quote:Denk dat zijn salaris iets te hoog ligt.
Op zaterdag 28 juni 2003 22:02 schreef Duder het volgende:
Of Kluivert voor een prikkie kopen
quote:Daarom zitten we nu met een aantal van het ajax forum op het tijdelijk willemii.netwerk.to forum
Op zaterdag 28 juni 2003 21:32 schreef ibrahimovic het volgende:
Normaal zit ik altijd op het ajax-forum voor dit soort zaken, maar die is gesloten.
quote:Sonck kan ik nou niet een gearriveerde spits noemen.
Op zaterdag 28 juni 2003 21:32 schreef ibrahimovic het volgende:
je koopt een gearriveerde spits voor de helft van het bedrag
In Belgie doet hij het goed, in Europa of een sterkere competetie moet hij zich nog helemaal bewijzen.
quote:Hoi
Op zondag 29 juni 2003 11:15 schreef Patricklauw het volgende:
IEKKKKK ajax zuigelingen
quote:Ok, misschien niet gearriveerd. Maar wel een spits die heeft bewezen in een relatief sterke competitie (dus niet Chili of zo) meerdere seizoenen veel goals te maken. Daarnaast is hij het type afmaker, wat ajax dus ook mist. Mido is de koppende spits (wat hij verrekte goed kan), Ibrahimovic het vaste aanspeelpunt, en Sonck een spits die de bal er gewoon inrost. Met Zlatan als dat aanspeelpunt kan Sonck misschien wel aardig wat goals gaan maken. Zlatan gaat namelijk keer op keer voor de superingewikkelde oplossing, wat overigens soms beeldschone doelpunten oplevert (Ajax-Lyon dit seizoen), maar erg effectief is het niet. En Mido, ja, laat hem maar oprotten naar Lyon!
Op zondag 29 juni 2003 09:29 schreef zjroentje het volgende:[..]
Sonck kan ik nou niet een gearriveerde spits noemen.
In Belgie doet hij het goed, in Europa of een sterkere competetie moet hij zich nog helemaal bewijzen.
quote:Wat si dit voor loze opmerking? of istie niet zo loos en heb ik wat gemist?
Op zondag 29 juni 2003 11:07 schreef HomerJ het volgende:
Chivu![]()
Hmmms nu ik er aan denk, morgen is ut de 30e, dan zou Kiwoe toch zijn beslissing bekend maken?
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
quote:Jep.
Op zondag 29 juni 2003 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Wat si dit voor loze opmerking? of istie niet zo loos en heb ik wat gemist?
Hmmms nu ik er aan denk, morgen is ut de 30e, dan zou Kiwoe toch zijn beslissing bekend maken?
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
quote:Jep , morgen is de deadline. ff duimen nog dus......
Op zondag 29 juni 2003 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Ben der niet gerust op. Het enige waar ik me aan vast hou is dat ik denk dat als Kiwoe weg zou gaan, hij dat allang bekend gemaakt zou hebben. De 30e was een deadline, toch?
quote:nog ff een jaartje kampioen worden met Ajax
Op zondag 29 juni 2003 13:01 schreef MassimO het volgende:
Chivu blijft gewoon
quote:Belgie is geen, ik herhaal, geen relatief sterke competitie.
Op zondag 29 juni 2003 12:07 schreef ibrahimovic het volgende:Ok, misschien niet gearriveerd. Maar wel een spits die heeft bewezen in een relatief sterke competitie (dus niet Chili of zo) meerdere seizoenen veel goals te maken.
quote:
Genk speelt meestal in een 4-4-2 systeem maar hierbij spelen de flanken wel vaak erg diep. Dit leidt soms dus meer tot een 4-2-4.
Hierbij speelt in mijn ogen Sonck een cruciale rol:A. Hij is uitstekend met het hoofd bij voorzetten vanop de flank. Ondanks zijn beperkte lengte is hij zeer kopbalsterk door zijn timing en sprongkracht.
(P.S.: Ook in de CL tegen Real scoorde hij met het hoofd vanop hoekschop, en dit tegen verdedigers als Hierro en Heguera. Op het WK vorig jaar scoorde hij ook tegen Rusland, als invaller, het verlossende doelpunt dat België in de 2e ronde bracht.)B. Is zeker geen 'luie' spits, bewees vooral dit jaar dat hij indien nodig ook het middenveld kan steunen. Denk dat hij vooral hierdoor zich onderscheid van Machlas. Sonck heeft meer kwaliteiten dan enkel en alleen scoren.
C. Kan perfect de bal bijhouden, ook met de rug naar het doel. Kan verdedigers afhouden en gebruikt hierbij zijn lichaam optimaal.
D. Zijn wedstrijdmentaliteit is goed. In Genk is (was) hij de man die de anderen wakker hield. In België wordt dit door de niet-Genk-supps aangevoeld als "dikke nek", maar dat is hij absoluut niet!
