standaard wilde Ajax directeur Van Eijden de interesse van Ajax in Sonck bevestigen noch ontkennen. Wel liet hij wetendat Ajax 'niet langer spelers hoeft te verkopen om anderen te kunnen kopen.' Of dat betekent dat Ajax inmiddels een andere deal heeft gedaan naast Mido of dat de verhuurde spelers voldoende financiele ruimte brachten, is onduidelijk. Wel is duidelijk dat de financiele problemen dus in ieder geval voorbij lijken en dat als Mido ook verkocht wordt, Ajax mogelijk door zou kunnen investeren in versterkingen.
.

Daarbij was Ajax pak em beet 5 jaar terug ook niet gigantisch rijk. Maar steun van de gemeente hebben we gelukkig nooit nodig gehad .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 30 juni 2003 @ 01:17:29 #153
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11456525
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:16 schreef keeper het volgende:

[..]

[..]

.

Daarbij was Ajax pak em beet 5 jaar terug ook niet gigantisch rijk. Maar steun van de gemeente hebben we gelukkig nooit nodig gehad .

zou ook een schande zijn geweest als een club als ajax die nodig gehad zou hebben
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 30 juni 2003 @ 01:22:26 #154
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11456577
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:16 schreef keeper het volgende:
Steun niet, maar om nou te beweren dat Ajax het zonder gemeenschapsgelden doet
  maandag 30 juni 2003 @ 01:24:44 #155
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11456606
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:22 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ik kan me toch nog een periode in de jaren 80 herinneren waar het financieel niet zo lekker ging met ajax
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11456621
quote:
Deed. De Gemeente Amsterdam heeft idd behoorlijk geïnvesteerd in de Arena ja. Maar niet ten onrechte, want mede dankzij de komst van Ajax en de Arena in Zuid-Oost is dat hele gebied behoorlijk opgewaardeerd en zijn er vele honderden banen gecreeërd. Niet gek dat de Gemeente Amsterdam daar dus financieel in bij heeft gedragen .
pi_11456637
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:24 schreef DutchGooner het volgende:
ik kan me toch nog een periode in de jaren 80 herinneren waar het financieel niet zo lekker ging met ajax
En ontvingen ze toen gemeenschapsgelden dan? Wil ik wel een bron voor zien namelijk dan .
  maandag 30 juni 2003 @ 01:31:54 #158
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11456692
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:25 schreef keeper het volgende:

[..]

Deed. De Gemeente Amsterdam heeft idd behoorlijk geïnvesteerd in de Arena ja. Maar niet ten onrechte, want mede dankzij de komst van Ajax en de Arena in Zuid-Oost is dat hele gebied behoorlijk opgewaardeerd en zijn er vele honderden banen gecreeërd. Niet gek dat de Gemeente Amsterdam daar dus financieel in bij heeft gedragen .

precies om die reden investeerd de Gemeente Utrecht in de club FC Utrecht
pi_11458991
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

precies om die reden investeerd de Gemeente Utrecht in de club FC Utrecht

alleen wil dat niet helemaal lukken
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  maandag 30 juni 2003 @ 11:19:46 #160
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_11459738
quote:

[..]

Voorbeelden aub....?

De Arena is niet van AJAX en heeft als zodanig dan ook niets met steun voor AJAX te maken. De gemeente had er alle baat bij dat de Arena kwam zodat er in de Meer woningen gebouwd konden worden. Plus zoals al eerder opgemerkt werd kwam het ziud-oost ten goede.

Let yourself go and enjoy the bassline...
  maandag 30 juni 2003 @ 11:35:44 #161
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_11460111
quote:
Op maandag 30 juni 2003 11:19 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Voorbeelden aub....?

De Arena is niet van AJAX en heeft als zodanig dan ook niets met steun voor AJAX te maken. De gemeente had er alle baat bij dat de Arena kwam zodat er in de Meer woningen gebouwd konden worden. Plus zoals al eerder opgemerkt werd kwam het ziud-oost ten goede.

Stuk uit de Volkskrant van februari jl.
quote:
AMSTERDAM - Het betaald voetbal in Nederland verandert in hoog tempo in gesubsidieerd voetbal en voetbalprofs zijn steeds vaker een soort semi-ambtenaren in dienst van gemeenten. Die houden met tientallen miljoenen euro's belastinggeld de betaaldvoetbalorganisaties overeind. Dat gebeurt vaak mede onder invloed van dreigementen van supporters.

Van de 36 profclubs in Nederland is er maar één die het de afgelopen jaren zonder gemeentelijk steun moest doen: PSV. Alle andere betaaldvoetbalorganisaties ontvingen op de een of andere wijze directe of indirecte financiële steun. Zeker de helft van de clubs zou op korte termijn een faillissement tegemoet kunnen zien - of al failliet zijn - als gemeentesteun was uitgebleven.

Volgens Drewes de Haan, leider van GroenLinks in de raad van Groningen, hebben veel gemeenteraden van steden met een profclub 'zichzelf chantabel gemaakt' door de indruk te wekken gevoelig te zijn voor dreigementen van supporters. Voorbeelden genoeg. In Emmen ging het debat over steun aan voetbalclub Emmen gepaard met dreigementen aan het adres van een raadslid dat dwarslag. Broos Schnetz, voorman van Leefbaar Utrecht, waarschuwde onlangs dat raadsleden het zwaar krijgen als zij tegen steun aan FC Utrecht stemmen.

Het Bredase gemeenteraadslid Philippe Scheltens van GroenLinks weet al wat daarvan het het gevolg kan zijn. Hij kreeg 'honderden hatemails' en tientallen dreigtelefoontjes, nadat duidelijk was dat hij tegen een nieuwe reddingsoperatie voor NAC was. 'Mijn jongste dochter is op haar achtste verjaardag helemaal verrot gescholden. Toen ze huilend aan de telefoon zat, was voor mij de grens bereikt. Als ik mijn huilende kinderen moet gaan uitleggen wat NAC is, wat politiek is, wat papa vindt van en doet bij NAC, dan is voor mij de maat vol.'

Gronings raadslid De Haan: 'Zoals in Zuid-Europa de banken het wel uit hun hoofd laten clubs de nek om te draaien, zo is er in Nederland geen gemeenteraad die het aandurft de plaatselijke profclub failliet te laten gaan. Dan moet je heel stevig in je schoenen staan en het weerstaan van dreigementen hoort daarbij.'

Clubs profiteren van de financiële bereidwilligheid van gemeenten door middel van constructies waarbij het stadion aan de gemeente wordt verkocht en vervolgens gehuurd. Clubs als NAC, NEC, RKC en FC Den Bosch werden zo overeind gehouden. Elders verleende de gemeente steun bij de bouw van nieuwe stadions of renovatie van bestaande (Ajax, Feyenoord, FC Twente, de Graafschap, Roda JC) of bestaan daartoe vergevorderde plannen (FC Groningen, FC Zwolle, Haarlem, AZ, FC Den Haag).

Het is onduidelijk of is voldaan aan Europese regelgeving, die het steunen van betaaldvoetbalorganisaties door de overheid verbiedt. De Europese Commissie onderzoekt thans de steun van Maastricht aan MVV.

FC Utrecht en Sparta onderhandelen met hun stadsbestuur over steun, mogelijk in de vorm van overname van hun stadions. De gemeente droeg de Galgenwaard eerder over aan de club voor vijftig eurocent. Om de risico's van de steun te beperken en die te kunnen verkopen aan de belastingbetaler/kiezer, raken veel gemeenten steeds directer betrokken bij het bestuursbeleid van 'hun' club om nieuwe financiële verrassingen te voorkomen.

pi_11460471
quote:
UTRECHT - 30/06/03 Ajax wil binnen twee weken van Internazionale weten of de club de middelen heeft om Andy van der Meyde en Cristian Chivu aan te trekken, zo meldt De Telegraaf. Chivu is persoonlijk al rond met Inter en ook de belangstelling voor Van der Meyde is concreet. Inter hikt echter aan tegen de door Ajax gevraagde transfersommen voor het tweetal.

De Roemeense verdediger heeft in Amsterdam nog een verbintenis tot medio 2005 en moet negentien miljoen euro kosten. Ook de Nederlandse aanvaller staat nog tot 2005 onder contract en kost naar verluidt vijf tot tien miljoen euro. Inter kan het benodigde geld alleen opbrengen na verkoop van een aantal spelers en heeft tijd nodig. Chivu maakte eerder met voormalig technisch directeur Leo Beenhakker de afspraak dat hij voor 1 juli laat weten of hij bij Ajax blijft.

bron

Ajax wil dus wel graag Chivu verkopen anders verleng je de deadline niet
Life is what happens while you're busy making other plans
  maandag 30 juni 2003 @ 11:53:25 #163
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11460501
quote:
Op maandag 30 juni 2003 11:19 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Voorbeelden aub....?

De Gemeente Utrecht investeerd ook niet in FC Utrecht, maar in Midreth
pi_11460502
quote:
Op maandag 30 juni 2003 11:35 schreef Bobu het volgende:

Elders verleende de gemeente steun bij de bouw van nieuwe stadions of renovatie van bestaande (Ajax, Feyenoord, FC Twente, de Graafschap, Roda JC)

dit klopt dus niet omdat AJAX geen stadion heeft.

dus hoe kan de gemeemte dan steun geven als AJAX geen stadion heeft.

FOR THOSE WHO HAVE BEEN INVOLVED, NO EXPLANATION IS NECESSARY, FOR THOSE WHO HAVEN'T, NO EXPLANATION IS POSSIBLE. (Shaun Tordoff, City Psychos)
pi_11462238
Het stadion is dan nog eerder van philips, staatsloterij en weet ik veel wat dan van Ajax, toch?
  maandag 30 juni 2003 @ 13:36:02 #166
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11462456
quote:
Op maandag 30 juni 2003 11:51 schreef robinvdt het volgende:

Ajax wil dus wel graag Chivu verkopen anders verleng je de deadline niet

Dat denk ik dus ook! Ben benieuwd of Mandy ook weggaat!?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  maandag 30 juni 2003 @ 13:43:35 #167
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_11462628
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:25 schreef NOORD-414 het volgende:
Het stadion is dan nog eerder van philips,
Philips???!!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 30 juni 2003 @ 13:49:38 #168
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_11462773
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:43 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Philips???!!!

hoe vreemd dat ook klinkt, ik dacht dat ze maar sponsers waren van de ere divisie, en dat ze daarom verplicht spullen van hun daar moeten zetten
en dat alleen de grote monitors van philips zijn
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  maandag 30 juni 2003 @ 13:52:32 #169
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_11462830
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:49 schreef G1Ace het volgende:

[..]

hoe vreemd dat ook klinkt, ik dacht dat ze maar sponsers waren van de ere divisie, en dat ze daarom verplicht spullen van hun daar moeten zetten

Kijk, dat het gehele toppersoneel van die gloeilampefabriek liever in de skyboxen van de arena gaat zitten, ok..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_11462880
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:49 schreef G1Ace het volgende:

[..]

van amsterdamarena.nl
quote:
Voorafgaand aan het slaan van de eerste paal op 26 november 1993 worden in het hoofdkantoor van de ABN AMRO in Amsterdam zuidoost de foundercontracten getekend tussen Stadion Amsterdam NV en de Grolsche Bierbrouwerij Nederland B.V., Philips Nederland B.V., PTT Telecom BV (tegenwoordig KPN Telecom) en Bouwcombinatie Stadion Amsterdam v.o.f., bestaande uit Ballast Nedam Utiliteitsbouw en BAM Beredero Bouw. Wethouder Louis Genet (gemeente Amsterdam) slaat de eerste paal van het stadion, annex Transferium. In het informatiecentrum op de bouwplaats zijn maquettes, alsook tekeningen en schetsen van het stadion, het Transferium en van het gebied rond het stadion te bezichtigen.
In feite is Philips dus gedeeltelijk eigenaar, of snap ik gewoon helemaal niks van dat verhaal
pi_11462981
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:25 schreef NOORD-414 het volgende:
Het stadion is dan nog eerder van philips, staatsloterij en weet ik veel wat dan van Ajax, toch?
Zover ik weet is de Arena eigendom van een holding, stichting of bv, waar verschillende partijen belangen in hebben. Onder andere founders als philips en Grolsch, maar ook de Gemeente Amsterdam en een paar duizend certificaathouders.

Ajax huurt dit stadion van die holding/stichting/bv, maar is wel hoofdbespeler. Wat ook blijkt uit de grote Ajax-logo's in de hoeken van de Arena, de graffiti op Zuid en de triomf-vanen in de nok van het stadion.

pi_11463017
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:58 schreef keeper het volgende:

[..]

Zover ik weet is de Arena eigendom van een holding, stichting of bv, waar verschillende partijen belangen in hebben. Onder andere founders als philips en Grolsch, maar ook de Gemeente Amsterdam en een paar duizend certificaathouders.

Ajax huurt dit stadion van die holding/stichting/bv, maar is wel hoofdbespeler. Wat ook blijkt uit de grote Ajax-logo's in de hoeken van de Arena, de graffiti op Zuid en de triomf-vanen in de nok van het stadion.

Juist. Nou hoe eerder al die personen en bedrijven uitgekocht worden des te beter het is.
pi_11463164
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:00 schreef NOORD-414 het volgende:

[..]

Juist. Nou hoe eerder al die personen en bedrijven uitgekocht worden des te beter het is.

daarvoor moeten we eerst Mido een keer of 6 aan Marseille verkopen....

uit m'n hoofd heb de ArenA destijds 60 mln gekost, maar gezien de hoeveelheid alcohol die tussendoor gepasseerd is kan dit bedrag vertekend zijn

Life is what happens while you're busy making other plans
pi_11463212
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:00 schreef NOORD-414 het volgende:
Naja, dat wordt wel een duur (en dus onhaalbaar) scenario. Ik weet trouwens ook niet hoe het vroeger in De Meer zat met eigendomsgedoe enzo. Maar het lijkt me ondoenlijk om een stadion als de Arena zonder enige support te exploiteren. Die sponsors blijven er toch wel een deel van houden.

En echt problemen heb ik er niet mee, denk ik.

pi_11463545
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:10 schreef keeper het volgende:

[..]

Naja, dat wordt wel een duur (en dus onhaalbaar) scenario. Ik weet trouwens ook niet hoe het vroeger in De Meer zat met eigendomsgedoe enzo. Maar het lijkt me ondoenlijk om een stadion als de Arena zonder enige support te exploiteren. Die sponsors blijven er toch wel een deel van houden.

En echt problemen heb ik er niet mee, denk ik.

Die certificaathouders en founders betalen volgens mij niks meer, het zijn geen (in ieder geval niet allemaal, zoals SENS/Staatsloterij) sponsors die jaarlijks een leuk bedrag overmaken naar Ajax. Ze ontvangen echter wel winstuitkeringen (zover die er zijn, dat is in ieder geval wel gebruikelijk) en dividend en shit. Zodra Ajax eigen baas in huis is kan het misschien nog wat worden in de Arena.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')