Nog even ter info:
Sonck was dit seizoen de 3e efficiënste spits, hij scoorde gemiddeld om de 80 minuten, maakte dit jaar in competitie 22 doelpunten, waarvan 15 voor nieuwjaar. Na nieuwjaar kende Sonck en heel Genk een terugval en sukkelde Sonck met lichte kwetsuren.
Uitgegeven: 29 juni 2003 19:24
Laatst gewijzigd: 29 juni 2003 19:32
AMSTERDAM - Ajax verwacht niet dat Cristian Chivu op korte termijn vertrekt bij de club. Algemeen directeur Arie van Eijden zei zondag: Er heeft zich nog geen belangstellenden bij ons gemeld, dus er moet wel iets heel bijzonders gebeuren wil hij nu nog vertrekken. De Roemeen heeft met Ajax de afspraak dat hij voor 1 juli - dinsdag - aan de club laat weten waar zijn toekomst ligt.
Die afspraak heeft hij met Leo Beenhakker gemaakt, zei Van Eijden. Vorig jaar had hij dezelfde afspraak en toen heeft hij zich perfect aan die belofte gehouden, dus ik ga er vanuit dat hij dat nu ook zal doen. Er is daarnaast op dit moment gewoon heel weinig geld beschikbaar in het voetbal, dus dat zal ook wel meespelen. Dat Beenhakker inmiddels niet meer bij Ajax in dienst is als technisch directeur, doet volgens Van Eijden niet ter zake.
Wesley Sonck
Hij bevestigde ook de interesse van de Amsterdamse club in de Belgische international Wesley Sonck. Hij staat bij ons op een lijstje en de komende dagen gaan we over hem praten. De 24-jarige Sonck, nu nog in dienst van Racing Genk, moet in de hoofdstad de opvolger worden van de weggestuurde Egyptenaar Ahmed Hossam (Mido).
Mido
De Noord-Afrikaan staat in de belangstelling van diverse clubs uit Spanje en Frankrijk. De spits bevestigde zondag tegenover de Amsterdamse zender AT5 in onderhandeling te zijn met Olympique Marseille. Maandag praat de aanvaller in de Zuid-Franse havenstad met de voorzitter van de club.
Lazio Roma
Mocht Ajax Sonck als zijn opvolger willen halen, dan ondervindt het daarbij concurrentie van Lazio Roma. De topscorer van Racing Genk staat volgens Genk-voorzitter Jos Vaessen ook in de belangstelling van de Italianen. Volgens ingewijden moet de schutter 5 miljoen euro opbrengen.
Ajax is voor Sonck geen onbekende club. De Belg groeide op bij Germinal Beerschot Antwerp en speelde daar nog toen Ajax in 1999 een belang nam in deze fusievereniging. De Amsterdammers bekrachtigden afgelopen week overigens de overdracht van het aandelenpakket in GBA - 72,5 procent - en zijn met ingang van 1 juli geen eigenaar meer. Wel wordt het samenwerkingsverband op technisch gebied voortgezet.
Bron: nu.nl
quote:Wat een helul die deadline, als er 6 augustus iemand komt die 20,7 miljoen op tafel legt en tot akkoord komt met Chivu, dan gaat ie ook weg.
Op zondag 29 juni 2003 13:15 schreef MassimO het volgende:[..]
Jep , morgen is de deadline. ff duimen nog dus......
quote:Lijkt me niet, Ajax heeft die deadline genomen omdat ze anders geen vervanger meer kunnen aantrekken, hij heeft een contract tot 2006 en kan dus na die deadline gewoon nee zeggen, dis afspraak hebben ze gemaakt met Chivu.
Op zondag 29 juni 2003 22:17 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wat een helul die deadline, als er 6 augustus iemand komt die 20,7 miljoen op tafel legt en tot akkoord komt met Chivu, dan gaat ie ook weg.
quote:Tja, maar afspraken zeggen natuurlijk niet zo heel veel meer he. Zie toen dat verhaal met de De Boertjes.
Op zondag 29 juni 2003 22:59 schreef F1Bas het volgende:
Lijkt me niet, Ajax heeft die deadline genomen omdat ze anders geen vervanger meer kunnen aantrekken, hij heeft een contract tot 2006 en kan dus na die deadline gewoon nee zeggen, dis afspraak hebben ze gemaakt met Chivu.
Als er zoals Frenkie iemand in augustus een dikke zak geld neerzet in Amsterdam gaat Chivu als nog weg hoor. En heeft Ajax ook echt wel een vervanger op het oog.
Maar zo zal het wel niet lopen denk ik .
quote:Nogmaals, ze behouden liever Chivu dan dat ze dat geld krijgen...
Op maandag 30 juni 2003 00:03 schreef keeper het volgende:[..]
Tja, maar afspraken zeggen natuurlijk niet zo heel veel meer he. Zie toen dat verhaal met de De Boertjes.
Als er zoals Frenkie iemand in augustus een dikke zak geld neerzet in Amsterdam gaat Chivu als nog weg hoor. En heeft Ajax ook echt wel een vervanger op het oog.
Maar zo zal het wel niet lopen denk ik
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |